HD formatkrigen. - Side 345

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 345 av 653 FørsteFørste ... 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 341 342 343 344 345 346 347 348 349 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 ... SisteSiste
Viser resultater 6,881 til 6,900 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    God analyse som viser at HD DVD er i støtet (noe vi også har skjønt en stund). Da er det bare å lene seg tilbake og se Transformers-effekten sette inn, og akselrere opp det hele enda mer....
    God analyse?

En økning for HD DVD på ca 50 % er i realiteten +15 000 plater pr. uke.
    En økning for BD på ca 25 % er i realiteten +15 500 plater pr. uke.
    Så å si at det viser at HD DVD er i støtet, er en merkelig konstatering.

Jeg ville kommentert det med at de henger med og ikke noe mer.

Blir også stadig forundret over hva enkelte her inne forventer av Transformer effekten.
    Spiedermann 3 og Spiedermann triologoen kommer til å selge mer alene enn Transformers(tror jeg). I tilegg så kommer det og har kommet en flod av meget gode BD eksklusive utgivelser i Q4.
    Vil nevne noen Die Hard 4.0 og resten av Die hard filmene, Fantastic Four: Rise Of The Silver Surfer, Pirates Of The Caribbean 3, Mr. Brooks, Close Encounters of the Third Kind, Ratatouille, Meet the Robinsons og Cars + + .
    Det Kan også se ut til at kampanjen kjøp en og få en gratis, har hatt en bra effekt, denne kom ut av det blå og overasket ganske mange.
    Dersom PS3 nå tar av for alvor før jul og det gir BD samme effekten som den ga når PS3 kom ut, så vil det kunne innebære mange solgte BD titler i tilegg nå mot jul.

Samtidig så rulles det ut BD spillere på løpende bånd fra hardware produsentene.

Jeg klarer ikke helt å se hva som skal kunne hjelpe HD DVD med å akselerere opp hele greia, bortsett fra Transformers, Shrek og Bourne Ultimatum.

Det blir spennende å se hva alle Warner utgivelsene får å si opp i dette. Kan være at de vil holde oppe HD DVD salget fremover. Selv om Warner ofte selger 2:1 i favør BD, så kan det endre seg i dette kvartalet. Begrunner dette med at det er mye mer å velge i på BD fronten fremover enn hva det er på HD DVD.

Uansett så blir det et spennende siste kvartal.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Vel, ut fra tallene så må det vel være berettiget og si at begge formatene er i vekst, men den sterkeste veksten har HD DVD. Må sies at det taes meget hardt i når noen kaller dette som å øke fra en til to,,,,, Hørtes litt sårt ut.....
    Når ble 15 000 større enn 15 500?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    Synes den tråden her begynner for det meste å handle om statistikk. Ukesalg, kvartalsalg,første halvår salg, fordeling, analyse bla bla bla....
    Hele grunnlaget for tråden er en diskusjon om hvilket format vi synes er "best" og hvilket format vi tror vil vinne denne "krigen".

Dette vil innebære fryktelig mye synsing, og etter min mening er salgstallene de mest relevante harde fakta vi har tilgjengelig. Vi kan diskutere til vil blir gule og grønne i trynet, men til syvende og sist er det salgstallene som betyr mest av alt.

Etter min mening er oppdaterte salgstall det desidert beste grunnlaget for debatt om emnet. Det viser oss med stor tydelighet hvordan de forskjellige formatene faktisk ligger an i markedet.

Sitat Opprinnelig postet av MF24
    la meg bare si en ting om statistikk

"Statistics are like women; mirrors of purest virtue and truth, or like whores to use as one pleases."
    ~Theodor Billroth
    Joda, statistikk kan misbrukes så lett som bare det. Men, salgstall er ikke statistikk. Når jeg sier at HD DVD har hatt en vekst på 50% i Q3 mens Blu-ray bare har vokst med 25%, så er det statistikk, men så lenge jeg også har presentert hele tallgrunnlaget, så føler jeg ikke at jeg prøver å lure noen.

Det hadde vært litt annerledes om jeg hadde vært journalist (eller blogger for den saks skyld) og hadde skrevet en artikkel med overskriften "HD DVD vokser dobbelt så raskt som Blu-ray". Men, jeg mener i hvert fall at jeg gjør et hederlig forsøk på å få frem et ærlig bilde av hva tallene faktisk betyr,

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    God analyse?

En økning for HD DVD på ca 50 % er i realiteten +15 000 plater pr. uke.
    En økning for BD på ca 25 % er i realiteten +15 500 plater pr. uke.
    Så å si at det viser at HD DVD er i støtet, er en merkelig konstatering.

Jeg ville kommentert det med at de henger med og ikke noe mer.
    Økningen var på 200 000 på ett kvartal for begge formater. Siden BD var dobbelt så stor som HD DVD første halvår, så betyr det at hvis begge formater øker med like mange enheter, så har det formatet som solgte minst hatt en dobbelt så stor vekst som det som solgte mest.

Altså:

Det er 26 uker i et halvår og 13 uker i et kvartal. Blu-ray solgte 1,6 millioner plater første halvår og 1 million plater i 3. kv. Det blir altså:

Blu-ray:
    1600 000/26 = 61538 plater i snitt i uka
    1000 000/13 = 76923 plater i snitt i uka
    76923 - 61538 = 15385 flere plater solgt per uke i snitt.
    15385/61538 = 25% vekst.

HD DVD:
    800 000/26 = 30769 plater i snitt i uka
    600 000/13 = 46154 plater i snitt i uka
    46154 - 30769 = 15385 flere plater solgt i per uke i snitt.
    15385/30769 = 50% vekst

En annen måte å se på det er å si at i 1. og 2. kvartal ble det solgt 400 000 flere BD-plater enn HD DVD-plater. I 3. kvartal ble det også solgt 400 000 flere BD-plater enn HD DVD-plater. BD klarer altså ikke stikke fra. Om BDs ledelse fortsatt er på 400 000 plater når begge to passerer 10 millioner plater per kvartal, så er ikke dette noen fordel for Blu-ray, for å si det sånn.

Selvfølgelig er det alt for tidlig å si noe fornuftig om trend når vi bare har salgstall for to perioder, men jeg synes altså det er interessant å se at avstanden er nøyaktig den samme nå som før.

Blir også stadig forundret over hva enkelte her inne forventer av Transformer effekten.
    Blir du det? Se litt på talla. I forrige kvartal ble det i snitt solgt tilsammen ca. 123000 plater i uka. Transformers har solgt 54% mer enn dette alene. Transformers har faktisk solgt like mye på en uke som alle andre HD DVD-titler tilsammen på en måned.

Dette har enormt mye å si for HD DVD.

Spiedermann 3 og Spiedermann triologoen kommer til å selge mer alene enn Transformers(tror jeg).
    Jada, jeg er ikke uenig i det, men det er hovedsaklig fordi BDs potensielle marked er større enn HD DVDs. Siden Blu-ray generelt selger ca. dobbelt så mye som HD DVD, så bør titler som er like populære selge dobbelt så mye på BD som på HD DVD. Spider-Man 3 må altså være mindre enn halvparten så "bra" som Transformers for at denne skal selge færre BD-plater enn Transformers solgte HD DVDer.

I tilegg så kommer det og har kommet en flod av meget gode BD eksklusive utgivelser i Q4.
    Vil nevne noen Die Hard 4.0 og resten av Die hard filmene, Fantastic Four: Rise Of The Silver Surfer, Pirates Of The Caribbean 3, Mr. Brooks, Close Encounters of the Third Kind, Ratatouille, Meet the Robinsons og Cars + + .
    Vi er alle klar over hvilke titler som kommer, ja.

Det Kan også se ut til at kampanjen kjøp en og få en gratis, har hatt en bra effekt, denne kom ut av det blå og overasket ganske mange.
    Mulig mange ble overrasket, men strengt tatt burde det være åpenbart at Blu-ray kom til å gjøre et eller annet for å demme opp for Transformers-salget.

Dersom PS3 nå tar av for alvor før jul og det gir BD samme effekten som den ga når PS3 kom ut, så vil det kunne innebære mange solgte BD titler i tilegg nå mot jul.
    Først og fremst tror jeg ikke PS3 vil kunne selge i nærheten av like mye som den solgte ved lansering. Uansett prisnedgang. Den vil definitivt få et oppsving, ingen tvil om det, men nå som standalonespillerne begynner å nærme seg PS3 i pris (selv etter priskuttet), så tror jeg ikke det vil være så mange som kjøper denne som noe annet enn spillkonsoll lenger. Man får fortsatt sneket inn mange BD-spillere inn til folk, selvfølgelig, men spørsmålet er hvor mange filmer disse vil kjøpe.

Samtidig så rulles det ut BD spillere på løpende bånd fra hardware produsentene.
    Det rulles da ut HD DVD-spillere også.

Jeg klarer ikke helt å se hva som skal kunne hjelpe HD DVD med å akselerere opp hele greia, bortsett fra Transformers, Shrek og Bourne Ultimatum.
    Bourne Ultimatum

Det blir spennende å se hva alle Warner utgivelsene får å si opp i dette. Kan være at de vil holde oppe HD DVD salget fremover. Selv om Warner ofte selger 2:1 i favør BD, så kan det endre seg i dette kvartalet. Begrunner dette med at det er mye mer å velge i på BD fronten fremover enn hva det er på HD DVD.
    Det kan fort svinge andre veien også. Det kommer helt an på hvordan standalonespillerne selger. Men jeg forventer forsåvidt at Warnerfilmene vil fortsette å selge sånn ca. 2:1 eller 3:2 eller noe sånt.

Uansett så blir det et spennende siste kvartal.
    Det er det jeg sier hele tiden

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke tvil om at både Transformers, Bourne Ultimatum og Shreck 3 er sterke titler, som kommer til å selge mye for HD DVD. Samtidig er dette bare tre titler, som jeg tviler på vil få den effekten mange HD DVD-tilhengere ønsker seg.

Noen glemmer rett og slett bredden med blockbusters som BD kommer med. Spiderman Trilogy og Die Hard-serien vil selge mange disker. Meet The Robinsons, vil selge minst like godt som Shreck 3, tror jeg. Simpsons The Movie er jeg sikker på vil selge bedre enn Shreck.

Gledelig var det også å se hvilket lydspor Disney valgte på Meet The Robinsons, PCM 24bits 6,9mb/s

Mr. Brooks fra MGM kommer til å selge godt, og det samme vil Ratatouille, Cars, Pirates 4, Badder Santa og samtidig ankommer en del meget sterke katalogtitler fra Fox og MGM.

Dessuten bør formatenes vekst også sees i en større sammenheng enn kun USA-salg. USA er viktig, men det er nok mest viktig for HD DVD. I resten av verden foreligger salgstall helt opp til 9:1, fordel BD. I resten av verden kan man nesten si at krigen er over, og at HD-krigens Omaha Beach blir USA. Her vil HD DVDs siste soldater utkjempe en siste kamp for å overleve. I mellomtiden, og i resten av verden, vokser BD frem som det mer og mer klare HD-formatet for fremtiden...

Jeg er ganske sikker på at selskap som Universal og Warner også tar Japan, Australia og de europeiske landenes salgstall til vurdering for valg av videre HD-satsing.

Det ser ikke spesiel lyst ut for HD DVD, spesielt nå som BD kommer med en mengde spillere i Q1 og Q2 08; og det i alle prisklasser fra Funai til Denon. Dermed vil de to-tre store HD DVD-titlene gjøre lite med selve utfallet av krigen; men disse titlene vil garantert forlenge krigen...og det er ikke selskapene lengre tjent med.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Simpsons tror jeg og vil selge vanvittig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er ikke tvil om at både Transformers, Bourne Ultimatum og Shreck 3 er sterke titler, som kommer til å selge mye for HD DVD. Samtidig er dette bare tre titler, som jeg tviler på vil få den effekten mange HD DVD-tilhengere ønsker seg.
    Ikke glem Star Trek. En serie som har fanatiske tilhengere i USA og som garantert vil selge i bøtter og spann.

USA er viktig, men det er nok mest viktig for HD DVD. I resten av verden foreligger salgstall helt opp til 9:1, fordel BD. I resten av verden kan man nesten si at krigen er over, og at HD-krigens Omaha Beach blir USA. Her vil HD DVDs siste soldater utkjempe en siste kamp for å overleve. I mellomtiden, og i resten av verden, vokser BD frem som det mer og mer klare HD-formatet for fremtiden...
    Here we go again! Det går ikke en eneste dag hvor du ikke kommer med et utsagn som dette! :roll:

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Here we go again! Det går ikke en eneste dag hvor du ikke kommer med et utsagn som dette! :roll:
    Og i stede for å legge ved tåpelige smileys uten at du egentlig sier noe fornuftig, kan du kanskje forsøke å motargumentere det jeg skriver. Men du klarer sikkert å vri forholdstallet 9:1 som noe positivt for HD DVD...

Du kunne jo forsøke deg på en argumentasjon, du også...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt slitsomt å lese dette om og om og om igjen. HD DVD er, enten du liker det heller ikke, offisielt vedtatt som arvtakeren til DVD. Når Sony et al ikke kan godta dette, så gjør de seg selv en bjørnetjeneste når man vet hvilke krefter som befinner seg på den andre siden av gjerdet. HD DVD vil ikke bare forsvinne med det første, ikke med aktører som Toshiba, Intel og Microsoft på sin side.

Hvem vet? Før vi vet ordet av det har Bill tatt fram sjekkheftet og kjøpt Warner... :lol:
    Bare for å sette ditt forrige innlegg i perspektiv, så er det dette du altså mener er en nyansert argumentasjon, og at dette er faktorene som gjør at HD DVD vinner format-krigen...?

I såfall kunne du ha tatt deg tid til å lese historikken til CD, DVD, BD og HD DVD. Og ikke minst hva som skulle til for at DVD Forum "valgte" HD DVD som DVDs arvtager.....
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Simpsons tror jeg og vil selge vanvittig bra.
    Ja, tenk at jeg glemte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og i stede for å legge ved tåpelige smileys uten at du egentlig sier noe fornuftig, kan du kanskje forsøke å motargumentere det jeg skriver. Men du klarer sikkert å vri forholdstallet 9:1 som noe positivt for HD DVD...

Du kunne jo forsøke deg på en argumentasjon, du også...
    Har du sett statistikken som er forelagt lenger opp på denne siden? Det er ingen tvil om at HD DVD begynner å se resultatet av flere måneders salg av billige spillere, og dette over hele verden. Salget øker sterkt, det kan ingen betvile. Derfor ser jeg ingen snarlig slutt på "formatkrigen", slik som du tilsynelatende gjør hver eneste dag. Jeg husker godt krigen mellom VHS og Betamax, hadde selv Beta-spiller men måtte stadig leie "Moviebox" for å se filmer fra studioer som hadde valgt VHS. Likhetstrekkene med HD DVD vs. Blu-ray er frapperende. Beta vs. VHS pågikk i årevis, og jeg ser (dessverre) ingen grunn til at HD DVD vs. Blu-ray skal bli noe kortere.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vi er alle klar over hvilke titler som kommer, ja.
    Det virker ikke som om en del av dere tar det inn over dere da. Med uttalser om Transformer effekten og hva den skal gjøre så ganske alene.
    Men så klart, uten Shrek og Transformers så hadde det vært få lys punkter for HD DVD fremover mot jul.

Det rulles da ut HD DVD-spillere også.
    Beklager, jeg var litt unyansert.
    Jeg la i dette at det rulles ut nye BD spillere fra hardwareprodusenter som, Sony, Phillips, Pioneer, Samsung, Panasonic, LG, Sharp, JVC, Denon, Loewe, Daewoo, Funai.
    Så her er det et klart overtak på hardware siden som må bety en klar overvekt av solgte BD spillere etterhvert. [/QUOTE]

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD er, enten du liker det heller ikke, offisielt vedtatt som arvtakeren til DVD.
    Mnja... Det kommer jo litt an på hva man regner som "arvtakeren til DVD", da. Det er DVD Forum sitt nye format, så sånn sett er det helt klart DVDs arvtaker. Men, i min bok er det ikke spesielt interessant hvem som har vedtatt hva. Det formatet som vinner krigen (forutsatt at det bare blir ett format til slutt) er det formatet jeg vil anse som DVDens arvtaker. Om det så blir HD-VMD

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett statistikken som er forelagt lenger opp på denne siden? Det er ingen tvil om at HD DVD begynner å se resultatet av flere måneders salg av billige spillere, og dette over hele verden. Salget øker sterkt, det kan ingen betvile. Derfor ser jeg ingen snarlig slutt på "formatkrigen", slik som du tilsynelatende gjør hver eneste dag. Jeg husker godt krigen mellom VHS og Betamax, hadde selv Beta-spiller men måtte stadig leie "Moviebox" for å se filmer fra studioer som hadde valgt VHS. Likhetstrekkene med HD DVD vs. Blu-ray er frapperende. Beta vs. VHS pågikk i årevis, og jeg ser (dessverre) ingen grunn til at HD DVD vs. Blu-ray skal bli noe kortere.
    Det er mulig at dette tar lengre tid en hva mange tror, men det er noen klare forskjeller ved denne krigen og krigen mellom Betamax og VHS.

For det første så hadde vi ikke et godt utbredt format som disse sloss mot, slik som vi har i dag med DVD formatet.

For det andre så var det ikke like klar overvekt av hardware produsenter på den ene siden som det er i dag for den ene formatet i starten av krigen.

For det tredje, på software siden så mener jeg å huske at det lenge var mulig å få leid de fleste titlene på begge format. Slik er det ikke i dag. Så lenge de fleste studioene er eksklusive i dag så er det også ganske annerledes.

Denne krigen har så vidt begynt (ikke les at jeg mener at den blir lang), vi har så vidt begynt å få leie et par HD titler i den lokale video butikken. Dersom det blir slik en kan se konturer av og det bare kommer BD filmer i de lokale butikkene så er det også en helt annen situasjon en hva det var forrige gang. Og da blir krigen kort.

Det er egentlig synd at krigen ikke er High def mot DVD, men da må nok et av HD formatene vinne først, tor jeg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salget øker sterkt, blir vel å ta i. De siste ukentlige tallene jeg så fra USA var 71/29, og 9:1 i ett par europeiske land og Japan har fortsatt over 90%.

Og når du sammenligner Beatmax/ VHS og utleie, vel så ser vi nå ganske så mange utleiesteder i Norge som har BD, og ingen HD DVDer. Så jeg skjønner ikke hvordan dette setter BD i et dårligere lys?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mnja... Det kommer jo litt an på hva man regner som "arvtakeren til DVD", da. Det er DVD Forum sitt nye format, så sånn sett er det helt klart DVDs arvtaker. Men, i min bok er det ikke spesielt interessant hvem som har vedtatt hva. Det formatet som vinner krigen (forutsatt at det bare blir ett format til slutt) er det formatet jeg vil anse som DVDens arvtaker. Om det så blir HD-VMD
    Hmm...... Når nesten alle hardware produsentene som sitter i DVD Forum velger å ikke produsere spillere til HD DVD formatet og velger BD isteden. Så er det ikke så klart at HD DVD er arvtageren deres.
    Er enig med deg, det formatet som vinner eller blir helt klart størst, er for folk flest hva som vil oppleves som arvtageren til DVD.
    Hjemme hos meg så er BD arvtagern til DVD nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salget øker sterkt, blir vel å ta i. De siste ukentlige tallene jeg så fra USA var 71/29, og 9:1 i ett par europeiske land og Japan har fortsatt over 90%.

Og når du sammenligner Beatmax/ VHS og utleie, vel så ser vi nå ganske så mange utleiesteder i Norge som har BD, og ingen HD DVDer. Så jeg skjønner ikke hvordan dette setter BD i et dårligere lys?
    Som sagt, se på statistikken, den viser en markant oppgang for HD DVD.

Faktisk veldig interessant at du framhever utleiesteder i Norge som kun satser BD. Likeledes er det salgssteder som gjør det samme. Så jeg vil spørre: Er vi tjent med en bransje som bestemmer hvilket format vi skal velge?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Faktisk veldig interessant at du framhever utleiesteder i Norge som kun satser BD. Likeledes er det salgssteder som gjør det samme. Så jeg vil spørre: Er vi tjent med en bransje som bestemmer hvilket format vi skal velge?
    Dersom utleiebransjen mener det er mest penger å tjene på BD av de to HD formatene, hvorfor skal de ta inn HD DVD.

Og ja, vi er tjent med at bransjen velger, så lenge de velger godt. Det som er merkelig er at når Hollywood velger med stort flertall BD, elektronikk bransjen har en gedigen overvekt hos BD og disk-salget representerer hva forbrukeren velger....

Hvorfor er dette galt?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja... så lenge de velger det jeg har satset på så ........
    Neida skal være mer nyansert.
    Bransjen velger det de har mest tro på, slik er det i enhver bransje.
    Ser en foredler med det ene eller andre så velger de ut i fra det.
    Ser de større inntjeningspotensial så er det med i vurderingen også.
    Dette handler ikke om at bransjen velger for oss men de tar konsekvenser av dagens situasjon og det vil si de valgene noen av oss har tatt. Når det selges 80 % BD filmer i Norge, så er nok det årsaken til at store deler av bransjen så langt har valgt det de har valgt.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ja, vi er tjent med at bransjen velger, så lenge de velger godt. Det som er merkelig er at når Hollywood velger med stort flertall BD, elektronikk bransjen har en gedigen overvekt hos BD og disk-salget representerer hva forbrukeren velger....

Hvorfor er dette galt?
    Hvorfor det er galt? Hmm..
    1. Det er ikke forbrukerne som har valgt BD, det er det Sony som har prakket på oss i form av tvungen støtte i alle PS3-maskiner. PS3 er den eneste årsaken til at BD har en stor sjanse til å vinne denne krigen. Sony har også kjøpt et eget filmselskap for å sikre støtte til formatet sitt i april 2005, 5milliarder $.. Og folk snakker om at Toshiba er "korrupte" som har inngåt en PR-avtale med Paramount for 150mil$.. (Nå har vel ikke MGM gitt ut så mange filmer på Blu-ray at det gjør noe, men Sony eier jo også Sony Pictures/Columbia Tristar, så de sitter med et stort utvalg av filmer.)

2. Elektronikkbransjen ønsker selvsagt å satse på det formatet de mener de vil tjene mest penger på. BDA har nektet "kina-kopier" å lage egne BD-avspillere, da det ville ødelagt grunnlaget for de andre aktørene som ønsker å lage fullpris-spillere.

3. De andre studioene (foruten de Sony-eide) har hatt historie som ekstremt copyright beskyttende. Spesielt Fox har jo vært veldig tydelig på at kopibeskyttelse er viktigere enn alt annet. For oss forbrukere så er ikke kopibeskyttelse bra, det hindrer oss i å spille av filmene vi har kjøpt hvor vi ønsker. I tillegg har vi regionsbeskyttelsen, som også hindrer oss forbrukere i å kjøpe filmene hvor vi vil.

Det er altså ikke *forbrukerne* som har valgt BD, det er produsentene (som tjener mer penger på å produsere det) og det er studioene (som ønsker bedre kopbeskyttelse, samt kontroll på distribusjon). Forbrukerne går stort sett etter hva da får kjøpt.. BD har rett og slett hatt et bedre utvalg av gode blockbustere, og de kommer også til å få mange flere til jul. Heldigvis så har HDVD også noen gode titler, men på langt nær like mange..

Side 345 av 653 FørsteFørste ... 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 341 342 343 344 345 346 347 348 349 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •