HD formatkrigen. - Side 354

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 354 av 653 FørsteFørste ... 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 350 351 352 353 354 355 356 357 358 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 ... SisteSiste
Viser resultater 7,061 til 7,080 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Var det ikke BOGO-salg denne uken også? Mener jeg leste det på AVS.
    Jo, hva så? Har ikke Toshiba gitt bor 5-7 filmer for hver eneste spiller de har solgt i lang tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av. Jeg bare lurer fordi det var nevnt her at det kun var forrige uke.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Jo, hva så? Har ikke Toshiba gitt bor 5-7 filmer for hver eneste spiller de har solgt i lang tid.
    Disse blir ikke regnet med i Nielsen statisikken, men det gjør derimot disse BOGO salgene.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe.. Pirates telles ikke.. De to titlene ble som sagt gitt bort for å buffe salgstallene. Det er FF2 som hadde vært den reelle BD-vinneren dersom ikke BOGO-salget hadde blitt uført, og ratioen der er nesten 20:1.

PS: Legg også merke til HD DVD forholdstallene. Det er solgt 40 ganger så mange Transformers på HD DVD vs. Knocked up som er neste på listen.. Var det noen som hevdet at Transfomers ikke ville være viktig for HD DVD??
    Så klart Pirates filmene telles , det telles på på lik linje med alle filmene som "Thosiba" har gitt bort tidligere.

Ellers så tror jeg ikke at jeg har lest en eneste kommentar her inne som har hevdet at Transformers ikke ville være viktig for HD DVD salget.
    Men jeg har faktisk lest spådommer at den ville sørge for 70 - 30 til HD DVD denne uken, tror det faktisk den var din spådom. Du modererte den riktignok noe når BOGO kampanjen ble kjent. Men seiers kommentarene har haglet løst hos mange av HD DVD fansene her inne selv etter BOGO spøkelset kom.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse blir ikke regnet med i Nielsen statisikken, men det gjør derimot disse BOGO salgene.
    ER du sikker på det, mener å ha lest det.
    Du pleier å å greie på det du skriver, så dersom jeg tar feil så beklager jeg det.
    Får lete litt...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Så klart Pirates filmene telles , det telles på på lik linje med alle filmene som "Thosiba" har gitt bort tidligere.

Ellers så tror jeg ikke at jeg har lest en eneste kommentar her inne som har hevdet at Transformers ikke ville være viktig for HD DVD salget.
    Men jeg har faktisk lest spådommer at den ville sørge for 70 - 30 til HD DVD denne uken, tror det faktisk den var din spådom. Du modererte den riktignok noe når BOGO kampanjen ble kjent. Men seiers kommentarene har haglet løst hos mange av HD DVD fansene her inne selv etter BOGO spøkelset kom.
    Godt poengtert!

Tklev?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe å si hva slags personlige spådommer som har kommet frem her?

Så klart teller Pirates-filmene, men poenget til Tklev var vel at hadde det ikke vært for BOGO så hadde sansynligvis ikke på langt nær så mange pirates-filmen blitt "solgt".

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var egentlig dealen med BOGO? Fikk man en gratis film med alle BD-kjøp?Gjaldt det i alle butikker som teller for Nielsen-statistikken?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe å si hva slags personlige spådommer som har kommet frem her?

Så klart teller Pirates-filmene, men poenget til Tklev var vel at hadde det ikke vært for BOGO så hadde sansynligvis ikke på langt nær så mange pirates-filmen blitt "solgt".
    Det teller litt, da. For grunnen til at mange har gnidd seg i hendene i dag, er fordi forventningene hos HD DVD-gjengen var skrudd i taket. Det var jo utrolig hvordan Transformers skulle banke BD denne måneden, og utrolig hvor mange spillere som ville bli kjøpt kun fordi "alle" ville se Transformers i HD.

Et meget godt trekk av BDA, spør du meg, som fikk HD DVDs største forventning til å bli en gedigen skuffelse.

Men at den har solgt godt, og at jeg kommer til å se den på HD DVD er det ingen tvil om

Men litt gniing i hendene må være lov fra et blått utganspukt, og selvsagt et lettelsens sukk
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var egentlig dealen med BOGO? Fikk man en gratis film med alle BD-kjøp?Gjaldt det i alle butikker som teller for Nielsen-statistikken?
    Jeg tror BOGO dealen kun gjaldt hos Amazon, muligens noen andre store butikker, mend det gjaldt iallefall ikke alle butikker.(hverken retail eller online i usa)

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vel, vel. Det eneste som er mer skuffende enn at HD DVD tydeligvis ikke klarte å vinne denne uka allikevel, må være den infantile reaksjonen til BD-tilhengerne. Det var kanskje ikke overraskende, men like fullt skuffende.
    Er ikke sikker på hvilken infantile reaksjon du pålegger BD tilhengerne trondmm. Hvorfor feier du over alle BD tilhengerne i en kam og kaller oss infantile?
    Det eneste jeg klarer å lese av dine kommentarer i dag er at du er litt dårlig taper i dag og det kommer godt til syne.
    Skjønner ikke helt at du gidder å vise det så tydelig her inne, men det er ditt valg.
    Kos deg heller med Transfomers som har solgt kjempe bra denne uken tross alt og som sikkert er en bra opplevelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det teller litt, da. For grunnen til at mange har gnidd seg i hendene i dag, er fordi forventningene hos HD DVD-gjengen var skrudd i taket. Det var jo utrolig hvordan Transformers skulle banke BD denne måneden, og utrolig hvor mange spillere som ville bli kjøpt kun fordi "alle" ville se Transformers i HD.

Et meget godt trekk av BDA, spør du meg, som fikk HD DVDs største forventning til å bli en gedigen skuffelse.

Men at den har solgt godt, og at jeg kommer til å se den på HD DVD er det ingen tvil om

Men litt gniing i hendene må være lov fra et blått utganspukt, og selvsagt et lettelsens sukk
    Hehe. Joda.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man fikk en ekstra film (utvalgte titler) for hver Blu-ray film du kjøpte. Gjaldt ikke alle butikker, men ihvertfall for Best Buy, Circuit City og Amazon.

Dette var selvsagt et mottrekk fra Blu-ray campen for å unngå pressemeldinger om at HD DVD solgte mest den uka. Dette klarte de også med en liten margin.

Uansett så var dette en god uke for HD DVD og Transformers er en av de (den?) mestselgende HD filmene så langt (uansett format)! Men sett i forhold til DVD selger begge formatene fremdeles forsvinnende lite.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Du Skyline! Nå synes jeg du begynner å bli litt vel ensporet her, hvorfor har du ikke linket den siste fete HD-DVD opptageren?

Åååå, ja stemmer.... :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformers på HD DVD solgte 20 ganger så mange som mest-selgende Blu-Ray tittel.. Sier vel litt om hvor stor denne tittelen er??
    (Regner selvsagt ikke med konkurssalget som Disney hadde på sine Pirates filmer, de ga dem jo praktisk tall bort for å bli kvitt dem.. )

Er det noen som i det hele tatt tviler på at tallene hadde vært nærmere 70:30 dersom BOGO salget for Blu-Ray ikke hadde vært gjennomført?
    All kudos til BDA, genialt utført save.. Utrolig ergerlig at det var noen skarve tusen discer som skilte mellom seier og totalt tap..

Men husk: Transformers er fortsattt en ekstremt sterk tittel, og den uken vi er inne i nå har ingen reelle utfordrere til Transformers. Tror ikke det har vært noe BOGO salg denne uken, så det er faktisk *veldig* sansynlig at HD DVD vinner denne uken! (Spesielt siden mange "blakket" seg forrige uke på Blu-Ray titler de egentlig ikke hadde lyst på.)
    Av og til lurer jeg på hvor langt vi mennesker kan strekke selvbedrag i forhold til hva som foregår rundt oss. Men titt og ofte blir jeg igjen overasket over hvor langt det kan tøyes. Enkelte leter med lys og lykter for å finne positive ting som kan de kan fokusere på for å klamre seg fast til en visjon om nåtida som de ønsker seg.

Beklager å måtte si det så direkte og sikkert såre noen her men....HD-DVD har tapt HD format krigen. Når årets 3. største kinofilm ikke klarer å gi HD-DVD en uke med høyere markedstall enn Blu-ray som ikke hadde -noen- brukbare releaser den uken, ja da kan de glemme hele greia. BOGO salg eller ei.

Og hvilken HD entusiast er det som går og kjøper seg en 1080i spiller til 200 dollar? Hvis han knapt har råd til en slik spiller, hvordan skal han ha råd til 30 dollar pr film?

Game Over HD-DVD

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Du Skyline! Nå synes jeg du begynner å bli litt vel ensporet her, hvorfor har du ikke linket den siste fete HD-DVD opptageren?

Da får vel jeg gjøre det (gammelt nytt men) ;-)

Toshiba's RD-A1 HD DVD recorder with 1TB disk - Engadget

GUBA - Toshiba's RD-A1 HD DVD recorder reviewed

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til lurer jeg på hvor langt vi mennesker kan strekke selvbedrag i forhold til hva som foregår rundt oss. Men titt og ofte blir jeg igjen overasket over hvor langt det kan tøyes. Enkelte leter med lys og lykter for å finne positive ting som kan de kan fokusere på for å klamre seg fast til en visjon om nåtida som de ønsker seg.

Beklager å måtte si det så direkte og sikkert såre noen her men....HD-DVD har tapt HD format krigen. Når årets 3. største kinofilm ikke klarer å gi HD-DVD en uke med høyere markedstall enn Blu-ray som ikke hadde -noen- brukbare releaser den uken, ja da kan de glemme hele greia. BOGO salg eller ei.

Og hvilken HD entusiast er det som går og kjøper seg en 1080i spiller til 200 dollar? Hvis han knapt har råd til en slik spiller, hvordan skal han ha råd til 30 dollar pr film?

Game Over HD-DVD
    Ja, nå kan du regne med at du får pepper igjen RobertB;-)
    Jeg værer en ekstra gretten stemning her inne i dag etter Nilsen tallene ble offentlige.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en fin spin på at Blu-Ray ga bort tusenvis av filmer for å holde følge med Transformers-salget i statistikken.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    morsomt at BD-siden er så hysterisk livredd for å tape salget i en uke, at de gir vekk tusenvis av filmer for å unngå det, minner om å hive proviant og verdifull last overbord for å desperat prøve å unngå at skuta synker

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

RobertB; Man skal ha rimelig god fantasi og snever virkelighets oppfattning om man tror at Thoshiba gidder å utvikkle en HD DVD opptaker når de allerede har begynt på ryddesalget av spillere.... hehe....

Det er jo litt påfalende at HD DVD gutta skryter over alle fordelene med HD DVD, men det viser seg igjen at BD er først ute med det meste, og ikke minst har utstyr tilgjengelig....
    Skal vi se:
    BD-R for PC, Check.... Faktisk 9-10 stk. tilgjengelig as we speak, 6-7 nye modeller er på vei
    BD-R for standalone... Mangen forskjellige modeller på gang, med og uten hardisk

I tilleg er BD plater billigere pr.gb, og har selfølgelig større kapasitet og høyere transfer hastighet, + at de tåler mye mer juling enn HD DVD, BD tåler mye juling takker være hard coating!

The future begins now, and it`s blu!!!!

Side 354 av 653 FørsteFørste ... 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 350 351 352 353 354 355 356 357 358 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •