HD formatkrigen. - Side 367

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 367 av 653 FørsteFørste ... 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 363 364 365 366 367 368 369 370 371 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 ... SisteSiste
Viser resultater 7,321 til 7,340 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er PS3 40GB-versjonen i hus og jeg er herved formatnøytral... 8)

Så en halvtimes tid på Kingdom of Heaven - Director's Cut i går kveld, og du verden for et bilde som PS3 leverer, selv med MPEG2! Det eneste lille jeg har å utsette på den så langt, er at detaljer i de sorteste områdene er litt fraværende, men dette kan være et resultat av videoformatet/codec'en. Med AVC/MPEG4 eller VC-1 tipper jeg den blir bedre.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Da blir nok sammenligningen med Transformer vs Spiderman3 ikke like god slik tklev viste til. Spiderman 3 + triologi Spiderman vs Transformer hadde vært litt mer relevant.
    Farlig å sammenligne epler og pærer. En relativt dyr trilogi vil ikke kunne direkte samenlignes med en enkeltfilm, og så lenge Spiderman 3 selges alene samtidig med boksen vil nok enkelte avvente prisfall på trilogien i stedet.

Spiderman er en film for ungdommene i huset og vil nok ha et ganske jevnt salg mot jul. Transformers vil som nevnt i tidligere innlegg selge mye i starten siden alle kjøpsterke kliner til med en gang. Det er jo en demofilm og ikke minst noe nytt og har ekstrem retrofaktor for alle gutter over 25. Jeg vil også påstå at Transformers har større gjensynsverdi enn Spiderman 3. Spiderman så jeg på kino og den gidder jeg ikke kjøpe med det første, tror neppe jeg har så sær filmsmak at jeg avviker stort fra massene. De to første filmene har også vært på DVD i lang tid, ikke alle oppgraderer filmsamlingen sin til HD (selvom man i dette forumet nesten kan få inntrykk av det).
    Spiderman 3 er sånn sett litt overvurdert som salgssuksess for Blu-ray, jeg blir overasket om den slår Transformers før vi er kun noen uker fra jul.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Da er PS3 40GB-versjonen i hus og jeg er herved formatnøytral... 8)

Så en halvtimes tid på Kingdom of Heaven - Director's Cut i går kveld, og du verden for et bilde som PS3 leverer, selv med MPEG2! Det eneste lille jeg har å utsette på den så langt, er at detaljer i de sorteste områdene er litt fraværende, men dette kan være et resultat av videoformatet/codec'en. Med AVC/MPEG4 eller VC-1 tipper jeg den blir bedre.
    Det har med selve den utgivelsen og transfer å gjøre, og hverken format eller codec å gjøre. Husk også å kjøre en kalibreringsdisc/signal for pluge, slik at sortnivå er satt riktig.

Gratulerer med PS3.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Farlig å sammenligne epler og pærer. En relativt dyr trilogi vil ikke kunne direkte samenlignes med en enkeltfilm, og så lenge Spiderman 3 selges alene samtidig med boksen vil nok enkelte avvente prisfall på trilogien i stedet.
    Delvis enig, men som sagt er det flere her på jobben som kjøpte triologien i stedet for hele pakken selv om de hadde både 1'en og 2'en på DVD. Og da er de på sett og vis med på å dra opp Spiderman 3.

Er også enig at Transformers er mer interessant enn Spiderman (som jeg selv kommer til å droppe å shoppe, men det er diskusjon for en annen tråd).

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig en artikkel som faktisk gjengir hele samtalen med WB sjefen:

High-def DVD battle heats up

1. Det er først i slutten av 4de kvartal de evt. vil bestemme seg (mest sansynlig etter at julesalget er gjort opp).
    2. Dersom Toshiba sin strategi med å pushe billige 200$ spillere lykkes, så kan det like gjerne hende at de satser 100% på HD DVD istedet for..

A Warner source said the studio is watching what happens now that Wal-Mart and other big retailers are selling entry-level Toshiba HD DVD players for less than $200, about half what the cheapest Blu-ray player costs. If there is a significant spike in HD DVD software sales, the studio may cast its lot with that format, whereas if there is no real impact, Warner may go Blu-ray only.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Endelig en artikkel som faktisk gjengir hele samtalen med WB sjefen:

High-def DVD battle heats up

1. Det er først i slutten av 4de kvartal de evt. vil bestemme seg (mest sansynlig etter at julesalget er gjort opp).
    2. Dersom Toshiba sin strategi med å pushe billige 200$ spillere lykkes, så kan det like gjerne hende at de satser 100% på HD DVD istedet for..
    Det var vel ikke noe nytt. Q4 er vel snart over, og Warner har jo hele tiden sagt de venter til da.

Angående de $200-Tosh spillerne, så er det ikke helt riktig det du skriver. Det Warner sa var at det ikke hadde noe med hvor mange spillere Tosh klarte å selge pga den lave prisen. Det de ville se om det ga en vesentlig økning i disksalget til HD DVD. Hvis ikke de selger med vesentlig økning, noe ikke jeg tror vil skje, vil Warner trolig gå BD eksklusiv.

Det handler om disksalg for Warner og ikke HW-salg, tklev.
    If there is a significant spike in HD DVD software sales, the studio may cast its lot with that format, whereas if there is no real impact, Warner may go Blu-ray only.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hvis målet til Warner med å velge side er å bidra til at krigen tar slutt, så er vel det mest logiske å velge Blu-ray, ettersom det da bare blir Universal og Paramount igjen på HD DVD siden.

Dersom Warner velger HD DVD er det fortsatt flere store studio igjen på BD-siden som har tekniske argumenter for å forbli blå, og kanskje vegrer seg for å gå over til HD DVD:
    -Sony (naturlig nok)
    -Fox (BD+, regionskoding)
    -Disney (regionskoding)

Så hvis Warner virkelig vil ha slutt på krigen, så tror jeg de velger å gå Blu-ray eksklusive.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det var vel ikke noe nytt. Q4 er vel snart over, og Warner har jo hele tiden sagt de venter til da.

Angående de $200-Tosh spillerne, så er det ikke helt riktig det du skriver. Det Warner sa var at det ikke hadde noe med hvor mange spillere Tosh klarte å selge pga den lave prisen. Det de ville se om det ga en vesentlig økning i disksalget til HD DVD. Hvis ikke de selger med vesentlig økning, noe ikke jeg tror vil skje, vil Warner trolig gå BD eksklusiv.

Kan vi spekulere i at et flertall av disse HD DVD spillerne ikke vil mates med noe annet en standard definisjon DVD. De selges mot en kundegruppe som ikke er innøvatører på noen måte og HD på plate er faktisk ikke kommet over i hvermansenfasen selv om prisen er blitt lav.

Jeg tror faktisk ikke det er noen direkte sammenheng mellom bare lav pris = hvermansenfasen slik Tosh tilsynelatende tror. Det må være en sammenheng med software tilgjengelighet, softwarepris og en bred allmenn interesse for at det skal kunne skje. Bare det faktum at de finnes to kokurrerende formater er nok til å holde de fleste hvermansen borte.

BD ligger mye bedre ann i forhold til hvor produktet er i adopsjonsfasen. Prisen på BD er nå billige nok for alle spesielt interesserte, de kommer fra et myriad forskjellige produsenter og studiostøtten er overbevisende.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Kan vi spekulere i at et flertall av disse HD DVD spillerne ikke vil mates med noe annet en standard definisjon DVD. De selges mot en kundegruppe som ikke er innøvatører på noen måte og HD på plate er faktisk ikke kommet over i hvermansenfasen selv om prisen er blitt lav.

Jeg tror faktisk ikke det er noen direkte sammenheng mellom bare lav pris = hvermansenfasen slik Tosh tilsynelatende tror. Det må være en sammenheng med software tilgjengelighet, softwarepris og en bred allmenn interesse for at det skal kunne skje. Bare det faktum at de finnes to kokurrerende formater er nok til å holde de fleste hvermansen borte.

BD ligger mye bedre ann i forhold til hvor produktet er i adopsjonsfasen. Prisen på BD er nå billige nok for alle spesielt interesserte, de kommer fra et myriad forskjellige produsenter og studiostøtten er overbevisende.
    Nå har HD DVD siden lenge sagt at krigen er over når deres spillere kom ned i sub $400, det samme sa de da det var sub $300 og nå er de altså sub $200, eller opphørssalg som jeg vil kalle det.

Jeg støtter teorien om at de som kjøper seg HD-spiller er spesielt intereserte. Og når prisen på Tosh er $199 med 1080i, og kunden ser en Pioneer SD DVD med 1080p oppskalering til $99, hva tror du han kjøper? Han spør han bak disken om han får alle de filmene han har på SD DVD. Det får han selvsagt ikke. Og når prisen på en 1080p SD DVD er billigere enn HD DVD med 1080i, så blir det nok en "Pioneer DVD".

For de andre som har satt seg inn i formatene, hopper ikke på dette tilbudet, og risikerer å stå igjen med en SD DVD spiller til $200 med kun 1080i-oppskalering.

Da legger han nok heller til 1500kr ekstra, og får sine favorittfilmer på BD.

Men dersom Warner går til HD DVD, blir det noe helt annet...Men det tviler jeg sterkt på. Warner har tidligere uttalt at krigen er en hindring for at mange kjøper HD. Med ett format kan man reklamere med at spillerne vil vare i mange mange år fremover, samt at ALLE filmene gis ut på dette formatet.

Og slik situasjonen har vært det siste året, sier det seg selv at det blir BD. Og en ungdoms-action med snakkende roboter kan ikke endre på dette

Allerede har Blu-ray på utleie startet for fullt; selv her i Skandinavia:razz:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD DVD salget opplever nå en vesentlig høy stigning i salgstallet. Siden sommeren har de økt salget med 50%, mot BD's økning på 25%, fra utgangspunktet. Ingen tvil at det hjelper å selge flere stand-alone spillere, og at det hjelper mye mer enn å selge flere PS3. Tror ikke Warner er i tvil om at det vil få enorm virkning på HD DVD-filmsalget om 200 dollars spillerne slår til.

De kan til og med være med på å sikre suksessen ved å bli HD DVD
    eksklusive....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    HD DVD slaget opplever nå en vesentlig høy stigning i salgstallet. Siden sommeren har de økt salget med 50%, mot BD's økning på 25%. ingen tvil at det hjelper å selge flere stand-alone spillere, og at det hjelper mye mer enn å selge flere PS3. Tror ikke Warner er i tvil om at det vil få enorm virkning på HD DVD-filmsalget om 200 dollars spillerne slår til.
    He-he, du er og blir en drømmer, Andy. For det første, dersom Warner hadde vært helt sikre på at dette ville gi den store økningen i filmsalg, så hadde de vel ikke ventet med å gå eksklusiv.

Når det gjelder effekten av siste måneds PS3 salg så vet ikke du hva dette vil si for julesalgest av BD-filmer.

Nå har dere HD DVD fanboys lenge snakket om at den store effekten av råbillige spillere. Hvor blir det av den effekten. BD har jo både hatt dyrere spillere, og få nye spillere de siste månedene; siden Profile 1.1 er latt vente på seg.

Og selv med "frelseren" Transformers, så klarte ikke HD DVD å slå BD i disksalg. Og det i en periode hvor det ikke var i nærheten av store titler. Kun litt billigsalg på Disney-filmer Hva tror du skjer når de store titlene slippes nå i november/ desember. Det kommer til å bli så stygge tall for HD DVD, noe Warner vet. Derfor kommer alle New Line kun på BD akkurat nå, med usikker release på HD DVD. Og ikke minst "utsettelsen" av Twister, tipper jeg har noe med dette å gjøre, også.

Et mye bedre PiP, mer lagringsplass, studio- og elektronikk støtte og ikke minst at BD selger best for Warner....så er det ikke rart Warner sier: We can definately talk Blu-ray...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ihvertfall mange blu-ray fanboys på dette forumet som kan bli ganske så skuffa om WB skulle gå rød.. Jeg er forundret at så mange her kan være så bastante om blu-ray's overlegenhet og visshet om at krigens vinner blir blå, og om at WB MÅ jo gå eksklusiv blå. Jeg håper dere også innser at det kan skje.. at HD DVD vinner krigen, ellers blir det tidenes blå-mandag for dere....

Jeg for min del håper HD DVD vinner, men skal nok døyve et evnt. tap med en Playstation 3, verden går tross alt videre!

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er ikke helt enig i dette, fordi det blir litt som med høna og egget. Sammenhengen mellom pris, tilgjengelighet og etterspørsel er udiskutabel. Men er det tilgjengelighet/pris på platene som driver etterspørselen etter spillere, eller motsatt? Så lenge gjennomsnittskonsumentene ikke opplever en betydelig forskjell i utvalg, tilgjengelighet, kvalitet og pris mellom de to formatene, tror jeg det vil være prisen på spillerene som blir avgjørende for hva de velger. Jeg kan godt forstå at Toshibafolkene baserer sin stategi på at gjennomsnittskonsumentene er teknologinøytral, og at de i den grad de ønsker å ta del i HD formatet, velger den spilleren som er billigst uansett format. For meg virker det iallefall uforståelig og nesten idiotisk at Sony og Pioneer fortsatt enten tror at markedsandelen på spillere ikke påvirker salget av plater, eller at de kan få størst markedsandel ved å lage spillere til 8000-10000kr. Greit nok at Samsung nå legger seg på et prispunkt ned mot 5000kr med sin nye BDP-1400, men jeg tror likevel det er mer sannsynlig at hvermannsen vil la seg friste av en Toshiba-spiller til 3000kr. Og da frykter jeg at slaget er tapt for de som burde ha vunnet (men ikke hadde vett nok til å gjøre det).

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oeyklaus
    Jeg for min del håper HD DVD vinner, men skal nok døyve et evnt. tap med en Playstation 3, verden går tross alt videre!
    Har endelig fått bestilt PS3 jeg også, så jeg har allerede begynt å pleie min egen selvmedlidenhet Billig inngangsbillett til HD-verdnen + meget fleksibelt bruksområde selvom BD skulle forsvinne totalt.

Både de filmene jeg har og kommer til å anskaffe vil funke fint på PS3'n i årevis selvom verden skulle fortsette i det røde sporet. Samme vil jo gjelde for HD DVD gutta hvis BD 'vinner'. Selvom Warner velger sider, spesielt rødt, er det masse BD filmer på vei ut, utleiestedene har endel osv osv. Skjer lite over natta uansett om krigen så og si er avgjort.
    Alt annet utstyr vi kjøper (skjerm, reciever, høyttalere osv) koster stort sett mere enn selve avspilleren, så om man må bytte format i løpet av et år eller to så er det ikke noen krise.
    Jeg kommer selvfølgelig til å gni meg stille i henda hvis BD 'vinner', men skal prøve å ikke gni det for mye inn ovenfor HD DVD gutta. Sidevalg i innovatørfasen i denne krigen medfører uansett en kalkulert risiko med ca 50/50 sjanse for å gå av med seier. Hadde det ikke vært for dere hadde ingen av formatene fått fotfeste uansett.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Er ikke helt enig i dette, fordi det blir litt som med høna og egget. Sammenhengen mellom pris, tilgjengelighet og etterspørsel er udiskutabel. Men er det tilgjengelighet/pris på platene som driver etterspørselen etter spillere, eller motsatt? Så lenge gjennomsnittskonsumentene ikke opplever en betydelig forskjell i utvalg, tilgjengelighet, kvalitet og pris mellom de to formatene, tror jeg det vil være prisen på spillerene som blir avgjørende for hva de velger. Jeg kan godt forstå at Toshibafolkene baserer sin stategi på at gjennomsnittskonsumentene er teknologinøytral, og at de i den grad de ønsker å ta del i HD formatet, velger den spilleren som er billigst uansett format. For meg virker det iallefall uforståelig og nesten idiotisk at Sony og Pioneer fortsatt enten tror at markedsandelen på spillere ikke påvirker salget av plater, eller at de kan få størst markedsandel ved å lage spillere til 8000-10000kr. Greit nok at Samsung nå legger seg på et prispunkt ned mot 5000kr med sin nye BDP-1400, men jeg tror likevel det er mer sannsynlig at hvermannsen vil la seg friste av en Toshiba-spiller til 3000kr. Og da frykter jeg at slaget er tapt for de som burde ha vunnet (men ikke hadde vett nok til å gjøre det).
    Du glemmer tydelivis en viktig faktor, nemlig filmutvalg. Ikke antall filmer, selv om BD leder også der, men antall blockbusters. Og det er akkurat der det er så enkelt for BD å markedsføre formatet
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Er ikke helt enig i dette, fordi det blir litt som med høna og egget. Sammenhengen mellom pris, tilgjengelighet og etterspørsel er udiskutabel. Men er det tilgjengelighet/pris på platene som driver etterspørselen etter spillere, eller motsatt? Så lenge gjennomsnittskonsumentene ikke opplever en betydelig forskjell i utvalg, tilgjengelighet, kvalitet og pris mellom de to formatene, tror jeg det vil være prisen på spillerene som blir avgjørende for hva de velger. Jeg kan godt forstå at Toshibafolkene baserer sin stategi på at gjennomsnittskonsumentene er teknologinøytral, og at de i den grad de ønsker å ta del i HD formatet, velger størst markedsandel ved å lage spillere til 8000-10000kr. Greit nok at Samsung nå legger seg på et prispunkt ned mot 5000kr med sin nye BDP-1400, men jeg tror likevel det er mer sannsynlig at hvermannsen vil la seg den spilleren som er billigst uansett format. For meg virker det iallefall uforståelig og nesten idiotisk at Sony og Pioneer fortsatt enten tror at markedsandelen på spillere ikke påvirker salget av plater, eller at de kan få friste av en Toshiba-spiller til 3000kr. Og da frykter jeg at slaget er tapt for de som burde ha vunnet (men ikke hadde vett nok til å gjøre det).
    Det jeg sa var følgende:

Mange kjøper en HD DVD-avspiller som en avspiller for å spille SD DVD-plater nå som prisen er lav. Antall solgte HD DVD-spillere til 200 USD kan derfor utmerket godt ikke ha noen særlig effekt på HD DVD-platesalget.

Det kan bli som for SACD og DVD-A. Innkludering av SACD og DVD-A i mange DVD-spillere har ikke bidratt til særlig sukesess for noen av dem. At hardwaren er klar betyr ikke at folk kjøper software.

Det som kanskje kan bety mest er at disse billigspillerne ikke en gang kommer til å bli koblet opp på et apparat som yter HD retferdighet. Etter et par HD DVD filmer hvor kundene ikke ser forskjell, så er interessen borte. Hvem er det som kobler opp en 200 USD spiller til en full HD 50" plasma?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror du skjer når de store titlene slippes nå i november/ desember. Det kommer til å bli så stygge tall for HD DVD, noe Warner vet. Derfor kommer alle New Line kun på BD akkurat nå, med usikker release på HD DVD. Og ikke minst "utsettelsen" av Twister, tipper jeg har noe med dette å gjøre, også.
    New Line er forsiktig med HD DVD grunnet de har avtaler med forskjellige distributører i Europa, så det at HD DVD ikke har sonekoding bryter dermed med avtalene deres, og vil skape misnøye blant europeiske distributører. Det er grunnen, og det har aldri blitt spekulert i noe annet heller. Pan's Labyrinth er en katalogtittel, og den kommer ut på HD DVD og Blu-ray på samme dato, med identisk innhold også.

Selv bryr jeg meg ikke hva Warner gjør, da det vil ikke påvirke meg uansett. Siden HD DVD ligger under, så hadde det bare vært morsomt om Warner gikk 100% for HD DVD, om så bare for å skape reaksjoner fra Blu-ray fansen. Hovedsaklig for de virker mer overlegne enn HD DVD fansen siden Blu-ray har overtaket nå.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Warner gjør nå er jo helt genialt.

Tipper det er en del "galninger / forumbrukere" som handler Warner titler for alle penga frem mot jul for å støtte "sitt" format.

Kan godt være at de selger mer en de normalt skulle på grunn av dette.

Selv så har jeg bare 1 Warner tittel i komminga før jul av ca 20 totalt i bestilling så de får ingen drahjelp av meg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Selv bryr jeg meg ikke hva Warner gjør, da det vil ikke påvirke meg uansett. Siden HD DVD ligger under, så hadde det bare vært morsomt om Warner gikk 100% for HD DVD, om så bare for å skape reaksjoner fra Blu-ray fansen. Hovedsaklig for de virker mer overlegne enn HD DVD fansen siden Blu-ray har overtaket nå.
    Og der er nok en stor forskjell mellom deg og meg. Jeg ønsker ikke at Warner går til BD for å få en eller annen reaksjon fra HD DVD-siden. Jeg ønsker at HD som format skal ta av, og det vil det aldri gjøre før det blir ett format.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg sa var følgende:

Mange kjøper en HD DVD-avspiller som en avspiller for å spille SD DVD-plater nå som prisen er lav.
    Ja, og som vi (dvs. i hvert fall jeg og tklev, sikkert andre også) har sagt i lengre tid, så er det dette som har vært strategien til Toshiba: Å få vanlige forbrukere til å kjøpe HD DVD-spiller i stedet for en oppkonverterende DVD-spiller.

Antall solgte HD DVD-spillere til 200 USD kan derfor utmerket godt ikke ha noen særlig effekt på HD DVD-platesalget.
    Det vil nok ha en vesentlig større effekt enn PS3-salget, i hvert fall. De som velger HD DVD fremfor en oppskalerende DVD-spiller, har i det minste tenkt til å bruke den som en filmavspiller. I hvilken grad de vil gå over til å kjøpe HD-filmer er vanskelig å spå på forhånd. Men dette kommer sannsynligvis veldig an på hvor ofte de kjøper filmer fra før.

Det kan bli som for SACD og DVD-A. Innkludering av SACD og DVD-A i mange DVD-spillere har ikke bidratt til særlig sukesess for noen av dem. At hardwaren er klar betyr ikke at folk kjøper software.
    Så du er enig med Robert Aas nå altså? Tidligere har du jo nektet for at HD-krigen kan sammenlignes med DVD-A vs. SACD.

Eller er det forskjellige regler som gjelder for HD DVD og Blu-ray?

Det som kanskje kan bety mest er at disse billigspillerne ikke en gang kommer til å bli koblet opp på et apparat som yter HD retferdighet. Etter et par HD DVD filmer hvor kundene ikke ser forskjell, så er interessen borte.
    Hvordan er dette egentlig forskjellig fra noen av de andre spillerne på markedet? Jeg blir ikke overrasket om rundt 25% av HD DVD og Blu-ray-spillerne rundt om i amerikanske hjem er koblet til via komposittkabel.

Forbrukerne blir ikke nødvendigvis smartere jo dyrere varer de kjøper.

Hvem er det som kobler opp en 200 USD spiller til en full HD 50" plasma?
    Nå betalte jeg riktig nok ikke $200 for spilleren min, men det er en HD-E1, og det er jo så godt som den samme spilleren som HD-A2, og jeg har ingen planer om å bytte spiller når jeg kjøper meg 50" ved påsketider neste år.

Side 367 av 653 FørsteFørste ... 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 363 364 365 366 367 368 369 370 371 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •