HD formatkrigen. - Side 343

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 343 av 653 FørsteFørste ... 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 339 340 341 342 343 344 345 346 347 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 ... SisteSiste
Viser resultater 6,841 til 6,860 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det siste utsagnet ditt føler jeg bør backes av en rimelig sikker kilde, dog.
    Du finner mange artikler som handler om dette på nettet, men dette virker å være kilden(PS: Må selvsagt tas med en klype salt som alt annet, men det er jo ingen tvil om at Xbox 360 spill selger vesentlig bedre enn PS3. Ofte så kommer også titlene først ut på Xbox 360..):
    Dean’s Take on NPD numbers for September - A+E Interactive: Your Bay Area hangout for gaming, music, movies, culture -

"One piece of news that came out this week was that Sony pleaded with third-party developers not to abandon its struggling platform. That change in attitude is a marked difference compared to the arrogance of past years. The argument is that the PS 3 will show its strength as developers learn how to make games for it. But developers know they can staff four or five Wii teams with the same number of people it takes to make one PS 3 game. We may have a glut of Wii games soon, but that’s not as bad as not having enough games on the PS 3."

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Vel, med en lavere pris når Sony en annen kundegruppe (les: en yngre med hardt oppsparte lommepenger). Spørs om ikke flesteparten av de nye PS3'ene vil bli brukt til det de er ment for i utgangspunktet: som spillkonsoll.

For enkelte, derimot, representerer den nye PS3 en relativt billig, men bra inngang til HD-film på Blu-ray.
    Det er nok ganske mange andre som også har vært avventende, meg selv inkludert. Jeg har behagelig økonomi, men prioriterer ikke hifi foran alt annet, har nytt hus og liten baby. PS3 anser jeg i første omgang som en Blu-ray spiller, deretter som en mediahub og til slutt en spillkonsoll. Ingangssummen på 5k+ er i overkant av hva jeg anser som nytteverdien for en BD spiller for min del. Nå er prisen mere fornuftig (relativt sett) og innkjøp er nært forestående.

Den psykologiske effekten av å få prisen under 4000,- er nok også veldig effektfull, spesielt nå mot jul. Kombinasjonen nedsatt pris og høyere betalingsvilje (julenissen våkner) gir nok en bra boost for PS3 mot slutten av dette året.

Poenget er i alle fall at inngangsbilletten til HD nå er mulig å svelge uten å være pioner. Man kan til tider få inntrykk av at alle på dette forumet velter seg i ubegrenset antal filmer og fantastisk HW, men vi representerer tross alt de som er over middels interessert i temaet. "Folk flest" er nok litt mere edruelige mht til innkjøp av nye ting, ting ikke engang vi her på forumet blir enige om. Og vi skal liksom kunne det..

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt slitsomt å lese dette om og om og om igjen. HD DVD er, enten du liker det heller ikke, offisielt vedtatt som arvtakeren til DVD. Når Sony et al ikke kan godta dette, så gjør de seg selv en bjørnetjeneste når man vet hvilke krefter som befinner seg på den andre siden av gjerdet. HD DVD vil ikke bare forsvinne med det første, ikke med aktører som Toshiba, Intel og Microsoft på sin side.
    Såvidt jeg husker så er DVD Forumet en sammenslåing av firmaer som ble enige om å utvikle en felles 5/9 GB disc på 90-tallet. Hverken mer eller mindre.

Sony og Philips har jo tidligere fastsatt CD-standarden og BDA er neppe mindre egnet til å fastsette en standad for en 50 GB optical disc enn noen andre aktører.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den PS3 spilleren med nedsatt pris dere snakker om her, er det den forenklede modellen som ikke er bakover kompatibel med eldre PS spill osv?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peiling på film, ja, peiling på teknologi, hmmm...

(rekk opp hånda alle dere regissører som bruker sponsede Sony-kameraer på produksjonene deres!) :twisted:
    Eh, ingen vil nok rekke opp hånden da er jeg redd. Med unntak av George Lucas og delvis Michael Mann..

Panavision eller Arri benyttes på 95% av alle filmer.

Sony satser nok hardere på ENG/broadcasting i kamera og prosumer-elektronikk.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Den PS3 spilleren med nedsatt pris dere snakker om her, er det den forenklede modellen som ikke er bakover kompatibel med eldre PS spill osv?
    Stemmer.
    Den er ikke bakoverkompatibel, den har noe mindre harddisk (40gb mot 60gb), færre USB innganger (2 mot 4) og ikke minnekortleser (typisk for dumping av bilder fra kameraet ditt).
    Utover det er alt likt, ingen endring i funksjonnalitet eller begrensninger av noe slag.
    Forumtråder om teamet:
    http://avforum.no/forum/konsoller-pc...-na-m-faq.html
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...ation-3-a.html

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40 gig utaven er hverken mer eller mindre PS1 / 2 kompatibel enn den 60 gig utgaven som har vært solgt i Europa hele tiden.

Begge 2 har software emulering, det var de første 60 gig utgavene i USA som hadde hardware emulering.

Hverken 40 eller 80 gig utgaven i USA har hardware emulering lenger, alt foregår i software.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 40 Gig fått software emulering av ps2 spill? Det var jo snakk om at den ikke skulle få det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Såvidt jeg husker så er DVD Forumet en sammenslåing av firmaer som ble enige om å utvikle en felles 5/9 GB disc på 90-tallet. Hverken mer eller mindre.

Sony og Philips har jo tidligere fastsatt CD-standarden og BDA er neppe mindre egnet til å fastsette en standad for en 50 GB optical disc enn noen andre aktører.
    Synes det er litt slitsomt å høre at HD-DVD har den "moralske retten" til være etterfølgeren etter DVD.

Hva er det som er best for oss som forbrukere? Det teknisk overlegne formatet ville vært det naturlige valget (og det gjenspeiler seg i salgstallene). "The look and sound of good enough" er ikke min greie. Jeg vil ha det best mulig. Og best mulig pr i dag er Blu-ray. Jeg går ikke rundt med Blu-ray logo på skjorta og skriker "Død over HD-DVD!" fordet. For meg er det bare et naturlig og rasjonelt valg slik forholdene er. Jeg ville i utgangspunktet også kjøpe meg en HD-DVD spiller, men ser egentlig ikke poenget lenger. Kanskje må jeg bite i det sure eplet og kjøpe en etterhvert, men slik tingene ser ut nå så er det ikke noe fornuftig økonomisk sett.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt slitsomt å lese dette om og om og om igjen. HD DVD er, enten du liker det heller ikke, offisielt vedtatt som arvtakeren til DVD. Når Sony et al ikke kan godta dette, så gjør de seg selv en bjørnetjeneste når man vet hvilke krefter som befinner seg på den andre siden av gjerdet. HD DVD vil ikke bare forsvinne med det første, ikke med aktører som Toshiba, Intel og Microsoft på sin side.

Hvem vet? Før vi vet ordet av det har Bill tatt fram sjekkheftet og kjøpt Warner... :lol:
    Dette var et morsomt utsagn. Sony og Phillips som Esp1 nevner utviklet plattformen compact disc også kjent som CD. Compact Disc - Wikipedia, the free encyclopedia
    Det var to konkurrende formater til DVD (Toshiba og en rekke andre leverandører på den ene siden) og mer eller mindre kun Phillips og Sony som hadde det andre formatet. IBM fikk partene i tale for å unngå formatkrig. Den gangen var det Toshiba som hadde *mest* støtte og gikk seirende ut.

DVD - Wikipedia, the free encyclopedia

Denne gangen var det helt motsatt av DVD historien. Sony hadde et arsenal av produsenter bak seg (mange som tidligere støttet Toshiba under DVD utviklingen) mens Toshiba ikke hadde fullt så mange.

Sony har med andre ord vært med å utvikle det optiske formatet siden 70-tallet. Jeg kan ikke se at Toshiba har en monopolsituasjon på å utvikle nye formater. De har heller ikke rett til å si at "vi er offisielt blitt vedtatt å være arvtakeren til DVD". Spesielt ikke når de har utviklet et format som er teknisk underlegent (selv om det kanskje ikke trenger å bety noe for filmopplevelsen) og har minst støtte blant CE produsenter og SW-produsenter...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Har 40 Gig fått software emulering av ps2 spill? Det var jo snakk om at den ikke skulle få det?
    Jada, mye snakk.
    Software er jo der og hardwaren er lik så hvorfor i all hverden skulle Sony legge inn en sperre for dette?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    40 gig utaven er hverken mer eller mindre PS1 / 2 kompatibel enn den 60 gig utgaven som har vært solgt i Europa hele tiden.
    Har du testet dette selv? Har fått ganske klart inntrykk av at 40gb versjonen som kom nå ikke har mulighet for PS2 spill..

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS 1-2 Kompatibel.

Sony har sagt at 40 g modellen ikke kan spille Ps1 og 2. Er enig med Arendal att det er tullete når det bare er softvare betinget. Mulig det bare gjelder USA. Kansje det er for att vi som har kjøpt 60 g ikke skall føle oss lurt. Hva vet jeg, har ikke prøvd 40 g, Det er det vel snart noen som har gjort snart.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Software er jo der og hardwaren er lik så hvorfor i all hverden skulle Sony legge inn en sperre for dette?
    Synes de sa det best selv:"Vi trenger pengene!" (Mer eller mindre.)
    Sony Explains Removal Of PS3 Back Compat: We Need The Money on Game | Life

De vurderer det slik at det kommer såpass mange nye PS3 spill, slik at de heller vil prioritere å utvikle spill/sette ned prisen på konsollen, enn å arbeide med PS2-kompatibilitet.. Har ikke heeelt forstått hvorvidt 40GBern vil være forskjellige fra den norske 60GBern når det gjelder emulering, det er jo akkurat samme innmaten..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Jeg kan ikke se at Toshiba har en monopolsituasjon på å utvikle nye formater. De har heller ikke rett til å si at "vi er offisielt blitt vedtatt å være arvtakeren til DVD". Spesielt ikke når de har utviklet et format som er teknisk underlegent (selv om det kanskje ikke trenger å bety noe for filmopplevelsen) og har minst støtte blant CE produsenter og SW-produsenter...
    Teknisk underlegent? Hvor? Og ikke kom her med 30 GB vs. 50 GB. Ser man på selve plateteknologien, så skulle det vært interessant å vite hvor mange riper det enkelte format tåler før plata er uleselig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Sony har sagt at 40 g modellen ikke kan spille Ps1 og 2. Er enig med Arendal att det er tullete når det bare er softvare betinget.
    Litt OT, men likevel :

Sony har sagt at den nye varianten ikke kan spille PS2 spill. Den kan fremdeles spille PS1 spill, de blir software emulert (og kan jo også lastes ned fra PSN og spilles både på PS3 og PSP).

Muligheten til å kjøre PS2 spill var tilnærmet hardware basert i starten med både EE og GS internt i de første PS3 i Japan og USA. I Europa og i den nye 80GB varianten fikk man en kostredusert variant uten EE, som benyttet en hybrid hw/sw emulering.

Den nyeste 40GB revisjonen fjerner også GS fra PS3 og da ville man måttet gått for 100% software emuleringen eller gjort som på XB360 med emuleringskit tilpasset hvert enkelte spill.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppkaringen teedjay.

Da har de altså fjernet litt mer hardware enn jeg trodde ( GS ).

Om dette er viktig får vel hver enkelt avgjøre, men hjemme hos oss hadde det vært fullstendig krise da maskinen blir brukt til både PS1 og PS2 spill i tillegg til Blu-ray spiller.

Jeg har ikke fått sving på disse mediaplayer greiene, Vista stikker kjepper i hjulene og jeg ikke har energi til å knote med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig hyggelig å se at Playstation 3 selger godt når prisen senkes. Dette beviser det vi har sagt hele tiden, nemlig at pris er veldig viktig for folk. Jeg regner derfor med at HD DVD-spillerne vil selge i bøtter og spann når de blir tilgjengelig for mindre enn $200 utover høsten.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd-dvd

Jeg regner derfor med at HD DVD-spillerne vil selge i bøtter og spann når de blir tilgjengelig for mindre enn $200 utover høsten

Får bare håpe de velger rett format.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Jeg regner derfor med at HD DVD-spillerne vil selge i bøtter og spann når de blir tilgjengelig for mindre enn $200 utover høsten

Får bare håpe de velger rett format.
    Det er heldigvis ikke så mange formater å velge mellom blant HD DVD-spillerne

Side 343 av 653 FørsteFørste ... 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 339 340 341 342 343 344 345 346 347 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •