HD formatkrigen. - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 653 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 534 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 13053
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Britax, dette er ikke noe personlig angrep eller noe, men hvor er HD-DVD spilleren din? Du har 31 filmer men ikke avspiller? :???:

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Britax, dette er ikke noe personlig angrep eller noe, men hvor er HD-DVD spilleren din? Du har 31 filmer men ikke avspiller? :???:
    Spilleren står i racket
    Toshiba HD-XA1 :-D
    Hadde også en X-Box addon, men den er solgt igjen

Må jeg legge ut bilde av spilleren og filmene?

Hadde tidligere "Toshiba HD-XA1" i signaturen, men det tok så mye plass, så jeg endret det til "HD DVD"

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Du synes det var rart at en ny svært populær film kommer blandt de topp 10?
    Det er ikke overaskende i det hele tatt spør du meg

En film alene har i det store bildet svært liten betydning.

Ingen årer inn her desverre
    24 April kommer Night At The Museum fra FOX... Ingen liten titel det heller
    kun spilt inn $ 531 mill så langt

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Spilleren står i racket
    Toshiba HD-XA1 :-D
    Hadde også en X-Box addon, men den er solgt igjen

Må jeg legge ut bilde av spilleren og filmene?

Hadde tidligere "Toshiba HD-XA1" i signaturen, men det tok så mye plass, så jeg endret det til "HD DVD"
    Hehe. Legger du XA1 i signaturen skjønner vel de fleste hva det handler om. Nei, du trenger ikke legge ut bilder av filmene men et av spilleren hadde vært fett.

men back to topic...

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som mener at PS3 bråker så mye ved avspilling.

Endelig litt alenetid med PlayStation 3! klikk HER

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemmer en vesentlig ting, støtte for 30-bit, 36-bit, og 48-bit xvYCC, opp i fra dagens 24bit SRGB/YCbCr. I tilleg til automatisk lip sync funksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener jeg selv med rette kan kalle meg hd dvd fan boy, men alikevel tror jeg nok bd har størs sjangs for og lykkes hvis ikke HD dvd leiren gjør no drastisk. Har aldri likt Sony og kommer nok personlig til og tviholde på hd dvd i det lengste...hehe

Jeg er ikke så sikker på at de store massene ser på de som negativt den måten bd promoterer. Tenker på det arty referte til på forige side her.

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    lMen først må BDA få litt pes for den usmaklige måten de driver å reklamerer for formatet sitt. Har de enda ikke skjønt at "løgn å fanteri ikke lønner seg".

Sitat:
    Speaking on behalf of the Blu-ray Disc Association, Philips' Frank Simonis did not pull any punches. "More titles, more hardware, more Hollywood support and forging fast ahead of the competition thanks to the PlayStation 3."
    The Blu-ray camp did not help its case, though, by machine-gunning the opposition with overwhelming sponsoring firepower, complete with misleading data and dubious analysis, according to several attendees we talked to who knew better.
    Jeg er ikke enig med Arty at løgn og fanteri ikke lønner seg. Dette bd sirkuset appelerer nok spesielt til amerikanerne men det store flertallet i Norge ville nok også la seg forføre av glitter og stas som bd presenterer.

Jeg mener hd leiren faktisk har noe og lære av det. De burde kjørt litt mer aggresiv markedsføring.

Sony har jo klart dette før med ps1. De pumpa jo ut reklame så det holdt og hypa opp maskinen sin. Sega Saturn som var en likverdig maskin med en del ekslusive spill lagd av sega. Den var det ingen/få som brydde seg om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får stryke det siste her da, og heller innrømme at jeg burde ha lagt meg tidligere

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Mon tro hva som hadde skjedd hvis universal hadde fått rompa i gir og gitt ut ringenes herre på hd dvd. Da skulle vi sett på salg
    Vel, det hadde isåfall vært en veldig intr. ting dersom det hadde skjedd, spesielt siden de ikke eier rettigheten til LOTR.. Det er New Line som har rettighetene til det, og de kommer til å forholde seg formatnøytrale såvidt jeg har forstått, muligens kommer de til å satse på TotalHD, noe som innebærer Blu-Ray og HD-DVD på samme disk.. Jeg klager ikke jeg om det blir tilfellet, men regner med at det kan bli dyrere pga. dette.. :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Vel, det hadde isåfall vært en veldig intr. ting dersom det hadde skjedd, spesielt siden de ikke eier rettigheten til LOTR.. Det er New Line som har rettighetene til det, og de kommer til å forholde seg formatnøytrale såvidt jeg har forstått, muligens kommer de til å satse på TotalHD, noe som innebærer Blu-Ray og HD-DVD på samme disk.. Jeg klager ikke jeg om det blir tilfellet, men regner med at det kan bli dyrere pga. dette.. :-(
    Stemmer det.
    Jeg som rota. Er vel for trøtt eller no tenker jeg. God natt

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Total HD tror jeg ikke har noen innvirkning på HD-krigen. Det er heller HD-krigen som får innvirkning på Total-HD.

Det jeg mener er at Total-HD sikkert kunne blitt lansert nå. Jeg tror imidlertid at Warner ikke ønsker å lansere dette før de ser hva som skjer med HD DVD.

Q4 2007 vil vi ha en klar tendens av markedet. Og dersom tendensen fortsetter, har nok BD et godt forsprang. Da tror jeg heller aldri at Total-HD blir noe annet enn en god ide.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salg av hardware i Japan HD DVD 5% Blu Ray 95% (dette skal være tall for feb 2007 som holder PS3 utenfor )

Link

Bildet skal referere følgende "My Japanaese isn't that great, but according to the part of the article you pointed out in babelfish, the presenter was making a reference to the BCN rankings that showed BD players accounted for 95% of the hi-def players sold in February. Not including the million units of PS3 that shipped out."

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japanere kan det med å lage glorete ting...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skal det bankes inn:???:

Fungerer neppe like bra her i Norden skulle jeg tro.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Her skal det bankes inn:???:

Fungerer neppe like bra her i Norden skulle jeg tro.
    Bank det inn i hodet på ola dunk og resten av europa også, jo før jo bedre.
    Selv om det egentlig ikke trengs, så vil det nok gå kjappere.

Bare 8 dager igjen til Ps3 lanseringen, 8 dager igjen for HD DVD herredømme i europa...... Da ser man snart en tilsvarende fordeling i europa også...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Re sammenligninger med SACD og HD-DVD formater så tror jeg ikke det er sammenlingbart lenger. Når til og med svigers kommer og spør meg om de nye HD formatene så er det klart for meg at dette er noe som kommer til å vare og vil ta over DVD om 3-7 år . Tror knapt noen av mine venner har hørt om de alternative musikk formatene som var tilgjengelige. Men alle har hørt om HD-DVD og er veldig interesserte.

Så jeg tror at vi vil se ett av formatene erstatte DVD, kanskje vi må leve med begge formatene noe jeg håper vi slipper.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg synes det har vært interessant å følge denne debatten.

Min personlige oppfatning er nok at Blu-Ray på sikt har en lysest fremtid i møte. Jeg tror ikke dette har så mye med teknologiske forskjeller å gjøre, men heller programvaren (filmene) som tilbys. Teknologien vil kanskje spille en større rolle for entusiastene, men ikke for mannen i gata. For han (eller hun) vil filmutvalget være av langt større interesse, og jeg tror det er de (ikke entusiastene) som til syvende og sist vil avgjøre format-krigen. Her vil nok markedsføringen kunne spille en viktig rolle med tanke på å forskynde denne bevisstgjøringsprosessen.

Per idag har Blu-Ray bredere støtte blant de største filmstudioene, hvilket gir seg utslag i utvalget av filmer. Mitt inntrykk er at Blu-Ray har et bredere utvalg for tiden enn HD-DVD, og det er også en av grunnene til at jeg har valgt å skaffe meg en Blu-Ray spiller.

Jeg tror det vil ta noen år før formatkrigen er over. HD-DVD og Blu-Ray vil nok leve side om side en god stund til. Men hvis jeg skulle gjettet på hvilket format som står igjen om ca. 5-7 år, så ville jeg nok heller gjettet på Blu-Ray enn HD-DVD.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle HD-DVD gå dunken om 1-2-3 år , ja da får vi med HD-DVD spillere trøste oss med filmer på SALG ! :-D

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Skulle HD-DVD gå dunken om 1-2-3 år , ja da får vi med HD-DVD spillere trøste oss med filmer på SALG ! :-D
    Ja, jeg tviler på at det kommer til å skje, men da er jo det en mulighet :-P
    Selv om Blu-ray hadde langt flere utgivelser i Januar og Februar så leder fremdeles HD DVD på totalt antall utgitte filmer. Det er ikke slik som noen her forsøker å fremstille det at det er lite utvalg på filmer i HD DVD. Nå ser det også ut til at utgivelsestakten for HD DVD tar seg kraftig opp igjen de kommende månedene.

Jeg forstår ikke at noen kan være så skråsikre på at det vil bli kåret noen "vinner" i denne formatkrigen. Salgstallene er fortsatt så lave at "krigen" knapt har begynt. Jeg tror ikke på en snarlig død for noen av formatene!

Side 34 av 653 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 534 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •