HD formatkrigen. - Side 335

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 335 av 653 FørsteFørste ... 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 331 332 333 334 335 336 337 338 339 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 ... SisteSiste
Viser resultater 6,681 til 6,700 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Du skriver jo over at du vil unngå anmelderen for all fremtid, men så kommer editen din hvor du skriver at anmelderen faktisk nevner *hvorfor* det ser dårlig ut, og ikke på noe tidspunkt gir han skylden for det til platen. Altså: Mener du at anmelderen burde ha gitt en HD-utgivelse av en film bra karakter på bilde, når kilden er noe som tilsvarer DVD? Hva er poenget med HD da? Det er jo HD-resultatet han skal anmelde, og ikke kilden..??

Jeg mener at når det er snakk om HD-utgivelser, så er det hvor bra lyden og bildet høres ut som bør være basis for bilde/audio score. Hvorvidt det har 100mbps eller 10mbps er irrellevant. Ser det bra ut, så ser det bra ut..
    Vel den opprinnelig posten her hadde ikke referanselink så det var ikke godt å si hva reviewen egentlig inneholdt... jeg reagerte på at det hørtes ut som om revieweren mente denne filmen burde matche en hvilken som helst annen film på kvalitet - og det er jo en umulighet med tanke på kildematerialet... men så lenge revieweren forklarte det slik han gjorde er det greit for meg.

Spørsmålet om video kvaliteten i en review skal henspeile hvor godt plata gjengir kildematerialet eller hvorvidt den er i nærheten av det teknisk best mulige skal jeg egentlig ikke legge meg oppi. Mange ga jo 300 "dårlig" video score, men den filmen ser sikkert helt likens ut på BD/HDDVD som den gjorde på kino og kunne således "forlangt" en topp score...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Canon XL1s kan ikke ta opp progressivt. Kanskje du blander med Panasonic DVX100 nå?
    Joda. Både Canon XL1 og XL1s (samt XL2) har progressiv mode. Tilog med de små XM kameraene og endog noen av konsumer kameraene til Canon har progressiv mode. Hos XL1 heter den "Frame Movie" mode, iallefall på amerikanske modeller... mulig den heter noe annet her hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Hos Amento.no Http://www.amentio.no/PartDetail.asp...9;c:36265;r:pg får du:

MAXELL HD DVD-R 1X 15GB JEWELCASE 5-PACK NS for 134,-
    det blir 26,80 pr plate (1,79 pr GB)

Mulig de kan være feilpriset. Poenget mitt var ikke at jeg mente HD DVD har større muligheter, men at det ikke er sikkert noen av formatene blir noen standard for datalagring. DVD+-R hadde nesten ikke konkurranse når de kom. I dag finnes det alternativer som stadig vinner terreng og som er enklere og mer fleksible å bruke.
    Det var nå en voldsom forskjell. Vanskelig å si hva som er rett og hvorfor prisingen er slik.

Og -mitt- poeng var at BD som lagringsformat allerede er i bruk og nye (og bedre) brennere kommer nå på løpende bånd. I Japan er dette langt mere utbredt enn i USA og Europa enda, og de regnes vel som et foregangsland for ny teknologi.

Hvis HD-DVD skal være en seriøs kandidat til å vinne HD markedet og PC markedet bør de nok prøve å komme mer på banen enn de har gjort hittil.

Siste SIBA reklame-avis hadde en Sony Full HD skjerm og S300 Blu-ray spilleren på forsiden til kampanjepriser. Det eneste jeg så av HD-DVD i den var en bærbar PC med HD-leser til 16000 kr (husker ikke den eksakte prisen).

Følger litt med på hva som anonseres fra elektronikk-kjedene for tiden og er ikke imponert over profileringen til HD-DVD.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    .....Hele poenget her ....... er at posten din;......

Ikke fører til annet en krangel og irritasjon.

.......det er rett og slett unødvendig.

Synes jeg da
    Det ovenstående er sterkt forkortet men representerer essensen i hva jeg også mener.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    MAXELL HD DVD-R 1X 15GB JEWELCASE 5-PACK NS for 134,-
    det blir 26,80 pr plate (1,79 pr GB)
    På Stretto har de 5 pakk med Maxell 2x BD25 til 99,- Det blir i underkant av 80 øre pr GB - altså godt under halve prisen av HD DVD :

STRETTO / MAXELL BLU-RAY BD-R 25GB 2X HARD COAT JEWELCASE 5-PACK NS

Kan jo hende Stretto har feilpriset platene, siden Amentio som du referer til, selger den samme BD25 pakken til 159 kroner. Prisen pr GB er uansett lavere for BD25 i tillegg til 2x fordelen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    På Stretto har de 5 pakk med Maxell 2x BD25 til 99,- Det blir i underkant av 80 øre pr GB - altså godt under halve prisen av HD DVD :

STRETTO / MAXELL BLU-RAY BD-R 25GB 2X HARD COAT JEWELCASE 5-PACK NS

Kan jo hende Stretto har feilpriset platene, siden Amentio som du referer til, selger den samme BD25 pakken til 159 kroner. Prisen pr GB er uansett lavere for BD25 i tillegg til 2x fordelen.

Morsomt at folk ofte ikke ser ting med mindre skrift :-D

(124,- inkl. mva) blir det........

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Joda. Både Canon XL1 og XL1s (samt XL2) har progressiv mode. Tilog med de små XM kameraene og endog noen av konsumer kameraene til Canon har progressiv mode. Hos XL1 heter den "Frame Movie" mode, iallefall på amerikanske modeller... mulig den heter noe annet her hjemme.
    Beklager, det er feil. Progressive opptak ble først introdusert hos Canon med XL2.

A History of the Canon XL1 and XL1S Camcorders

Recent Drop in Popularity
    In October 2002, Panasonic introduced the first camcorder to pose a serious threat to the XL1 or XL1S. The Panasonic AG-DVX100 had one major advantage over the XL1S: 24 frames progressive scan video. The AG-DVX100 was the first camcorder to offer 24 frames progressive scan video for under $25,000.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Noen som Har besilt Die Hard boksen på blu-ray?
    Husker jeg leste at DH4 på blu-ray først ville komme i PG-13 versjon, så ville R versjonen komme senere.
    Det er kanskje PG-13 som kommer i boksen som kommer 20 november?

Hater sensur...
    Den usensurerte sone B utgaven kan du kjøpe for en billig penge fra Australia:-D

Jeg har allerde sett Spiderman 3 på Blu-ray og lyd og bildekvaliteten er sinnsykt bra, så de som venter på den amerikanske releasen kan glede seg:-D

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har allerde sett Spiderman 3 på Blu-ray og lyd og bildekvaliteten er sinnsykt bra, så de som venter på den amerikanske releasen kan glede seg:-D
    Hmm, jeg var ikke 100% imponert over den, men hver sin smak. Hudtonene virket for kunstig, og det virket som om en del av de lyse scenene var overeksponert. Har sett mange andre BD filmer med bedre bilde, FF2 er kanskje en av de aller beste for eksempel. (PS: Det er helt sikkert slik regisøren ønsker bildet skal være, prøver ikke å kritisere BR som format nå.)

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den usensurerte sone B utgaven kan du kjøpe for en billig penge fra Australia:-D
    Ref Die Hard, PG-13 og den som er lenger.
    Er det fra Ezydvd eller? Hvem er det du bruker?

Gadd vite om den australske har samme specs som USAutgaven... Kjedelig om den kommer i en utgave med bedre lyd eler noe i USA senere.

Har litt tvangstanker med det det - kjøpe en film, så ser jeg at det kommer en annne med bedre bilde og/eller lyd, må jo bytte da

Og; takk for tipset!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er uncut version not seen in theatres de selger, og ja det er EZY.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Morsomt at folk ofte ikke ser ting med mindre skrift :-D

(124,- inkl. mva) blir det........
    Ha ha, du sier noe - må være alderen

Uansett er BD billigere pr plate og med 66% mer kapasitet pr disk blir det betraktelig billigere enn HD DVD.

Litt intr at både Stretto og Amentio opererer med samme "SKU" og har nøyaktig like mange på lager ... Det betyr vel at det ligger en felles leverandør i bakgrunn uansett hvilket av de to man bestiller fra? De har jo mistenkelig likt utvalg de to butikkene ...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray begynner å etablere seg i de store utleie-kjedene i Østfold:

I Fredrikstad hadde Showtime ca 15-20 BD-titler til salgs. Jeg så ingen HD DVD-titler (mulig de var der, men jeg så ingen).

Nå hadde de endelig tatt inn BD som utleie-filmer også. Akkurat nå hadde de kun en 2-3 titler, og det til samme pris som SD DVD. Det var også samme rabatter som på SD DVD (som lei 3 betal for 2) :-D

På spørsmål om det ankom flere BD-filmer, sa den unge damen at det var mange BD-titler på vei, og at de ville være inne om kort tid. I Sarpsborg hadde de flere BD-titler på utleie.

HD DVD hadde hun ikke hørt noe om.

Dersom nå forbrukeren ser fler og fler BD-spillere i butikker som Elkøp, Expert og Lefdal, samt at de ser flere og flere kjøpefilmer; vil dette ha en meget god effekt. Men den største effekten vil komme når vi nå kan leie en BD-film til våre HD-skjermer, putte filmen i den nyinnkjøpte PS3 og se hvilken gevinst dette ga i økt bildekvalitet; så vil denne personen fortelle dette til sin omgangskrets. Osv, osv...

Ringvirkningene med BD-utleie vil være stor. Det var først når SD DVD kom på utleie, at folk fikk øya opp for mediet.

55 kr for en BD-film, dette blir bra
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Blu-ray begynner å etablere seg i de store utleie-kjedene i Østfold:

I Fredrikstad hadde Showtime ca 15-20 BD-titler til salgs. Jeg så ingen HD DVD-titler (mulig de var der, men jeg så ingen).

Nå hadde de endelig tatt inn BD som utleie-filmer også. Akkurat nå hadde de kun en 2-3 titler, og det til samme pris som SD DVD. Det var også samme rabatter som på SD DVD (som lei 3 betal for 2) :-D

På spørsmål om det ankom flere BD-filmer, sa den unge damen at det var mange BD-titler på vei, og at de ville være inne om kort tid. I Sarpsborg hadde de flere BD-titler på utleie.

Dersom nå forbrukeren ser fler og fler BD-spillere i butikker som Elkøp, Expert og Lefdal, samt at de ser flere og flere kjøpefilmer; vil dette ha en meget god effekt. Men den største effekten vil komme når vi nå kan leie en BD-film til våre HD-skjermer, putte filmen i den nyinnkjøpte PS3 og se hvilken gevinst dette ga i økt bildekvalitet; så vil denne personen fortelle dette til sin omgangskrets. Osv, osv...

Ringvirkningene med BD-utleie vil være stor. Det var først når SD DVD kom på utleie, at folk fikk øya opp for mediet.

55 kr for en BD-film, dette blir bra
    Enig med at utleie butikkene har mye å si for hva som kan slå ann her i norge.
    Sjekket ut den lokale videosjappen her i moss, de hadde ingen hdformater til utleie men like mange bluray og hd dvder til salgs.
    Håper indelig de kommer til å leie ut begge formater til å begynne med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Akkurat det forteller vel mer om damen i butikken enn om HD DVD-formatet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo
    Akkurat det forteller vel mer om damen i butikken enn om HD DVD-formatet
    Hvorfor det? Det handler jo om å profilere seg og en del av den prosessen man må igjenom for å få akseptanse i markedet er jo å også "skolere" butikkene som skal selge produktet til forbrukerne. BD ser ut til å være flinke på den fronten i Norge.

Her i Trondheim er det faktisk litt HD-DVD utvalg men jeg vet ikke hvor mye de selger. Enkelte butikker som Expert har utvidet BD sortimentet sitt (så ikke noe HD-DVD i det hele tatt der) og har et fint utvalg.

Skal ta meg en runde rundt på kjedene og kioskene i morgen og se hva som er av utvalg. Skal også høre hvordan det ligger an med HD-DVD og BD spillere (og se hva som er i hyllene).

Blir spennende å se markedstallene fra USA seinere i dag. Det vil da være uke 2 for FF2 så jeg regner med det er sterke BD tall siden den eneste HD-DVD releasen den konkurerer med er "Knocked Up". "Transformers" uken får vi først svar på neste fredag.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edderkoppen

Problemer med Spider-man 3 på blu-ray...

Using a review copy of "Spider-man 3" on Blu-ray on local tests at AVRev.com, the disc struggled to play in the brand new Samsung BD-P1400. After an excruciatingly long load-up time, the disc starts to freeze and skip from the very start. Audio dropping out, picture stuttering, you name it. Compared to the mainstream consumer’s expectation for DVD playback, most couldn’t make it to the actual film.

Many Players Need Firmware Update To Play Spider-Man 3 on Blu-ray - AVRevForum.com

Kjedelig dette her, er vel ikke bare bare for den "vanlige bruker" dette her. Såpass stor film, kan jo spre seg bra - og seff føre til at Joe Sixpack venter enda litt lenger med å bestemme seg

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo
    Akkurat det forteller vel mer om damen i butikken enn om HD DVD-formatet .

Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Hvorfor det? Det handler jo om å profilere seg og en del av den prosessen man må igjenom for å få akseptanse i markedet er jo å også "skolere" butikkene som skal selge produktet til forbrukerne. BD ser ut til å være flinke på den fronten i Norge.
    Det der... vet ikke helt hva SVS! -man mente...
    Ikke hadde hørt om HD DVD, eller ikke hadde hørt om det skulle komme i butikken eller ei

Om det var slik at hun aldri hadde hørt om formatet så var vel Dumbo's kommentar ganske riktig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er uncut version not seen in theatres de selger, og ja det er EZY.
    Vent nå litt... jeg var under inntrykk av at DH4 ikke var sensurert - men at det var en unrated versjon som skulle komme på DVD - som ikke ble klar i tide til BD. Hvordan forklarer man da at den evt. skulle være på BD i Australia? Kanskje Australias film versjon ble sensurert lokalt og at det er den amerikanske "uklipte" PG13 utgaven som selges som "uncut"?!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Beklager, det er feil. Progressive opptak ble først introdusert hos Canon med XL2.
    Okei dette er helt off topic men det du refererer til er vel 24p som Panasonic var først med. Jeg snakker om "progressiv frame mode" (dvs 25p i PAL, og 30p i NTSC). (Sant nok er det ikke ekte progressivt da den ikke har progressive ccd'er men nært nok. Men jeg har brukt 3 kamera som alle har denne featuren - MV20i, XM2 og XL1s den er der...)

Canon XL1 Video Camera Information
    The Watchdog's Unofficial XL1 F.A.Q.
    Canon USA XL1s brosjyre (se side 6)

On topic når det gjelder markedssalg... jeg fant visstnok ordentlig salgstall for filmen "The Condemned";
    Sitat Opprinnelig postet av PWInsider
    The Condemned DVD has sold 142,492 units since being released. 100,818 units were of the widescreen version, 36,898 units were the full-screen version, while 4,776 were the blu-ray version.
    Så, mao. HD markedet utgjorde her hele 3,35% av total salget?

Side 335 av 653 FørsteFørste ... 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 331 332 333 334 335 336 337 338 339 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •