HD formatkrigen. - Side 351

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 351 av 653 FørsteFørste ... 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 347 348 349 350 351 352 353 354 355 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 ... SisteSiste
Viser resultater 7,001 til 7,020 av 13053
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hvorfor det? Den vil jo ikke kunne brukes til spill uansett, så det enorme flertallet vil heller velge en billigere modell, uten HD DVD-drev. Da er det like greit å holde på dagens løsning med eksternt drev, for de som måtte ønske det.
    Vel, det er mye spennende på gang, og mange gode kort i ermet. At BD har hastverk kan det vel ikke være tvil om, med alle de febrilske, resolutte seiershylene hele tiden fra den kanten....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    PiP på HD DVD er utelukkende en lavoppløslig firkant.
    ...akkurat slik som Blu-ray vil få. Ellers er det ikke bilde-i-bilde!

Av grunner du ikke forstår så har det ikke vært mulig å fremstille profil 1.1 produkter før nå. Det har vært anerledes med HD DVD som har mindre strenge krav til hardwaren. Ergo har man måttet finne andre løsninger for å få PiP på BD frem til mer avanserte spillere er klare. Også HD DVD må bruke to videostrømmer, så helt håpløst er det vel neppe å gjøre det med sømløs forgreining. Men nok om det.
    Hva vet du om hva jeg forstår eller ikke forstår? Hva hardware angår, vet du egentlig hva som befinner seg på innsiden av en HD DVD-spiller hva prosessor og elektronikk angår? Det er ikke akkurat ting med "mindre strenge krav"...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Vel, det er mye spennende på gang, og mange gode kort i ermet. At BD har hastverk kan det vel ikke være tvil om, med alle de febrilske, resolutte seiershylene hele tiden fra den kanten....
    Jeg ser ikke helt effekten av dette. HD DVD-drev er jo allerede tilgjengelig til 360, så hvorfor lansere en modell med dette integrert? Jeg kan se poenget om de skal fase ut det eksterne drevet, men om de gjør dette snakker vi om et tilbakesteg for HD DVD, ikke et "godt kort", da det fører til at man må investere i en helt ny modell dersom man allerede har en Xbox og vil ha HD DVD.

Om denne ryktemodellen hadde erstattet alle de tidligere (noe den ikke vil), hadde det sikkert vært knall for HD DVD, men dårlig for Xbox, da det ville presset opp prisen, og prisen er nettopp det Xbox-fans skryter av når de sammenligner med PS3.

Så, tre alternativer:

1) Ny modell erstatter eksternt drev: Selger færre HD DVD-drev.
    2) Alle modeller vil inneholde HD DVD-drev: Selger færre Xboxer.
    3) Ny modell lanseres i tillegg til nåværende modeller, samt eksternt HD DVD-drev. Virker mest plausibelt, men fremdeles ikke noe særlig. Fire forskjellige varianter av samme maskinen vil bare forvirre kunder ytterligere.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    ...akkurat slik som Blu-ray vil få. Ellers er det ikke bilde-i-bilde!
    Det er ikke noe krav om at den må være firkantet eller lavoppløst for å kalles PiP...

Nå er jeg dessuten lav av dinne lavpannede fornærminger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe krav om at den må være firkantet eller lavoppløst for å kalles PiP...
    Flere av mine HD DVD-titler har PiP som ikke er firkantede... Flere har en "fancy" ramme rundt som ikke er firkantet i formen.

Nå er jeg dessuten lav av dinne lavpannede fornærminger.
    Likeledes blir jeg fornærmet når folk hentyder hva jeg forstår og ikke forstår...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ok, jeg skjønner, Counterpointer. Med dette så mener du at alle projektorer er like gode, da, bare fordi det er en projektor, uansett oppløsning og specs? Eller at en pj med 1080p-oppløsning er like god som en annen med samme oppløsning? En TW1000 mot en HD1, kanskje?
    Nei, dette er det DU som påstår. Dette er en hersketeknikk du bruker mye!

Går det ikke an for dere HD DVD tilhengere for en gang skyld sammenligne produkter som stilles i lik klasse?
    Hadde du klart/orket/villet lese så dreide dette seg om kun PRISEN på stand alone avspillere.

Dere fastslår at de to er like gode, og siden prisen på HD DVD er nesten halvparten så dyr så er den dermed bedre.
    For å bruke et argument du kjenner veldig godt. HVOR HAR JEG SAGT DET??? Jeg mener det ikke så det blir jo fullstendig IDIOTISK å påstå dette. Du kan ikke finne noen quote av meg hvor jeg mener det du påstår.

Når HD DVD kommer med lik specs som BD, så er prisen straks en annen (jfr de to nye spillerne)
    EP30 koster 3400 mens S300 koster 4400, mener du dette er samme pris??? Jeg ser at dette er en prisforskjell på 1000 kr

Ja, jeg er blå, Counterpointer, men jaggu er du blitt rød de siste månedene. Selv om du selv hele tiden benekter det, og fremstiller deg selv så veldig nøytral her på forumet
    Det som irriterer meg noe så inn i hampen er den holdningen som hardcore entusiastene har. Desverre er det flest av blå fanboys med usaklig argumentasjon i denne tråden. De røde irriterer meg like mye men de kommer altså ikke med like mye provokasjoner som en del blå i denne tråden. Du er langt fra værst SVS!-man men er ekstremt ensidig blitt. Esp1 har skjerpet tonen sin vesentlig og jeg har ingen problemer med det han skriver nå i det siste selv om det er kun til fordel for et format.
    Du kan kalle meg hva du vil. Jeg mener konkuransen mellomformatene har vært et gode. Men det er LATTERLIG å kalle meg HD DVD tilhenger. Jeg vil ha HD punktum og må derfor ha begge formater. Kommer antagelig til å kjøpe blu-ray i helga.

Dette var mye irritasjon som måtte ut. Men det var ekstremt mye feil og dårlig argumenter i ditt innlegg. Du må klare å tåle at det finnes argumenter mot blu-ray og for HD DVD akkurat som det er mange argumenter den andre veien.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Wal-Mart skal selge HD-A2 for $198 fra november av. Noen butikker har tjuvstartet allerede og dette bildet er hentet fra en slik butikk.

Så får vi se da, hvor magisk denne $200-grensen faktisk er.
    Oioi... og jeg som skal til usa nå på søndag
    Kanskje jeg skal ta med den store kofferten min allikevel da... hehe...

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Oioi... og jeg som skal til usa nå på søndag
    Kanskje jeg skal ta med den store kofferten min allikevel da... hehe...
    Jepp, sonefri er den jo også, så ikke dumt det. På vanlig DVD vil den være sone 1 da, men det kjenner du sikkert til, og det er jo steike billig, 1.100,- !

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Likeledes blir jeg fornærmet når folk hentyder hva jeg forstår og ikke forstår...
    Så du forstår at BD får mer avansert PiP?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere av mine HD DVD-titler har PiP som ikke er firkantede... Flere har en "fancy" ramme rundt som ikke er firkantet i formen.
    I tillegg til forskjellige størrelser og design, så dukker det opp "piler" og andre diverse ikoner hvor som helst på skjermen, for å f.eks illustrere ting som blir nevnt.

Nå har jo ikke Blu-ray høyere hardware krav heller. Tok en stund før TrueHD kunne dekodes, da dette var ikke et krav i spesifikasjonene til Blu-ray. DD+ var heller ikke påkrevd å dekode, og derfor ga Paramount ut DD 640 kbs på BD, mens HD DVD fikk en høyere bitrate på 1,5 mps med DD+. Mange avBlu-ray spillerne mangler også nettverkstilkobling. HD DVD har en såkalt "profile 2.0" allerede og har hatt det en stund, med PiP og nettilkobling.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    I tillegg til forskjellige størrelser og design, så dukker det opp "piler" og andre diverse ikoner hvor som helst på skjermen, for å f.eks illustrere ting som blir nevnt.
    Både det og rammen rundt er laget med grafiske overlays. Kan gjøres på DVD også (selv om fargepaletten er noe mer begrenset der).

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Så lenge ingen av dem gjør innhogg på DVD salget så er de begge tapere.. 75% av 0 er fortsatt 0. Dette virker mere og mere som en uverdig bitchfight fra begge kanter hvor alle blør penger. Lurer på hvordan det hadde sett ut om de klarte å komme til enighet for 3 år siden.

For min del virker det som om jo lenger HD DVD klarer å holde seg inne i kampen jo bedre muligheter har de til å lykkes. BD virker også mere ivrige på å avslutte kampen raskt mens de fortsatt sitter med de beste kortene. Om ryktene om en x360 med innebygget hd-dvd (2008 ) stemmer vil en av BD fordelen (ps3) forsvinne.
    Det er en enkel forklaring på hvorfor ikke denne kampen er avsluttet, og ikke kommer til å bli det frivillig:

Det er for mye PENGER til vinneren!

De vil selfølgelig ikke dele med noen. Dette kommer til å dra ut i flere år. For meg ser det ut som om vi har en vinner, men alt kan skje.

Min interesse ligger i å bli kvitt DVD og gå over til HD. Så jeg håper dette blir avgjort snarest, men jeg er ikke like naiv som flere andre tydeligvis er.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Nå misforstår du med vilje. Det var hvordan artikkelforfatteren vinklet det hele som jeg reagerte på. Det fremstilles som om BD selger massivt, og beholder ledelsen, til tross for en storselger som Transformers, og til tross for at de selv ikke har noen enkelttitler som kan konkurrere denne uken.

Det er ikke selve tallene han leverer jeg reagerer på, men at han i en sånn artikkel burde nyansert følgende:

-Transformers hadde ikke solgt en hel uke per 21/10

-Han burde nevnt BOGO-salget som en faktor
    Fair enough, disse faktorer kunne värt nevnt.
    Men det som blir lagt frem i artikkelen ser nå allikevel ut til å väre rett, stemmer ikke det? Eller er det noe jeg ikke ser her? BOGO eller ikke BOGO, salg er da salg? Og Paramount hevdet at filmen hadde solgt 190.000 på en halv uke, noe som viste seg å väre mildt sagt overdrevent. Det er ihvertfall det jeg leser ut fra denne artikkelen.

Ellers vil jeg ha meg frabedt slikt som den totalt unödvendige åpningskommentaren din.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både det og rammen rundt er laget med grafiske overlays. Kan gjøres på DVD også (selv om fargepaletten er noe mer begrenset der).
    Godt mulig det, men det var ikke hva du sa tidligere:
    PiP på HD DVD er utelukkende en lavoppløslig firkant.
    Godt mulig du mente hvordan det er programmert, men sitatet gir inntrykk av at opplevelsen begrenser seg til en liten firkant, og ikke noe annet. HDi er jo også ganske avansert, så jeg tror nok at mye kan gjøres der også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo DVD også mulighet for PiP. Har det på f.eks. første utgivelse "Mallrats", hvor man i deler av filmen kan sitte å se Kevin Smith, Ben Affleck og og de andre prate. Dette ble vel løst på samme måte som Warner løser PiP på "Terminator 3".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du forstår at BD får mer avansert PiP?
    Nei, fordi den ikke vil få det! Det er to forskjellige plattformer, to forskjellige programmeringsspråk for å gjøre det samme, men man kan ikke si at det ene er mer avansert enn det andre. I prinsippet er det to løsninger for å gjøre det samme, slik som Flash/Shockwave kontra Java/Java-script på web/Internett.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare legge til en liten advarsel til de som vil ha Spider-Man trilogien på Blu-Ray. Film 1 og 2 er sonefri, mens film 3 er sonesperret. Så ikke importer fra USA, kjøp fra Australia i stedet, hvor den også har vært ute en stund.

Når jeg så på starten av Spider-Man 1, hvor de kommer inn hvor Peter Parker blir bitt. Starten på kapittel 2. Så la jeg merke til ett sted hvor bildet hakket veldig i en panorering. Slike ting som vel blir løst av 24 Hz. Så jeg tenkte da kan jeg fort få testet hvordan det arter seg på S300 i forhold til PS3.

Og som jeg hadde hatt en misstanke om lenge. Det var litt mer hakking i panoreringen på PS3 enn på S300. Ikke enorm forskjell, men litt. Så PS3 er ikke en så vidunderlig maskin. Det finnes bedre av spillere der ute, selv fra Sony.

Men ved 1080p/24 for de som kan kjøre det, så er vel forskjellen enda mindre. Men fortsatt så er det vel de færreste som for gjort det.

Til slutt så vil jeg legge til for å være ekstra nøytral, så er hakkingen jeg opplever fra Toshiba XE1 lik den som er på PS3, i forhold til S300.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor denne pip hysterien? Skjønner ikke helt hva som er greia. For min del vil det bare være ødeleggende for FILM-opplevelsen.

/S

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Og Paramount hevdet at filmen hadde solgt 190.000 på en halv uke, noe som viste seg å väre mildt sagt overdrevent.
    Nå har Paramount hevdet at den solgte 190 tusen på en uke. Hvis tallene det refereres til her er for halveuken, så kan jo 190 tusen være korrekt. Og en halv uke er det 3 eller 4 dager? Ikke verst med 115 tusen solgte av 1 film for ett format som kun har 500 tusen spillere?

Side 351 av 653 FørsteFørste ... 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 347 348 349 350 351 352 353 354 355 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •