HD formatkrigen. - Side 355

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 355 av 653 FørsteFørste ... 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 351 352 353 354 355 356 357 358 359 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 ... SisteSiste
Viser resultater 7,081 til 7,100 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Utsettelse rammer HD DVD - Hardware.no

Denne spilleren er ikke eksisterende på markedet i Europa og Nord-Amerika. Alle artikler jeg finner på denn er fra tidlig høst 2006.

Mao et fantasifoster som ble showcased som et ferdig produkt i mai 2006 som likevel ikke har kommet på markedet enda. Så da er mitt spørsmål...hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    morsomt at BD-siden er så hysterisk livredd for å tape salget i en uke, at de gir vekk tusenvis av filmer for å unngå det, minner om å hive proviant og verdifull last overbord for å desperat prøve å unngå at skuta synker
    BOGO uken kostet ihvertfall ikke 150 millioner dollar for Sony og Disney....

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB

Denne spilleren er ikke eksisterende på markedet i Europa og Nord-Amerika. Alle artikler jeg finner på denn er fra tidlig høst 2006.

Mao et fantasifoster som ble showcased som et ferdig produkt i mai 2006 som likevel ikke har kommet på markedet enda. Så da er mitt spørsmål...hvorfor?
    Den ble vel lansert i Japan. Se review.

Hvor kan jeg få kjøpt den som Skyline linket til da ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Det var en fin spin på at Blu-Ray ga bort tusenvis av filmer for å holde følge med Transformers-salget i statistikken.
    Fin spin? Transformers på HD-DVD solgte 50k mindre enn 300 gjorde første uken på Blu-ray. Paramount løy på seg et salg på 190k HD-DVD plater mens de i virkeligheten solgte omkring 115k.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

haha, Se også her; Den støtter KUN:
    * Video recording format  - MPEG 2*

HVA!??! Det grusome MPEG 2 formatet? Som HD DVD gutta hater over alt!!
    Panasonic sin BD Recorder derimot, støtter MPEG4/h.264!
    Som man kan forvente i 2007! Den er heller ikke like stor som ett server rack!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Den ble vel lansert i Japan. Se review.

Hvor kan jeg få kjøpt den som Skyline linket til da ;-)
    Ok, den ble lansert i Japan etter endel problemer. Og hvor er tilsvarende produkter for det Nord-Amerikanske og Europeiske markedet? Hvor har de gjemt alle HD-DVD brennerne?

Den Skyline linket er rykende fersk så de skal nå få tid til å prøve leveringsdatoen i første omgang.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med 115 000 solgte, er det på en hel uke eller noen dager?

BOGO uken kostet ihvertfall ikke 150 millioner dollar for Sony og Disney....
    Disney får nok såpass med millioner av Sony at for de spiller det vel ikke noen rolle om de må selge filmene sine eller om de gir dem bort...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin spin? Transformers på HD-DVD solgte 50k mindre enn 300 gjorde første uken på Blu-ray. Paramount løy på seg et salg på 190k HD-DVD plater mens de i virkeligheten solgte omkring 115k.
    51/49 ved å gi bort filmer.

Personlig driter jeg i opptakere, men siden du lager så stort poeng av at det ikke finnes HD DVD-opptakere i salg så spør jeg: Hvor finner jeg forresten BD-opptakeren?

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue.

Hvor finner jeg forresten BD-opptakeren?

Japan.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det er bare obligatorisk å dekode True HD i 2-kanaler i HD DVD standarden.
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ja, men det finnes ikke en eneste HD DVD-spiller på markedet som ikke dekoder alle kanaler. Dette vet du meget godt (spesielt siden du har blitt gjort oppmerksom på det tidligere), og det må kunne betraktes som ren løgn når du fortsetter å spre feilinformasjon om dette.
    Å hold opp da mann! Esp1 kommer ikke med løgn eller feilinformasjon. Unnlater han å fortelle ekstra informasjon? Ja. Men det han sier er hverken feil eller løgn... noe du selv bekrefter i samme avsnitt... sukk.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    51/49 ved å gi bort filmer.

Personlig driter jeg i opptakere, men siden du lager så stort poeng av at det ikke finnes HD DVD-opptakere i salg så spør jeg: Hvor finner jeg forresten BD-opptakeren?
    Det finnes massevis av BD brennere for pc, det er også en BD opptaker, uansett hvordan man vrir på det. Jeg skal bestille meg en LG BD brenner for pc, til 2500kr....Så kan jeg brenne ut HD opptak fra HD parabol tuneren som står i pc`en....
    HD DVD gutta kan gi en lyd når de kan gjøre det samme.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba lager en HD DVD-brenner, men den skal kun leveres i OEM-sammenheng i begynnelsen mener jeg å ha lest. Ikke vet jeg hvorfor.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba lager en HD DVD-brenner, men den skal kun leveres i OEM-sammenheng i begynnelsen mener jeg å ha lest. Ikke vet jeg hvorfor.
    Det er nok fordi markedet er altfor lite.

Hvem har egentlig bruk for en standalone brenner med harddisk om dagen? Nå som alle mottakt av TV signaler krever dekodere, så har disse som regel innebygd opptaker, men uten mulighet for å sende signalet videre for utbrenning. Hvis man skal bruke andre opptakere både BD, HD og DVD, så må man enn så lenge bruke analoge overføringer, noe som igjen ikke gir godt nok bilde for å kalle det HD.

Det eneste må være i en PC med riktig dekoder, og her har man som regel nok harddisk plass at man ikke trenger brenner. Skal man fikse på ting fra video kamera, så kan man vel like greit kjøpe ett kamera med direktebrenning.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye barnesnakk i denne tråden nå: min pappa er sterkere enn din pappa! Haha, de lager bedre ditt og datt enn de, og de holder jeg med, derfor er jeg bedre enn deg! haha

Nesten like tåpelig som fotball hooligans dette.... Jeg velger det som er best for meg, så får du velge det som er best for deg. Hvem som vinner vet vi ikke enda, men enn så lenge får man tro hva man vil. jeg vil ha HD med flest mulig filmer og til en billigst mulig penge. Pose og sekk ønske mitt er enda ikke mulig, pga av 2 formater der det ene er dyrere og har flere filmer og det andre er billigere med litt mindre filmer...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Ellers har du sikkert rett... BD er endel dyrere, og vi i Norge får ikke alle disse filmene kastet etter oss.
    my point. Fint at du tok det. :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå synes jeg det er lite trivelig å diskutere med deg, Counterpointer.
    Greit nok siden det er gjensidig. Da kommer ikke til å lese eller kommentere dine innlegg mer. Jeg synes nemlig at ditt innlegg nå og det forrige viser at det ikke er mulig for meg å diskutere fornuftig med deg. Det er i hvert fall så slitsomt at jeg ikke vil gjøre det.

BTW. trodde ikke det var mulig men igjen har en tåpelig tråd på et diskusjonsforum fått meg til å droppe innkjøp av HD spiller. Hadde planlagt å handle PS3 men er igjen blitt et "offer" i HD formatkrigen og dropper dette :twisted:

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    BTW. trodde ikke det var mulig men igjen har en tåpelig tråd på et diskusjonsforum fått meg til å droppe innkjøp av HD spiller. Hadde planlagt å handle PS3 men er igjen blitt et "offer" i HD formatkrigen og dropper dette :twisted:
    At det er et par her inne som slenger med leppa si, bør ikke være noen grunn til å droppe en BD spiller (PS3 på Elektroworld?). Har PS3 selv Og ja, det var verdt kjøpet - go for it! Personlig bryr jeg meg ikke stort om enkelte av fanboysene på den blå siden, (gjelder dog ikke SVS-man! som jeg syntes ble noe mildere for en tid tilbake) de med breieste kjeften som snakker om å bruke HD DVD spiller som dørstopper - slike uttalelser viser bare vilket nivå dem ligger på. Blir på samme måte som å gi blanke F... i sleng kommentarer på puben - du vet du ligger noen nivå høyere enn dem på de aller fleste nivåer. Da bryr du deg bare ikke om bråket.....

Dette innlegget kommer mye på bakgrunn av at jeg har vært tre dager på kurs og uten avforum (blander konsekvent ikke avforum inn i arbeidsdagen). Og jeg må si det har vært skrevet mye tull de dagene. Jeg blir bare skuffa over tilsynelatende voksne mennesker.

At ikke HD DVD vant uka? Det bør ikke være noen overrakselse. Med et så stort flertall av spillere på markedet burde ikke det komme som noen overakelse sammtidig som den dere BOGO kampanjen. Men dør HD DVD av den grunn? Neppe på bakgrunn av en maks 0,3% lavere markedsandel enn BD hittil i år og langt lavere sist uke (mest sannsynlig).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Fylla har skylda!

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    morsomt at BD-siden er så hysterisk livredd for å tape salget i en uke, at de gir vekk tusenvis av filmer for å unngå det, minner om å hive proviant og verdifull last overbord for å desperat prøve å unngå at skuta synker
    Kan ikke huske å ha lest at du eller andre HD DVD fan har kommentert at Thoshiba gir bort er drøss med filmer i deres kampanje. Kjøp en Thosiba spiller å få 5 - 7 filmer gratis er noe jeg har unnet de som har bestemt seg for å kjøpe HD DVD spiller. Kampanjer har en misjon for begge leire, en kan gjerne hevde at det er desperate trekk. Men .... vær da i alle fall så edrulig at begge sider kritiseres. Eller så blir dette bare nok et sutre innlegg.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Greit nok siden det er gjensidig. Da kommer ikke til å lese eller kommentere dine innlegg mer. Jeg synes nemlig at ditt innlegg nå og det forrige viser at det ikke er mulig for meg å diskutere fornuftig med deg. Det er i hvert fall så slitsomt at jeg ikke vil gjøre det.

Det synes jeg var veldig synd, Counterpointer. Vi har jo møttes ett par ganger, som jeg syntes har vært hyggelig.

Og det vi er uenige i har jo med HD å gjøre, og det må være lov å være uenig. Ikke har vi slengt dritt til hverandre heller, Counterpointer. Og du må for all del ikke la være å kjøpe deg en BD-spiller, fordi du er uenig her inne. Både BD og HD DVD er knallbra, jeg har begge. Og jeg og ønsker HD success. Jeg mener bare om det skal bli success, så må vi stå igjen med ett format. Og da må det være lov å lage noen poenger om at det som selger minst og har minst support i Hollywood og i elektronikk-bransjen, trekker seg

Håper vi treffes på Electroworld, og om ikke håper jeg du i hvertfall kjøper deg en PS3 der inne...Jeg skal forsøke å få meg en Pioneer LX60 eller LX70.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 355 av 653 FørsteFørste ... 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 351 352 353 354 355 356 357 358 359 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •