HD formatkrigen. - Side 334

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 334 av 653 FørsteFørste ... 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 330 331 332 333 334 335 336 337 338 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 ... SisteSiste
Viser resultater 6,661 til 6,680 av 13053
    Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det spørsmålet her hører sikkert ikke inne i denne tråden, men jeg prøver allikevel:-D
    Har jeg skjønt det riktig at all Hd-dvd er sonefri?Filmer fra hele verden går i min Norske hd-dvd spiller?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    At den har støtte for profil 1.1 er vel ikke noen bombe (bortsett for HD DVD naysayers). Det er kjent at det vil komme en rekke slike produkter nå i Q4.
    Nja.. Såvidt jeg vet så er den den eneste 1.1 spilleren som er ute på markedet/bekreftet? Eller har jeg gått glipp av noe?

Sony har vel nevnt at PS3 skulle få en firmwareoppgradering for utvidet Blu-Ray interaktivitet, men det ble hverken nevnt tidspunkt eller hvilken profil det evt. skulle dekke..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Det spørsmålet her hører sikkert ikke inne i denne tråden, men jeg prøver allikevel:-D
    Har jeg skjønt det riktig at all Hd-dvd er sonefri?Filmer fra hele verden går i min Norske hd-dvd spiller?
    Var forsåvidt ett av de mer relevante spørsmålene dette da! (Alt ettersom hvilket ståsted du er på i denne "krigen").

Det er helt riktig at HD DVD er sonefritt, så du kan kjøpe HD DVD filmer fra hele verden og spille av på spilleren din. DVD delen er desverre ikke sonefritt, så du er fortsatt låst til den sonen spilleren din har.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Hva med HD DVD releasene da?, jeg mener da å ha sett 95% av disse tidligere.?!
    Hehe, jeg skrev jo det i innlegget mitt da, at HD DVD ikke var noe stort bedre på det området. Det var kopibeskytelsen/regionslåsingen som var mildere på HD DVD fronten, begge parter ønsker selvsagt å melke markedet for mest mulig penger..

HD DVD har allikevel lagt seg på en litt mer moderat teknologisk profil, så det er billigere å lage spillere, samt litt enklere å produsere HD DVD plater i stor stil. Ulempen er selvsagt at du får litt lavere plass på discen, og at den lave prisen på spillerne har gjort at det er få andre produsenter som har lyst til å satse på formatet.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=tklev]Var forsåvidt ett av de mer relevante spørsmålene dette da! (Alt ettersom hvilket ståsted du er på i denne "krigen").

Åh, så deilig da:-D

Jeg synes at den krigen er helt høl i hue, og hvor jeg står nå......... i løpet av et par dager så er jeg på begge sider:-D Har ps3 og nettopp bestilt meg Toshiba HD E1 m/ 5 filmer.
    Da går jeg ikke glipp av noen storfilmer:-D
    Da har jeg helgardert meg

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Nei tklev. PAL DV er 720x576 som torsteinvh sa tidligere i tråden... Men det han ikke sa noe om er at kameraet (Canon XL1s) brukt her også kan ta opp progressivt. Dvs 576p i 25fps
    Canon XL1s kan ikke ta opp progressivt. Kanskje du blander med Panasonic DVX100 nå?

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 nye Denon BD spillere.
    Dette bare viser at Denon fokuserer sterkt på BD!

2 new Blu-Ray Players from Denon : Akihabara News .com

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic kommer også med 4x BD brenner for pc, til utrolige €300!(ca. 2400 kr med dagens valuta kurs)

A new 4x SATA Blu-Ray burner from Panasonic : Akihabara News .com

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Sony har vel nevnt at PS3 skulle få en firmwareoppgradering for utvidet Blu-Ray interaktivitet, men det ble hverken nevnt tidspunkt eller hvilken profil det evt. skulle dekke..
    Hvis PS3 kan utvides så er det vil ingen grunn til at det ikke skulle bli til 2.0, ettersom den har nettverkskontakt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Mener du virkelig det???

og så kommer følgende sitat to linjer lengre opp !!!!!!

Lavmål sier noe om innholdet, det er jo du som har funnet på innholdet, men alikevel, å kalle dette personangrep er litt vel hårsårt.

I rest my case.
    Jeg kalte ikke det som ble sagt der personangrep. Jeg bare syntes det var patetisk å snakke om min kommentar om å begrave HD-DVD symbolsk ute i skogen som "Det Store Lavmålet" når det har vært endel utidige personangrep tidligere i tråden. Men det er tydelig at enkelte er litt hårsåre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Panasonic kommer også med 4x BD brenner for pc, til utrolige €300!(ca. 2400 kr med dagens valuta kurs)

A new 4x SATA Blu-Ray burner from Panasonic : Akihabara News .com
    Kan noen linke den nye 4xHD-DVD brenneren med det samme?

Å nei stemmer det...de har jo knapt en 1xbrenner...

Som sagt, BD er allerede et levedyktig format for datalagring.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nja.. Såvidt jeg vet så er den den eneste 1.1 spilleren som er ute på markedet/bekreftet? Eller har jeg gått glipp av noe?
    Ja, du har gått glipp av noe.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Jeg synes at den krigen er helt høl i hue, og hvor jeg står nå......... i løpet av et par dager så er jeg på begge sider:-D Har ps3 og nettopp bestilt meg Toshiba HD E1 m/ 5 filmer.
    Da går jeg ikke glipp av noen storfilmer:-D
    Da har jeg helgardert meg
    Høres bra ut det! En ting er å krangle om HD her på forumene, men det viktigste er nå uansett å få sett filmene i HD. Helgardering er nok uten tvil det beste ja, da kan du nyte det beste ifra begge leirer. Kommer utrolig mye bra før jul!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ja, du har gått glipp av noe.
    Hva da?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Kan det ha noe med å gjøre at tråden heter "HD-format krigen"
    Hvilken krig er det du snakker om? Ordkrigen?? Bortsett fra Paramount/Dreamworks så har det jo ikke vært noen avgjørende slag i denne hva jeg kaller ordkrigen som du elsker å holde igang.Det er og blir ingen krig sålenge alle som betyr noe har økonomiske bein inn i alle leire.For oss som har begge systemer så driter vi i denne intetsigende ordkrigen du tyter om.Dine påstander om HDDVD`s snarlige død er bare piss. Ifølge deg og din nesegruse beundring av BD så kommer ikke denne tråden opp av gropa og gir oss nye og forhåpentlig vis objektive momenter i denne tråden.
    Stølen

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Kan noen linke den nye 4xHD-DVD brenneren med det samme?

Å nei stemmer det...de har jo knapt en 1xbrenner...

Som sagt, BD er allerede et levedyktig format for datalagring.
    Før du kan kalle det et levedyktig format for datalagring må det nesten ha en viss utbredelse. Andelen som benytter disse formatene til datalagring er mikroskopisk i dag.

En 25Gb BD-R plate koster 130-140 kroner og de platene jeg har sett tåler kun 2x brennehastighet.

15Gb HD DVD-R 1x plater koster under 30 kroner.
    30Gb HD DVD-R 1x plater koster omkring 140 kroner.

Med prisene på brennere og ikke minst media har nok begge formatene en lang vei å gå før de får en allmenn utbredelse til datalagring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Før du kan kalle det et levedyktig format for datalagring må det nesten ha en viss utbredelse. Andelen som benytter disse formatene til datalagring er mikroskopisk i dag.

En 25Gb BD-R plate koster 130-140 kroner og de platene jeg har sett tåler kun 2x brennehastighet.

15Gb HD DVD-R 1x plater koster under 30 kroner.
    30Gb HD DVD-R 1x plater koster omkring 140 kroner.

Med prisene på brennere og ikke minst media har nok begge formatene en lang vei å gå før de får en allmenn utbredelse til datalagring.
    Jaha? Snedige priser du har funnet da...

Komlett.no

Verbatim BD-25
    699 kr for 5 = kr 139,80 pr plate (5,59 pr GB)

Verbatim HD-DVD15
    499 kr for 5 = kr 99,80 pr plate (6,65 pr GB)

Verbatim HD-DVD30
    799 kr for 5 = 159,80 pr plate (5,32 pr GB)

Så prismessig er de i tilnærmet samme sjiktet. Nå er Verbatim av de litt dyrere slagene, men kvaliteten er jevnt over veldig bra på produktene de har.

Noen som husker da DVD ble lansert? Pris på brennere og plater? Synes ikke akkurat det er den helt store forskjellen prismessig pr plate sett bort ifra lagringskapasitet. Når det nå kommer 4xBD-brennere til ca 300 dollar og vi fortsatt ikke har sett snurten til noen HD-DVD brenner så kan man jo lure på hva som foregår.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som husker da DVD ble lansert? Pris på brennere og plater? Synes ikke akkurat det er den helt store forskjellen prismessig pr plate sett bort ifra lagringskapasitet. Når det nå kommer 4xBD-brennere til ca 300 dollar og vi fortsatt ikke har sett snurten til noen HD-DVD brenner så kan man jo lure på hva som foregår.

Første DVDbrennern jeg kjøpte kostet (på tilbud) 3500,-
    Brant kun dvd-r og i 1x....
    Har skjedd litt siden det ja

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kalte ikke det som ble sagt der personangrep. Jeg bare syntes det var patetisk å snakke om min kommentar om å begrave HD-DVD symbolsk ute i skogen som "Det Store Lavmålet" når det har vært endel utidige personangrep tidligere i tråden. Men det er tydelig at enkelte er litt hårsåre.
    Hårsåre...

Hele poenget her (tror og at du skjønner det) er at posten din;

"Begynner å bli fristet til å arrangere en HD-DVD begravelse ute i skogen når den tid kommer. Ta med et eksemplar (forseglet sådan) av "Transformers" og spa den ned ute i skogen et sted. Regner med jeg får kjøpt et eksemplar for 10 kroner litt utpå nyåret.
    Men man må jo tenke på miljøet også. Kan jo ikke forsøple skogen sånn... "

Ikke fører til annet en krangel og irritasjon.

Om det har skjedd før at folk har kommet med lignende utsagn har lite med saken å gjøre, det er rett og slett unødvendig.
    Synes jeg da

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha? Snedige priser du har funnet da...

Komlett.no

Verbatim BD-25
    699 kr for 5 = kr 139,80 pr plate (5,59 pr GB)

Verbatim HD-DVD15
    499 kr for 5 = kr 99,80 pr plate (6,65 pr GB)

Verbatim HD-DVD30
    799 kr for 5 = 159,80 pr plate (5,32 pr GB)

Så prismessig er de i tilnærmet samme sjiktet. Nå er Verbatim av de litt dyrere slagene, men kvaliteten er jevnt over veldig bra på produktene de har.

Hos Amento.no Http://www.amentio.no/PartDetail.asp...9;c:36265;r:pg får du:

MAXELL HD DVD-R 1X 15GB JEWELCASE 5-PACK NS for 134,-
    det blir 26,80 pr plate (1,79 pr GB)

Mulig de kan være feilpriset. Poenget mitt var ikke at jeg mente HD DVD har større muligheter, men at det ikke er sikkert noen av formatene blir noen standard for datalagring. DVD+-R hadde nesten ikke konkurranse når de kom. I dag finnes det alternativer som stadig vinner terreng og som er enklere og mer fleksible å bruke.

Side 334 av 653 FørsteFørste ... 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 330 331 332 333 334 335 336 337 338 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •