HD formatkrigen. - Side 353

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 353 av 653 FørsteFørste ... 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 349 350 351 352 353 354 355 356 357 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 ... SisteSiste
Viser resultater 7,041 til 7,060 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    PiP er ikke det et lite bilde i et stort bilde?

Hva slags skjermvisnings enhet ser du for deg drar nytte av 1080p oppløsning innenfor et lite område i en 1920x1080 pixcel oppløst skjerm? :roll:
    Nettopp! Bilde-i-bilde (PiP) skal bare være et forholdsvis lite bilde...

HD DVD/HDi-standarden krever forøvrig at spilleren har to video-dekodere for å takle jobben med film i bakgrunn pluss PiP/interaktive objekter.

Et eksempel på HDi/PiP fra "The Fast and The Furious - Tokyo Drift", som Universal har kalt U-control (Universal control, he-he). Her vises HDi-navigasjon til høyre i bildet, PiP, samt GPS-navigatør til venstre:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmer selges da utenfor forhandlere som bidrar til Nielsen-statistikken også, gjør de ikke? Det kan i så fall forklare 190000.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Filmer selges da utenfor forhandlere som bidrar til Nielsen-statistikken også, gjør de ikke? Det kan i så fall forklare 190000.
    Joda, men når Nielsen sier 115000, så er dette et estimat på hvor mange som ble solgt på landsbasis. Nielsen har f.eks fått rapportert inn et salg på 50000 enheter, også vet de at butikkene som rapporterer til dem har 43,5% av markedet. Da ganger de opp og sier at ukas tall er 115000.

På AVSforum ble det posta en pdf med oversikt over hvilke butikker som rapporterer inn salget til Nielsen. Det er en ganske solid liste. Men den inkluderer ikke Wal-mart. De vil ikke levere ut salgsdata om noe som helst til noen andre enn seg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Blu-Ray Vinner av format krigen. (noe vi vel allerede visste da men)

Sydney Herald: Blu-ray the Winner - Gameworld Network news story
    Jøss, er artikkel fra februar. Det kan man kalle nyheter

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo
    Hva forventer du når du svarer på en melding fra februar?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hva forventer du når du svarer på en melding fra februar?
    Godt poeng ;-)

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo
    Artikkelen er minst like dekkende i dag som den gang, dessuten er tråden opprettet i februar.

Ha en blå helg! Det skal iallefall jeg ha(det blir vel kanskje litt brunt carlsberg utpå lørdagskvelden også), 10 nye BD filmer ligger hjemme å venter, og endel flere på vei!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det er bare obligatorisk å dekode True HD i 2-kanaler i HD DVD standarden.
    Helt riktig. Men det jeg skrev var også riktig..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nei, dette er det DU som påstår. Dette er en hersketeknikk du bruker mye!
    Nå synes jeg det er lite trivelig å diskutere med deg, Counterpointer. Og når du kommer med slike kraftuttrykk så bør du i hvertfall vite hva det betyr.

Jeg forsøkte simpelthen å forstå hva du mente med det du skrev, ved å illustrere det. Det ble tydelig i overkant for deg, når du kaller det for hersketeknikk
    Hadde du klart/orket/villet lese så dreide dette seg om kun PRISEN på stand alone avspillere.
    At du mener at det gjaldt stand-alone spiller, betyr da ikke at jeg må diskutere innenfor dine premisser. Nå har det seg slik at PS3 er en svært god BD-spiller "med noe attåt", som en så fint sa det. Det at du og mange andre HD DVD-tilhengere nekter å godta PS3 som en BD-spiller, for stå for egen mening. Jeg og mange andre mener noe annet.
    For å bruke et argument du kjenner veldig godt. HVOR HAR JEG SAGT DET??? Jeg mener det ikke så det blir jo fullstendig IDIOTISK å påstå dette. Du kan ikke finne noen quote av meg hvor jeg mener det du påstår.
    Du tar litt av nå, eller? Dersom det jeg skrev om pris/ kvalitet ikke stemmer, så vær venlig å forklar hva du mener. Det er du som argumenterte med at prisen for HD DVD var halvparten av billigste BD. Men hva mener du da? Er du enig i at S300 er en mer påkostet spiller, og at forskjellen i pris kan forsvares, eller ikke?
    EP30 koster 3400 mens S300 koster 4400, mener du dette er samme pris??? Jeg ser at dette er en prisforskjell på 1000 kr
    Vel, du påsto at billigste BD-spiller var nesten dobbel så dyr som billigste HD DVD-spiller....
    Det som irriterer meg noe så inn i hampen er den holdningen som hardcore entusiastene har. Desverre er det flest av blå fanboys med usaklig argumentasjon i denne tråden. De røde irriterer meg like mye men de kommer altså ikke med like mye provokasjoner som en del blå i denne tråden. Du er langt fra værst SVS!-man men er ekstremt ensidig blitt. Esp1 har skjerpet tonen sin vesentlig og jeg har ingen problemer med det han skriver nå i det siste selv om det er kun til fordel for et format.
    Du kan kalle meg hva du vil. Jeg mener konkuransen mellomformatene har vært et gode. Men det er LATTERLIG å kalle meg HD DVD tilhenger. Jeg vil ha HD punktum og må derfor ha begge formater. Kommer antagelig til å kjøpe blu-ray i helga.

Dette var mye irritasjon som måtte ut. Men det var ekstremt mye feil og dårlig argumenter i ditt innlegg. Du må klare å tåle at det finnes argumenter mot blu-ray og for HD DVD akkurat som det er mange argumenter den andre veien.
    At jeg har blitt ensidig mtp formatvalg, er vel ikke dermed sagt at man er usaklig. At jeg ikke ser noen grunn til at HD DVD bør fortsette noe særlig mer enn Q2 08, så er vel det en mening jeg har rett til å ha. Det er ikke noe krav til å måtte dra inn HD DVDs fordeler, før en har lov til å fremheve BD. Og, nei, jeg vet at du ikke har sagt det, men jeg synes at du, Counterpointer, har blitt så sinnt i det siste. Du irriterer deg litt for mye. Når jeg leser om usaklige ting på dette forumet, så flirer jeg bare eller rister litt på hodet for meg selv. Men å irritere seg inni hampen, som du selv skrev, synes jeg er litt underlig?

Og hva du synes om meg eller Esp1, for den saks skyld, er meg klekkende likegyldig. Jeg skriver ikke innlegg her inne med utgangspunkt i "hva du har problemer med" å lese eller ikke. Og om vi er ensidig opptatt av (genuint opptatt av, vil nå jeg kalle det) BD, ja, så er det nettopp fordi jeg mener at det kun er plass til ett HD-format. Og det formatet er BD, og det fordi jeg synes det gjennomgående er bedre.

Og jeg tåler da at det argumenteres mot BD. Men, dersom du hele tiden skal bestemme hvilke rammer jeg kan argumentere innenfor, så blir det feil hos meg. Du mener jeg ikke kan dra inn PS3, fordi du sier det. Jeg mener jeg kan det, fordi det er den mest solgte BD-spilleren så langt.

Hos deg så er det galt å ta parti. Jeg synes det er det eneste riktige, både for HD DVD- og for BD-tilhengere. Jeg respekterer godt debattanter som Andy Dandy, som er en ihugga HD DVD-fanboy. Og det gjør jeg fordi han har tatt et standpunkt. Jeg er ikke alltid enig i hans synspunkter angående denne krigen, men jeg respekterer at man velger side.

La oss som har valgt den ene eller andre siden, ensidig, få lov til å fremheve vårt format, uten at du hver gang skal poengtere at formatnøytralitet er det eneste rette. Kanskje for deg, men ikke for alle andre
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformers på HD DVD solgte 20 ganger så mange som mest-selgende Blu-Ray tittel.. Sier vel litt om hvor stor denne tittelen er??
    (Regner selvsagt ikke med konkurssalget som Disney hadde på sine Pirates filmer, de ga dem jo praktisk tall bort for å bli kvitt dem.. )

Er det noen som i det hele tatt tviler på at tallene hadde vært nærmere 70:30 dersom BOGO salget for Blu-Ray ikke hadde vært gjennomført?
    All kudos til BDA, genialt utført save.. Utrolig ergerlig at det var noen skarve tusen discer som skilte mellom seier og totalt tap..

Men husk: Transformers er fortsattt en ekstremt sterk tittel, og den uken vi er inne i nå har ingen reelle utfordrere til Transformers. Tror ikke det har vært noe BOGO salg denne uken, så det er faktisk *veldig* sansynlig at HD DVD vinner denne uken! (Spesielt siden mange "blakket" seg forrige uke på Blu-Ray titler de egentlig ikke hadde lyst på.)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20? er det ikke litt over 10?

Ikke at det betyr noe, men er det ikke slik man leser forhåndstallene?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    20? er det ikke litt over 10?

Ikke at det betyr noe, men er det ikke slik man leser forhåndstallene?
    Hehe.. Pirates telles ikke.. De to titlene ble som sagt gitt bort for å buffe salgstallene. Det er FF2 som hadde vært den reelle BD-vinneren dersom ikke BOGO-salget hadde blitt uført, og ratioen der er nesten 20:1.

PS: Legg også merke til HD DVD forholdstallene. Det er solgt 40 ganger så mange Transformers på HD DVD vs. Knocked up som er neste på listen.. Var det noen som hevdet at Transfomers ikke ville være viktig for HD DVD??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke BOGO-salg denne uken også? Mener jeg leste det på AVS.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformers konkurrerte med "gamle" BD-titler, da tklev Enda vant ikke filmen, som skulle vinne en uke for HD DVD.

Jeg ble egentlig overrasket, for jeg trodde faktisk HD DVD skulle vinne med 51/49, eller der omkring...

Dette vitner om at BD selger meget godt, selv om det ikke kommer en eneste stor-film.

Hva er forholdstallet etter at PS3-effekten vises, sammen med filmer som POTC3 og Simpsons the Movie?

Dette går nok veien for BDA.

God helg til alle, nå venter snart taco og Budweiser
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Hehe. Før jeg klikket på linken begynte jeg å lure om de hadde klart å lage 1 TB Blå-disker.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Transformers konkurrerte med "gamle" BD-titler, da tklev Enda vant ikke filmen, som skulle vinne en uke for HD DVD.

Jeg ble egentlig overrasket, for jeg trodde faktisk HD DVD skulle vinne med 51/49, eller der omkring...

Dette vitner om at BD selger meget godt, selv om det ikke kommer en eneste stor-film.
    Ehhm? Du vet at det var et salg samme uken som Transformers ble sluppet? Mange butikker hadde salg, hvor du kunne kjøpe en Blu-Ray film, og få den andre gratis. Folk gikk jo mann av huse og kjøpte 20-30 stk. eller mer den uken for å øke samlingen sin(samt støtte Blu-Ray sikkert).. Jeg var jo tidlig ute i denne tråden og sa ifra at dette BOGO salget ville ødelegge for Transformers, men jeg var ikke sikker på om det var nok.. Det er jo tydelig at det var nære på, og når du ser hvordan Disney sine titler nesten dominerer listen (Disney var det selskapet som hadde flest slike BOGO titler) så sier det seg selv at BD-salget hadde blitt omtrent halvert uten disse salgene..

PS: En annen ting, verdens største supermarkedkjede har satset stort på HD DVD:
    Wal-Mart Stocks Sub-$200 HD DVD Player | High-Def Digest

Dette er kjeden som *alene* står for over 30% av DVD salget i USA.. Tror du kanskje det kan ha litt å si for formatkrigen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som husker da Christer Falck kjøpte opp masse CDer fra en av artistene sine for at artisten skulle komme inn på VG-lista? Hehe

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    På halve forrige uke? Og med vinklingen at BD fortsatt har 2:1 ledelse på HD DVD til tross for en halv uke med transformers er vel litt rar? Blu-ray Maintains Edge Despite 'Tranformers'..... Rister på hodet.

Og hva med å nevne at BD så vidt reddet seg unna en elendig uke trolig takket være BOGO-salget? Istedet sier han at BD solgte minst like bra, på tross av ingen hotte nye titler den uken......
    Nettopp kommet hjem fra jobb og det første jeg sjekker er Nilsen tallene og hvordan salgsstallen ble i forrige uke. Uff......nesten sykdom dette.

Til topic......
    Jeg leste faktisk ikke denne artikkelen på samme måte som deg Andy_Dandy.
    Og det er mange og på andre forum som har hatt så høye forventninger til hva denne uken skulle innebære for HD DVD. Begrep som Transformers effekten har blitt mye brukt her inne.
    Helt ærlig fra meg, jeg hadde unnet dere en salgs seieren denne uken.
    Har forståelse for at flere av dere er skuffet og noen hadde vell tippet 70 - 30 til HD DVD denne uken.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fortsatt BOGO-salg, og i så fall hvor?
    Hvis de 'gir bort' Pirates filmene så vil jeg har min del av kaka. (så fremt de funker på sone 2 spillere..)

Side 353 av 653 FørsteFørste ... 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 349 350 351 352 353 354 355 356 357 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •