HD formatkrigen. - Side 368

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 368 av 653 FørsteFørste ... 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 364 365 366 367 368 369 370 371 372 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 ... SisteSiste
Viser resultater 7,341 til 7,360 av 13053
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og der er nok en stor forskjell mellom deg og meg. Jeg ønsker ikke at Warner går til BD for å få en eller annen reaksjon fra HD DVD-siden. Jeg ønsker at HD som format skal ta av, og det vil det aldri gjøre før det blir ett format.
    Neida, det er jo klart. Men jeg tror nok at uansett, så vil vi nok få HD i fremtiden på disk uansett, enten begge formatene lever side om side, eller kun en av dem. Uansett utfall så bryr jeg meg ikke så lenge jeg får HD, og som sagt så tror jeg at det vil jeg få uansett. Dermed gjør det meg ingenting at det blir litt såpeopera-preg over formatkrigen, for det er bare gøy.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Tipper det er en del "galninger / forumbrukere" som handler Warner titler for alle penga frem mot jul for å støtte "sitt" format.
    You bet! Shining, 2001 Space..., Full Metal Jacket Delux ed., Harry Potter, Oeans 13, T3 og selvfølgelig Blade Runner
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel ikke noe nytt. Q4 er vel snart over, og Warner har jo hele tiden sagt de venter til da.
    Q4 har så vidt begynt, det strekker seg fra Oktober og ut året. Så det er over 2 måneder til vi får vite hva Warner vil gjøre.

Nå har dere HD DVD fanboys lenge snakket om at den store effekten av råbillige spillere. Hvor blir det av den effekten.
    Nå har spillerene til under $200 dollar vært i butikken ca en halv uke. Ting skjer jo ikke over natten. Julesalget begynner på ordentlig nå i starten av November, og hvilken effekt salget av billige spillere vil vi nok først høre om på ny året. Hvis hauger av disse havner som julegaver under treet, så vil ikke effekten tre i kraft før i mot slutten av første kvartal 2008 (Mars), da folk som fikk disse har begynt å kjøpe filmer.

Og kjøpe filmer gjør de nok, de plukker nok opp minst 1-2 stykker for å sjekke ut hva det er for noe, og om det gir noe store forbedringer i forhold til DVD. En slik effekt har vel ikke helt kommet med PS3 salget (tenker da fra lansering i fjor høst). Da hadde nok BD vært seierherre allerede.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jaha...

Her må du gjerne komme med noen erfaringer.
    Jeg har begge format og har sett noen filmer på begge, og det ene har ikke noe bedre kvalitet enn det andre.
    Det som betyr noe er hvor godt arbeid studioene har gjort før de trykket platen.
    Det har jo på enkelte kommet lydspor med bedre kvalitet enn det som kom på BD utgaven..

Siden du sier at BD har bedre kvalitet, hvorfor har ikke dette kommet fram på diskene som utgis på begge format?
    Det du kommer med er renspikket tull.

Du har jo ikke engang begge format.

Det at det er flere HD DVD til salgs for tiden er nok bare tilfeldig, det går opp og ned hva som selges på begge format.
    Helt enig.

Selv film selskapene har sakt at det ikke er noe forskjell på bilde og lyd kvalitet mellom formatene, så derfor er ekstra matrialet viktig i denne krigen.

Selv Warner som gir ut på begge formater, gidder ikke ta den ekstra jobben med å fylle hele BD-50 platene, de fyller kun på 30 GB (5 GB på lag 2), fordi det ikke er noe ekstra å hente i bilde og lyd kvalitet.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på kildene til denne artikkelen, men dersom det stemmer så er det også en liten fjær i hatten for HD DVD:
    Toshiba: Kmart to Carry HD DVD Exclusively

Washington, D.C. (October 31, 2007) -- Toshiba says discount retailer Kmart has decided to exclusively carry Toshiba HD DVD players.

That's according to an article by Home Media Magazine.

Toshiba spokeswoman Jody Sally tells the publication that Kmart has decided to carry HD DVD instead of Blu-ray because of its lower price.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD+ allerede knekt..? Igjen så er det elendig kontroll i PC-verdenen som er årsaken.. Skal studioene ha kontroll over filmene sine, så må de rett og slett kutte ut PCen IMHO.. Da utsetter de i det minste problemet med noen år..

AVS Forum - View Single Post - Can someone explain what about BD+ is cracked ?

Currently, people have been able to rip to their hard drives and play several BD+ discs including From Hell, FF2, and DaT. So, it seems BD+ isn't doing what is necessary and has already been circumvented. The process seems to work for all current BD+ titles, although who knows what will happen in the future as BD+ and AACS are both dynamic and will move to plug the hole that have been found so far. Its a game of cat and mouse and will probably continue until a permanent crack is found or the studios give up.

Arguments that only the hardcore are doing this is pretty much correct right now. It takes 30 to 45 gigs to download most of these movies. However, arguing that you can't burn these and play them is silly as almost nobody has a bd drive and almost no one would even want to burn them even if they had BD drives as the cost for the media is ridiculous right now. Hard drives are cheap as dirt in comparison and that is what people are playing these rips on. I wonder what Fox will think of this development...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Litt usikker på kildene til denne artikkelen, men dersom det stemmer så er det også en liten fjær i hatten for HD DVD:

Washington, D.C. (October 31, 2007) -- Toshiba says discount retailer Kmart has decided to exclusively carry Toshiba HD DVD players.

Toshiba spokeswoman Jody Sally tells the publication that Kmart has decided to carry HD DVD instead of Blu-ray because of its lower price.

Det står nevnt at de også selger PS3 og Xbox add-on. Men de kun står i spill avdelingen. Når noen er på utkikk etter ny avspiller for film, så går de jo ikke automatisk til spill avdelingen, men til hifi avdelingen.

Rart at Sony ikke får butikker til å stille ut spilleren begge steder. Samtidig som de også får de til å reklamere med BD filmer i annonser for PS3, så senest i dag at SpaceWorld har helsides annonse for PS3 i sin reklame blekke. Men ikke noe reklame for filmer, kun setningen "Spiller PlayStation 3-spill, og blu-ray filmer" i liten tekst. Folk ser de store stjernene med pris i, og ikke liten tekst.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nå betalte jeg riktig nok ikke $200 for spilleren min, men det er en HD-E1, og det er jo så godt som den samme spilleren som HD-A2, og jeg har ingen planer om å bytte spiller når jeg kjøper meg 50" ved påsketider neste år.
    I Q2 2008 ville jeg nok tro at det var langt mer fornuftig å koble den opp mot en BD-spiller. Så du bør nok ikke utelukke et bytte.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Selv Warner som gir ut på begge formater, gidder ikke ta den ekstra jobben med å fylle hele BD-50 platene, de fyller kun på 30 GB (5 GB på lag 2), fordi det ikke er noe ekstra å hente i bilde og lyd kvalitet.
    Feil. Ledelsen i Warner gidder ikke bruke penger på en nye video innkoding. Ifølge insidere på nette så ville de ansvarlige lenger ned i systemet gjerne gjort en optimalisert BD innkoding på disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent... var det ikke slik at FF2:RotS ikke brukte BD+ (bare ny BD-Java og nye AACS nøkler) mens Day After Tomorrow brukte BD+ og ny BD-Java... og at det var BD-Java som skapte trøbbel for spillerne?!?

Mener jeg leste det et sted - men husker ikke hvor og google hjelper meg ikke

Uansett, FF2 er ute "der" i en "halvknekt" versjon - men har ikke funnet spor av DaT og From Hell.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bekreftet som sannhet dette nå, på High-def Digest:

Kmart Goes HD DVD; Toshiba Says Recent Price Cuts Retail-Driven | High-Def Digest

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bekreftet som sannhet dette nå, på High-def Digest:

Kmart Goes HD DVD; Toshiba Says Recent Price Cuts Retail-Driven | High-Def Digest

Utdrag: A visit to a Southern California Kmart confirmed the news, although the retailer is also selling the Blu-ray enabled PS3 and Microsoft's Xbox 360 HD DVD Player in its gaming department.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og WalMart sender tydeligvis TV-reklame for 198 dollars HD DVD spillere på TV i USA i dag. Fin familievinkling er det visst også. Herlig!

Walmart Toshiba HD DVD commercial - AVS Forum

Virker som HD DVD kan erobre kjøpesentrene nå med den herlige prisingen sin av avspillere, i god tid før jul også.....

Og for de som håpte på at Warner skulle bli BD eksklusive i dag:

High-def DVD battle heats up

Utdrag: A Warner source said the studio is watching what happens now that Wal-Mart and other big retailers are selling entry-level Toshiba HD DVD players for less than $200, about half what the cheapest Blu-ray player costs. If there is a significant spike in HD DVD software sales, the studio may cast its lot with that format, whereas if there is no real impact, Warner may go Blu-ray only.

....hvilket betyr at det ikke skjer noe der i gården før til nyåret, noe som er fornuftig av dem, for nå er HD DVD på offensiven!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    I Q2 2008 ville jeg nok tro at det var langt mer fornuftig å koble den opp mot en BD-spiller. Så du bør nok ikke utelukke et bytte.
    Ja, det stemmer det, du har jo spådd at BD vinner innen utgangen av Q1 2008. Vi får se hvordan det går med den spådommen

Men for all del, jeg kommer sannsynligvis til å ha kjøpt BD-spiller innen påsketider neste år, så den skal få lov til å være tilkoblet femtitommeren den også (dvs. den vil strengt tatt være tilkoblet A/V-forsterkeren min, men det det går liksom for det samme).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow.. Når Walmart begynner å pushe HD DVD, da begynner det å bli snakk om volum. Toshiba alene er allerede tilbake på 60% markedsandel av set-top spillere, sansynligheten er stor for at den andelen vil øke kraftig frem mot jul.. Noe den også må gjøre for å kunne konkurrere med billigere PS3luray-maskiner.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Walmart og K-mart er ekstremt pris bevisste og selger stort sett kun det billigste ( spesielt K-mart ). Likner mye på OBS! her hjemme.

Best buy og Target er mer som Elkjøp og Expert, fortsatt billig, men de har noen dyrere produkter i tillegg.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD+ allerede knekt..? Igjen så er det elendig kontroll i PC-verdenen som er årsaken.. Skal studioene ha kontroll over filmene sine, så må de rett og slett kutte ut PCen IMHO.. Da utsetter de i det minste problemet med noen år..

AVS Forum - View Single Post - Can someone explain what about BD+ is cracked ?

På HDBits.org (verdens beste HDTV/Blu-ray/HD DVD-torrents community/host) finner jeg nå Silver Surfer (den var vel ikke BD+?) i Blu-ray-rip, men hverken From Hell eller Day After Tomorrow eksisterer der.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se hva BDA gjør for å være mest mulig konkurransedyktige til julesalget. Tviler på at de baserer alt på PS3 og den nye Panasonic-spilleren. Ett eller annet joker i ermet ligger nok der, og vi bør vel anta at noe kommer i begynnelsen av november.

Noe gjør de nok for å demme opp mot prisdumpingen av HD DVD-spillerne...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til de som ofte spekulerer i om Disney skal gå formatnøytral:

Blu-ray.com - Disney's Bob Chapek: "Blu-ray will Prevail" - Full Transcript
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt for meg at målgruppen for de 100-200 dollars 1080i spillerne er folk med 1080p skjermer. Har man råd til 1500+ dollar for en 1080p skjerm/prosjektor så har man også råd til en 400+ dollar HD spiller.

Men det er uansett klart at Toshiba må oversvømme markedet med spillere for å hente igjen overtaket til Blu-ray. Når man ikke har studio-støtte å lene seg på for å få opp salget så må de nok dumpe hardware for å bygge opp kundegrunnlaget for HD-DVD film.

CE fabrikantene er nok særdeles uinteressert i HD-DVD nå og med disse 100-200 dollars maskinene så gjør HD-DVD seg enda mindre interessante. CE fabrikantene ønsker å selge elektronikk de har fortjeneste på, noe som er helt naturlig. Dette potensialet ser de i BD og det er derfor bredden av produsenter er såpass stor på den siden.

Etter min mening graver HD-DVD gruppen sin egen grav i form av prisdumping på spillere samt regionfrie discer (billig dollar forsterker effekten). Dette medfører at CE fabrikantene ikke ser seg tjent med å lage HD-DVD spillere og at regionale markeder utenfor USA selger svært dårlig med HD-DVD filmer. Man må huske at det er flere ledd som ønsker å tjene penger på et produkt. Og når det ikke er noe særlig penger å hente så blir produktet uinteressant og marginalisert. Hva vi som forbrukere måtte mene er fullstendig uinteressant.

Hvis noen hadde satt seg ned og laget en oversikt over BD/HD-DVD software salg på verdensbasis så tror jeg Blu-ray sin dominans i antall solgte plater ville vært fullstendig overlegen.

Side 368 av 653 FørsteFørste ... 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 364 365 366 367 368 369 370 371 372 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •