HD formatkrigen. - Side 363

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 363 av 653 FørsteFørste ... 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 359 360 361 362 363 364 365 366 367 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 ... SisteSiste
Viser resultater 7,241 til 7,260 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Da er BD+ knekt.
    Og det sa ikke mye. Er en film knekt eller er hele BD+ som system knekt. Noe jeg har vanskelig for å tro...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Kilde: HomeMediaMagazine.com | Bringing Digital Entertainment To You
    ('klikk på Blu-ray Mounts Event Offensive')
    Jeg tror ikke det vil komme som noen bombe om Warner snart slutter med to format strategien sin. Jeg har som kjent lenge hevdet at det vil være over i Q1 2008.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er BD+ knekt.
    Referanse?

Hvis dette er tilfelle så kan en jo lure på hva effekten blir? Jeg vil tro at dette ikke vil ha all verdens effekt, de fleste har vel innsett at kopisperrer ikke varer så veldig lenge.
    Det eneste jeg ser som antagelig skjer er vel at FOX utsettter og andre drøyer å komme med gamle storfilmer (f.eks Star Wars ol)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tosh baben preges av veldig mye macroblocking spør du meg. Begrensningene i bitrate og lagringskapasiteten viser seg igjen.
    C'est ne pas un pomme!
    Maigret

(denne er litt underfundig)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Referanse?
    Google gir denne: 4th Generation AACS and BD+ Cracked » Floppyhead - Digital Media and Home Theater Computers

Når det gjelder BD/HD-DVD-babene så ser jeg for meg drømmesituasjonen med å ta en "LG-session" og ja takk begge deler

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er BD+ knekt.
    Hvis det bare er Fantastic Four:SS og The Day After Tomorrow som er knekt, og ikke hele BD+ konseptet (noe jeg tviler på), så tror jeg Fox er godt fornøyd.

Filmene ble lansert for omtrent en måned siden, og ettersom det aller meste av salget er de første ukene etter lansering, så må man kunne si at BD+ virker så bra som man kunne håpe.

En måned er ganske lenge å vente på en crack, så mange vil da sikkert heller kjøpe filmen, men er det bare snakk om dager eller maks en uke er det nok flere som velger nedlasting.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stiller meg tvilende til at BD+ er knekt. Hverken Day after Tomorrow, Mr Brooks eller Fantastic Four er lastet opp på noen HDM-torrent sider som HDbits.org.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Jeg stiller meg tvilende til at BD+ er knekt. Hverken Day after Tomorrow, Mr Brooks eller Fantastic Four er lastet opp på noen HDM-torrent sider som HDbits.org.
    Knekt, men ikke released av Slysoft:

From Slysoft’s press release (fra link i mitt innlegg over, datert 29 Oktober, 2007):
    All that AACS-LA has to offer now is BD+, but even that is on the verge of being circumvented and a release is expected by the end of this year. James Wong, Head of development at SlySoft: “We already found a way to crack BD+ and we have just turned to fine-tuning…”

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "All that AACS-LA has to offer now is BD+, but even that is on the verge of being circumvented and a release is expected by the end of this year."

Det er vel å ta ting litt på forskudd. De innrømmer at de har ett par måneders arbeid foran seg, ikke akkurat ferdig knekt?

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg leste det, men tviler. Det hadde nok vanket skryteposter av dimensjoner over hele nettet dersom de faktisk hadde klart det.

"(...)a release is expected by the end of this year" - de skal altså bruke to måneder på "fine-tuning"?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Skulle ønske de kunne brukt mere tid på å få spillerene sonefri istedet :-)

En crack så tidlig vil få de mest paranoide i BD leiren (og dem er det mange av) til å stikke hode tilbake ned i hullet sitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Ja, jeg leste det, men tviler. Det hadde nok vanket skryteposter av dimensjoner over hele nettet dersom de faktisk hadde klart det.

"(...)a release is expected by the end of this year" - de skal altså bruke to måneder på "fine-tuning"?
    Skal bli spennende å se hva denne "fintuningen" består i, ja. Det som gjør BD+ såpass unikt, er jo at kopibekyttelsen kan være forskjellig fra disk til disk, og at BD+-programmet ligger på plata. Det holder altså ikke å knekke Day After Tomorrow for å si at de har knekt BD+. Det de eventuelt kan ha fått til er å kopiere VMen til Blu-ray-spilleren, slik at de kan kjøre BD+-programmet her og så omdirigere den dekrypterte videostrømmen dit de selv vil ha den.

Men inntil hele BD-imager av BD+-filmer begynner å dukke opp på diverse internettsider, så tar jeg hele denne pressemeldingen med en alvorlig klype salt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Hmm.. Skulle ønske de kunne brukt mere tid på å få spillerene sonefri istedet :-)
    Ja, det kan du si. Det hadde virkelig vært greit å slippe å kjøpe to BD-spillere.

Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    En crack så tidlig vil få de mest paranoide i BD leiren (og dem er det mange av) til å stikke hode tilbake ned i hullet sitt.
    Tja... Hva skal de gjøre? Kutte ut alt av dagens HDM og heller vente på det neste formatet?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første BD med PiP annonsert fra FOX

Fox to release Sunshine with Blu-ray picture-in-picture - 10/29/2007 - Video Business

Fox to release Sunshine with Blu-ray picture-in-picture
    By Susanne Ault -- Video Business, 10/29/2007

OCT. 29 | LOS ANGELES—20th Century Fox Home Entertainment said it will be the first studio to street a Blu-ray Disc title with picture-in-picture interactivity, with the January release of sci-fi thriller Sunshine.

Fox demonstrated the title’s picture-in-picture feature during the Blu-ray Festival press event here Monday.

In the feature, Sunshine filmmakers talk about the making of the film in a separate video stream that runs concurrently with the movie.

Most Blu-ray players currently cannot play back picture-in-picture features, including the most popular model, Sony’s PlayStation 3. Since launch, all HD DVD players have been able to play picture-in-picture.

However, Fox senior VP Steve Feldstein noted during the demo that several Blu-ray players will be available in coming months with this advanced playback capability.

“There will be players in the market,” Feldstein said.

Sony is expected to soon update PS3 via a firmware upgrade. Samsung’s dual-format player also should be able to play picture-in-picture by the end of January with its own firmware upgrade.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

http://www.videobusiness.com/index.asp?layout=articlePrint&articleID=CA6495359

Blu-ray backers launch promotional campaign
    Sony sells 1 millionth disc on format
    By Susanne Ault -- Video Business, 10/29/2007
    OCT. 29 | Consumer electronics manufacturers and studios that back the Blu-ray Disc format have kicked off a new educational effort with the tagline “I do Blu.”

The branding effort broke with a TV spot Sunday during the final game of the World Series. In the spot, a generically branded HDTV and Blu-ray player hold hands by way of their electrical cords. Film clips from such popular franchises as Spider-Man and Harry Potter also were shown.

The ad is expected to also translate to print.

Blu-ray backers want the ads to emphasize the marriage of Blu-ray and HDTV.

“Some people believe you can plug a DVD player into a high-def TV and that’s the best you can get,” said Dan Silverberg, VP of HD media development for Warner Home Video. The ads, he said, “marry the concept of Blu-ray discs and TV.”

Select studios and electronics manufacturers are “funding this incremental education,” said Silverberg, who was networking at the Blu-ray Festival press event hosted by the Blu-ray Disc Assn., 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Home Entertainment, Walt Disney Studios Home Entertainment and Panasonic in Los Angeles Monday and Tuesday.

The goal behind the fest is educational, aiming to boost consumer and trade media attendees’ knowledge of the format.

During a Blu-ray Disc Assn. presentation, Andy Parsons, Pioneer senior VP of product planning, reiterated the format’s sales dominance over HD DVD.

Through September, Blu-ray sold 3 million software units, outselling rival HD DVD by a two-to-one ratio, he said.

In fact, SPHE sold its 1 millionth Blu-ray disc last week, with its release of Surf’s Up.

Sony will bow Spider-Man 3, sure to be its biggest Blu-ray release to date, on Tuesday.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slysoft har indikert at når BD+ knekkes så skjer det sansynligvis en gang for alle.

Det har ikke tatt fire uker å knekke BD+, det har tatt en uke. De måtte knekke den nye AACSen før de kunne knekke BD+.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhhh, det er så kjedelig å lese om noen har knekt en BD+plate eller kommer til å knekke, har lyst til å knekke osv osv. Kan man ikke heller åpne en ny tråd på dette, så kan man diskutere opp i mente om nøkler, virtuelle minner og bit-torrent:???:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Åhhh, det er så kjedelig å lese om noen har knekt en BD+plate eller kommer til å knekke, har lyst til å knekke osv osv. Kan man ikke heller åpne en ny tråd på dette, så kan man diskutere opp i mente om nøkler, virtuelle minner og bit-torrent:???:
    Hvorfor det? Har ikke BD-siden brukt den ekstra sikkerheten til BD+ som et argument for Blu-rays overlegenhet? Hvis denne ekstra sikkerheten er i ferd med å forsvinne, så er jo det i aller høyeste grad relevant for diskusjonen her.

Men, jeg kan være enig i at inntil vi får håndfaste bevis for at BD+ ikke gjør jobben sin, så er det ikke så interessant å diskutere om noen kommer til å klare å knekke systemet, eller hvor lang tid det kan komme til å ta.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvorfor det? Har ikke BD-siden brukt den ekstra sikkerheten til BD+ som et argument for Blu-rays overlegenhet? Hvis denne ekstra sikkerheten er i ferd med å forsvinne, så er jo det i aller høyeste grad relevant for diskusjonen her.

Men, jeg kan være enig i at inntil vi får håndfaste bevis for at BD+ ikke gjør jobben sin, så er det ikke så interessant å diskutere om noen kommer til å klare å knekke systemet, eller hvor lang tid det kan komme til å ta.
    My point exactly
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes vi skal være litt forsiktige med kreve "håndfaste bevis" i denne tråden. Sjelden har jeg sett en så lang tråd med så mye synsing, hvor stort sett all dokumentert referanse går til andre synsere. :P

Side 363 av 653 FørsteFørste ... 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 359 360 361 362 363 364 365 366 367 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •