HD formatkrigen. - Side 362

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 362 av 653 FørsteFørste ... 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 358 359 360 361 362 363 364 365 366 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 ... SisteSiste
Viser resultater 7,221 til 7,240 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sansynligvis er det fordi det selges filmer i mange andre forhandlere enn de som telles av Nielsen.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Her kan vel INGEN være uenig i at en må ha begge formater :-D :-D
    Tosh baben preges av veldig mye macroblocking spør du meg. Begrensningene i bitrate og lagringskapasiteten viser seg igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Mest selgende HDM titler ved årsslutt:
    1. Pirates 3 Blu-Ray (Selv på bare 2 ukers julesalg så kommer denne til å knuse de andre titlene, så lenge de klarer å trykke opp nok da).
    2. Transformer HD DVD
    3. 300 Blu-Ray
    4. Spiderman 3 Blu-Ray (Box+single)

Skal bli spennende å se om jeg får rett..
    Hvor blir det av Harry Potter? Disse selger ofte godt på DVD og siden dette er en nøytral tittel tror jeg den kan slå veldig godt fra seg på HDM også. Mulig den har litt for kort tid på seg til å ta igjen 300, men jeg tror nok den vil selge mer enn Pirates 3, så hvis den klarer det, så vil HP5 klare det også

Jeg er nesten helt sikker på at HP5 vil stå for årets beste førsteuke, i hvert fall.

Men, jeg er veldig spent på hvordan HP5 passer til HD-markedet. Det kan også bli spennende å se hvordan fordelingen blir. Vil folk foretrekke en combo-disk som kan spilles både på HD DVD-spilleren i stua og DVD-spilleren på barnerommet og i bilen, eller tar de Blu-rayen som kan spilles i PS3en som allerede står på barnerommet?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, begynner å bli litt lei av å lese de stadig synkende salgstallene for Transformers på HD DVD. På tide å hype neste HD DVD utgivelse?

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik situasjonen er nå, vet jeg ikke om jeg tørr og ønske meg en HD-spiller til jul.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hm, begynner å bli litt lei av å lese de stadig synkende salgstallene for Transformers på HD DVD.
    Men det gjør ikke noe at salgstallene for Blu-rayutgaven av 300 også synker da?

Jeg kan ikke huske å ha sett det totale førsteukesalget for 300 blitt rapportert så lavt som 163 000 før. Så vidt jeg husker ble det justert ned til omtrent 225 000 etter en stund, men en reduksjon på nesten 90 000 enheter kan jeg ikke huske at noen har nevnt med et ord.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tosh baben preges av veldig mye macroblocking spør du meg. Begrensningene i bitrate og lagringskapasiteten viser seg igjen.
    Ahh, men Tosh baben har mer features. Rulleskøyter og knebeskyttere gjør at hun kommer seg raskere til markedet, og kan gjøre masse fancy tricks.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig i disse nedlastningstider må soner kanskje være den dummeste som er oppfunnet. Poenget med soner er jo selvsagt å forhindre en viss gruppe å få tilgang samtidig med en annen gruppe, men dette er jo en oppfordring til laste ned filmen gjennom "alternative" kilder. Du blir rett og slett nektet å kjøpe lovlig og eneste mulighet er å laste ned.

Av og til kan man lure på gutta bak studioene er evneveike når de gjør akkurat de samme feilene som musikk bransjen har prestert de siste 10 årene.

Da musikk begynte å bli populært å laste ned så var svaret mere (forbrukerfiendtlig) kopisperrer og restriksjoner på bruk. Da dette feilet så lanserte man et nytt og bedre (?) format, dvs to formater som da kriget seg ihjel mens ingen brydde seg. Etter en evighet kom de til fornuft å leverte det folk ønsket, enkel tilgjengelighet og lav pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Da musikk begynte å bli populært å laste ned så var svaret mere (forbrukerfiendtlig) kopisperrer og restriksjoner på bruk. Da dette feilet så lanserte man et nytt og bedre (?) format, dvs to formater som da kriget seg ihjel mens ingen brydde seg. Etter en evighet kom de til fornuft å leverte det folk ønsket, enkel tilgjengelighet og lav pris.
    Det ironiske er at de nå er i ferd med å prøve seg med soner på musikken også. Jeg har prøvd å kjøpe DRM-fri musikk på amazon.com, men det får jeg ikke lov til, for dette er kun for amerikanske kunder.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    uff, mpeg2 så jo forjævlig "skittent" ut, helt klart et flottere og mer behagelig bilde på vc-1 der, ja.
    Og så skrev du lengre opp:

Sitat Opprinnelig postet av Sage
    (...)Så lenge det blir gjort en skikkelig jobb, så viser det seg at det spiller ingen rolle hverken for lyd eller bilde hvorvidt det blir brukt VC-1, mpeg2, trueHD, PCM, AVC og det er jobben som blir gjort som burde telle når et resultat skal bedømmes.
    Så hva mener du egentlig?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, men Tosh baben har mer features. Rulleskøyter og knebeskyttere gjør at hun kommer seg raskere til markedet, og kan gjøre masse fancy tricks.
    Ja, og selv om HD DVD fortsatt er "billigst" er jeg ikke sikker på om det kommer forbrukeren til gode

Det er ikke alltid at det som er billigst er best
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun kommer til å trenger de knebeskytterne når hun går på tryne.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det må vel bli første som sier ja til å bli med hjem tipper jeg
    Tja, det spørs vel om du satser på noe langvarig eller en kjapp one night stand...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det ironiske er at de nå er i ferd med å prøve seg med soner på musikken også. Jeg har prøvd å kjøpe DRM-fri musikk på amazon.com, men det får jeg ikke lov til, for dette er kun for amerikanske kunder.
    Det virker som ikke alle har fått med seg globalisering. Vi lever i en verden hvor alle har like god tilgang på nettet hvor alle kunstige hindre vil kun bidra til nedlasting og kopiering. Mange fjortiser i dag har aldri kjøpt en eneste DVD i hele sitt liv og Hollywood tror virkelig at det som skal til for å snu dette er mere kopisperrer og soner. Og den hellige Gral, kopisperren som ikke kan crackes, finnes ikke så lenge både avspiller og media er i hendene på brukeren.

Pris og tilgjengelighet er viktig, ikke om det ene formatet virker liiiiit mere detaljert eller ørlite mere støy.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interessante uttalelser fra Warner

Also there was Dan Silverberg, VP of high-definition media for Warner Home Video, which since Paramount’s move to the HD DVD camp is the only studio to support both next-generation formats.

That may not be for long, Silverberg said. “One thing that may be changing is our strategy,” he said. “When both formats launched and hardware prices were high, we made a decision to support both formats and let the consumer decide. But now that hardware pricing is affordable for both Blu-ray and HD DVD, it appears consumers no longer want to decide — so the notion of staying in two formats for the duration is something we are re-evaluating now that we are in the fourth quarter.”

Silverberg noted that Warner has the top-selling Blu-ray title of all time with 300 and is consistently No. 1 or No. 2 in both Blu-ray sales market share and in number of Blu-ray titles in the market.

“We can definitely talk Blu-ray,” he said. “We are committed to the format.”
    Kilde: HomeMediaMagazine.com | Bringing Digital Entertainment To You
    ('klikk på Blu-ray Mounts Event Offensive')

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Kilde: HomeMediaMagazine.com | Bringing Digital Entertainment To You
    ('klikk på Blu-ray Mounts Event Offensive')
    Samme side har også en artikkel med HD DVD sin versjon:
    Home Media Magazine - Bringing Digital Entertainment To You

Toshiba spokesperson Jodi Sally said the price cuts were retail-driven — not manufacturer-driven — and signaled an early start of a high-definition holiday shopping season.

“There was no official move on our MSRP, but I’m happy to see the strong sales momentum on our players,” Sally said. “We experienced a great lift in player sales when Transformers (Paramount) was released, and the strong momentum continues.”

The studio, which released titles in both HD DVD and Blu-ray Disc, now distributes exclusively in HD DVD.

Sally said third-party research indicated Toshiba’s market share of next-generation, optical-disc players (including Blu-ray) has climbed to about 60%. She said the format also experienced a significant unit upturn with sales of HD DVD-enabled PC laptops.

Sally said Toshiba has a 70% worldwide market share of all high-def players.
    Som vanlig regner de ikke PS3 som en HD-avspiller..

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og så skrev du lengre opp:

Så hva mener du egentlig?
    Det som står i begge sitatene...det er da ingenting som motstrider hverandre i de to sitatene der? (du fikk med det at det omtalte skitne bildet gjaldt sammenligningen som tklev postet?)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes artikkelen om Blu-ray og uttalelsen til Warner vekte stor interesse. Ingenting er sikkert, men disse uttalelsene samholdt med Warners tilstedeværelse ved siste IFA-messe (og uteblivelse hos HD DVD), tolker jeg som om Warner kommer til å velge BD like etter nyttår...?

Det er også bra å se hvordan BDA nå virkelig står sammen utad, med som mål å overbevise om at det er BD som gjelder.

I artikkelen til HD DVD sto det ikke mye annet enn at prisen var dumpet ytterligere, hvilket resulterer i at det blir bare mindre og mindre aktuelt for andre å lage HD DVD-spillere. Hvor mye selger spilleren fra Onkyo for eksempel?

Så avslutter Toshiba med å bare fortelle deler av sannheten; og å utelate hele sannheten blir etter min mening å lyve:
    Sally said Toshiba has a 70% worldwide market share of all high-def players.

Selv om Toshiba gjentar dette mange nok ganger, å utelate PS3 som en fullverdig BD-spiller, så blir det ikke mer sant av den grunn...

Men klart det pynter på tallene når Toshiba gjør dette, samtidig som Paramount plusser litt på sine Transformers-tall

Hun sier også dette:
    Toshiba spokesperson Jodi Sally said the price cuts were retail-driven — not manufacturer-driven —

Hvilket jeg stusset på. Det er butikk-kjeden som har satt ned prisen, og ikke Toshiba. Det kan jo ikke tolkes på annen måte enn at butikken ønsker å kvitte seg med det lageret den har av HD-spillere. Wal-mart har vel ingen part i HD-krigen. Og når en butikk ikke får solgt en vare eller den er på tur ut av sortementet, er det jo helt vanlig å sette prisen kraftig ned. Hadde Tosh solgt som varmt hveebrød til $299, hadde Wal-mart selvsagt ikke satt prisen til $199...Dette ser jeg på som et ryddesalg eller et opphørssalg.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Det som står i begge sitatene...det er da ingenting som motstrider hverandre i de to sitatene der? (du fikk med det at det omtalte skitne bildet gjaldt sammenligningen som tklev postet?)
    Nei, beklager, det fikk jeg ikke med meg
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er BD+ knekt.

Side 362 av 653 FørsteFørste ... 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 358 359 360 361 362 363 364 365 366 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •