HD formatkrigen. - Side 365

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 365 av 653 FørsteFørste ... 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 361 362 363 364 365 366 367 368 369 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 ... SisteSiste
Viser resultater 7,281 til 7,300 av 13053
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Størst sannsynlighet er at pressekonferansen ikke har noe med ekslusivitet å gjøre?
    Spørs det ja.
    Fra Blu-ray.com:
    Sitat Opprinnelig postet av WickyWoo @ blu-ray.com
    It's a standard "look at our christmas titles" press confrerence. It's been in the works for weeks
    Blu-ray Forum - View Single Post - Insiders Thread

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    , Sony sitter klar med profil 1.1 software til PS3
    Vil dette gjelde den nye PS3 utgaven også. For spesifikasjonene sier at spillerene må ha minnekortleser, eller holder det med USB for å få tak i ekstra matrialet?

Eller så burte vel PS3 greie å hente ned selv direkte til harddisk og bruke det ekstra matrialet derifra får vi håpe.

Men PS3 blir vel uansett Profil 2.0 etter hvert. Ville neste tro det ville komme med Firmware 2.0, men det kan kanskje være den som inneholder 1.1

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Vil dette gjelde den nye PS3 utgaven også. For spesifikasjonene sier at spillerene må ha minnekortleser, eller holder det med USB for å få tak i ekstra matrialet?
    Hvilken spesifikasjon sier det?

Så vidt jeg husker er kravet for BD1.1 at spilleren kan ha tilgang til minst 256MB permanent lagringsplass. Enten internt eller via USB/minnekort. Så lenge PS3 setter av 256MB av harddisken, så spiller det ingen rolle om det ikke går an å koble til eksterne greier.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men, de har jo sagt flere ganger at de akter å se an Q4, og da virker det merkelig å ditche ett av formatene rett før man går inn i de månedene som faktisk har godt salg.
    For å opprettholde en viss grad av evig spekulasjon..
    Hvis Warner går BD eksklusive, profil 1.1 lanseres med brask og bram (nye spillere, ny firmware, flere titler med PiP osv) så vil alle som har ventet på en avgjørelse en gylden sjanse til handling. Julesalget tar av i BD's favør og befester andelen solgte filmer og avspillere en gang for alle.
    Så ja, Warner eksklusive i morgen vil gjøre underverker for julesalget.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Om Warner skulle gå eksklusive for et format, synes jeg veldig synd på det formatet som ikke får filmen 10.000 BC neste år. Sjeldent har jeg gledet meg mer til en ny film....
    Dersom Warner eksklusive for det ene eller andre formatet, så er det vell ingen som kan være fornøyd med å bare ha avspiller til et av formatene i heimen. :cry:
    Nei, går Warner eksklusive for BD vil det være starten for slutten for HD DVD. Går de eksklusive for HD DVD vil stillingen fort bli helt åpen igjen.
    For mitt vedkommende så blir det kjøpt et par HD DVD spillere til heimen dersom Warner går eksklusive den veien.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warner Mulls Change in High-Def Strategy

A Warner Home Video exec says the studio is re-evaluating its dual-format support, and appeared to suggest that it was leaning towards Blu-ray.

Warner Mulls Change in High-Def Strategy | High-Def Digest

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Nei, går Warner eksklusive for BD vil det være starten for slutten for HD DVD. Går de eksklusive for HD DVD vil stillingen fort bli helt åpen igjen.
    Ja, det er stort sett sånn jeg føler det også. Går de for HD DVD, blir filmmarkedet delt rimelig nøyaktig på midten (omsetningsmessig), slik at alle i realiteten må skaffe seg begge type spillere. Går de for BD, vil BD få såpass stor overvekt av filmer at alle "må" ha BD-spiller, mens man sannsynligvis kan klare seg uten HD DVD en god stund. I praksis vil dette gjøre det svært vanskelig for HD DVD å overleve over tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A Warner Home Video exec says the studio is re-evaluating its dual-format support, and appeared to suggest that it was leaning towards Blu-ray.

Warner Mulls Change in High-Def Strategy | High-Def Digest
    Trenger vi egentlig flere linker til denne saken nå?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, hadde ikke sjekket ut linkene som gikk til homemediamagazine.com og så da ikke at det lå samme innhold i denne linken til highdefdigest.com.
    Trodde jeg var tidlig ute med denne linken.ops:

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Warner eksklusive for det ene eller andre formatet, så er det vell ingen som kan være fornøyd med å bare ha avspiller til et av formatene i heimen. :cry:
    For mitt vedkommende så blir det kjøpt et par HD DVD spillere til heimen dersom Warner går eksklusive den veien.
    Om Warner går for HD DVD så er det ikke bare åpent igjen, for åpent er det allerede, og HD DVD øker for tiden mest ifølge salgstallene. BD leiren kommer hele tiden trekkende med 2:1 fra starten av i salgstall, de gjør alt for å undergrave at HD DVD nå etter Paramount-overgangen virkelig er i støtet igjen, og at ledelsen BD har hatt takket være PS3 er i ferd med å nulles ut.

Jeg tør våge den påstand at forholdet på Nielsen mellom BD og HD hadde vært nærmere 50:50 siste måneden uten BOGO-salget. Det er jo ca 60:40 med BOGO-salget.

Går Warner for HD DVD, så vil nok også Fox og Disney vurdere sin eksklusivitet for BD. Det ville vært svært stygt for BD, like stygt som for HD DVD selvsagt, om det skulle gå andre veien.

Til sist vil jeg likevel skyte inn: Ingen av formatene vil få en akutt død, uansett hva Warner bestemmer seg for, men veien til seier vil se mye, mye tyngre ut.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En gladnyhet kan ikke gjentaes for ofte. ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    En gladnyhet kan ikke gjentaes for ofte. ;-)
    Ville vært forsiktig med å feire allerede....tsk, tsk....... Dette lukter blåmandag lang vei!

Det som er realistisk og tro nå er at Warner vil fortsette med BD, og forbli neutrale, noe annet vil jeg ikke si det er grunnlag for å mene noe mere om, bare håpe, for begge leirer.....

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Warner går for HD DVD så er det ikke bare åpent igjen, for åpent er det allerede, og HD DVD øker for tiden mest ifølge salgstallene. BD leiren kommer hele tiden trekkende med 2:1 fra starten av i salgstall, de gjør alt for å undergrave at HD DVD nå etter Paramount-overgangen virkelig er i støtet igjen, og at ledelsen BD har hatt takket være PS3 er i ferd med å nulles ut.
    Med åpent så mente jeg at film støtten praktisk talt var delt på midten og derfor helt åpen. Dette forsto Trondmm.
    Det er da et faktum at YTD så er stillingen 65/35 til BD. Så bortsett fra at HD DVD tok inn et prosent poeng i forrige uke så ser jeg ikke HD DVD er så i støtet som du tydeligvis ser.
    PS3 effekten er i ferd med å nulles ut? Jeg følger deg ikke. Jeg er en av de som kjøpte PS3 og har nå over 30 BD filmer og venter på ca 15 til før jul. Tror det er mange som meg, så hvordan denne effekten skal nulles ut forstår jeg ikke. PS3 selger fortsatt og effekten er bare i startgropen spør du meg.

Jeg tør våge den påstand at forholdet på Nielsen mellom BD og HD hadde vært nærmere 50:50 siste måneden uten BOGO-salget. Det er jo ca 60:40 med BOGO-salget.
    Nå var den 51/49 med BOGO salget mener du at det bare hadde blitt 50/50 uten BOGO salget???

Går Warner for HD DVD, så vil nok også Fox og Disney vurdere sin eksklusivitet for BD. Det ville vært svært stygt for BD, like stygt som for HD DVD selvsagt, om det skulle gå andre veien.
    Akkk, nå er det jo ingen ting som tyder på akkurat det da. Og det er vell bare din gjetning at FOX og Disney vil vurdere sin eksklusivitet på bakgrunn av hva Warner eventuelt vil gjøre.
    På samme måte vil sikkert Universal fort endre sin eksklusivitet dersom Warner går for BD only. Og da sitter mange personer igjen med en avspiller som bare funker på Paramount / Dreamworks titler. 200$ blir da plutselig mange penger.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic DMP-BD30K

DMP-BD30K - Blu-ray Disc™ Players - Shop and Compare at Panasonic

Panasonic DMP-BD30K
    NEW! Blu-ray Disc™ Player with SD Card Slot, Final Standard Profile, Precise Digital Audio & Video and UniPhier™ Technology.

Panasonic USA Pressroom

PANASONIC INTRODUCES NEXT-GENERATION BLU-RAY DISC™ PLAYER

Only Blu-ray Player to Feature Final Standard Profile

LOS ANGELES CA (October 30, 2007) – Panasonic, a leader in High Definition technology, announced today the introduction of the DMP-BD30, the next generation High Definition 1080p Blu-ray Disc player. The DMP-BD30 is the first Blu-ray player to be introduced with Final Standard Profile, which adds a variety of new and enhanced features to the Blu-ray arena and one that separates the Panasonic Blu-ray player from the rest of the field. Also unique to the DMP-BD30 is the inclusion of an SD Memory Card slot for playback of High Definition content recorded in the AVCHD format. The SD slot also allows for viewing of digital still images recorded to an SD Memory Card.

Final Standard Profile is an advanced function added to the Blu-ray standard, which opens the door to new functions such as Picture-in-Picture (which displays a second image in a sub window) and Audio Mixing (allows the consumer to switch the sound between the main and sub windows).

“The DMP-BD30 will contribute greatly to Blu-ray’s mounting lead over the competing format,” said Gene Kelsey, Vice President, Panasonic Entertainment Group. “Panasonic’s adoption of the Final Standard Profile adds a whole new dimension to the entertainment experience. For example, when the added value features inherent to the Final Standard Profile are incorporated into a Blu-ray movie, the viewer could have a myriad of entertainment options. One of the more intriguing aspects of the Final Standard Profile is the Picture-in-Picture feature that would allow the movie fan to access a variety of entertainment enhancements, such as having the director or an actor pop up to discuss a scene you are watching, or with an animated movie, you might see the actor performing their character’s voice over, all while still watching the movie. Not only do these features give Panasonic a strong advantage in the high definition market, but they provide the movie community with numerous opportunities to embellish the viewing experience with additional creative elements.”

With an SRP of $499.95, the DMP-BD30 also features a myriad of technology advances, including Deep Color Compatibility, and HDMI 1.3B, that bumps the step gradation from 8-bit 256 all the way up to 12-bit, 4,096 step gradation. To further enhance the viewing experience, the DMP-BD30 also provides 1080/24p playback, so the consumer can enjoy the same 24-fps (frames per second) reproduction as the original movie. This eliminates the need to utilize 3.2 pull down, a process to convert 24-fps images to 60-fps, resulting in a smoother picture.

The inclusion of a multi-function SD Card slot is another new addition to the Panasonic Blu-ray player. Coupled with the AVCHD codec, the DMP-BD30 allows for images recorded on a high capacity HD SD card to be outputted directly from the player’s HDMI terminal in their original 1080p form. To further benefit the user, the DMP-BD30 provides an AVCHD Direct Navigator function that makes it easy to search for particular scenes. The player can also play back JPEG still images on an SD card, such as those recorded with a Panasonic Lumix digital camera. The DMP-BD30 converts the images to 1920x1080 resolution, ideal for viewing on a1080p HD Plasma and output them through the HDMI terminal.

Like its predecessor, the DMP-DB30 features the EZ-Sync™ HDAVI Control that allows the consumer to operate their Panasonic home theater system with one remote. With one touch of the EZ-Sync button, all the components turn on, the correct TV input is chosen, the TV’s built-in speakers are muted and the home theater starts playback.

“Panasonic’s commitment to excellence in entertainment and technology is evident in the establishment of Panasonic Hollywood Labs, where a great deal of research went into the development of Blu-ray,” added Kelsey. “PHL has become one of the major centers for the authoring of Blu-ray titles and works closely with studio engineers in developing High Definition compression technologies.”

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vært forsiktig med å feire allerede....tsk, tsk....... Dette lukter blåmandag lang vei!

Det som er realistisk og tro nå er at Warner vil fortsette med BD, og forbli neurale, noe annet vil jeg ikke si det er grunnlag for å mene noe mer om, bare håpe, for begge leirer.....
    Hmm, leste du ikke den linken jeg postet og som kanskje allerede var postet mange nok ganger?
    Virker ikke som om du tok det som sto der innover deg, i alle fall.

Er ellers rart å lese at du skriver at en får bare håpe at Warner forblir nøytrale, for begge leirer.
    Det var ikke den lyden i pipa di når Paramount og Dreamworks gikk eksklusive i alle fall.
    Men jeg enig med deg, det mest positive av alle filmselskapet til nå har hvert Warner, som gir oss alle HD opplevelser.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Home Media Magazine - Bringing Digital Entertainment To You

"The DMP-BD30 will ship Nov. 5 and should be in stores nationwide within a week, according to Eisuke Tsuyuzaki, VP of corporate development for Panasonic and GM of its Blu-ray Disc Group. Tsuyuzaki expects stores to have the new player in time for the holiday season “by the bucketload.” "

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 effekten er i ferd med å nulles ut? Jeg følger deg ikke. Jeg er en av de som kjøpte PS3 og har nå over 30 BD filmer og venter på ca 15 til før jul. Tror det er mange som meg, så hvordan denne effekten skal nulles ut forstår jeg ikke. PS3 selger fortsatt og effekten er bare i startgropen spør du meg.
    PS3 effekten som har vært hittil har vært meget begrenset spør du meg. Hvor mange PS3 er det solgt? Fant noen tall med litt over 5 mill, men dette tror jeg er gamle tall. Jeg tror det i dag er solgt rundt 6 mill (ta det med en klype salt, men jeg mener å ha lest det et sted - finner bare ikke ut hvor. Bruker heller 5 mill tallet).

Tallene i denne http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post752764 posten tidligere i denne tråden, sier et salg at Blu-ray hittil er totalt 3 mill enheter.

At du Appeti har kjøpt 30 skiver og jeg har kjøpt 27 blå-skiver (har pr d.d. ingen røde), vi begge har PS3 tilsier ikke at det har trukket mange med PS3 til Blu-ray hyllene. Det er farlig å generalisere ut fra en så liten populasjon. Tallenes tale er nemlig noe helt annet: med 5 mill solgte PS3 og 3 mill Blu-Ray, det imponerer ikke meg..... Jeg er faktisk ganske skuffet over PS3 effekten og det underbygger jeg med disse tallene. Regner med at det er solgt noen standalone spillere også, men disse har ikke jeg noen tall på. 0,6 solgte Blu-Ray disker pr PS3 er uansett veldig lavt - noe jeg er sikker på også har skuffet BD systemet/Sony.

(Her i huset er det derimot positivt, da det var et skalkeskjul for å få en Blu-Ray spiller i huset - bonusen var en spillmaskin og et media senter på kjøpet )

Pr d.d. er denne krigen helt åpen. Hvorfor? Volumet er lavt i forhold til total markedet - ingen formater har enda fått tak i hvermansen. At Blu-Ray selger 2 disker for hver HD DVD som selges, er ikke noe stort forsprang når volumet er så lite. Tror feks HD DVD kan snu det med $200 spillerene hvis dette er noe hvermansen ser det som et ok kjøp.

Denne krigen er neppe over før 2009....

Edit: en liten korreksjon i avsnittet om antall PS3 pr Blå-disk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var den 51/49 med BOGO salget mener du at det bare hadde blitt 50/50 uten BOGO salget???
    .
    Det var sist uke ja, jeg snakket om hvordan hele måneden sansynligvis ville vært. Jeg prøver å se tendenser, ikke bare en isolert uke....

Ingen tvil om at HD DVD har hatt en knallmåned i Oktober, uten BOGO-salget ville det vært rimelig jevnt, men det gjør ikke HD DVDs suksess noe mindre. Transformerssalget er bra, salget av stand-alone spillere bedre enn noensinne, så HD DVD er allerede nå helt i hælene på BD.

Det fornuftige vil for Warner være å velge HD DVD nå. Velger de BD, så vil det være et hardt slag for HD DVD selvsagt, og om Universal senere går neutrale, vil nok spikeren sitte i kista, Problemet vil likevel være prisen på BD-spillere, som vil gjøre at forbrukerne likevel vil nøle mer med å gå over til HD formatet.

HD DVD har allerede passert 200dollar grensen på spillere. Om Warner velger dem eksklusivt, vil forbrukerne føle seg trygge på formatets fremtid, og grunnet prisnivået også adoptere det fortere. Man vil mye raskere kunne konkurrere ut DVD, og tjene virkelig gode penger på HD.....

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    PS3 effekten som har vært hittil har vært meget begrenset spør du meg. Hvor mange PS3 er det solgt? Fant noen tall med litt over 5 mill, men dette tror jeg er gamle tall. Jeg tror det i dag er solgt rundt 6 mill (ta det med en klype salt, men jeg mener å ha lest det et sted - finner bare ikke ut hvor. Bruker heller 5 mill tallet).

Tallene i denne http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post752764 posten tidligere i denne tråden, sier et salg at Blu-ray hittil er totalt 3 mill enheter.

At du Appeti har kjøpt 30 skiver og jeg har kjøpt 27 blå-skiver (har pr d.d. ingen røde), vi begge har PS3 tilsier ikke at det har trukket mange med PS3 til Blu-ray hyllene. Det er farlig å generalisere ut fra en så liten populasjon. Tallenes tale er nemlig noe helt annet: med 5 mill solgte PS3 og 3 mill Blu-Ray, det imponerer ikke meg..... Jeg er faktisk ganske skuffet over PS3 effekten og det underbygger jeg med disse tallene. Regner med at det er solgt noen standalone spillere også, men disse har ikke jeg noen tall på. 0,6 solgte Blu-Ray disker pr PS3 er uansett veldig lavt - noe jeg er sikker på også har skuffet BD systemet/Sony.

(Her i huset er det derimot positivt, da det var et skalkeskjul for å få en Blu-Ray spiller i huset - bonusen var en spillmaskin og et media senter på kjøpet )

Pr d.d. er denne krigen helt åpen. Hvorfor? Volumet er lavt i forhold til total markedet - ingen formater har enda fått tak i hvermansen. At Blu-Ray selger 2 disker for hver HD DVD som selges, er ikke noe stort forsprang når volumet er så lite. Tror feks HD DVD kan snu det med $200 spillerene hvis dette er noe hvermansen ser det som et ok kjøp.

Denne krigen er neppe over før 2009....

Edit: en liten korreksjon i avsnittet om antall PS3 pr Blå-disk.
    Enig i det meste du skriver, men uten PS3 hadde ikke stillingen YTD vært 65/35 til BD.
    HD DVD har fremdeles solgt flere standalone spillere enn BD.
    Når du regner at snittet pr kjøpte BD film er under 0,6 pr solgte PS3 så er det helt klart elendig. Faktisk kjempe dårlig.
    Men her mener jeg det ligger et kjempe potesial for BD og derfor mener jeg at PS3 effekten ikke er på vei til å bli nullet ut som Andy_Dandy skriver.
    Alt for mange er ikke klar over potensialet i spilleren sin og BD filmer er fremdeles for dårlig utbredt både i for salg og på utleie. Dette kommer seg for hver uke som går og PS3 effekten vil bare øke, mener jeg.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det meste du skriver, men uten PS3 hadde ikke stillingen YTD vært 65/35 til BD.
    HD DVD har fremdeles solgt flere standalone spillere enn BD.
    Når du regner at snittet pr kjøpte BD film er under 0,6 pr solgte PS3 så er det helt klart elendig. Faktisk kjempe dårlig.
    Men her mener jeg det ligger et kjempe potesial for BD og derfor mener jeg at PS3 effekten ikke er på vei til å bli nullet ut som Andy_Dandy skriver.
    Alt for mange er ikke klar over potensialet i spilleren sin og BD filmer er fremdeles for dårlig utbredt både i for salg og på utleie. Dette kommer seg for hver uke som går og PS3 effekten vil bare øke, mener jeg.
    Nå tar jeg de tallene selv med en klype salt, men snittet er nok uansett langt under en film. Det ligger et stort potensiale blandt de som eier PS3, men hvordan vekke behovet? Jeg tror dessverre det er forholdsvis vanskelig,i hvertfall pr d.d.

Hvorfor? Gikk i en Spaceworld butikk i dag på Lillestrøm - nå er vel neppe dem representative i forhold til utvalg, men det er heller ikke poenget. La oss si at du ikke er så veldig opptatt av bilde og lyd, men generelt i film. Du har en standard dvd i ene hånda og Blu-Ray i andre hånda. Tar en titt på prisen: "Nei, jeg gidder ikke å betale 100 kr (ofte mer også) for å kjøpe samme filmen i Blu-Ray." Det er tross alt ikke alle som opplever det som "WOW", og da er prisdifferansen for lav. Dette slo meg veldig i dag.

Personlig kjøper jeg samtlige Blå-disker fra playx.no og da er forskjellen på nye filmer sjelden over 50 kr. Det er ikke vanskelig å forsvare, verken ovenfor meg selv eller samboeren. Men er det like lett å overbevise PS3 eierene og fremtidige kjøper? Jeg har vanskelig for å tro det.

Når det gjelder 0,6 faktoren i forhold til PS3, så er jeg sikker på denne også er ganske mye lavere. Det er jo tross alt mange Standalone spillere i markedet også - da blir PS3/BD salget enda mer skuffende.

Har litt vanskelig for å ordlegge meg nå og finne de rette tallene, da de nok aldri er funnet eller kommer til å finnes. Men det er hvor mange BD pr PS3 og pr standalone? Jeg tror ikke mange har valgt side enda (eller dvs vet da hd totalt har meget lav andel av totalmarkedet) - det er i standalone markedet filmtitterene finnes. Det synes jeg 0,6 faktoren beviser ganske godt. For en $200 Toshiba spiller tak i hvermansen, kan krigen fort få en vending. Tenker da på kjøperen: dette var billig, dette vil jeg prøve - koster ikke stort alikvell. Men BD har en klar fordel i PS3 som ved stort volum, god utbredels og noen som både liker spill og film drar på i volumet.

Side 365 av 653 FørsteFørste ... 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 361 362 363 364 365 366 367 368 369 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •