HD formatkrigen. - Side 348

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 348 av 653 FørsteFørste ... 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 344 345 346 347 348 349 350 351 352 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 ... SisteSiste
Viser resultater 6,941 til 6,960 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vegardbrat
    tahustvedt:
    Selvfølgelig handler det ikke om det, det var en del av poenget mitt. Virker som om det er sånn for flere nemlig.
    Har ikke til dags dato hørt et eneste skikkelig argument for å velge hd dvd.
    Virker som om flere har valgt det formatet nekter å gi opp av prinsipp.
    De har valgt sitt, og det er det beste! Ferdig med det!
    Hvorfor hd dvd? øøh.. nei fordi det er best! Logisk?

Jeg står rimelig fritt til å velge det formatet som går av med seieren, har ikke kjøpt noen spiller eller noenting. Men det er rimelig tydelig hvilken vei det går.
    Eh. Først sier du at du ikke skjønner hvorfor noen foretrekker HD DVD når Blu-Ray selger best, så sier du at poenget ditt var at folk ikke skal velge format fordi et format selger best og fortsetter med å fylle ut med svada. Har du vært på blu-ray.com og "lært" om HD DVD?

HD DVD har ikke BD+
    HD DVD er sonefri - STOR fordel
    HD DVD får snart 51 GB i speccet sitt for de som syns det er viktig
    HD DVD vil få høyere båndbredde samtidig som høyere kapasitet ifølge ryktene (Amir på AVSforum) NB: rykte.
    HD DVD har billige spillere NÅ

Å velge format basert på hvilket format som gir ut de filmene man har lyst på nå er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste dersom egenskapene til det andre formatet er å foretrekke da alle filmer havner på det seirende formatet til slutt.

Ellers er det myyyye spekulasjoner angående produksjonskostnader som ikke har noe i en rasjonell diskusjon å gjøre fordi man ikke vet hva studioene betaler for å lage filmplater.

For meg er det nesten en selvfølge at det blir to formater.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung Confirms Profile 1.1 For BD-UP5000 Dual-Format Player | High-Def Digest

Samsung has sent out a media alert confirming that its upcoming BD-UP5000 player will be Profile 1.1 compliant, but Gizmodo is reporting that the player will require an upcoming firmware update to actually play back Profile 1.1 discs.

As we've previously reported, the Blu-ray Disc Association has mandated that all Blu-ray players launched after October 31, 2007 include a series of features (including secondary audio and video support) in order to be Profile 1.1 compliant. The updates will enable several functions not supported by current Blu-ray players, including true video picture-in-picture playback.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Samsung Confirms Profile 1.1 For BD-UP5000 Dual-Format Player | High-Def Digest

Samsung has sent out a media alert confirming that its upcoming BD-UP5000 player will be Profile 1.1 compliant, but Gizmodo is reporting that the player will require an upcoming firmware update to actually play back Profile 1.1 discs.
    Jeg har vel linket til dette for noen dager siden Esp1, og da sa du noe sånt som: "Selvsagt, det er mange 1.1 profilspillere på gang i 4de kvartal." Jeg lurer fortsatt på hvilke andre 1.1 spillere du har fått bekreftet?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    HD DVD har ikke BD+
    HD DVD vil få høyere båndbredde samtidig som høyere kapasitet ifølge ryktene (Amir på AVSforum) NB: rykte.

Å velge format basert på hvilket format som gir ut de filmene man har lyst på nå er som å skyte seg i foten dersom egenskapene til det andre formatet er å foretrekke da alle filmer havner på det seirende formatet til slutt.

Ellers er det myyyye spekulasjoner angående produksjonskostnader som ikke har noe i en rasjonell diskusjon å gjøre fordi man ikke vet hva studioene betaler for å lage filmplater.

Men skal man velge format nå, bare fordi det ene formatet har litt billigere spillere? Jeg vil si film- og spillerutvalg er viktigere når prisene er såpass like som de er...

Og om du er sikker på at det forblir to format, så tror jeg bransjen ikke ønsker seg dette. Hva skal vi med to HD-formater? Warner er og blir jokeren. Den vanlige forbrukeren gir f... i sonefrihet. Ingen jeg kjenner kjøper filmer fra USA etter at DVD-spillerne ble sonefri.

Bare vent til overskriftene lyder:
    HD-krigen er over. Nå kan du trygt kjøpe deg en Blu-ray spiller, og få alt av filmer i HD.

Da kommer det til å ta av, og DVD vil fases sakte ut...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart, SVS! -man! Og det samme kan man si om HD DVD.

Men jeg mistenker at Warner kanskje ser på spillersalg mer enn filmsalg dette kvartalet. Hvem vet?

For meg er det foreløpig sonefrihet og at det ikke har BD+ (DRM-filosofien generelt egentlig) som gjør at jeg liker HD DVD.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Wal-Mart skal selge HD-A2 for $198 fra november av. Noen butikker har tjuvstartet allerede og dette bildet er hentet fra en slik butikk.

Så får vi se da, hvor magisk denne $200-grensen faktisk er.
    Gjelder fem films tilbudet på denne? (i USA da selvfølgelig)

Etter dagens kurs så er 198 dollar ca 1100 kr får en fem filmer også så er jo et utrolig tilbud.

et lite spørsmål.
    A2 = E1 og ikke EP10 eller EP30?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh. Først sier du at du ikke skjønner hvorfor noen foretrekker HD DVD når Blu-Ray selger best, så sier du at poenget ditt var at folk ikke skal velge format fordi et format selger best og fortsetter med å fylle ut med svada. Har du vært på blu-ray.com og "lært" om HD DVD?

HD DVD har ikke BD+

Å velge format basert på hvilket format som gir ut de filmene man har lyst på nå er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste dersom egenskapene til det andre formatet er å foretrekke da alle filmer havner på det seirende formatet til slutt.

Tror du har missforstått meg ganske kraftig, mulig jeg har ordlagt meg feil.
    Poenget mitt var at jeg ikke skjønner hvorfor noen velger hd dvd når jeg ikke ser en eneste grunn til å gjøre det. Er favorittfilmene på det formatet så skjønner jeg, men svaret jeg ofte får et at "nei.. det formatet er best!" - Uten at de kan forklare hva som er bedre med det.

Du derimot har kommet med et par ting som du mener er bedre, og det respekterer jeg.

Men som du sier, filmene havner på det seirende formatet til slutt.
    Jeg mener BD er best, og kommer til å satse på det formatet.

Og for å svare på det du skrev:
    "HD DVD har ikke BD+" - Hvordan kan det være en fordel?

"HD DVD er sonefri - STOR fordel" - Totalt uenig, men det er vel opp til hver enkelt. Vil si at det har minimalt å si når alt kommer til alt. Men helt klart en fordel.

"HD DVD får snart 51 GB i speccet sitt for de som syns det er viktig" - For å kunne bruke de platene om de noengang kommer i produksjon må du ha NY spiller. Sier vel det meste. Blu-ray er like langt med sine 100GB plater som hd dvd er med sine 51gb. Og for å bruke 100GB BD trenger du kun en oppgradering via nettet.

"HD DVD vil få høyere båndbredde samtidig som høyere kapasitet ifølge ryktene (Amir på AVSforum) NB: rykte." - Okei. Det er et rykte.

"HD DVD har billige spillere NÅ" - Helt enig. Da er du kanskje også enig i at det kun er middeltidig?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD+ er en tungvint DRM som lager trøbbel for forbrukere. Jeg vil ikke støtte et format som benytter seg av et så aggressivt DRM. Vi får se hvor utbredt bruken blir.

Du sier at man må ha ny spiller for å bruke de nye HD DVD-platene. Det er kun spekulasjoner. Spesifikasjonene til den første HD DVD-leseren nevnte til og med støtte for tre lag. Det spekuleres i det samme for Blu-Ray sine profiler, men det er kun spekulasjoner og har det ingen hensikt å argumentere med et prolem ingen har påvist faktisk er reelt enda.

Prisene på HD DVD spillere er nok ikke midlertidig. De faller og faller og kvaliteten på spillere blir bedre og bedre.

Det er rart hvor lite soneinndeling har å si for BD-tilhengere nå. I DVD-tiden var alle frustrert over de teite soneinndelingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt/lest så mye om BD+, så gidder ikke uttale meg noe spesielt om det

Jeg mener ikke at prisen på HD DVD spillerene er middeltidig din luring.
    Prater om prisforskjellen mellom Blu-ray og HD DVD såklart.
    Er jo det vi snakker om her??
    Det at HD DVD er billigere enn Blu-ray er middeltidig!

Prisene faller på begge sider, og produktene blir bedre. Helt klart.
    Men prisene på begge sidene vil jevne seg ut, og forskjellen VIL bli borte.
    Middeltidig. Got it?

Og hvor mange ganger må jeg si at soneinndelingen er teit og jeg hadde klart meg helt fint uten den, MEN den er overhodet ikke avgjørende når det gjelder å velge format?

Når det ene formatet er såpass mye bedre og har såpass mange fordeler så lever jeg fint med soneinndelingen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Jeg har vel linket til dette for noen dager siden Esp1, og da sa du noe sånt som: "Selvsagt, det er mange 1.1 profilspillere på gang i 4de kvartal." Jeg lurer fortsatt på hvilke andre 1.1 spillere du har fått bekreftet?
    Alle som kommer i salg etter 31. oktober.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ganske uskarpt bilde... HD DVD fan boy som skjelver i opphisselse over synet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt/lest så mye om BD+, så gidder ikke uttale meg noe spesielt om det

Jeg mener ikke at prisen på HD DVD spillerene er middeltidig din luring.
    Prater om prisforskjellen mellom Blu-ray og HD DVD såklart.
    Er jo det vi snakker om her??

Middeltidig. Got it?

Og hvor mange ganger må jeg si at soneinndelingen er teit og jeg hadde klart meg helt fint uten den, MEN den er overhodet ikke avgjørende når det gjelder å velge format?

Når det ene formatet er såpass mye bedre og har såpass mange fordeler så lever jeg fint med soneinndelingen.
    Ok, jeg misforsto spillerprisargumentet ditt.

Nå går du i samme felle som de du har argumentert mot tidligere. "Blu-Ray er såpass mye bedre og har såpass mange fordeler" sier du uten å forklare mer.

Akkurat nå har Blu-Ray to fordeler. Høyere kapasitet og høyere båndbredde.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Middeltidig.
    hvordan kan du si det når det lenge har vært slik at stand alone BD spiller er MYE dyrere enn HD DVD. Det at prisen på BD spillere har sunket betyr ikke at de blir like billige. Det er jo et av de stadig gjentatte argumentene for BD; der er det mer penger å tjene

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ganske uskarpt bilde... HD DVD fan boy som skjelver i opphisselse over synet?
    Nei, det er det voldsomme antallet med kunder, på vei bort til hylla for å kjøpe, som nærmest forårsaker en jordskjelv-lignende effekt! :lol:

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og om du er sikker på at det forblir to format, så tror jeg bransjen ikke ønsker seg dette. Hva skal vi med to HD-formater? Warner er og blir jokeren. Den vanlige forbrukeren gir f... i sonefrihet. Ingen jeg kjenner kjøper filmer fra USA etter at DVD-spillerne ble sonefri.
    Studioene ønsker to formater, det er den eneste bransjen som teller i denne krigen. Warner elsker å være jokeren, de har langt mere innflytelse som joker enn som etterpådilter (dersom de velger ren Blu-Ray). Så lenge HD DVD opprettholder en 66/33 fordeling på Warner sine titler så tror jeg ikke Warner har noe problem med å fortsette sin nøytralitet.

PS: Jeg har bestandig kjøpt filmene ifra USA på DVD. Er mest sansynlig fordi jeg er motstander av alt som heter norsk teksting, og stoler ikke på at europeiske selskaper gjør like bra jobb med master/komprimering. For ikke å snakke om at det faktisk er billigere å kjøpe 1 og 1 film fra uniten..

Når det er sagt, det er en stor fordel med HD-formatene, ingen av dem bruker PAL! Dvs. at i teorien kan alle filmer, uansett hvor de blir gitt ut i verden, bruke samme masteren for bildet. Det kun lokal teksting/evt. dubbing som behøver å gjøres lokalt, det bør i det minste sikre høyere kvalitet over hele linjen. Ulempen er vel at de fleste studioene sikkert sitter på hver sin tue uansett, det er så mye rare rettigheter involvert.. Tenk om vi kunne hatt fred i verden..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyere kapasitet og høyere båndbredde ja.

+ Støtte fra langt flere som gir bedre utvalg i filmer.
    + Brukes til flere ting. (Spill, datalagring, musikk osv)
    + Hardcoating.

En ting som e veldig greit er at om Blu-ray skulle tape denne krigen, vil det ikke dø ut fordi det brukes til så mye.
    HD DVD brukes kun til film så vidt jeg vet.

Sikkert flere ting som jeg ikke kommer på akkurat nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtten du nevner er bjørnetjenesten jeg snakka om, dessuten er ikke forskjellen i støtte så stor lenger.

HD DVD kan da også brukes til de samme tingene du nevner.

Hardcoating er kanskje en fordel, men er det nødvendig, og hva koster det? I løpet av de antageligvis to tusen DVDene jeg har sett har bare et par-tre vært så ripere at den ikke ville spille skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtten er ganske mye større hvis du ser på ting som ikke bare har med filmselskaper å gjøre.

HD DVD har ikke samme avtalene når det gjelder å bli brukt til flere ting.
    Det kommer f.eks aldri til å bli brukt til spill sånn som ps3.
    Dessuten kommer plassen også inn i spillet.

Hardcoating er en fordel ja, og prisen?
    Er det noe særlig prisforskjell på filmene? BD og HD DVD?
    Se selv.

Har sett BD billigere flere plasser.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardcoating er kanskje en fordel, men er det nødvendig
    Hardcoatingen er helt nødvendig for Blu-ray-platene, ja. Dataene ligger så tett mot overflaten at diskene blir hyperfølsomme for riper. Derfor er Blu-ray fullstendig avhengig av hardcoating for å i det hele tatt fungere.

Det interessante spørsmålet er om hardcoatingen resulterer i en faktisk bedret beskyttelse for platene, eller om det bringer Blu-ray opp på samme nivå som DVD og HD DVD? Jeg aner ikke.

Sitat Opprinnelig postet av thaustvedt
    I løpet av de antageligvis to tusen DVDene jeg har sett har bare et par-tre vært så ripere at den ikke ville spille skikkelig.
    En kompis kjøpte The Big Lebowski HD DVD på ebay, og fikk tilsendt en plate uten cover (vedder på at den er "lånt" fra en butikk). Denne platen var så ripete at det ikke gikk an å spille den. Men jeg har ikke prøvd å rengjøre platen eller bruke sånn DVD-poleringsgreie for å tette igjen ripene. Så det kan jo hende det er mulig å få platen til å spille.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    hvordan kan du si det når det lenge har vært slik at stand alone BD spiller er MYE dyrere enn HD DVD. Det at prisen på BD spillere har sunket betyr ikke at de blir like billige. Det er jo et av de stadig gjentatte argumentene for BD; der er det mer penger å tjene
    Vel, noe forenklet fremstilling, spør du meg. Toshiba har nå endelig skjønt at skal de reklamere med at plata har 24p, og The Look and Sound of Perfect så måtte bildedelen forbedres. Dette medførte en mer lik prissetting ift BD. Problemet på BD-siden er at vi ikke vil se noe særlig spillere før 31. oktober, så spillere og pris blir litt tidlig å diskutere nå. Vi venter på Samsung, Sharp, Funai, Panasonic og Sony sine nye spillere med nye priser.

Men klart, HD DVD har hatt billigere spillere, men dog mener jeg de har hatt dårligere byggekvalitet og spesifikasjoner.

Husker da HD-XA1 kom kostet den $800. Det var tiden hvor Toshiba var mer sikre på en seier. Senere måtte de dumpe prisene for at folk ville kjøpe HD DVD.

Priser fra Avshop:

Sony S300: 4299,-
    PS3: 3999,-

Toshiba XE1: 7799,-
    Toshiba HD-E1: 2699 (1080i)
    Toshiba EP-10: 3599,-
    Toshiba EP35: 4568,-
    Toshiba EP-30: 3394,-

Så denne prisforkjellen alle snakker om, er ikke så reell lengre. Så vent og se når de nye Profile-spillerne ankommer
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 348 av 653 FørsteFørste ... 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 344 345 346 347 348 349 350 351 352 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •