HD formatkrigen. - Side 329

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 329 av 653 FørsteFørste ... 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 325 326 327 328 329 330 331 332 333 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 ... SisteSiste
Viser resultater 6,561 til 6,580 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det forresten noen som vet om FF2 og Day After Tomorrow skal ha blitt knekt enda? Såvidt jeg har lest så er det vistnok BD+ beskyttelse på begge to.. Er ganske spent på hvor lang tid det tar før de evt. blir knekt.. Er en del over på doom9.org som i det minste mener det kan bli vanskelig/ta tid.. Slysoft mener det skal ta ca. 6 uker.. (err, hvor har de det tallet fra??).

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Er det forresten noen som vet om FF2 og Day After Tomorrow skal ha blitt knekt enda? Såvidt jeg har lest så er det vistnok BD+ beskyttelse på begge to.. Er ganske spent på hvor lang tid det tar før de evt. blir knekt.. Er en del over på doom9.org som i det minste mener det kan bli vanskelig/ta tid.. Slysoft mener det skal ta ca. 6 uker.. (err, hvor har de det tallet fra??).
    Er visst bare DAT som har BD+.
    Har ikke sett noe om at den er knekt enda, et lite søk på nettet gir ikke noen treff heller.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en "offisiell" link til at det kun er Day After Tomorrow som er BD+? Ser at bla. High-def Digest skriver at FF: Rise of the Silver Surfer også er det.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Noen som har en "offisiell" link til at det kun er Day After Tomorrow som er BD+? Ser at bla. High-def Digest skriver at FF: Rise of the Silver Surfer også er det.
    Fant disse fra Blu-ray.com og AVS:
    Blu-ray Forum - View Single Post - Insiders Thread

Good news! Fantasic four 4 rising silver not hacked yet! - AVS Forum

Ingen av dem er akkurat offisielle, så jeg skal ikke utelukke at jeg tar feil og at både FF:SS og DAT har BD+. Ingen av dem ser ut til å være hacket enda ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke en skal lege altfor mye vekt på tallene idag, det er tross alt et gibort-salg av titler, samt at det har blitt planlagt en "kjøp-blu-ray" 16.oktober dag over lengre tid. BDA skal allikevel ha kred for at de faktisk utfører slike salg, det er veldig synd at HD DVD ikke har klart å imøtekomme slike events med sine egne salg..

Nå har jo tross alt Transfomers ligget på toppen av Amazon topp-10 listen siden lansering, i starten lå den faktisk over DVD versjonen (!). De aller fleste som har bestilt på Amazon.com har nok allerede pre-ordret den, men jeg hadde kanskje forventet at den skulle få en ny peak på lanseringsdatoen. Vi får se om det slår til.. Jeg er fortsatt ganske sikker på at HD DVD får en seier for uken som helhet, men tror nok jeg må justere tallene litt..
    Tipper det blir 60/40 i favør BD for "Transformers-uken" men at Transformers likevel topper listen, men det blir også den eneste HD-DVD tittelen blant top 10.

Ser amerikanerne rapporterer om at Fry's, Target osv allerede er utsolgt for endel titler rundt om. Og dette salget har vært planlagt en stund så det er nok et saftig volum med BD-plater som selges nå. Det vil sikkert dabbe av utover uken, men det blir uansett spennende å se.

Amazon sine tall er nok ikke noe nøyaktig barometer nei, men det viser aktivitet i forhold til titler. Og det SKULLE jo vært "Transformers" som toppet listen. Men så er det altså Pirates of the Caribean 1 og 2 som har hoppet inn foran, med Apocalypto hakk i hæl. Det tyder på et rimelig tungt volum plater som selges også fra Amazon. Det er jo ikke akkurat Donald-butikken på hjørnet, selv om de nok utgjør en lav prosent av det totale retailer-volumet som inngår i Nielsons tallene.

Sammen med den billigere PS3 spilleren kan dette være en kampanje som setter BD enda mere på kartet for den jevne forbruker. Billige filmer gjør det lettere for forbrukerne å prøve formatet og se hva de synes. Spesielt for PS3 eiere som ikke har utforsket film-mulighetene så mye.

Så forøvrig også at noen hadde mottatt e-post fra en nettleverandør av film som fortalte at bare 65% av "Transformers" HD-DVD var shippet pga problemer hos distributør. Jeg -antar- dette bare er noe småslums, for det hadde VIRKELIG vært tåpelig om Paramount ikke klarte å få ut hele forsendelsen av plater.

Men det blir som sagt veldig spennende å se framover mot jul. Det kan se ut som om BD-gruppen har tenkt å gjøre et innbitt forsøk på å begrave HD-DVD med markedstall snarest mulig. Ser ikke helt hvordan de HD-DVD ekslusive studioene kan forsvare ovenfor aksjonærene at de neglisjerer 70% av HD-markedet på sikt. Med det lave volumet som er nå så kan man altids skylde på det. Men når volumet kommer opp på et stabilt høyt nivå og det ligger endel millioner dollar å hente, da tror jeg ikke det blir noen nåde. Tror vi når det nivået når første HD disc passerer 500k solgte enheter i USA.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere kanskje vet så har Amazon.com et "kjøp to, betal for en" tilbud på BD akkurat nå. Tilbudet gjelder kun utvalgte filmer, men jeg så mitt snitt til å bestille Pirates of the Caribean 1 og 2. Kanskje flere også har gjort nettopp det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Som dere kanskje vet så har Amazon.com et "kjøp to, betal for en" tilbud på BD akkurat nå. Tilbudet gjelder kun utvalgte filmer, men jeg så mitt snitt til å bestille Pirates of the Caribean 1 og 2. Kanskje flere også har gjort nettopp det
    Utrolig mange som har handlet akkurat de to titlene. De ligger på henholdsvis 4. og 5. plass på listen foran Transformers som lå på 7. plass sist jeg så.

Som sagt tror jeg det er en rimelig høy omsetning på BD akkurat nå pga BOGO tilbudet og det vil definitivt undergrave Transformers salget i forhold til markedsandeler på Nielson's målinger.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Tror vi når det nivået når første HD disc passerer 500k solgte enheter i USA.
    Tipper det blir Transformers..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammen med den billigere PS3 spilleren kan dette være en kampanje som setter BD enda mere på kartet for den jevne forbruker. Billige filmer gjør det lettere for forbrukerne å prøve formatet og se hva de synes. Spesielt for PS3 eiere som ikke har utforsket film-mulighetene så mye.
    PS3 40GB er ikke ute i USA enda. Mange venter nok til den kommer på markedet før de kjøper, så PS3 salget går nok ganske treigt i USA akkurat nå. Men alle de andre PS3eierne vil nok utgjøre en ganske stor faktor når det kommer slike salg.

Transformers kom ganske seint til journalister som skulle omtale filmen, så det er slett ikke sikkert at Paramount har klart å dekke opp etterspørselen. Irriterer meg forøvrig at jeg handlet hos feil butikk, DVD Pacific var vistnok veldig tidlig ute med å sende ut Transformers.. Men.. Jeg klarer vel å vente..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HighDefDiscNews.com | Your source for Blu-ray Disc & HD-DVD » Blog Archive » Paramount to display “Transformers” film prop in L.A. for DVD & HD DVD release

Høres ganske tøft ut:
    "
    Paramount has sent out an e-mail via PR (Public Relations) that says in L.A. (Los Angeles) Tuesday, October 16th starting at 7:00 a.m., through Sunday, October 21st. A full-size, 18-foot tall, 8,200 pound traffic-stopping robot (of “Bumblebee” from “Transformers” being released today on HD DVD) will greet passers-by in the courtyard of the West Hollywood Gateway shopping center on the corner of La Brea and Santa Monica Blvd. This actual prop from the blockbuster film requires a forklift and 10 ton crane to assemble and set up and he will make for an extraordinary visual.

Since we’re located here on the East Coast and won’t be in the L.A. area to cover this we would like any of our readers out around L.A. to send in your photos. We’ll be more happy to credit you. So today is launch day as this is why they’re doing this promotion so go order your copy from Amazon or if you already have we hope you enjoy the HD DVD as much as we did! Hands down this is ONE OF THE BEST HD DVD’s RELEASED TO DATE."

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Fant disse fra Blu-ray.com og AVS:
    Blu-ray Forum - View Single Post - Insiders Thread

Good news! Fantasic four 4 rising silver not hacked yet! - AVS Forum

Ingen av dem er akkurat offisielle, så jeg skal ikke utelukke at jeg tar feil og at både FF:SS og DAT har BD+. Ingen av dem ser ut til å være hacket enda ihvertfall
    I den første linken din så står det:
    The first BD+ is Day After Tomorrow, this was confirmed by looking at the Disc Structure (There's a BD+ drawers on the disc), this disc don't work on the LG and BDP 1200, but work on the Panasonic (Long load time) and PS3

New keys are being used on new fantastic 4 movie, but not BD+ was used on that titles..
    At det ikke er knekt enda er jo i og for seg positivt, men det ser jo ut som om BD+ ikke virker på utvalgte spillere, og det er jo et lite problem for BD selskapene. Vil ikke de som har kjøpt LG og BDP1200 kunne se noen flere BD filmer enn de som allerede er utgitt?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    I den første linken din så står det:

At det ikke er knekt enda er jo i og for seg positivt, men det ser jo ut som om BD+ ikke virker på utvalgte spillere, og det er jo et lite problem for BD selskapene. Vil ikke de som har kjøpt LG og BDP1200 kunne se noen flere BD filmer enn de som allerede er utgitt?
    De berørte spillerne trenger ny firmware:
    Fox Speaks Out on 'Silver Surfer,' 'Day After Tomorrow' Blu-ray Playback Problems | High-Def Digest

Og Samsung sin fix skal allerede være klar:
    Samsung Firmware Update Corrects Playback Issues on New Fox Titles | High-Def Digest

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HighDefDiscNews.com | Your source for Blu-ray Disc & HD-DVD » Blog Archive » Paramount to display “Transformers” film prop in L.A. for DVD & HD DVD release

Høres ganske tøft ut:
    "
    Paramount has sent out an e-mail via PR (Public Relations) that says in L.A. (Los Angeles) Tuesday, October 16th starting at 7:00 a.m., through Sunday, October 21st. A full-size, 18-foot tall, 8,200 pound traffic-stopping robot (of “Bumblebee” from “Transformers” being released today on HD DVD) will greet passers-by in the courtyard of the West Hollywood Gateway shopping center on the corner of La Brea and Santa Monica Blvd. This actual prop from the blockbuster film requires a forklift and 10 ton crane to assemble and set up and he will make for an extraordinary visual.

Since we’re located here on the East Coast and won’t be in the L.A. area to cover this we would like any of our readers out around L.A. to send in your photos. We’ll be more happy to credit you. So today is launch day as this is why they’re doing this promotion so go order your copy from Amazon or if you already have we hope you enjoy the HD DVD as much as we did! Hands down this is ONE OF THE BEST HD DVD’s RELEASED TO DATE."
    AHA! Så det var der de 150 millionene gikk! Til en diger metallklump til promotering av "Transformers"!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74

Både Samsung og LG har ny firmware på plass som fiksewr problemet med de siste FOX titlene. Såvidt jeg har fått med meg var det mer et problem med BD-J enn BD+. Uansett, de som har hatt avpillingsproblemer har fått en fiks.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beyond High Definition

28 Days Later (Blu-ray)

Where to start? The entire transfer is soft and host to the murkiest backgrounds I've yet to experience on either high-definition format. Actors are blurry, textures are indistinct, and fine details are frequently obscured by video noise. Shaky colors and wavering contrast combine to create a painful, two-dimensional picture -- one that is further flattened by the consistent presence of intrusive artifacts. Even worse, most shots suffer from edge halos, quick pans tend to pixelate the image, and cityscapes are smeared and shifty. Detail is the tiniest bit sharper than the DVD, but it's a minor improvement that's an inherent product of the increased resolution

1,5 av 5 stjerner...

Det er ikke bare HD DVD som ikke alltid har max på bilde

Har den der selv, litt surt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    28 Days Later (Blu-ray)

Where to start? The entire transfer is soft and host to the murkiest backgrounds I've yet to experience on either high-definition format. Actors are blurry, textures are indistinct, and fine details are frequently obscured by video noise. Shaky colors and wavering contrast combine to create a painful, two-dimensional picture -- one that is further flattened by the consistent presence of intrusive artifacts. Even worse, most shots suffer from edge halos, quick pans tend to pixelate the image, and cityscapes are smeared and shifty. Detail is the tiniest bit sharper than the DVD, but it's a minor improvement that's an inherent product of the increased resolution

1,5 av 5 stjerner...

Det er ikke bare HD DVD som ikke alltid har max på bilde

Har den der selv, litt surt
    Patetisk review da dette har med måten filmen er laget på og hva regissøren har ønsket, og ingenting med formatet å gjøre. Filmen hadde sett ganske lik ut på HD-DVD pga grunnmaterialet er laget som det er.

Skal se om jeg kan grave fram mer inngående info, men filmen ble laget med et 768 digital kamera så vidt jeg husker.

Synes det er endel reviews ute og går som viser en åpenbar bias for HD-DVD. Å gi Transformers 5/5 for lyd når reviewer selv innrømmer at det hadde vært bedre med lossless lydspor blir bare for dumt.

It was shot at 720x576i, in MINI DV, so the quality of the master source is crap and there's a whole reason for that.

Actually the BluRay version don't have Edge Enhancement over the Edge Enhancement. Those mini dv cam already apply edge enhancement to the picture and you can't do anything about it. Screenshots on Hometheater forum show that FOX applied EE to the DVD (like they always does) on top of the already found EE, but did not on the BluRay

The only actual time you'll get better PQ on this movie is in the last 5 minutes because those were shot on Film

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synes det er endel reviews ute og går som viser en åpenbar bias for HD-DVD. Å gi Transformers 5/5 for lyd når reviewer selv innrømmer at det hadde vært bedre med lossless lydspor blir bare for dumt.
    Om du har lest en del av det de skriver på High-Def så tviler jeg på at du vil si at de har noen bias for HD-DVD

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det snart slutt på Transformers hypingen? En middlels fjortisaction har blitt blåst opp til uante høyder her nå over lengere tid.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad jeg er formatnøytral, se hva som kommer med DHL fra statene om en dag eller to:

Items in Shipment

1x Hot Fuzz (DVD & HD DVD Combo)
    1x Ice Age 2: The Meltdown
    1x Spider-Man: The High Definition Trilogy
    1x Transformers: 2 Disc Special Edition (2P
    1x Underworld: Unrated (Unrated Version, Wi

Er glad for at jeg akkurat i dag er eier av begge format, filmene som blir kjøpt går jo fa... ikke opp i røyk fordi et av formatene går under. Spillerne slutter jo heller ikke å fungere, hva er da problemet?
    Nei, jeg skal ihvertfall nyte begge format i helga.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Om du har lest en del av det de skriver på High-Def så tviler jeg på at du vil si at de har noen bias for HD-DVD
    Å gi 5 av 5 på lyd for en utgivelse uten lossless lyd synes jeg er helt feil. Burde være et automatisk 0,5-1 poeng trekk allerede der. Å gi 5/5 for en DVD utgivelse kan jeg være med på, men ikke på et HD format som liksom skal være det beste man kan få.

Side 329 av 653 FørsteFørste ... 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 325 326 327 328 329 330 331 332 333 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •