HD formatkrigen. - Side 341

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 341 av 653 FørsteFørste ... 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 337 338 339 340 341 342 343 344 345 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 ... SisteSiste
Viser resultater 6,801 til 6,820 av 13053
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Hvis det er hardvare nok til å gnage seg gjennom de animerte menyene for å få satt i gang filmen... Hadde mitt første treff med sony BDP-S300 sammen med Pirates of the Carrebean i dag, ikke gøy.... Regner ikke med at kreativiteten på meny fronten vil bli mindre etter hvert som formatet modnes, tre minutter til filmstart er lenge selv for en som er vant til en 1. gen Toshiba (som på ingen måte er feilfri (Jeg liker begge formatene meget godt!))
    Det er ikke bare hardware som er problemet, for da hadde det ikke hjulpet med en firmware oppdatering.

Det er nok en de finpussing i java applikasjonen som må til tenker jeg.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hva tror dere om ryktene om integrert HD DVD på X-box? Det må da være en fin måte å demme opp PS3 effekten på.....

Microsoft Silent on New Xbox HD DVD Rumors | High-Def Digest

Ellers hyggelig med salgstallene for Transformers. Alle eksemplarene vil nok ikke vises på Nielsen, siden det sikkert er salgstall for hele verden fra Paramount, men at det vil vises, det er det ingen tvil om.

...Og Tklev, hva mener du med at mange Transformers salg vil vises som BD-salg? Er det noe juks og fanteri ute og går?
    Du leser ikke hva folk skriver, som vanlig.

Det har blitt solgt en del HD DVD titler på BOGO kampanjen til Blu-ray.
    Dette er jo fordi de som sitter i kassa ikke vet hva de driver med, men det gjør ikke en HD DVD film til en Blu-ray film i salgsstatestikken, kun BOGO statestikken.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Sant at -for- bra bilde kan ødelegge litt av stemningen med enkelte skrekkfilmer. Evil Dead 1 tror jeg nok feks kan bli litt kjedelig slik sett.

Forøvrig hadde det vært knall om vi hadde fått Troma filmene på HD etterhvert. Fantastiske splatterkomedier
    Toxic Avenger i HD?

Conu't me in

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo det som er det store spørsmålstegnet da...klarer HD-DVD å selge nok spillere til å ta innpå forspranget til BD? Det er jo helt klart at den som begynner å dominere på spillersiden (sett bort fra PS3 og addon) ligger godt an til å trekke det lengste strået. Rapportene tilsier jo at BD standalone spillere var i ferd med å gå forbi HD-DVD spillersalget i USA. HD-DVD må minst holde tritt med BD på det området, ellers ser det stygt ut.

Begynner å bli litt resirkulering av samma gamle her, men 4. kvartal -kan- bli avgjørende for formatene. Men noen konklusjon blir det nok ikke før ute i 2008 tidligst.
    Spillere som man bør forvente selger bra opp til jul er ennå ikke annonsert på markedet. Dette gjelder feks Panasonic sin nye BD spiller som skal presenteres nå i slutten av oktober.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rapportene tilsier jo at BD standalone spillere var i ferd med å gå forbi HD-DVD spillersalget i USA. HD-DVD må minst holde tritt med BD på det området, ellers ser det stygt ut.
    BD ledet faktisk salget i en periode, men Toshiba har kommet sterkt tilbake og rapporterte for noen uker siden at de igjen hadde større ukentlige salg av HD DVD spiller.

Skal bli spennende å se utviklingen fremover, men det er jo egentlig ingenting vi kan vite med 100% sikkerhet.. Selv om BD skulle vinne stort, så kan det fort hende at Warner går HD DVD eksklusiv. Verden er idiotisk. Studioene ser seg godt tjent med å ha to konkurrerende formater..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    BD ledet faktisk salget i en periode, men Toshiba har kommet sterkt tilbake og rapporterte for noen uker siden at de igjen hadde større ukentlige salg av HD DVD spiller.

Skal bli spennende å se utviklingen fremover, men det er jo egentlig ingenting vi kan vite med 100% sikkerhet.. Selv om BD skulle vinne stort, så kan det fort hende at Warner går HD DVD eksklusiv. Verden er idiotisk. Studioene ser seg godt tjent med å ha to konkurrerende formater..
    Jeg vil referere til det gamle slitte ordtaket "money talks, bull$hit walks". Warner har allerede sagt klart ifra om at de ser an situasjonen for Q4 2007 i forhold til videre satsing. Min tolkning er at de vil vurdere økonomien i å fortsette å satse på begge formatene. Og så lenge salget er 2:1 i favør BD så klarer ikke jeg å forstå resonementet om at WB skulle gå eksklusiv HD-DVD.

Det skal også sies at Universal vel har GE (eier) pustende i nakken i forhold til HD-formatene. De må kunne vise god økonomi i å satse på eksklusivitet, ellers kan det godt være GE griper inn og "hjelper" dem litt med beslutningene. Så vidt jeg husker var det en CEO i Universal som svarte det på direkte spørsmål fra en journalist under en av de siste store elektronikk messene i høst. Skal se om jeg finner link hvis det trengs.

Når det gjelder standalone salgstall så vil jeg helst se noen litt nøytrale parter komme med info. Var vel noen bransjeorganisasjoner som bragte de siste tallene jeg så for en måneds tid siden.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil referere til det gamle slitte ordtaket "money talks, bull$hit walks". Warner har allerede sagt klart ifra om at de ser an situasjonen for Q4 2007 i forhold til videre satsing. Min tolkning er at de vil vurdere økonomien i å fortsette å satse på begge formatene.
    Så langt er jeg enig, deretter tror jeg Warner vil komme til samme konklusjon som Paramount...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Så langt er jeg enig, deretter tror jeg Warner vil komme til samme konklusjon som Paramount...
    Warner ble tilbudt en tilsvarende pakke som de takket nei til. Derfor er den konklusjonen litt merkelig.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Jeg tror ikke at Disney og 20th fox har blitt sponset av BD, BD har flere fordeler over HD DVD som nok har fallt i smak for noen av disse filmstudionene:
    Nå fikk de studioene som kun støtter BD ett direkte spørsmål om de hadde blitt mottatt penger for å velge BD som format. Alle unntatt Disney svarte kontant nei. Disneys svar var "Ingen kommentar". Med andre ord, de har mottatt penger for å velge BD som format.

Disneys kommentarer ovenfor HD DVD har hele tiden vært at plate kapasiteten har gjort at de ikke vil kunne få inn alt de ønsker på platen. De var også eneste BD studio som stemte for 51 Gb platen til HD DVD.

Alt dette tyder på at Disney vil være nøytrale. Og at de i starten faktiske kanskje ville vente med å utgi, frem til de fikk noen kroner for å gi ut på BD.

Det er faktisk underlig at BD gjengen gang på gang må slenge dette opp, og dra det lang ut. Denne diskusjonen har vært over lenge nå. Man burte faktisk heller være glad for at selskapene har vært såpass åpne om hva som har skjedd.

Det er jo ikke rart i at mange slenger på BD-fanboy frasen etter enkelte innlegg i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det strengt tatt jeg som dro det frem da med en artikkel, og jeg er ikke noen BD-fanboy, men det ble dreid over på samme propagandaen som før.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Jeg tror faktisk tallene er solgt.. Hvorfor skulle de ellers rapportere om 100.000 solgt på release dagen, og så 90.000 resten av uken?
    Jeg tror de ikke er så altfor gale de tallene. De første 100 tusen var nok alle forhåndsbestillingene. Resten er nok de som ikke forhåndsbestiller, men handler når de ser den er i butikken eller tilgjenglig på nettet.

Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hva tror dere om ryktene om integrert HD DVD på X-box? Det må da være en fin måte å demme opp PS3 effekten på.....
    Likte det som ble nevnt. Spesielt at Toshiba kanskje kom til å gi ut en egen versjon. Da kan folk velge. De kan få en Xbox med HD DVD mulighet. Eller en mer konvensjonell spiller, en HD DVD spiller med Xbox spill muligheter på.

Tror mange gjerne ville hatt en boks som lignet litt mer på andre duppeditter i stua, og kan stables, enn hva dagens spillmaskiner tilbyr.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Nå var det strengt tatt jeg som dro det frem da med en artikkel, og jeg er ikke noen BD-fanboy, men det ble dreid over på samme propagandaen som før.
    Jeg refererte egentlig ikke direkte til den som dro det frem igjen, beklager hvis du tok det slik. Det var mot de som henger seg frem og drar det ut samme dritten om igjen.

Jeg vil referere til det gamle slitte ordtaket "money talks, bull$hit walks". Warner har allerede sagt klart ifra om at de ser an situasjonen for Q4 2007 i forhold til videre satsing. Min tolkning er at de vil vurdere økonomien i å fortsette å satse på begge formatene. Og så lenge salget er 2:1 i favør BD så klarer ikke jeg å forstå resonementet om at WB skulle gå eksklusiv HD-DVD.

Det skal også sies at Universal vel har GE (eier) pustende i nakken i forhold til HD-formatene. De må kunne vise god økonomi i å satse på eksklusivitet, ellers kan det godt være GE griper inn og "hjelper" dem litt med beslutningene. Så vidt jeg husker var det en CEO i Universal som svarte det på direkte spørsmål fra en journalist under en av de siste store elektronikk messene i høst. Skal se om jeg finner link hvis det trengs.

Når det gjelder standalone salgstall så vil jeg helst se noen litt nøytrale parter komme med info. Var vel noen bransjeorganisasjoner som bragte de siste tallene jeg så for en måneds tid siden.
    Vi vet faktisk ikke hva Warner tjener på de to formatene. Det kan i verste fall være at de faktisk tjener bedre eller såpass nært opptil BD med HD DVD, at de ser at de kanskje lønner seg å holde seg til HD DVD.

Men vi får vente til de kommer med noen uttalelser på nyåret. Slik jeg tolker det Warner sier og har sakt lenge. Er at de er og blir nøytrale. Det som skjer via fjerde kvartal, er om BD skulle dra veldig i fra, så kan de gå nøytrale. Men holder det seg som det er, eller om det er små justeringer, så forblir de som de er i dag.

De er jo tross alt det studioet som tjener absolutt mest. Og det er pga at de er nøytrale.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men vi får vente til de kommer med noen uttalelser på nyåret. Slik jeg tolker det Warner sier og har sakt lenge. Er at de er og blir nøytrale. Det som skjer via fjerde kvartal, er om BD skulle dra veldig i fra, så kan de gå nøytrale. Men holder det seg som det er, eller om det er små justeringer, så forblir de som de er i dag.

De er jo tross alt det studioet som tjener absolutt mest. Og det er pga at de er nøytrale.
    Mener du egentlig ekslusive her hvor jeg lagde bold tekst? Du må vell mene det siden de er nøytrale i dag.:-?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Jeg tror Warner kommer til å holde seg nøytrale en god stund til ettersom de tjener gode penger på begge formater. Men skulle de velge side så ville det forbause meg svært mye om de velger HD DVD.

Når det eventuelt blir aktuelt for Warner å velge side så vil situasjonen være en litt annen enn når Paramount gikk over til HD DVD:

-Blu-ray begynner å kunne konkurrere på pris (40Gb PS3, Sony BDP-S300)
    -Profile 1.1 er klar (fullverdig PiP)
    -Yieldproblemene er løst, i den grad det i det hele tatt har vært et problem.

I tillegg så har Blu-ray mer plass og høyere bitrate. Det betyr ikke nødvendigvis noe i praksis, men det er fine salgsargumenter.

Warner har dessuten så og si alltid solgt vesentlig mer av BD-utgaven av en film enn av HD DVD-utgaven.

Alt dette gjør meg temmelig sikker på at dersom Warner går eksklusive, så går de for Blu-ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doc
    Snublet over min første DVD-spiller her en dag, en Sony som i sin tid var omtalt som ’good value for money’ og med gode omtaler. Den var hensatt i en krok etter at den for lengst var erstattet med en HD-opptaker i stuen. I det jeg var i ferd med å hive den, kom jeg til å tenke på at den jo faktisk hadde en funksjon ingen av mine andre spillere har – SACD. Så jeg koplet den opp på hjemmekinoanlegget, fant fram en demo-CD (som hadde fulgt med) og fikk lyd av mye bedre kvalitet enn noe av det andre jeg har hjemme kan produsere. Jeg nevner det fordi en gang var det en krig mellom to nye – og bedre – lydformater: SACD og DVD-audio. Problemet var at de fleste ikke ønsket seg bedre lyd – de var fornøyd med CD’ene som de var – folk ønsket seg portabilitet. Så vinneren i krigen mellom SACD og DVD-audio var: MP3
    I dag får du DVD-spillere med progressiv scan, oppskalering og hdmi til en tusenlapp. Jeg har både det og HD-DVD hjemme nå (se egen tråd). Og jeg er ikke i tvil om at HD-DVD filmene gir bedre kvalitet. Men filmopplevelsen? Med mindre man først og fremst studerer detaljene i bildet, tror jeg de fleste vil få omtrent den samme filmopplevelsen med en vanlig DVD. De har mer å vinne på å kjøpe en god sub. Derimot er det enklere å få filmen streamet over nettet ’on demand’ enn å gå ut og kjøpe en film. Billigere er det også. Har fiber og dekoder fra Lyse, og kan velge filmer fra et stort arkiv – trenger ikke å lete etter filmer jeg har lyst til å se i utleiesjapper eller butikken på hjørne – kan bare ta dem fra menyen – av og til også med en trailer. Har forsøkt det på storskjerm, og det blir helt fint. Ikke like bra som HD-DVD. Men filmopplevelsen er omtrent den samme. Var i Florida i oktober, og tenkte jeg skulle kjøpe med meg en HD-dvd eller BD spiller. Butikkene flommet over av HD-skjermer. Men det var nesten umulig å finne noen som solgte spillere. For de fleste der borte kjøper ikke film – de får dem over nettet. Så om jeg skulle gjette, tror jeg vinneren i krigen mellom HD_DVD og BD blir: MPEG4 over kabel.
    Tja.. MPEG4 vinner hver fall ikke med det første.
    For det første må det kommer bedre hastigheter til alle før det blir hyppig nedlasting.
    For det andre må prisen ned på internett.
    For det tredje må avspillere kunne spille av MPEG4(men det kan de vel allerede).

Men tror forsatt at ikke at nedlasting fra nett vil ta over.
    Jeg tror bildekvaliteten betyr mer enn lydkvaliteten mellom SACD og MP3. Det er mer mediaoppmerksomhet rundt bildeformatene og det er ingen tvil om at, hvert fall jeg har en større glede av HD-bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste på hjemmekino.no:
    HD DVD VS Blu-Ray - Hjemmekino.no
    " Overgangen fra VHS til DVD var en revolusjon i kvalitet, funksjonalitet og brukervennlighet. Overgangen til HD formatene har svært få fordeler i forhold. Bildekvaliteten er selvsagt bedre, men selv på relativt store flatskjermer er det vanskelig for Ola Nordmann å se den store forskjellen. Den høye oppløsningen får man heller ikke fullt benyttet de det store flertallet av flatskjermer har lavere oppløsning en HD DVD og Blu-Ray. For å utnytte den bedre lydkvaliteten fullt ut må man også ha ha forsterker med HDMI som støtter de nye tapsfrie formatene. I tilegg er platene fysisk like slik at brukervennliget og bruksområder er identiske."

Så man får altså ikke fullt utbytte av Blu-ray og HD DVD?
    Har ikke flatskjermene støtte for full HD?
    Hvorfor må man ha en receiver for å utnytte formatene?

Holder det ikke å sende HDMI rett fra spiller i TV/PJ?

Leser samtidig at Blu Ray og HD DVD antakelig bare vil bli et entusiasmeformat, i følge hjemmekino.no.

Er dette kanskje en gammel test som ble gjort før TV'ene kom med full HD?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Leste på hjemmekino.no:
    -snip-

Leser samtidig at Blu Ray og HD DVD antakelig bare vil bli et entusiasmeformat, i følge hjemmekino.no.

Majoriteten av solge skjermer her i landet (og sikkert også verden forøvrig) er HDready og støtter 720p/1080i og IKKE 1080p(/24) så fåtallet har faktisk FullHD. I tillegg har vel de fleste lest eller hørt utdrag fra Knutins BBC undersøkelse som viser at FullHD ikke har noen reell effekt før ca 50" ved normal sitteavstand. En størrelse kun entusiastene har.

Recievere må man ha for å kunne spilla av PCM eller andre tapsfri formater på lydsiden. Coax/optisk har klare begrensninger mht toverføringshastighet og man må over på HDMI for å få glede av de nye formatene. HDMI er såpass nytt at mange ikke har det. Veldig mange kjøper seg en ny HDready TV og lever i troen på at de får 'FullHD' enten via løsninger som canal digital eller kanskje en HD DVD spiller. Lite vet de at de også må har reciever, 5.1 høyttalere osv osv.

Det er mao ganske mange ting som kan føre til at HD blir et entusiastformat. Teksten er muligens gammel, men ikke mindre aktuell av den grunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten flatskjerm vil ikke gi fullt ytbytte av bildet fordi det er for liten størrelse.

Man må ikke ha en ny receiver for å se filmene, men for å utnytte de nye lydformatene. Lyden er like god eller bedre enn normalen på DVD om man bruker coax/optisk som før. Receiveren har ingen ting med bildekvaliteten å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Leste på hjemmekino.no:
    " Overgangen fra VHS til DVD var en revolusjon i kvalitet, funksjonalitet og brukervennlighet. Overgangen til HD formatene har svært få fordeler i forhold. Bildekvaliteten er selvsagt bedre, men selv på relativt store flatskjermer er det vanskelig for Ola Nordmann å se den store forskjellen. Den høye oppløsningen får man heller ikke fullt benyttet de det store flertallet av flatskjermer har lavere oppløsning en HD DVD og Blu-Ray. For å utnytte den bedre lydkvaliteten fullt ut må man også ha ha forsterker med HDMI som støtter de nye tapsfrie formatene. I tilegg er platene fysisk like slik at brukervennliget og bruksområder er identiske."

Jeg har ihvertfall liten forståelse for "man ser ikke forskjell" argumentet mot HD. Såklart må man ha Full HD for å få maks utbytte og aller helst en skjerm på 40+ tommer. Men den skarpheten og detaljrikdomen som man får fra en full HD kilde er som natt og dag i forhold til SD DVD selv med en god oppskalering.

For min egen del vil jeg si at hver gang jeg setter på en BD film så er det som å oppleve filmen helt på nytt. Kvaliteten i bildet gir er rett og slett fantastisk.

Man skal heller ikke undervurdere lyden. Personlig synes jeg PCM5.1 sporene er helt fantastiske og grenser til å være drøy til tider i all sin prakt (tipper naboene hater meg). Er usikker på hvilket utbytte jeg får av DTS-HD-MA spor feks, men jeg syntes lyden på "Nature's Journey" var utrolig åpen og klar med en fantastisk dynamikk.

Full HD med tilhørende lyd er en fantastisk opplevelse som ikke er i nærheten sammenlignbar med standard DVD. Og så lenge man har ok utstyr til det så vil jeg si opplevelsen er tilnærmet VHS kontra DVD.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen andre som har fått med seg dette;

Bay says 'Transformers' DVD could have been better - USATODAY.com

"As a director, my critical eye is that Blu-ray is where my money is. Consumers are smart, and they are going to wait it out."

Ja, så langt har iallefall ca. 60-70% av konsumerene vært smarte, og høyere andel blir det nok!

Side 341 av 653 FørsteFørste ... 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 337 338 339 340 341 342 343 344 345 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •