HD formatkrigen. - Side 330

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 330 av 653 FørsteFørste ... 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 326 327 328 329 330 331 332 333 334 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 ... SisteSiste
Viser resultater 6,581 til 6,600 av 13053
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er poengsummene for Transformers lydsporet fra diverse anmeldelser. DD+, TrueHD, DTS-HD, si hva en vil, men poenget er vel at folk er enige i at Transformers låter fantastisk, og sammenlignet med lossless spor på andre filmer, så låter Transformers ikke noe dårlige. Det blir feil å gi f.eks POTC filmene topp karaktere på lyddelen, men trekke poeng på Transformers grunnet DD+, hvis anmelder mener at lydsporet på Transformers låter like bra. (Alltid vanskelig å sammenligne to forskjellige filmer, men allikevel).

HighDefDigest
    5 stars/5 stars

TVPredictions
    5 stars/5 stars

DVDTown
    10/10

DVDTalk
    5 stars/5 stars

HighDefDiscNews
    5 stars/5 stars

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Å gi 5 av 5 på lyd for en utgivelse uten lossless lyd synes jeg er helt feil. Burde være et automatisk 0,5-1 poeng trekk allerede der. Å gi 5/5 for en DVD utgivelse kan jeg være med på, men ikke på et HD format som liksom skal være det beste man kan få.
    På en måte er jeg enig, på en annen - helt uenig.
    Automatisk trekk er jeg ikke enig i.
    Det er vel en idé å sette seg ned å høre på lyden...

Gi en score utifra det. Og da ha andre HDutgivelser i tankene.

Om lyden er like bra eller bedre en de andre man har levert en 5'er til synes jeg den og burde få 5.

Er vel (som vanlig) delte meninger...

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Her er poengsummene for Transformers lydsporet fra diverse anmeldelser. DD+, TrueHD, DTS-HD, si hva en vil, men poenget er vel at folk er enige i at Transformers låter fantastisk, og sammenlignet med lossless spor på andre filmer, så låter Transformers ikke noe dårlige. Det blir feil å gi f.eks POTC filmene topp karaktere på lyddelen, men trekke poeng på Transformers grunnet DD+, hvis anmelder mener at lydsporet på Transformers låter like bra. (Alltid vanskelig å sammenligne to forskjellige filmer, men allikevel).

HighDefDigest
    5 stars/5 stars

TVPredictions
    5 stars/5 stars

DVDTown
    10/10

DVDTalk
    5 stars/5 stars

HighDefDiscNews
    5 stars/5 stars
    Blir konklusjonen da at ingen anmeldere har peiling på lyd, eller at lyden på Transformers faktisk er veldig bra? ;-)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Blir konklusjonen da at ingen anmeldere har peiling på lyd, eller at lyden på Transformers faktisk er veldig bra? ;-)
    Tja, har ikke sett scoren til Widescreen Review ennå.

Du må forøvrig skille mellom miksen og presentasjonen på platen. Det er masse filmer med topp lyd i disse dager. Presentasjonen på platen derimot er ikke topp dersom lyden ikke er lossless, så enkelt er det når referansen er blitt PCM/lossless.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tja, har ikke sett scoren til Widescreen Review ennå.

Du må forøvrig skille mellom miksen og presentasjonen på platen. Det er masse filmer med topp lyd i disse dager. Presentasjonen på platen derimot er ikke topp dersom lyden ikke er lossless, så enkelt er det når referansen er blitt PCM/lossless.
    Trodde ikke du synes WSR var så bra jeg?
    Husker jeg feil?

Så, om de gir den bra kritikk er lyden uansett ikke bra, og om de ikke gor den bra kritikk så er den ikke bra? Eller

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    28 Days Later (Blu-ray)

Where to start? The entire transfer is soft and host to the murkiest backgrounds I've yet to experience on either high-definition format. Actors are blurry, textures are indistinct, and fine details are frequently obscured by video noise. Shaky colors and wavering contrast combine to create a painful, two-dimensional picture -- one that is further flattened by the consistent presence of intrusive artifacts. Even worse, most shots suffer from edge halos, quick pans tend to pixelate the image, and cityscapes are smeared and shifty. Detail is the tiniest bit sharper than the DVD, but it's a minor improvement that's an inherent product of the increased resolution

1,5 av 5 stjerner...

Det er ikke bare HD DVD som ikke alltid har max på bilde

Har den der selv, litt surt
    Syns den karaktersettingen der blir litt håpløs...
    En transfer kan aldri bli bedre enn kilden, og når kilden er 720x576i så sier det seg selv at det ikke akkurat blir referansekvalitet på bildet.

Anmeldelsen bør heller vurdere om transferen til Blu-ray har tilført noen flere artifakter til bildet, eller på annen måte har påvirket det i forhold til originalen. Hvis bildet er så og si likt originalen er det jo meningsløst å gi 1,5 stjerner...

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå syns jeg det begynner å ta litt av her. Når en anmelder tar for seg en film så skal han se og høre på filmen å gi karakter ut i fra hvordan han opplever bildetog lyden i forhold til hans erfaringer med hans utstyr. Å si at han skal trekke automatisk fordi lyden ikke er lossless eller automatisk gi ekstrapoeng fordi bildet er slapt når det er ment å være slik blir bare dumt.

Det blir som om TopGear tester en toyota med like kjøreegenskaper som en Viper men gir toyota'n trekk fordi fjæringen kunne vært lagd på en dyrere, tyngre og mer komplisert måte slik som i Viperen, selv om de yter det samme! Eller å gi Toyota Hiace full score på kjøreegenskaper fordi "de som lagde den mente at den skulle være slik"

Anmeldere er personer de også som gjør opp sin mening om det de anmelder. Grunnen til at akkurat de er anmeldere og ingen av oss i denne tråden er fordi de klarer å gjøre seg opp en objektiv mening. Hadde de ikke klart det så hadde de ikke fått være anmeldere veldig lenge.

Edit:
    Anmeldelsen bør heller vurdere om transferen til Blu-ray har tilført noen flere artifakter til bildet, eller på annen måte har påvirket det i forhold til originalen. Hvis bildet er så og si likt originalen er det jo meningsløst å gi 1,5 stjerner...
    Han må jo gi karakter ut i fra det bildet som er mulig å vise. Hvis noen filmer en hel film ute av fokus så kan man ikke gi 5 stjerner bare fordi dvd'n eller BD også er helt ute av fokus!

Og en annen ting, hvordan skal den jevne anmelder skille de artifakter som er fra filmingen og de som er introdusert i transferen? Får de med masteren ved siden av for å sammenlikne?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines

HighDefDigest
    5 stars/5 stars

TVPredictions
    5 stars/5 stars

DVDTown
    10/10

DVDTalk
    5 stars/5 stars

HighDefDiscNews
    5 stars/5 stars
    Har alltid lagt merke til at karakterer angående lydkvalitet alltid vektlegger mengde og volum over realistisk. Ser man på drama-filmer, så får de trekk fordi det ikke foregår særlig mye lydmessig. Jeg bedømmer etter realisme, og er ganske lei, oppblåste soundtrack på action-filmer. Setter mye mer pris på realistiske lydspor på drama-filmer o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Nå syns jeg det begynner å ta litt av her. Når en anmelder tar for seg en film så skal han se og høre på filmen å gi karakter ut i fra hvordan han opplever bildetog lyden i forhold til hans erfaringer med hans utstyr. Å si at han skal trekke automatisk fordi lyden ikke er lossless eller automatisk gi ekstrapoeng fordi bildet er slapt når det er ment å være slik blir bare dumt.

Det blir som om TopGear tester en toyota med like kjøreegenskaper som en Viper men gir toyota'n trekk fordi fjæringen kunne vært lagd på en dyrere, tyngre og bedre måte. Selv om de yter det samme! Eller å gi Toyota Hiace full score på kjøreegenskaper fordi "de som lagde den mente at den skulle være slik"

Anmeldere er personer de også som gjør opp sin mening om det de anmelder. Grunnen til at akkurat de er anmeldere og ingen av oss i denne tråden er fordi de klarer å gjøre seg opp en objektiv mening. Hadde de ikke klart det så hadde de ikke fått være anmeldere veldig lenge.

Edit:

Han må jo gi karakter ut i fra det bildet som er mulig å gi. Hvis noen filmer en hel film ute av fokus så kan man ikke gi 5 stjerner bare fordi dvd'n eller BD også er helt ute av fokus!

Og en annen ting, hvordan skal den jevne anmelder skille de artifakter som er fra filmingen og de som er introdusert i transferen? Får de med masteren ved siden av for å sammenlikne?
    Når man starter med å beklage seg over at det ikke er lossless lyd på platen og så likevel gir 5/5 så stinker det etter min mening. Da gir man ikke en objektiv karakteristikk av lyden. 5/5 er det beste du kan oppnå, men hvordan kan du gi 5/5 når du faktisk ikke har hørt den beste lydmiksen som er mulig?

Men men...kos dere med utgivelsen, for all del. Jeg synes bare det blir veldig merkelig å skrive en slik anmeldelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    En god anmelder bør kjenne hvordan materialet orginalt ser ut og poengtere forholdet mellom orginal-materialet og utgivelsen i sin anmeldelse. Jeg mener ikke at den skal få bedre poeng-score, men at det bør være godt belyst.

Her så virker det som man forventet mye mer enn det som er mulig, iforhold til kilde-materialet.

Har bare sett utdrag på dvd'en, og selv den ser bildekvalitetsmessig ekstremt 'dårlig' ut.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal man med blu-ray eller hd-dvd hvis bildet ser ræva ut, har jo vhs og dvd til det, eller se filmen på tv med en kjip biltema antenne som står skeivt på veggen.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    En god anmelder bør kjenne hvordan materialet orginalt ser ut og poengtere forholdet mellom orginal-materialet og utgivelsen i sin anmeldelse. Jeg mener ikke at den skal få bedre poeng-score, men at det bør være godt belyst.

Her så virker det som man forventet mye mer enn det som er mulig, iforhold til kilde-materialet.

Har bare sett utdrag på dvd'en, og selv den ser bildekvalitetsmessig ekstremt 'dårlig' ut.
    Joda det er sant det, men anmeldere finnes jo fordi de skal gi oss en pekepinn på hvor bra kvalitet det er på innholdet slik at vi kan vurdere om det er verdt å bruke penger på. Hvis en film har fått fem av fem stjerner å du bruker penger på den for å oppdage at filmen er helt ute av fokus så blir du nok litt skuffet selv om transferen er dønn lik masteren. Da ville i hvertfall jeg følt meg lurt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en liste eller noe et eller annet sted over hvilke bd filmer som er sonefrie? Var litt rask på avtrekkeren hos amazon i dag når jeg så tilbudet de kjører.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en oversikt.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gi 5 av 5 på lyd for en utgivelse uten lossless lyd synes jeg er helt feil. Burde være et automatisk 0,5-1 poeng trekk allerede der. Å gi 5/5 for en DVD utgivelse kan jeg være med på, men ikke på et HD format som liksom skal være det beste man kan få.
    Det ville vel vært litt rart om en film på Blu-Ray skulle få trekk i kvalitet fordi den ble utgitt på en BD 25 disc når allt kunne vært så meget bedre på en BD 50? På en BD 50 kunne det jo vært mere ekstramateriale og bedre lyd/ bedre bilde. Poeng må vel gis ut fra de forutsetninger som finnes og ikke etter hva som kunne vært. Tror ikke de som tester filmene er påvirka av hverken det ene eller det andre formatet.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Du trenger ikke vifte med det hvite flagget hele tiden, Counterpointer. Selv Sveits tar parti en gang i blant.
    Jeg tar stadig vekk parti men ikke for et av formatene. Fanboy er noe jeg ALDRI ønsker å bli kalt da det er ekstremt negativt ladet for meg. Hverken rød eller blå.

2.utheving, kan du godt utdype, Counterpointer. Hva mener du med det? "...ikke trekk meg inn i det"!?
    At du sier at "grunnen til at Counterpointer mener dette...." og følger opp med din egen teori.

Dessuten blir jeg litt skeptisk når DU samtidig tillegger meg å mene at HD DVD Group, med Toshiba i spissen, er demoner...Ehhh, nei, Counterpointer. Noe av det jeg er mest fornøyd med av mitt lyd- og bildeutstyr er min TOSHIBA 42" CRT bakprojeksjons tv

Så vær grei å ikke tillegg meg egenskaper du selv ikke ønsker jeg skal tillegge deg...
    Beklager. Det med demonen er hvordan jeg tolker det du skriver, og ikke noe du har skrevet. Det er min feil, som jeg beklager.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man forstå det slik at det er RobertB's formening, at hvis en utgivelse har perfekt, absolutt feilfri bildekvalitet på alle punkt, men er kodet i mpeg2-codec, så skal den automatisk trekkes i score? siden det er godt mulig den hadde sett bedre ut med vc-1 eller avc, mener jeg... Du forstår at dette blir helt fjollete

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lol! Hva er viktigst? Hvordan lyden høres ut, eller hvor mye plass den tar på platen? Du er altfor opptatt av bitrate hysteriet, det er ikke slik at ekstra bits/sek automatisk gir bedre lyd/bilde..

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man starter med å beklage seg over at det ikke er lossless lyd på platen og så likevel gir 5/5 så stinker det etter min mening. Da gir man ikke en objektiv karakteristikk av lyden. 5/5 er det beste du kan oppnå, men hvordan kan du gi 5/5 når du faktisk ikke har hørt den beste lydmiksen som er mulig?
    DD+ er en mye mer effektiv kodek enn PCM. Det er fult mulig at en DD+ versjon kan høres bedre ut enn en lossless kodek. Så hvordan mener du revieweren skal gi karakter da?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    DD+ er en mye mer effektiv kodek enn PCM. Det er fult mulig at en DD+ versjon kan høres bedre ut enn en lossless kodek. Så hvordan mener du revieweren skal gi karakter da?
    Forsiktig så du ikke sammenligner epler og tomater nå. Klart at DD+ med et 96kHz/24bits lydspor vil høres bedre ut enn et 24kHz/8bits PCM lydspor. Men, hvis du tar utgangspunkt i et 48kHz/16bits kilde og lager et PCM og et 1,5Mbps DD+ lydspor ut av det, så må det ha oppstått en feil for at du skal ha noe som helst avvik mellom PCM og master. Jeg tviler fortsatt på at noen (i hvert fall blant denne trådens deltagere) vil klarer å identifisere DD+ lydsporet i en skikkelig blindtest, men det er en annen sak.

Side 330 av 653 FørsteFørste ... 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 326 327 328 329 330 331 332 333 334 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •