HD formatkrigen. - Side 337

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 337 av 653 FørsteFørste ... 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 333 334 335 336 337 338 339 340 341 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 ... SisteSiste
Viser resultater 6,721 til 6,740 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Filmen det er snakk om (From Hell) fikk jo meget god kritikk hva angikk bildekvalitet, men den hadde kanskje fått 5 stjerner dersom han hadde hatt et mer optimalt display enn en LCD-skjerm (selv om den sikkert er bra, kan det tyde på at den har sine svakheter). Og når man ikke har referanseutstyr når man er profesjonell tester, så er det like gjerne svakheter i testutstyret som viser seg, som filmene som testes:neutral:
    TVen er i referanseklasse den også, så det skal ikke være noe galt med den.. Når han i tillegg ser forskjell på DVD og HD på samme skjerm, så sier det seg jo nesten selv at det må være andre ting som spiller inn. Enten så er det forskjelige master (slik at det han skriver faktisk er riktig), eller så er det galt instilt hos han.. Jeg har jo ikke sett den nevnte tittelen (From Hell) i HD hos meg selv, måtte nesten ha gjort det før jeg kunne ha uttalt meg om han tar "feil" eller ikke.. Vet ikke helt om jeg orker..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat sett transformers på HD DVD. Utrolig trykk i lyden, selv på mitt gamle utstyr. Topp bilde også. Denne er et "must" for de som er glade i actionscener...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    BOGO? Prøver ikke å være morsom eller gjøre meg vanskelig, men det er ikke lett å skjønne forkortelser som ikke er i vanlig bruk.
    Har forklart det flere ganger tidligere så de som har lest diskusjonen en stund vil jo vite hva som menes.

Men greit nok :-) BOGO salget er altså da et Buy One Get One Free salget som Sony/Disney satte igang søndagen før uken "Transformers" skulle lanseres i USA. Nielsen videomarkedsundersøkelsen er satt sammen av salgstall fra de fleste store fysiske utsalgssteder i USA samt Amazon sitt nettsalg. Det ble rapportert om heftig handel av Blu-ray katalog tittler som "Pirates of the Caribean" 1 og 2 spesielt. Salgslistene til Amazon viste at de fleste store titlene på Blu-ray hoppet kraftig opp på salgsstatistikken denne uken. Så jeg blir ikke overrasket om akkurat de 2 titlene sniker seg inn på topp 10 solgte HD titler neste uke.

Spørsmålet er jo hvor stort volumet faktisk ble og om det ble rekruttert nye kunder på Blu-ray film. Og da tenker jeg spesielt på gruppen med PS3 eiere som ikke har benyttet den som filmviser tidligere. Hvis flere av de blir bevisste på hvilken fantastisk filmviser de har i maskinen tror jeg det virkelig kan begynne å velte lasset.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Har forklart det flere ganger tidligere så de som har lest diskusjonen en stund vil jo vite hva som menes.

Men greit nok :-) BOGO salget er altså da et Buy One Get One Free salget som Sony/Disney satte igang
    Har faktisk lest mer eller mindre hele denne tråden (var fjorten dager på ferie uten internett og da misset jeg nok ca 20 sider) men forkortelsen hadde jeg ikke hørt. "Kjøp en og få en gratis" hadde jeg lest om uten å koble til denne forkortelsen. Jeg trodde det var en film (som f.eks LOTHR)

Takk for oppklaring :-D

Foresten er det fremdeles lavpris på HD E1 2495KR hos MPX inkl 5 filmer :-D

Samt at PS 3 (40Gb) får en til 3590kr hos Zailor

Dette gir totalpris på HD pakke på 6085 kr

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rating på Blu ray

Ser på Broken Arrow (1995) (Blu-ray) @ EzyDVD at filmen er gitt en MA15+ rating.
    Hva sier det oss forbrukere?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foresten er det ny rekordlav pris på HD E1 2073KR hos Papyrus :-D
    Pluss moms, total Kr. 2591,-. Likevel billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbudet til papyrus er jo ikke noe bra i det hele tatt. Vet der er mange som leser prisfall trackeren til høyere på avforum siden. Faktum er jo at denne ikke funker særlig bra, da den ikke sjekker moms og lignende. Prisfallet på Logitech 895 er jo bare bullshit når prisen på avshop kun gjelder IR dingsen.

Kjøp heller på mpx. Fremdeles 2500 inkl 5 filmer!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Ser på Broken Arrow (1995) (Blu-ray) @ EzyDVD at filmen er gitt en MA15+ rating.
    Hva sier det oss forbrukere?
    Det betyr 2 ting. 1-Det viktigste, den er voldelig , og 2 coveret er merket MA15+

Det er kun en aldersgrense merking, ingenting annet.

Eller var det noe annet du tenkte på?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    Tilbudet til papyrus er jo ikke noe bra i det hele tatt.
    Kjøp heller på mpx. Fremdeles 2500 inkl 5 filmer!
    Helt enig. Takk for korrigering (Du også Dan) Burde sjekket litt nøyere :neutral:

Har redigert posten

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foresten er det fremdeles lavpris på HD E1 22495KR hos MPX inkl 5 filmer :-D
    :
    22 495 KR? Er vell et tall for mye her?;-)

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet "The Day After Tomorrow" sone A enda?

Min vil ikke spille av, får at jeg har feil region code. Men jeg få en helt annen bilde når jeg prøver den i min sone B spiller. Da kommer Fox sitt sonesperre bilde opp.

Kan dette være BD+ som gjør dette?

Så vidt jeg vet så er vel denne filmen første med det. Mange nevner at "Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer" også har det, men noen sier at den ikke har det. Den filmen spilte fint hos meg.

Hvis dette er BD+, vil det da si at filmer kodet med dette, ikke vil spille på riktig sone spillere når de ikke står i riktig land?

Høres veldig rart ut når spilleren ikke kan vite hvilke land den står i. Ikke er det mulig å kople den til nettet. Har kun oppdatert firmware via DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det betyr 2 ting. 1-Det viktigste, den er voldelig , og 2 coveret er merket MA15+

Det er kun en aldersgrense merking, ingenting annet.

Eller var det noe annet du tenkte på?
    Neida, ikke noe mer. Trodde det var kvaliteten på bildet og lyd

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min vil ikke spille av, får at jeg har feil region code. Men jeg få en helt annen bilde når jeg prøver den i min sone B spiller. Da kommer Fox sitt sonesperre bilde opp.

Kan dette være BD+ som gjør dette?

Så vidt jeg vet så er vel denne filmen første med det. Mange nevner at "Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer" også har det, men noen sier at den ikke har det. Den filmen spilte fint hos meg.

Hvis dette er BD+, vil det da si at filmer kodet med dette, ikke vil spille på riktig sone spillere når de ikke står i riktig land?

Høres veldig rart ut når spilleren ikke kan vite hvilke land den står i. Ikke er det mulig å kople den til nettet. Har kun oppdatert firmware via DVD.
    Jeg har testet den i en sone A PS3 og den funket helt perfekt.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    22 495 KR? Er vell et tall for mye her?;-)
    nehei det er det ikke. E1 er en high end spiller som er verd tjue tusen :roll:

(har rettet opp feilenops: )

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har testet den i en sone A PS3 og den funket helt perfekt.:-D
    Får vel ta å knote med det kjedelige retur greiene da

Eneste virkelige minus ved å handle over nettet. Ting tar så lang tid. Kan ikke gå ned i butikken å få ny kopi på dagen.

Du kjenner ingen som har en annen spiller enn PS3 å kunne teste i?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke PS3 til 3000kr er så ille heller. Men det spørs vel om jeg orker å stå i kø i timesvis for muligens få med meg en.

MVh

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Jeg synes ikke PS3 til 3000kr er så ille heller. Men det spørs vel om jeg orker å stå i kø i timesvis for muligens få med meg en.

MVh
    Det blir nok ingen kø dannelser når den slippes.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er Sony BDP-S300 - Sone A spiller du har kjøpt? Har ikke lest om noen andre som har hatt probelmer med DAT og Sony sine BD-spillere, men mulig at de er ute i så små antall at det ikke er blitt laget noen stor "case" av det enda. Anbefaler iallefall at du prøver å få tak i en nyere firmware, og håpe at det løser saken.. PS: Du bruker selvsagt firmware fra USA, og ikke en beregnet for den norske spilleren??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er Sony BDP-S300 - Sone A spiller du har kjøpt? Har ikke lest om noen andre som har hatt probelmer med DAT og Sony sine BD-spillere, men mulig at de er ute i så små antall at det ikke er blitt laget noen stor "case" av det enda. Anbefaler iallefall at du prøver å få tak i en nyere firmware, og håpe at det løser saken.. PS: Du bruker selvsagt firmware fra USA, og ikke en beregnet for den norske spilleren??
    Ja Sone A spiller, amerikansk Firmware. Har ikke hatt noen problemer med andre filmer etter jeg tok firmware upgrade. Har siste, og Sony har ingen nye.

Fikk mail fra Sony, og de sa det var en disk som ikke kunne spilles, og at jeg skulle sjekke manualen for kompatible disker. Noe som er ett standard svar fra en som ikke har greie på noen ting.

Sjekket uansett. Og det står nevnt i manualen at spilleren er laget for profil 1 filmer, og nyere versjoner muligens ikke vil fungere.

Noen som vet om "Day After Tomorrow" er en profil 1.1 disk?

Hvis det er det som er problemet, så må jeg si at Blu-Ray/Sony har ett problem. Er det alså slikt det skal være for de som er tidlig ute med ett format? Det er greit at PS3 takler den, men den er en litt annen type spiller enn standard spillere.

Jeg venter ett par dager til, så sender jeg disken i retur, og får sjekket mot en ny en. Får håpe det er disk feil, og intet annet. Det eneste jeg har hørt andre steder er at den har lengre laste tider enn normalt. Slik som på Samsung 1000 spilleren, og noen Sony spillere stod det. Den Samsungen er jo en god del eldre enn min S300. Så det virker som ett disk problem.

Side 337 av 653 FørsteFørste ... 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 333 334 335 336 337 338 339 340 341 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •