HD formatkrigen. - Side 336

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 336 av 653 FørsteFørste ... 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 332 333 334 335 336 337 338 339 340 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 ... SisteSiste
Viser resultater 6,701 til 6,720 av 13053
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Problemer med Spider-man 3 på blu-ray...

Using a review copy of "Spider-man 3" on Blu-ray on local tests at AVRev.com, the disc struggled to play in the brand new Samsung BD-P1400. After an excruciatingly long load-up time, the disc starts to freeze and skip from the very start. Audio dropping out, picture stuttering, you name it. Compared to the mainstream consumer’s expectation for DVD playback, most couldn’t make it to the actual film.

Many Players Need Firmware Update To Play Spider-Man 3 on Blu-ray - AVRevForum.com

Kjedelig dette her, er vel ikke bare bare for den "vanlige bruker" dette her. Såpass stor film, kan jo spre seg bra - og seff føre til at Joe Sixpack venter enda litt lenger med å bestemme seg
    Jeg hadde i hverfall ingen problemer overhodet på PS3.
    Det er muligens ekstra fancy og avanserte menyer på Spiderman 3, men PS3 hadde som sagt ingen problemer og jeg synes lyd og bilde var "perfekt".

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder datalagring så tror jeg vi kan være enige om at det er nok BD25 som kommer til å ta over for DVD.

BD25 har over 5 ganger kapasiteten til DVD5.

BD50 og HD30/45 kan man glemme, for prisen på en 2 eller 3 lags plate kommer til å være mer enn det dobbelte av en 1 lags plate, akkurat som på DVD.

Til store mengder data og backup så kommer folk til å bruke eksterne harddisker, men til "alt annet" kommer man svært langt med en Blu-ray plate på 25GB.
    Og med det gode beskyttelses laget det er på disse platene kan det være en god oppgradering.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg hadde i hverfall ingen problemer overhodet på PS3.
    Det er muligens ekstra fancy og avanserte menyer på Spiderman 3, men PS3 hadde som sagt ingen problemer og jeg synes lyd og bilde var "perfekt".
    Hey!

Står om det i linken, PS3 var ca den eneste som ikke hadde problemer

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    I Fredrikstad hadde Showtime ......55 kr for en BD-film, dette blir bra
    Veldig bra at det kommer utleie. I forhold til pris er det fint at de har samme pris som vanlig Dvd film. Men det beste tilbudet på å leie HD er fremdeles BRAFiLM som etter min vurdering er best. De har både HD-DVD og blu-ray. Ca 50-60 titler. Prisen kommer ann på hvor efektiv du er til å returnere men jeg har ligget på ca 25 kr pr film (som jeg da har liggende til jeg rekker å se den) Filmene levert rett i postkassa uansett hvor du bor.
    Litt lite nyheter enda men det er på vei oppover.

Må tilstå på mine egne vegne at jeg nok må på Electroworld messa og handle både blu-ray og HD-DVD spiller. (totalpris er vel ca 7,5k for begge formater nå, håper på godt messetilbud både på PS3 og EP10)

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDR-teknologien

Visstnok nesten like skarpt som å se med det blotte øye. Nå begynner vi å snakke.
    Forbrukerteknologi - Bedre enn HD-TV - Teknisk Ukeblad

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ot: Ny Flott Hjemmeside

Tenkte bare å legge ved en link til en ny og fin hjemmeside. Den er visstnok ikke helt ferdig, men allerede ser dette meget bra ut. Her er filmomtaler av både SD og HD materiell, nyheter og annet snacks:

Filmguiden CINERAMA.no

:-D :-D :-D
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Okei dette er helt off topic men det du refererer til er vel 24p som Panasonic var først med. Jeg snakker om "progressiv frame mode" (dvs 25p i PAL, og 30p i NTSC). (Sant nok er det ikke ekte progressivt da den ikke har progressive ccd'er men nært nok. Men jeg har brukt 3 kamera som alle har denne featuren - MV20i, XM2 og XL1s den er der...)
    Progressive opptak er 24p i NTSC og 25p i PAL. Denne movie-frame funksjonen til XL1(s) er bare en form for deinterlacing, og gir ikke 24p eller 25p progressive opptak, og gjør dermed heller ikke enklere å overføre DV til film, slik som med f.eks. DVX og XL2. Jeg vet dette er off-topic så det holder, men rett skal være rett, vet du.

---------------------------------

On-topic: Det har kommet anmeldelse av From Hell [Blu-ray] på High-def digest, og utgivelsen er visst en ny vinner fra FOX. Anmelderen har nesten ingen ting å utsette hverken på bilde eller lyd (4,5 stjerner på begge)!

"Fine detail is excellent, giving the image a convincing level of dimension. The textures of cobblestones in the streets of Whitechapel, flecks of blood, and wisps of smoke and fog are rendered perfectly without any pixelation. Likewise, I didn't catch any instances of the edge enhancement or halos that plagued the film's earlier releases on DVD.
    (...)
    The mix itself is surprisingly aggressive, packing a significant low-end presence into the chaos of chases and the hushed doom of ambient scenes. The track's fidelity and dynamics are particularly impressive, showcasing earthy bass rumbles and clean dialogue.
    "

*Forhåndsbestiller*

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    2 nye Denon BD spillere.
    Dette bare viser at Denon fokuserer sterkt på BD!

2 new Blu-Ray Players from Denon : Akihabara News .com
    Denon fokuserer ikke sterkt på BD. Hvis du hadde sjekket litt om hva Denon sier, så holder de seg format nøytrale, slik de alltid gjør. Grunnen til at de ikke kommer med kombispiller nå, var fordi de hadde en samarbeidsparner fra før som er i BD leiren, og det lettest på starte der.

HD DVD kommer de med etter hvert.

Og det ble også nevnt grunnen til at de ikke har kommet med BD spiller før nå, fordi de ikke har fått det bekreftet at disker med profil 1.1 eller høyere garantert vil fungere i en profil 1.0 spiller. Slik at kundene deres muligens ville slippe mye trøbbel.

Tipper Denon kommer med kombi spillere når de kommer med profil 2.0 spillere, mest sannsynlig mot juletider neste år.

Synd ikke flere gjør som Denon med den billige spilleren, som er en ren transport spiller. Kun med HDMI ut.

Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Vent nå litt... jeg var under inntrykk av at DH4 ikke var sensurert - men at det var en unrated versjon som skulle komme på DVD - som ikke ble klar i tide til BD. Hvordan forklarer man da at den evt. skulle være på BD i Australia? Kanskje Australias film versjon ble sensurert lokalt og at det er den amerikanske "uklipte" PG13 utgaven som selges som "uncut"?!
    Det kan være forskjellige grunner til dette. DH4 hadde premiere for det meste over hele verden. Da kan det hende at Fox sendte ut eksemplaret slik den originalt var. Men for å komme ned til PG-13, så måtte de fjerne noen sekunder. Mens i andre land, så kom den enten igjennom, eller at aldersgrensen normalt er litt høyere, slik som 15 år her gjemme. Husk at i USA, så kan meget unge barn komme inn på PG-13, så lenge det er foresatte med. Husker det ble nevnt i en anmeldelse på Ain't it Cool News på den første Lord of the Rings filmen, at en far med en unge på 5 år satt på raden forran. LOTR har PG-13

Ett godt eksempel er "Basic Instinct". Den Unrated utgaven i USA, er det samme som den Europeiske kino versjonen. Den ble klippet ned i USA for å slippe X-rating (Som nå heter NC-17). Det samme som 18 års grense her hjemme. Men det betyr døden på kino i USA.

Jeg hørte kommentaror sporet til Paul Verhoeven angående dette, og han som er vandt med mildere sensur fra Nederland, syntes det var rart at han måtte klippe den ene sex scener, fordi Sharon Stones brystvorter var for stive.

Peter Jackson hadde ett lignende problem under innspillingen av "Frighteners", hvor han skulle lage en PG-13 film. Når han fikk til svar om at filmen ville få R, på grunn av at det ble skyti for mange hull i en tredør meg hagle. Han tok da det rette valget, ga opp og la til mer gørr, og gikk for R i stedet.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    On-topic: Det har kommet anmeldelse av From Hell [Blu-ray] på High-def digest, og utgivelsen er visst en ny vinner fra FOX. Anmelderen har nesten ingen ting å utsette hverken på bilde eller lyd (4,5 stjerner på begge)!
    WTF:
    "The only minor issue I have is more stylistic than it is technical -- while arguably bolstering the tone of the film, the black levels are severely crushed at times. I normally wouldn't penalize a transfer for something like this, but some of the background details that are clearly visible on the standard DVD are obscured in this Blu-ray presentation. Even so, this is a gorgeous transfer that I imagine many fans will declare reference quality."
    --------------
    Hmm, nesten så jeg begynner å bli enig med SVS! om at denne fyren må ha problemer med oppsettet sitt. For meg er iallefall detaljer i det sorte noe av det viktigste, da det er der prosjektøren virkelig får vist hva den er god for.. Dette må sjekkes opp, uansett er ikke filmen noe "must-buy" for meg.. Hadde ikke sansen for den, men årsaken til at slike feil oppstår hadde jeg vært veldig intr. i å finne ut av.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Når det gjelder datalagring så tror jeg vi kan være enige om at det er nok BD25 som kommer til å ta over for DVD.
    Jeg er iallefall totalt uenig. DVD som brenne-format kommer til å leve i mangfoldige år før det evt. blit erstattet, jeg har mine tvil om at BD-brennere/spillere blir standard i alle PCer som blir solgt.. Selv ikke om 2-3 år tror jeg det er noen aktuell situasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norske HD-utgivelser i høst

Jeg har lenge syti over at det er så dårlig utvalg av HD-titler i norske butikker, og at det kan virke som om verken Blu-ray eller HD DVD egentlig har blitt lansert her i landet. Vel, fra november ser det i det minste ut til at utgivelsestakten fra studioene økes betraktelig.

Jeg håper virkelig at dette også betyr at de vil finne på noe for å inspirere butikkene til å ta inn et godt utvalg av HD-filmer frem mot jul.

Anyway - her er utgivelseskalenderen for Blu-ray, begge format og HD DVD:

Onsdag, 24.10.2007
    • Spider-Man 1-3
    • Spider-Man 3

Onsdag, 31.10.2007
    • Bram Stoker's Dracula
    • Hostel Part II
    • Thir13en Ghosts
    • Happy Feet
    • The Reaping
    • Under Siege 2
    • Matrix Revolutions

Onsdag, 07.11.2007
    • Born on the Fourth of July
    • Die Hard
    • Die Hard 2
    • Die Hard 4.0
    • Edward Saksehånd
    • From Hell
    • Species
    • Sunshine
    • The Hills Have Eyes - 2006
    • The Marine
    • Carlito's Way
    • Inside Man
    • Land of the Dead
    • Mercury Rising
    • Out of Sight
    • Spartacus
    • The Scorpion King
    • Waterworld

Onsdag, 14.11.2007
    • Biler
    • Blades of Glory
    • Norbit
    • Snikskytter
    • The Manchurian Candidate
    • Top Gun

Onsdag, 21.11.2007
    • Children of Men
    • Hannibal Rising
    • Revolver
    • The Hitcher
    • TMNT - Teenage Mutant Ninja Turtle
    • Ocean's Eleven
    • Ocean's Twelve
    • Ocean's Thirteen
    • Scooby Doo - The Movie
    • The Ant Bully - Maurbølla
    • The Song Remains The Same

Onsdag, 28.11.2007
    • A Few Good Men
    • Pirates of the Caribbean: At World's End
    • Tekkonkinkreet
    • Final Fantasy - The Spirits Within
    • Harry Potter og De Vises Stein
    • Harry Potter og Mysteriekammeret
    • Harry Potter og Fangen fra Azkaban
    • Harry Potter og Ildbegeret
    • Harry Potter og Føniksordenen
    • Evan den Allmektige
    • The Matrix Trilogy

Onsdag, 05.12.2007
    • Cinderella Man
    • Close Encounters of the Third Kind
    • Familien Robinson
    • Julenissen 3
    • Lidenskapens Pris
    • Pixar Short Films Collection
    • The Simpsons Movie
    • Blade Runner - Final Cut
    • Knocked Up
    • Transformers

Onsdag, 12.12.2007
    • Independence Day
    • Master and Commander
    • Mr. & Mrs. Smith
    • Once Upon a Time in Mexico
    • RoboCop
    • Ronin
    • The Day After Tomorrow
    • The Legend of Zorro
    • Vacancy
    • The Bourne Ultimatum

Onsdag, 19.12.2007
    • 2001 : En Romodyssé
    • A Clockwork Orange
    • Eyes Wide Shut
    • Full Metal Jacket DE
    • Ondskapens Hotell
    • 40 Year Old Virgin
    • Daylight
    • Dragonheart
    • The Big Lebowski
    • The Bourne Identity
    • The Skeleton Key

Torsdag, 27.12.2007
    • Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer

Onsdag, 09.01.2008
    • Butch Cassidy and the Sundance Kid
    • Commando
    • Pathfinder
    • Predator
    • Wall Street

Listen er sakset fra RELEASE.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NXTbook flash detection page

Ukas salgstall er klare:

Evan Almighty hadde ikke så mye å stille opp med mot ukas mange BD-utgivelser, nei, så Blu-ray tok ytterligere et par prosentpoeng denne uka.

Blu-ray: 71
    HD DVD: 29

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden PS3 kom i en "billig" utgave har Microsoft annonsert at de vil selge Xbox HD DVD spilleren med HD DVD filmer.

Microsoft announces HD-DVD deal // GamesIndustry.biz

Edit. Det ser ut som det også gjelder for denne spilleren.

Hardware.no - Prisguide - DVD/optiske enheter - Toshiba SD-H802A
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    WTF:
    "The only minor issue I have is more stylistic than it is technical -- while arguably bolstering the tone of the film, the black levels are severely crushed at times. I normally wouldn't penalize a transfer for something like this, but some of the background details that are clearly visible on the standard DVD are obscured in this Blu-ray presentation. Even so, this is a gorgeous transfer that I imagine many fans will declare reference quality."
    --------------
    Hmm, nesten så jeg begynner å bli enig med SVS! om at denne fyren må ha problemer med oppsettet sitt. For meg er iallefall detaljer i det sorte noe av det viktigste, da det er der prosjektøren virkelig får vist hva den er god for.. Dette må sjekkes opp, uansett er ikke filmen noe "must-buy" for meg.. Hadde ikke sansen for den, men årsaken til at slike feil oppstår hadde jeg vært veldig intr. i å finne ut av.
    Ja, jeg tror han snart må bytte ut LCD-skjermen. Alle vet jo at LCDs store svakhet er sortnivå, og evnen til å gjengi detaljer i mørke områder.

Det er filmer Hidefdigest har testet, som jeg er helt uenig i hva angår sortnivå og farger. Som f.eks Bourne Identity på HD DVD, som er noe av det aller beste og mest naturlige bildet jeg har sett; så fikk den litt kritikk fordi at fargene var duset litt ned og at det ikke var noen pastell-aktig. Merklig, når de fleste setter pris på naturlige farger, slik vi ser de i virkeligheten.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    NXTbook flash detection page

Ukas salgstall er klare:

Evan Almighty hadde ikke så mye å stille opp med mot ukas mange BD-utgivelser, nei, så Blu-ray tok ytterligere et par prosentpoeng denne uka.

Blu-ray: 71
    HD DVD: 29
    Tja.. Syntes den gjorde det OK jeg (Evan Almighty altså), FF2 appelerer jo direkte til BD sin hovedgruppe (PS3-eiere&gamere). Forøvrig spådde jeg 70/30 denne uken, så jeg er ganske fornøyd jeg. Håper bare jeg får rett ukene fremover også!

HD formatkrigen.-14oktober_highdefsales-png

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, jeg tror han snart må bytte ut LCD-skjermen. Alle vet jo at LCDs store svakhet er sortnivå, og evnen til å gjengi detaljer i mørke områder.
    Jeg har mer tro på at det kan være noe galt med spilleren hans, siden han påstår at DVD utgaven er bedre i så måte(som jeg regner med at han bruker på samme TV).. Når du sier at han også har problemer med HD DVD filmer, så blir det kanskje litt vanskeligere. Sansynligheten for at det er to forskjellige HD avspillere som ikke fungerer optimalt virker litt rart..

Det er klart, for alt jeg vet så kan det jo være så enkelt at det faktisk er en *grunn* til at BD-utgaven har fjernet detaljer i det sorte, det er ikke første gang at en regisør har gått inn og sagt at ting skal fjernes på HD-utgaven fordi de rett og slett ikke ønsker at det skal se "for bra ut"..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Jeg har mer tro på at det kan være noe galt med spilleren hans, siden han påstår at DVD utgaven er bedre i så måte(som jeg regner med at han bruker på samme TV).. Når du sier at han også har problemer med HD DVD filmer, så blir det kanskje litt vanskeligere. Sansynligheten for at det er to forskjellige HD avspillere som ikke fungerer optimalt virker litt rart..

Det er klart, for alt jeg vet så kan det jo være så enkelt at det faktisk er en *grunn* til at BD-utgaven har fjernet detaljer i det sorte, det er ikke første gang at en regisør har gått inn og sagt at ting skal fjernes på HD-utgaven fordi de rett og slett ikke ønsker at det skal se "for bra ut"..
    Ja, for her setter jeg alt om BD vs HD DVD til side. Det er ikke tvil om at begge format leverer glitrende bilder. Og når Hidef. tester både BD og HD DVD og svært ofte konkluderer med en "blacklevel crush" eller at fargene er for svake, så er det enten svakheter på hans LCD-skjerm (jeg hadde nå helst sett at han brukte en god plasma eller en DLP/ SXRD projektor), eller så er skjermen hans feil kalibrert.

Filmen det er snakk om (From Hell) fikk jo meget god kritikk hva angikk bildekvalitet, men den hadde kanskje fått 5 stjerner dersom han hadde hatt et mer optimalt display enn en LCD-skjerm (selv om den sikkert er bra, kan det tyde på at den har sine svakheter). Og når man ikke har referanseutstyr når man er profesjonell tester, så er det like gjerne svakheter i testutstyret som viser seg, som filmene som testes:neutral:

Da blir omtalene svært lite å stole på.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Onsdag, 14.11.2007
    [LIST][*] Biler
    Denne er i hvertfall på playx.no skøvet til 6/2-08.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper "Transformers-uken" ender i 65-35 i favør Blu-ray med 9 av 10 titler på top 10 listen. BOGO salget ser ut til å ha gjort det temmelig bra og det kan virke som om Transformers salgt har vært litt svakt.

Forøvrig moro med alle de skandinaviske utgivelsene. Har vel omkring halvparten av Blu-titlene på preorder nå.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    ....BOGO salget .....
    BOGO? Prøver ikke å være morsom eller gjøre meg vanskelig, men det er ikke lett å skjønne forkortelser som ikke er i vanlig bruk.

Side 336 av 653 FørsteFørste ... 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 332 333 334 335 336 337 338 339 340 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •