HD formatkrigen. - Side 364

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 364 av 653 FørsteFørste ... 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 360 361 362 363 364 365 366 367 368 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 ... SisteSiste
Viser resultater 7,261 til 7,280 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Syntes vi skal være litt forsiktige med kreve "håndfaste bevis" i denne tråden. Sjelden har jeg sett en så lang tråd med så mye synsing, hvor stort sett all dokumentert referanse går til andre synsere. :P
    Man må da ha lov til å drømme

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD har tydelghvis ikke nådd toppen ennå:

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

"Analysefirmaet Screen Digest estimerer for øvrig at salget av DVD-spillere i Europa fortsatt øker, med anslagsvis 31.5 millioner DVD spillere og opptakere solgt i år, som er 3,4% mer enn i 2006."

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe 31,5 millioner spillerer bare i Europa.. Og vi snakker HD-storkrig med en million solgte avspillere (vill gjetning) og jubler over 100k solgte filmer når en blockbuster virkelig tar av. Godt vi beholder perspektivet her i tråden
    Men det er underholdende, så jeg skal nok fortsette å følge med.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hehe 31,5 millioner spillerer bare i Europa.. Og vi snakker HD-storkrig med en million solgte avspillere (vill gjetning) og jubler over 100k solgte filmer når en blockbuster virkelig tar av. Godt vi beholder perspektivet her i tråden
    Men det er underholdende, så jeg skal nok fortsette å følge med.
    Noen som husker hva som var solgt av DVD-spillere og -plater når DVD hadde vært på markedet et år? Lurer på om ikke faktisk HD har solgt mer på sitt første år enn DVD gjorde i sin tid.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omsider får også Norsk presse (i den grad Digi.no kan omtales som presseorgan..) med seg at HD DVD går inn for julesalget med 200$ spillere.
    Skal vinne HD-krigen med lavere priser - digi.no

Quote:
    Salgstall fra USA viser at plater basert på Blu-ray Disc selger betydelig bedre enn HD DVD-plater, men skal HD DVD-utgaven av filmen Transformers være den mest solgte HD-utgivelsen til nå, uten at det sier så mye. Ifølge Betanews har DVD-utgaven av Transformers solgt 43 ganger så mye. Filmen tilbys ikke på Blu-ray-plater

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har forsåvidt Toshibas pressetalskvinne sagt at denne prissettingen ikke kommer fra Toshiba, men fra butikk-kjeden (retailers). Pris er pris, ja, men det er forskjell på om Toshiba setter ned prisen for å ytterligere trøkke til, eller om kjeden dumper prisen for overhode å få solgt de før jul. Etter jul, og når Warner går over, tipper jeg man får en HD DVD-spiller til $100

Og FOX fortsetter sin støtte til BD:
    Fox Promises Expanded Blu-ray Support in 2008 | High-Def Digest
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Oooh. Takk for den linken.

Det kan se ut som om HD-spillerne faktisk har solgt rimelig ålreit i forhold til DVD, mens disksalget ligger sørgelig langt etter. Dene artikkelen forteller jo at det ved utgangen av Q3 2007 var solgt tilsammen 5 millioner HD-disker siden starten. HD-formatene har vært på markedet i godt og vel fem kvartaler nå, mens DVD bare brukte to kvartaler på å selge like mange disker.

Etter Q3 1998 (da DVD hadde vært på markedet omtrent like lenge som HD-formatene har vært på markedet nå) var det solgt 18,8 millioner DVD-plater.

Spillersalget ser som sagt ut til å ligge bedre an. Etter Q3 1998 var det solgt 792000 DVD-spillere. Jeg husker ikke helt hvor mange standalone BD og HD DVD-spillere som er solgt til nå, men passerte de ikke en halv million for en stund siden?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange spår at Warner går HD DVD eksklusive, denne spår noe annet:

Warner Home Video to support Blu-ray exclusively? - Engadget

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enda mer salgstall

Dere som synes salgstall er kjedelig bør nok scrolle videre til neste post med en gang

Jeg la plutselig merke til at Reuters siste artikkel om HD-salget også inneholdt det totale salgstallet for Blu-ray og HD DVD frem til og med utgangen av Q3, dvs. samme cut-off tid som YTD-tallene deres. Dette er interessant fordi da de skrev om salgstallene for første halvår, inkluderte de også totaltallene frem til og med utgangen av juli. Det betyr at det også blir mulig å regne ut tallene for 2006 og for juli 2007, samt perioden august-september 2007.

La oss ta tallene Reuters har rapportert først:
    Blu-ray outpaces HD-DVD in U.S.: Home Media Research | Technology | Reuters
    Q1-Q2 07 Blu-ray: 1,6M
    Q1-Q2 07 HD DVD: 0,8M
    tom. jul07, Blu-ray: 2,2M
    tom. jul07, HD DVD: 1,5M

Blu-ray outsells HD-DVD in U.S. for first 9 months | Reuters
    Q1-Q3 07 Blu-ray: 2,6M
    Q1-Q3 07 HD DVD: 1,4M
    tom. sep07, Blu-ray: 3M
    tom. sep07, HD DVD: 2M

Ut fra dette får vi disse tallene:
    Kode:
                Blu-ray  HD DVD  Ratio
    2006.....:    400k    600k   40/60
    Q1-Q2 07.:   1600k    800k   67/33
    jul 07...:    200k    100k   67/33
    aug-sep07:    800k    500k   62/38

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Mange spår at Warner går HD DVD eksklusive, denne spår noe annet:

Warner Home Video to support Blu-ray exclusively? - Engadget
    I følge denne posten, så har Warner innkalt til en pressekonferanse i morgen:
    Format Battle General Discussion Thread III: Discuss it here! - Page 150 - AVS Forum

Så, da har vi ca. 30 timer på oss på å krangle om hvilket av formatene de kommer til å dumpe før Warner presenterer spesifikasjonene på HD utgavene av Harry Potter-filmene

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg minner om ryktene som sier Panasonic vil slippe informasjon om den nye BD-spilleren DMP-BD30 i løpet av en dag eller to.

EDIT:
    Hm, det begynner å bli lagt ut info ser det ut til:

Panasonic Rebates & Promotions

DMP-BD30K
    NEW! Blu-ray Disc™ Player with SD Card Slot, Final Standard Profile, Precise Digital Audio & Video and UniPhier™ Technology $499.95

Bildet kommer ikke opp nå...

Den ser ganske bra ut, skikkelig slimline design.

Noen endringer fra BD10:

* profil 1.1
    * analog 5.1 ut,
    * 24 p video
    * SD kortleser for bilder/video
    * HDMI 1.3b deep color
    * bitstream audio ut for alle relevante formater

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så, da har vi ca. 30 timer på oss på å krangle om hvilket av formatene de kommer til å dumpe før Warner presenterer spesifikasjonene på HD utgavene av Harry Potter-filmene
    Idag er jeg hjemme alene med babyen, så da får jeg ikke fulgt med. Det vil si at på jobben i morgen må jeg bruke første timen på å lese meg opp på hva kvelden og natten bringer av innlegg. Jeg tipper fire nye sider på denne tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    I følge denne posten, så har Warner innkalt til en pressekonferanse i morgen:
    Format Battle General Discussion Thread III: Discuss it here! - Page 150 - AVS Forum

Jeg tør ihvertfall ikke å sette penger på hva de kommer å gjøre. Det blir en glødende kniv i ryggen på den som evetuelt taper Warner. De har på mange måter vært ryggraden når det gjelder utgivelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    "Analysefirmaet Screen Digest estimerer for øvrig at salget av DVD-spillere i Europa fortsatt øker, med anslagsvis 31.5 millioner DVD spillere og opptakere solgt i år, som er 3,4% mer enn i 2006."
    Siden lansering i mars er det solgt oppunder 2 millioner PS3 utenfor Jap og US, de aller fleste av disse i Europa. Hvis salget av den nye "billigvarianten" tar seg opp før jul står jo PS3 for like mange solgte som 10% av DVD salget.

Det blir i allefall mange BD-spillere ute hos sluttbrukerene og mange BD-plater i omløp. Platefordelingen spill vs film blir jo intr å følge med på.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tør ihvertfall ikke å sette penger på hva de kommer å gjøre. Det blir en glødende kniv i ryggen på den som evetuelt taper Warner. De har på mange måter vært ryggraden når det gjelder utgivelser.
    Jeg ville blitt veldig overrasket hvis WB dropper Blu-ray og blir HD DVD eksklusive nå. Har mer tro på det motsatte. Eller at de bare annonserer at de fortsetter å støtte begge formatene en stund til.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som ventet; Panasonic slipper sin nye profil 1.1 spiller, Sony sitter klar med profil 1.1 software til PS3 og Warner holder pressekonferanse. Dette kan bli en skikkelig storeslem..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Som ventet; Panasonic slipper sin nye profil 1.1 spiller, Sony sitter klar med profil 1.1 software til PS3 og Warner holder pressekonferanse. Dette kan bli en skikkelig storeslem..
    Problemet er at det kan sees med like positive blikk fra den andre side. Som f.eks. kontrakten med BDA går ut, massiv offensiv av 200 dollar spillere fra Toshiba.

Størst sannsynlighet er at pressekonferansen ikke har noe med ekslusivitet å gjøre?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Warner skulle gå eksklusive for et format, synes jeg veldig synd på det formatet som ikke får filmen 10.000 BC neste år. Sjeldent har jeg gledet meg mer til en ny film....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at det kan sees med like positive blikk fra den andre side. Som f.eks. kontrakten med BDA går ut, massiv offensiv av 200 dollar spillere fra Toshiba.
    Det er sånt som gjør det hele litt ekstra spennende, ja

Men, de har jo sagt flere ganger at de akter å se an Q4, og da virker det merkelig å ditche ett av formatene rett før man går inn i de månedene som faktisk har godt salg.

Størst sannsynlighet er at pressekonferansen ikke har noe med ekslusivitet å gjøre?
    Jeg tror også det. Sannsynligvis vil de vel annonsere at de forlenger medlemskapet i BDA eller noe sånt.

Eller kanskje noen i toppledelsen får sparken. Da kan vi krangle i flere måneder om hvor viktig denne personen var for BD og/eller HD DVD innad i Warner, og hvordan dette vil garantere snarlig eksklusivitet for det motsatte formatet

Side 364 av 653 FørsteFørste ... 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 360 361 362 363 364 365 366 367 368 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •