HD formatkrigen. - Side 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 360 av 653 FørsteFørste ... 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 356 357 358 359 360 361 362 363 364 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 ... SisteSiste
Viser resultater 7,181 til 7,200 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og jeg er enig i at dette ikke er veldig enkelt. Men, jeg mener dog at samtlige HD-filmer burde bli utgitt med TrueHD/ DTS-HD/ PCM 24bit. Litt eldre titler, kanskje filmer som feks Rocky, Grand Prix og The Getaway kan leveres med DD+. Men nyere filmer eller katalogtitler som er kjent for god lyd, bør få det beste, synes nå jeg.

Og selv om Transformers låter helt fantastisk, kan du sikkert ikke la være å tenke på at det hadde kanskje vært enda bedre med TrueHD...?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og selv om Transformers låter helt fantastisk, kan du sikkert ikke la være å tenke på at det hadde kanskje vært enda bedre med TrueHD...?
    Nja. Jeg hadde likt at den hadde TrueHD for å slippe å høre all den sutringen ifra misunnelige BD-tilhengere , de ødelegger for det ellers eksepsjonelt brae lydsporet..

Det som er viktig for meg er bitraten, så lenge den er 1.5mbps, så tror ikke jeg det er så mye mer å hente med TrueHD.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nja. Jeg hadde likt at den hadde TrueHD for å slippe å høre all den sutringen ifra misunnelige BD-tilhengere , de ødelegger for det ellers eksepsjonelt brae lydsporet..

Det som er viktig for meg er bitraten, så lenge den er 1.5mbps, så tror ikke jeg det er så mye mer å hente med TrueHD.
    Litt skivebom, kanskje, siden den snart ligger i min egen HD DVD-spiller

Ellers tipper jeg ca 80/20 i Q4. Når Transformers skuffet litt på salg nå, og solgte færre enn BDs "300", så tviler jeg på det blir noe særlig stort salg utover. Mange så den på kino, og de som absolutt måtte ha de på HD, har allerede kjøpt den.

Med Spiderman 3, POTC3, Simpsons, Cars, Fantastic Four 2, The Robinsons, Ratatouille, (iRobot), Die Hard collection, (ID4), (Master and Commander), (Close Encounter), 28 Weeks Later, (Day After Tomorrow), (Robocop) og (Ronin)....i tillegg til Warner-titlene som BD alltid selger mest på. Resident Trilogy vil selge godt etter nyttår, det samme vil 3:10 to Yuma, Con Air, The Rock og Twister gjøre...

På HD DVD ser jeg kun Shreck 3, Bourne Ultimatum, Star Treck ($$$:shock og Zodiac. Og DET holder rett og slett ikke.

Jeg gjentar: Q2 08 er Warner BD eksklusive
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du at vi skal huske at du sier 80/20 for Q4 nå?

Bare tuller sef.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Vil du at vi skal huske at du sier 80/20 for Q4 nå?

Bare tuller sef.
    Det er ikke noe mer enn et ønske, og litt "magefølelse". Godt mulig jeg bommer helt, men med de nevnte titlene, billigere og flere BD-stand-alone samt tilbudet på PS3; så tror jeg ikke det blir langt unna etter at julens resultater telles opp....
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi vil få se enkeltuker med 80%+ for BD, men YTD tallet kommer nok til å ligge oppunder 70/30 når året er ute. Julesalget er altid stort og det kommer til å selges store volum fram til nyttår. Og med såpass mange store titler og god profilering så tror jeg BD vil bare befeste sin posisjon som markedsleder på HD markedet. Å legge med en Spider-man 3 i PS3 40GB kjøpet er med å vise kundene potensialet til PS3 som filmavspiller så det tror jeg er et smart trekk av Sony.

Vet det var snakk om at Toshiba skulle prøve å fronte HD-DVD med en pakke med spiller og "Transformers"? Noen som har sett noe mere omkring dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Nok en film som får max score på lyden til tross for at den "bare" har DD+, paramount går virkelig inn for å ta livet av forestillingen om at lossless er nødvendig...ganske overbevisende i så måte...
    Denne har jeg forhåndsbestilt for flere måneder siden og nå er den endelig på vei,gleder meg stort
    Face/Off
    Den skandinaviske BD utgaven har PCM5.1 på Face/Off

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Vet det var snakk om at Toshiba skulle prøve å fronte HD-DVD med en pakke med spiller og "Transformers"? Noen som har sett noe mere omkring dette?
    Alle nye HD DVD spillere fra Toshiba kommer med filmen "300" i esken, vet ikke om det også var snakk om "Transformers". Mener at det var 2 stk som fulgte med.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Den skandinaviske BD utgaven har PCM5.1 på Face/Off
    Klar over det, vi får håpe den matcher DD+ da

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Magnolia provides Dolby TrueHD 5.1 Surround (48kHz/16-bit) and Dolby Digital-Plus 5.1 surround (1.5mbps) tracks for 'The Architect' on HD DVD. Technically, the TrueHD track here should trump the DTS-HD High-Resolution (not Master Lossless Audi) track found on the companion Blu-ray verson of the film. However, in this case, the film's sound design is just too limited to really benefit -- even after a fresh evaluation of both tracks, I just couldn't discern much appreciable difference. "
    Han snakker vel om forskjellen mellom Dolby TrueHD og DTS-HD High Resolution, ikke mellom TrueHD og DD+?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Han snakker vel om forskjellen mellom Dolby TrueHD og DTS-HD High Resolution, ikke mellom TrueHD og DD+?
    Forsåvidt sant. Eller, rettere sagt DTS HD Core (1,5mbps) og TrueHD. Rent logisk burde DD+ 1.5mbps være bedre enn DTS HD Core. Men i praksis så er de nok like, tror nok det er en rettferdig sammenligning.

Uansett, jeg er litt skeptiske til slike volum-testere, som tester mange filmer i uken, og som liksom klarer å høre forskjell på lydspor og bilde fra forskjellige formater. Det må jo isåfall være en heltidsjobb bare å få tid til alle sammenligningene du må få utført.. Helst skal du jo se hele filmen med de forskjellige lydsporene, og så må du se den på det andre formatet, så må du begynne med A/B testing på spesielle scener, og slikt tar tid.. Greit nok, noen har sikkert dette som yrke, og har faktisk tid til å gjøre dette skikkelig, men jeg forbeholder meg iallefall skeptisk..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forøvrig et ganske greit sammenligningsbilde mellom høybitrate MPEG 2 vs. litt lavere bitrate VC-1:
    World Trade Center | BD vs HD | Image 1 (200%)

Litt vanskelig å si hva jeg liker best, VC1 har et glattere bilde, med mer tydelige detaljer. Mens Mpeg 2 har et mer rotete bilde, men kan virke litt mer "fokusert" i bakgrunnen. Personlig foretrekker jeg vanligvis VC1, da jeg hater bildestøy.. Men hver sin smak..
    Ouch. Gi meg bildestøy foran det blurry VC1 bildet der anyday.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har selv forrige versjon av Pioneer forsterkerene, og de er ikke spesielt gode til å justere bassen automatisk. Fikk selv mye bedre lyd ved å gjøre det manuelt. Kanskje de har blitt bedre med en ny generasjon?
    Etter det jeg har lest er det ofte bassen som blir dårligst innstilt når man bruker automatisk kalibrering...

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Ouch. Gi meg bildestøy foran det blurry VC1 bildet der anyday.
    Ja, jeg kan ikke si meg enig i at VC1 her har mer tydelige detaljer. Bildet ser jo litt uskarpt ut. MPEG-2 er skarpere og litt mer detaljerrikt.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Litt skivebom, kanskje, siden den snart ligger i min egen HD DVD-spiller

Ellers tipper jeg ca 80/20 i Q4. Når Transformers skuffet litt på salg nå, og solgte færre enn BDs "300", så tviler jeg på det blir noe særlig stort salg utover. Mange så den på kino, og de som absolutt måtte ha de på HD, har allerede kjøpt den.

Med Spiderman 3, POTC3, Simpsons, Cars, Fantastic Four 2, The Robinsons, Ratatouille, (iRobot), Die Hard collection, (ID4), (Master and Commander), (Close Encounter), 28 Weeks Later, (Day After Tomorrow), (Robocop) og (Ronin)....i tillegg til Warner-titlene som BD alltid selger mest på. Resident Trilogy vil selge godt etter nyttår, det samme vil 3:10 to Yuma, Con Air, The Rock og Twister gjøre...

På HD DVD ser jeg kun Shreck 3, Bourne Ultimatum, Star Treck ($$$:shock og Zodiac. Og DET holder rett og slett ikke.

Jeg gjentar: Q2 08 er Warner BD eksklusive
    Blir spennende å høre hva du mener om lyden på Transformers, SVS!

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uff, mpeg2 så jo forjævlig "skittent" ut, helt klart et flottere og mer behagelig bilde på vc-1 der, ja.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lol.. "lompetitler" som Shrek 3 og Bourne 3.. Jaja.. DU kan få sagt det du.. Skal godt innrømme at Shrek 3 ikke blir noen høydare for min del, men Bourne 3 blir av mange regnet som årets beste action-film. (Ikke av meg da, som selvsagt mener det er Transformers! ) Nå har jeg ikke sett Bourne 3, så det kan jo hende den er bedre..
    Bourne 3 rocker noe sinnsykt synes jeg.
    Denne er den klart beste i serien og en av årets beste filmer, jeg var heller ikke utslitt og lei når jeg kom ut av kinosalen sånn som jeg var etter Transformers.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hva kan man se av BD og HD DVD på Electroworld? Verdt
    turen?
    Litt sent å svare på dette nå, men selv om jeg er rimelig blå så var det ikke til å skyve under teppet at det kun dreide seg om Blu-ray og at HD DVD var ikke tilstede.

Loewe hadde en stilig Blu-ray spiller som ga ett bilde av en annen verden på en 50" 1080 LCD skjerm til mange lapper:-D

Var det forresten noen som så noen HD DVD spillere hos noen andre enn Toshiba?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forøvrig et ganske greit sammenligningsbilde mellom høybitrate MPEG 2 vs. litt lavere bitrate VC-1:
    World Trade Center | BD vs HD | Image 1 (200%)

Litt vanskelig å si hva jeg liker best, VC1 har et glattere bilde, med mer tydelige detaljer. Mens Mpeg 2 har et mer rotete bilde, men kan virke litt mer "fokusert" i bakgrunnen. Personlig foretrekker jeg vanligvis VC1, da jeg hater bildestøy.. Men hver sin smak..
    Etter å ha skiftet ca 1 million ganger mellom de to bildene for å få fram forskjellene så vil jeg si at VC-1 bildet ser litt soft og glattet ut. Ser det spesielt godt på skiltene og hvor tydelig teksten på skiltet er. Mpeg2 bildet er ikke perfekt det heller men er en tanke klarere og et snev lysere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikk nøye på "detaljene" i mpeg2-bildet. Det er stort sett bare mpeg-artifacts.

Side 360 av 653 FørsteFørste ... 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 356 357 358 359 360 361 362 363 364 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •