HD formatkrigen. - Side 327

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 327 av 653 FørsteFørste ... 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 323 324 325 326 327 328 329 330 331 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 ... SisteSiste
Viser resultater 6,521 til 6,540 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Det tallet der glemmer vi nok litt. HD formatene er jo knapt å regne som en fjert mot tropisk storm. En eller annen post oppi her sto det vel at det var solgt 500k HD-spillere i USA, dvs knapt halvannen promilles markedspenetrasjon i det landet med størst filmutvalg..
    Så krangler vi så busta fyker om salget fra uke til uke som det skulle bety vinn eller forsvinn. Sånn det ser ut så lang er det forsvinn for begge i så fall. Hvor mange kopier av 300 ble solgt på DVD første uka etter lansering? Det er vel sånn tall vi må se solgt av HD før vi kan si at HD vinner noe som helst.

Jeg skal forresten dementere mitt innlegg fra fredag om at det var så stille her. Nå tok det faktisk en god stund å lese meg opp etter to dagers fravær, alt er som normalt igjen
    Så forøvrig at salget av standalone HD spillere hadde tatt seg opp betraktelig siste månedene i USA. Skal se om jeg finner artikkelen;

Currently, high-def stand-alone players comprise a 5% unit share within the total DVD player market, according to DisplaySearch. Although that is small, that share has significantly improved in recent weeks. Between April 2006 and August 2007, next-gen set-tops totaled just 1.3% of the overall DVD player market.
    High-def adoption 'will roll', albeit slowly, say panelists - 10/10/2007 - Video Business

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post Review av Transformers HD DVD

HD DVD Review: Transformers | High-Def Digest

Final Thoughts

Depending on your point of view, 'Transformers' is either Hollywood high-concept entertainment at its finest, or at its most insipid. To be sure, it's everything you'd expect from a movie based on a toy line and directed by Michael Bay -- loud, one-dimensional and filled with enough robot destruction for ten other movies.

This HD DVD is an impressive effort from Paramount. The transfer is very strong, and despite a lack of high-res audio, the Dolby Digital track still manages to earn a perfect five-star score. Finally, this two disc set is filled with extras that are both substantive and cutting-edge, boasting quality content and some genuine advancements in web-enabled technology. While there are some chinks in the armor here and there, this is certainly a top tier HD DVD release that's a must-own for fans of the film, and an easy recommend for anyone desiring some over-the-top demo material.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva? Mangler HD-DVD utgaven av Transformers HD-lyd?

Ikke imponert....

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hva? Mangler HD-DVD utgaven av Transformers HD-lyd?

Ikke imponert....
    ?? HD-lyd er pr. definisjon alt som er bedre enn 640kbps AC3.

Den har 1.5mbps Dolby Digital Plus, de har ikke behøvd å gjøre kompromiss med bitdybde/samplingfrekvens som TrueHD/ukomprimert PCM må gjøre pga. plasshensyn. Dette her er *bedre* enn full-rate DTS, som i "gamle" dager ble regnet som audio-nirvana når folk testet filmer. Det er viktig å legge merke til bitraten, det er slett ikke alle filmer som får så høy bitrate (1.5mbps). TrueHD hadde tatt ca. 2 mbps, men hadde da gjort det vesentlig vanskeligere å mastre bildet pga. at den spiker på ubehagelige tidspunkt (når det er mest action).

Her er forøvrig en annen omtale av lyden:
    DVD Talk Review: Transformers (HD DVD)
    "The Audio:
    Although Paramount has used lossless audio on a few of their other releases, the space of everything they wanted to include in this set meant that instead of including a Dolby True HD or a DTS-HD MA track, they went for a Dolby Digital Plus track encoded at 1.5 mbps. There's been a lot of buzz about the difference between 1.5 mbps DD+ and Dolby True HD, with many knowledgeable people saying that there is no audible difference even on professional equipment, while others claim to be able to hear the difference right in their own homes. I was very vocal about my outrage that Transformers, which aims to be a benchmark HD DVD, does not feature a lossless track of any kind. But now, having heard the audio for myself, I can understand why professional film mixers, HD DVD technical directors, and more claim that the difference is negligible.

Put simply, this 5.1 Dolby Digital Plus rocks hard. The level of aural detail is most impressive. I could hear every click and whine of the transforming parts, the grinding of metal when the robots fought, and even the startup sound of the 360 when it comes alive. During big action sequences, the surrounds were often used to assault the senses, but I noticed that the mixers would often use the rears for isolated sounds that they wanted to highlight, such as Frenzy's gibbering when he's on Air Force One. The bass has to be felt to be believed. At times it was so thunderous that I thought it might actually affect my bowels. Everything about this track just screams "REFERENCE!" and it holds up easily to the best PCM and True HD mixes that I have heard. Call me a doubter no more."

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner lydformatene, men det var denne uttalelsen jeg reagerte på:

The transfer is very strong, and despite a lack of high-res audio, the Dolby Digital track still manages to earn a perfect five-star score

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kjenner lydformatene, men det var denne uttalelsen jeg reagerte på:

The transfer is very strong, and despite a lack of high-res audio, the Dolby Digital track still manages to earn a perfect five-star score
    Anmelderen tar feil her. Dvs. han er ganske upresis i uttalelsen sin. Lydsporet er 1,5Mbps Dolby Digital Plus.

Men, litt av forvirringen ligger nok også litt i at det ikke finnes noen definisjon på hva "HD-lyd" (eller "high-res audio") egentlig er for noe. Mange bruker det som samlebetegnelse på alle de nye lydformatene som er i bruk på HD DVD og Blu-ray. Andre (deriblant denne anmelderen, tydeligvis) mener at lyden må være lossless for å kalles "high-res". Til slutt er det noen som mener at HD-lyd bare kan gjelde 96kHz/24-bit lydspor.

For å unngå misforståelser, burde anmelderen, etter min mening, ha skrevet:

"The transfer is very strong, and despite a lack of lossless audio, the Dolby Digital Plus track still manages to earn a perfect five-star score"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld:

Hvis du følger linken til anmeldelsen, så ser du den lister opp lydformatene på disken:

Audio Formats
    • English Dolby Digital-Pus 5.1 Surround (1.5mbps)
    • French Dolby Digital-Plus 5.1 Surround (640kbps)
    • Spanish Dolby Digital-Plus 5.1 Surround (640kbps)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    ?? HD-lyd er pr. definisjon alt som er bedre enn 640kbps AC3.
    "HD lyd"? Bedre bitrate? Bedre lyd?

Egentlig er vel alt materiale kodet med over DD 448 kb/s bedre enn DVD Video på papiret.

På den annen side når plassen ikke er noen sak - slik som på BD - så er det lite poeng i å bruke et high-bitrate lossy alternativ kontra lossless.

"Indeed, I had the opportunity to attend a special 'Transformers' media event with Paramount late last week, and the question was asked almost immediately -- why no Dolby TrueHD or uncompressed PCM? The studio's answer was that due to space limitations on the disc, the decision was made to limit the audio to Dolby Digital-Plus 5.1 Surround only (here at 1.5mbps). Unfortunately, this confirms the long-held theory that the 30Gb capacity of an HD-30 dual-layer HD DVD disc has forced studios to choose between offering a robust supplements package (as they've done here) and the very best in audio quality.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

"The transfer is very strong, and despite a lack of lossless audio, the Dolby Digital Plus track still manages to earn a perfect five-star score"
    Tja, skal anmeldelsen gå på lyddesign, oppfattet kvalitet på lyden eller innbilt resultatet av komprimeringscodec? Normalt er det en subjektiv sammenblanding av alt dette vi får presentert som en lappskaus.

Siden lossless lyd er en mulighet så bør ingen lysdpor med lossy lyd strengt tatt få en optimal score IMO. Det hadde vært helt naturlig å automatisk trekke 0,5 poeng i slike tilfeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må Paramount ha gjort en dårlig jobb med Transformers-utgivelsen. For det første, dette er en dobbeldisk-utgave... hvor mye utenomstoff skal dem egentlig ha med? Grensen burde jo gått der muligheten for lossless lyd fremdeles var intakt! For det andre, hvorfor MPEG-4? VC-1 er uten tvil bedre dersom det kniper på plassen og man må komprimere litt ekstra.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=teedjay]Er nok ingen dum ide å gjøre støttekjøp nå mens volumene er så små at entusiastenes valg faktisk synes på salgsstatistikken...

Det er jeg helt enig i. Problemet er bare at slik markedssituasjonen er nå, så er det i det hele tatt fryktelig vanskelig å kjøpe HD-filmer i norske butikker (i hvert fall HD DVDer). Jeg prøver stadig vekk å gå innom de butikkene jeg vet fører HD DVDer, men det er sjeldent de har mer enn 10 titler, og det er som regel de samme ti titlene de hadde de første tjue gangene jeg var innom butikken. Hvis jeg ikke hadde lyst til å kjøpe de da, er det ikke særlig sannsynlig at jeg gidder å kjøpe dem denne gangen heller.

Jeg har bestilt enkelte filmer fra platekompaniet.no og der har jeg for så vidt hatt gode erfaringer. Men, hvis jeg først skal kjøpe filmene fra en nettbutikk, så føler jeg at jeg like gjerne kan kjøpe dem fra Amazon.

Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Europeiske og nordiske rettighetshavere har ekstrautgifter ifm med lokalt tilpasset tekst og tale
    Ja, og jeg oppfatter egentlig norsk tekst (evt. tale der det er aktuelt) som en merverdi, så jeg har ikke noe prinsipielt imot å handle norske utgaver.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge en del tester, så menes det at det i praksis er minimal forskjell (om i hele tatt noe) på DD+ 1.5mps, og TrueHD. Vanskelig å si noe om dette, men dette kom fra folk som jobbet med nettopp lydkomprimering. Det er jo begrenset hvor mye et menneskeøre kan oppfatte, selv om det på papiret er forskjell.

Jeg bemerker meg at anmeldere skryter veldig av lyden på Transformers, og de fleste anmeldelser viser vel at dette er veldig bra, og helt i toppen hva lydspor på HD formater angår, så jeg henger meg ikke opp i akkurat dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Her må Paramount ha gjort en dårlig jobb med Transformers-utgivelsen. For det første, dette er en dobbeldisk-utgave... hvor mye utenomstoff skal dem egentlig ha med? Grensen burde jo gått der muligheten for lossless lyd fremdeles var intakt! For det andre, hvorfor MPEG-4? VC-1 er uten tvil bedre dersom det kniper på plassen og man må komprimere litt ekstra.
    Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "dårlig jobb". Anmelderne er fra seg av glede over den superbe billed- og lydkvaliteten, og de kaller utgivelsen for tidenes referansedisk.

Hva er det som er så dårlig med dette?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    "HD lyd"? Bedre bitrate? Bedre lyd?

Egentlig er vel alt materiale kodet med over DD 448 kb/s bedre enn DVD Video på papiret.

På den annen side når plassen ikke er noen sak - slik som på BD - så er det lite poeng i å bruke et high-bitrate lossy alternativ kontra lossless.

"Indeed, I had the opportunity to attend a special 'Transformers' media event with Paramount late last week, and the question was asked almost immediately -- why no Dolby TrueHD or uncompressed PCM? The studio's answer was that due to space limitations on the disc, the decision was made to limit the audio to Dolby Digital-Plus 5.1 Surround only (here at 1.5mbps). Unfortunately, this confirms the long-held theory that the 30Gb capacity of an HD-30 dual-layer HD DVD disc has forced studios to choose between offering a robust supplements package (as they've done here) and the very best in audio quality.
    Jøss, så disk kapasitet har noe å si alikevel:shock: For optimal lyd- og bilde var 30GB alt man trengte, er det lenge vært hevdet fra HD DVD-siden!?

Men, det er jo kun vi blåøyde BD-fanboys som har hevdet at man trenger over den ideelle 30GB-platen...Hvorfor er jeg ikke overrasket. Men, klart nå skal HD DVD-siden rettferdiggjøre det at man ikke får plass til lossless lyd på en slik tittel med at; man hører ikke forskjell alikevel.

Hvordan vet dere det, når du ikke har samme film å sammenligne med i PCM....

Jeg synes det var trist, jeg, at en sånn film IKKE får lossless. Det en rekke studioer har uttalt når det gjelder valg av lyd-codec, så er det ikke alle filmer som har like stort UTBYTTE av et lossless spor. Ta en film som f.eks The Departed. Mye dialog, og ellers lite effekter og et DD Plus-spor ville ha holdt i massevis. På en slik film er det handlingen som er i fokus.

Transformers, derimot, tviler jeg på at det er handlingen som er i fokus. Her skal det demonstreres special effects, HD-bilde og lydeffekter. Og når lyden ikke blir lossless pga av plassmangel på HD DVD; ja, så er det det BD-siden har hevdet hele tiden; det holder bare ikke med 30GB.

Så uansett hvor mye tklev, og en del andre, nå forsøker å forklare at dette er like bra som lossless; vel, det blir uansett ikke lossless og heller ikke optimalt lydbilde. Alt pga av at HD DVD ikke har kapasiteten som trengs.

Og igjen viser det jo i hvilken leir Hidefdigest hører til, når de gir 5 av 5 stjerner på en HD-film med lossy lyd.

Enda har de IKKE fått ut fingeren til å skaffe seg utstyr til å grave frem DTS-HDMA, og ga FF2 4,5 av 5 uten å høre på lossless-sporet som faktsik BD benytter seg av.

Men...

Sitat Opprinnelig postet av Hidefdigest
    Without a TrueHD or PCM mix to compare this one to, there's no way of telling how much better such a track might have been, but based on the upgrade I've seen with other titles, I'm guessing a high-res mix could well have trounced this one. That's not to take anything away from this truly exceptional mix, but this is one case where I think you truly can improve upon perfection.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "dårlig jobb". Anmelderne er fra seg av glede over den superbe billed- og lydkvaliteten, og de kaller utgivelsen for tidenes referansedisk.

Hva er det som er så dårlig med dette?
    Det dårlige er at de ikke kuttet i ekstramaterialet slik at entusiastene kunne fått et lossless lydspor. Alternativt kunne de brukt VC-1 i stedet for MPEG-4 som video codec, da kunne de temmelig sikkert fått samme kvalitet med litt lavere bitrate hist og pist.

Tidenes referansedisk? Vel, det blir spennende å se om den overgår "The Matrix" som er min HD referansedisk så langt...

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HighDefDigest ha lyden topp karakter, fordi de mente at den var fantastisk. Om den kun har lossy, er det ingen grunn til å trekke poeng, når de faktiskt mener at sammenlignet med "tier 0" lydspor på både HD DVD og Blu-ray, så står ikke Transformers tilbake for noe. Selvfølgelig hadde det gjort seg med et PCM spor, men en trekker ikke poeng basert på codeker, så lenge lyden er en såkalt "tier 0".

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men...
    Sitat Opprinnelig postet av Hidefdigest
    Without a TrueHD or PCM mix to compare this one to, there's no way of telling how much better such a track might have been, but based on the upgrade I've seen with other titles, I'm guessing a high-res mix could well have trounced this one. That's not to take anything away from this truly exceptional mix, but this is one case where I think you truly can improve upon perfection.

Hehe, jeg regnet med at det sitatet der kom.. (Min egen utheving forøvrig). Det som irriterer meg er at det er snakk om en ca. 2 titler som har både 1.5mbit DD+ og TrueHD. Jeg tviler sterkt på at det er de titlene han har oppdaget forskjellen opp til TrueHD. Vet ikke om det er uvitenhet at han skriver det der, dvs. at han tror at alle DD+ spor bruker samme bitrate. Det er jo innlysende at det er stor forskjell på 8:1 komprimering(DD+640kps) og 3:1 komprimering(DD+1500kbps)..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i prinsippet ikke uenig med deg i det, tklev, men derfor blir det så vanskelig å si at man ikke hører forskjell på DD+1,5 og f.eks PCM. Det er rett og slett for få titler å sammenligne med. Og det er mulig at de som jobber med dette hevder at de ikke hører forskjell. Men hva så? Det er ikke sikkert at disse personene har referanse-hørsel etter årevis med høy lyd i mikse-studioene?

Poenget er at lyden er komprimert. Og komprimert lyd "gir seg til kjenne" når informasjonen på plata blir sammensatt og det spilles høyt. Da sier, de som har sammenlignet med feks DTS-HDMA, at DTS-HDMA høres så uanstrengt ut. Og dette selv på høyt volum.

Dette er et stort tap for HD DVD som format. Dette beviser en gang for alle, noe jeg har hevdet lenge: at HD DVD bortprioriterer lyd og bilde. Sent ute, og fortsatt ikke i Europa, med 1080/24p. Og nå dette. HD DVDs største tittel, får lossy lyd, fordi det ble prioritert ekstramateriale istedet. Det skjer fordi HD DVD ikke har nok plass på plata

Og ikke si at det er HD DVD sin feil. Toshiba og HD DVD gruppen har selvsagt vært med på å bestemme hvordan Transformers skal se ut, og ha hva den skal ha av specs ellers.

Vel, hadde den kommet på Blu-ray 50GB, så hadde det vært plass til både BD-Java, AVC (med høy bitrate) og et PCM/ True-HD lydspor.

Altså med BD får man både i pose og sekk
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dette er et stort tap for HD DVD som format. Dette beviser en gang for alle, noe jeg har hevdet lenge: at HD DVD bortprioriterer lyd og bilde. Sent ute, og fortsatt ikke i Europa, med 1080/24p. Og nå dette. HD DVDs største tittel, får lossy lyd, fordi det ble prioritert ekstramateriale istedet.

Altså med BD får man både i pose og sekk
    Men BD får ikke Transfomers.. :twisted: :twisted: :twisted:

Uansett, du får topp lyd, topp bilde og ekstra features i bøtter og spann på HD DVD, hadde vi ikke hatt BD på markedet så hadde folk vært ekstatisk over hva som allerede er mulig på HD DVD. Greit nok, BD kunne ha fått enda litt bedre lyd, og kanskje litt bedre bilde, men jeg kan nesten garantere deg at i en nøytral test så hadde det ikke vært mulig for folk å se/høre forskjell. Mange av featurene på HD DVD platen vil uansett ikke være mulig på BD før BD 1.1 kommer på banen, og selv da kan det ta lang tid før studioene tar det i bruk..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Men BD får ikke Transfomers.. :twisted: :twisted: :twisted:

Uansett, du får topp lyd, topp bilde og ekstra features i bøtter og spann på HD DVD, hadde vi ikke hatt BD på markedet så hadde folk vært ekstatisk over hva som allerede er mulig på HD DVD. Greit nok, BD kunne ha fått enda litt bedre lyd, og kanskje litt bedre bilde, men jeg kan nesten garantere deg at i en nøytral test så hadde det ikke vært mulig for folk å se/høre forskjell. Mange av featurene på HD DVD platen vil uansett ikke være mulig på BD før BD 1.1 kommer på banen, og selv da kan det ta lang tid før studioene tar det i bruk..
    Vel, du får ikke "topp" lyd. Du får komprimert lyd. Topp lyd får du når lyden er lossless...det ligger liksom i ordet "topp"...den er på toppen

Og, tklev, her inne snakker vi ikke om "hva folk flest ser og hører". Dette stedet er for spesielt interesserte. Folk flest hadde fortsatt hatt VHS dersom ikke bransjen hadde bestemt for dem. For oss fine-smeckere, og for oss ihugga format-krigere, så teller det som et stort pluss at Paramount innrømmer at plassen på HD DVD IKKE var stor nok. Og pga for liten plass, ble det ikke rom for å legge på det beste lydsporet.

Og at den ikke er på BD, ja, det er synd, men ikke krise. Og, tklev, DU vet ikke når profile 1.1 vil bli tatt i bruk av studioene. Så når du sier at "det kan ta lang tid", så kan det like gjerne bli tatt i bruk fra dag en

Dessuten er BD-J fullt oppe og går, noe de aller fleste er godt fornøyd med det. Og BD-J har mye mer potensiale etter hvert som det utvikles.

Men med filmen Transformers så legger HD DVD gruppen hodet sitt fint til hugg. Det er spørs om ikke mangelen på kapasitet og lossless lyd på HD DVD, får vel så mye oppmerksomhet i bransjen som det selve filmen vil få
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 327 av 653 FørsteFørste ... 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 323 324 325 326 327 328 329 330 331 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •