HD formatkrigen. - Side 319

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 319 av 653 FørsteFørste ... 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 315 316 317 318 319 320 321 322 323 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 ... SisteSiste
Viser resultater 6,361 til 6,380 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Tklev, kan du ikke for en gang skyld, når du blir engasjert, styre de tåpelige beskrivelsene du så ofte kommer med. Denne gangen var det "vissvasset du kommer med...". Andre ganger er det "stønn" og "Arrg" etc.
    Jeg lover å slutte å bruke ord som "vissvass" så lenge du skriver ting som gir mening! Men.. Seriøst.. Slutt å være så fintfølende, du var ikke akkurat snill i din beskrivelse av sage eller Andy_dandy heller.

Jeg sier ikke at ikke jeg ser foskjell på HD og SD på laptop, gjør jeg. Jeg har også sagt at det er positivt at laptoper kommer med både BD og HD DVD, ja, for det kommer noen med BD også. Men at det skal ha så veldig mye å si for HD-formatkrigen, vel det nekter jeg å tro. Spesielt når PC er veldig opptatt av mest mulig lagringskapasitet.

Jeg har bare ikke trua på at de som liker å se film på sin laptop, at disse vil kjøpe drøssevis med HD DVD/ BD-titler. Antakelig klarer de seg lenge med sine nedlastede filmer eller DVD-plater.

Jeg kommenterte nyhetsverdien, Andy kom med, og hvor viktig det er at laptop får HD-drev. Jeg tror bare ikke det er så viktig riktig enda...

Dersom Toshiba klarer å selge 5 millioner bærbare med HD DVD spiller neste år, så mener du altså at dette ikke er viktig for formatkrigen? Jeg vil nok tro at mange som evt. kjøper en slik maskin, og som får sansen for HD DVD, vil nok kjøpe en egen spiller som han/hun kan bruke i stua. På samme måte som PS3 er en trojansk hest for Blu-Ray, så vil en HD DVD spiller i alle Toshiba bærbare være viktig for å øke sansynligheten for at folk ser poenget i å kjøpe HD DVD. Mye av poenget med den artikkelen Andy referer til var jo også at det var lagt med en HD DVD plate med mange gode trailere og promo materiale som skal selge formatet.

Forresten, hvorfor mener du at lagringskapasitet har noen som helst ting med dataverdenen å gjøre? Hvor ofte har du opplevd at du har hatt behov for å brenne ut noen store filer på DVD brenneren? Hadde vært fint med noen praktiske eksempler ifra din hverdag hvor du kunne ha tenkt deg å dra nytte av den ekstra lagringskapasiteten. Det er fult mulig at du har et behov jeg ikke forstår/har oversett.. Jeg husker at i gamle dager så var det ganske populært blant pirater å drasse rundt med store mapper av CD-plater med piratkopierte plater, men utover det så har jeg ikke hørt om noe stort behov for lagringsplass på plater..?

Når det gjelder sitteavstand, så mente jeg selvsagt sitteavstand i *forhold* til bildestørrelse.. Jeg trodde faktisk at du forstod det..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A35 and Dolby TrueHD PICS - AVS Forum

De første erfaringene med den nye A35 HD DVD spilleren. Ser veldig bra ut, det er også mye som tyder på at dekoding i receiveren gir bedre lyd enn å la Toshibaen dekode TrueHD->PCM->Receiver. Det vil iallefall ikke forundre meg om dette stemmer, jeg har altfor ofte opplevd forskjellig volumnivå på en del TrueHD og DD+ lydspor fra Toshiba spilleren min..

Dette er vel den reelle konkurenten til Samsung BD-1400. Har noen hørt når denne versjonen kommer til Norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Jeg lover å slutte å bruke ord som "vissvass" så lenge du skriver ting som gir mening! Men.. Seriøst.. Slutt å være så fintfølende, du var ikke akkurat snill i din beskrivelse av sage eller Andy_dandy heller.

[/COLOR]

Dersom Toshiba klarer å selge 5 millioner bærbare med HD DVD spiller neste år, så mener du altså at dette ikke er viktig for formatkrigen? Jeg vil nok tro at mange som evt. kjøper en slik maskin, og som får sansen for HD DVD, vil nok kjøpe en egen spiller som han/hun kan bruke i stua. På samme måte som PS3 er en trojansk hest for Blu-Ray, så vil en HD DVD spiller i alle Toshiba bærbare være viktig for å øke sansynligheten for at folk ser poenget i å kjøpe HD DVD. Mye av poenget med den artikkelen Andy referer til var jo også at det var lagt med en HD DVD plate med mange gode trailere og promo materiale som skal selge formatet.

Forresten, hvorfor mener du at lagringskapasitet har noen som helst ting med dataverdenen å gjøre? Hvor ofte har du opplevd at du har hatt behov for å brenne ut noen store filer på DVD brenneren? Hadde vært fint med noen praktiske eksempler ifra din hverdag hvor du kunne ha tenkt deg å dra nytte av den ekstra lagringskapasiteten. Det er fult mulig at du har et behov jeg ikke forstår/har oversett.. Jeg husker at i gamle dager så var det ganske populært blant pirater å drasse rundt med store mapper av CD-plater med piratkopierte plater, men utover det så har jeg ikke hørt om noe stort behov for lagringsplass på plater..?

Når det gjelder sitteavstand, så mente jeg selvsagt sitteavstand i *forhold* til bildestørrelse.. Jeg trodde faktisk at du forstod det..
    5 millioner laptop med HD-DVD vil være ganske ubetydelig. I forhold til et estimert PS3 salg på 10 millioner enheter.

Synes forøvrig at det var litt moro å se Toshiba fremheve laptop HD-DVD salg når de også nekter å forholde seg til at PS3 kan benyttes som BD spiller. Det er jo langt mer naturlig å bruke en PS3 som filmviser enn en laptop.

Og så skal det sies i samme åndedrag at det tross alt kommer endel laptops med BD-spiller og BRENNER. Hvor er HD-DVD brennerne?

Tipper HD-DVD gjengen sitter igjen med en skikkelig BLÅ-veis etter at Q4 er ferdig. 40GB PS3 kommer til å selge godt i jula. Det samme med BD standalone spillerne.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    5 millioner laptop med HD-DVD vil være ganske ubetydelig. I forhold til et estimert PS3 salg på 10 millioner enheter.

Synes forøvrig at det var litt moro å se Toshiba fremheve laptop HD-DVD salg når de også nekter å forholde seg til at PS3 kan benyttes som BD spiller. Det er jo langt mer naturlig å bruke en PS3 som filmviser enn en laptop.

Og så skal det sies i samme åndedrag at det tross alt kommer endel laptops med BD-spiller og BRENNER. Hvor er HD-DVD brennerne?

Tipper HD-DVD gjengen sitter igjen med en skikkelig BLÅ-veis etter at Q4 er ferdig. 40GB PS3 kommer til å selge godt i jula. Det samme med BD standalone spillerne.
    Hehe, joda, Toshiba fokuserer jo selvsagt på de tallene der de er best. De har forøvrig startet å selge flere standalone spillere i USA igjen også (var noen uker de lå under).

Jeg må nesten spørre deg også, hvem har bruk for en HD DVD brenner/BD brenner, og hva skal du bruke den til? Det er plenty med en DVD-R/CD-R brenner. Spesielt hvis du kan spare en tusenlapp eller 2 på det..

5 dager igjen til årets første blåveis til Blu-Ray i Q4. Skal bli spennende hvor mange flere det blir før jul.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, joda, Toshiba fokuserer jo selvsagt på de tallene der de er best. De har forøvrig startet å selge flere standalone spillere i USA igjen også (var noen uker de lå under).

Jeg må nesten spørre deg også, hvem har bruk for en HD DVD brenner/BD brenner, og hva skal du bruke den til? Det er plenty med en DVD-R/CD-R brenner. Spesielt hvis du kan spare en tusenlapp eller 2 på det..

5 dager igjen til årets første blåveis til Blu-Ray i Q4. Skal bli spennende hvor mange flere det blir før jul.
    Haha! Ok, jeg skal unne deg gleden når Transformers slippes. Men etter det kommer den ene blåveisen etter den andre i form av Spider-man filmene, Die Hard filmene, Rattatouile, Pirates of the Caribean 3 osv. Jeg tviler på om Shrek 3 kommer i nærheten av top 3 den uka den slippes.

PS: Du skulle jo sagt
    5 dager igjen til årets første RØDveis til Blu-Ray i Q4
    :-)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ta ting i riktig rekkefølge, tklev. Jeg svarte Sage litt skarpt tilbake, når han hevdet at "det gikk rundt for meg". Og for første gang her inne skrev jeg LOL på svaret til Andy, som byttet mening 3 ganger på 3 innlegg om samme tema. Og Andy sparer ikke alltid på kruttet når han argumenterer heller.

Så det handler ikke om å være fintfølende, men det handler om god folkeskikk. Og skal vi ha en god tone her inne, så er det mottaker som bestemmer hva han aksepterer, og ikke han som sender budskapet som skal bestemme hvor mye den andre bør tåle. Jeg har sett at andre også har reagert på måten du svarer på innimellom. Du kan jo ta slike ting til deg du også, tklev, uten å bare flåse det bort...

Over til tema igjen.

Ja, selvfølgelig skjønte jeg at du mente avstand/ størrelse, men du dro inn at du så mer forskjell på SD/ HD på en laptop enn på et 100" lerret. Det var jeg uenig i. Det har vært ett par DVDer som ikke har sett spesielt bra ut på 92" hos meg, mens på laptop har de sett ok ut pga størrelsen på skjermen. De store feilene var ikke så lett å se på 14" som på 92" og ca. 3,5m avstand. Men, som jeg sier, dersom du ser dette anderledes, så greit for meg.

Og jeg støtter meg også til RobertB, og har ikke trua på at 5 mill Toshiba laptops med HD DVD skulle ha mye å si for filmsalget. Hvorfor ikke? For det første er 5 mill et ønsketall tklev fant på, og jeg tviler på at det selges 5 mill laptops med HD DVD innen 6-7 mnd. Og jeg skriver 6-7 mnd, da jeg tror denne krigen vil avgjøres av Warner innen da. I mellomtiden vil PS3 ha solgt enda flere millioner konsoller (nå med 40GB), og laptops/ PC med BD/ BD-R vil også sikkert ha ankommet.

Og så velger jeg å ikke tro deg, når du hevder at lagringskapasitet ikke har noe som helst med PC markedet å gjøre!? Hva? Nei, når har DET vært et tema? Så nå er fortrinnet BD har med vesentlig mer lagringskapasitet helt uinteressant når det gjelder iforhold til film. Nå er også spørsmålet om lagringskapasitet uvesentlig i dataverdenen, fordi tklev ikke ser nytten av det de ekstra GB BD måtte ha. Det er rart det der, at det er akkurat de 30GB som HD DVD har som er det ideelle tallet for både film og PC. Ja, helt til TL51 ankommer, selvsagt ..............8)

Vel, nå er det nå engang slik at en 160GB laptop selger lettere enn en med 120GB (dersom specs/ pris forøvrig er nogenlunde lik). Hvem har egentlig behov for så mye plass? Ikke mange. Men vi vil gjerne ha det. Hvem har egentlig brukt for 150HK motor i Norge med maks 100km/t fartsgrense. Veldig få, men det selger. Jeg har f.eks 160GB HDD på min laptop, har brukt kun 45GB; men jeg kjøpte ikke den laptopen de hadde med "kun" 80GB. Sånn er det bare...

Og selvsagt er det bedre med et drev som har brenner ift kun en avleser. Dette sier du kun fordi HD DVD ikke har kommet med noen nyheter om HD DVD R/ RW. Men sånn er det hele veien. De manglene som måtte forekomme hos HD DVD ift BD, er fortrinn BD innehar, men som er heeelt uvesentlige:roll:

Vel, jeg kan fortelle deg hva jeg ville brukt en 50GB BD/ RW-disk til i fremtiden. Jeg tar mye foto med mitt speilrefleks. Dersom jeg kunne ta back-up av alle bildene på en BD etter hver gang jeg laster fra minnebrikka, så hadde det vært en drøm. Og mens HD DVD ikke har tenkt på dette en gang, har BD kommet med 2.gen BD-brennere

Nå som det også kommer videokamera med Blu-ray (som HD DVD heller ikke har), så er det også veldig fornuftig å kunne lagre sine videoer på 50GB-plater. Det er ikke sikkert behovet er der i neste måned, men om ett år eller to vil behovet melde seg.

Ca. 10 BD-spillere med HDD er annonsert. Ingen på HD DVD-formatet. Her ser jeg mange muligheter for opptagbare disker med så stor kapasitet som mulig.

Og angående Transformers, som du tror kommer til å vinne krigen for HD DVD; på hvilket format tror du den ville ha solgt mest dersom den også ble utgitt på Blu-ray Det er mulig HD DVD vinner akkurat den "runden" da den ankommer, men det blir mye juling fra BD de påfølgende rundene. Ja, kanskje vi ser en knock-out i løpet av Q1 08
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og jeg støtter meg også til RobertB, og har ikke trua på at 5 mill Toshiba laptops med HD DVD skulle ha mye å si for filmsalget. Hvorfor ikke? For det første er 5 mill et ønsketall tklev fant på, og jeg tviler på at det selges 5 mill laptops med HD DVD innen 6-7 mnd. Og jeg skriver 6-7 mnd, da jeg tror denne krigen vil avgjøres av Warner innen da. I mellomtiden vil PS3 ha solgt enda flere millioner konsoller (nå med 40GB), og laptops/ PC med BD/ BD-R vil også sikkert ha ankommet.
    Hvorfor skal ikke Toshiba kunne selge minst 5 mill. lap-toper på 6-7 måneder, når de vanligvis selger rundt 10 mill. i året ellers?

Jeg tror faktisk HD DVD på PC vil få større innflytelse på HD krigen enn BD på spillekonsoll. Hva har Playstation bevist av effekter for BD salget? At man må ha 10-15 ganger så mange mennesker med BD avspillere for spillkonsoll for å erstatte en eier av HD DVD avspiller, når det kommer til kjøp av film?

Nei, krigen er ikke over til sommeren, men neste år blir meget viktig for begge sider, viktigere enn noen gang, og også viktigere enn julesalget i år.

Ellers ser jeg heller for meg at Warner forblir neutrale hele neste år. Skjer det noe annet der så går det i HD DVDs favør.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser fort tre ting som fort krever mer plass enn en DVD:
    -Digitale bilder, RAW fra speilrefleksen min er på godt over 10Mb stk.
    -Digital video, ikke minst nå som HD-kameraene kommer
    -Image/backup av harddisk på PC'en.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hvorfor skal ikke Toshiba kunne selge minst 5 mill. lap-toper på 6-7 måneder, når de vanligvis selger rundt 10 mill. i året ellers?
    Fordi jeg regner med at de laptops med HD DVD-drev vil bli en del dyrere enn de med DVD. Og foreløpig tror jeg de aller fleste vil se det mer aktuelt å ha DVD RW, når HD DVD RW er langt unna uansett.
    Jeg tror faktisk HD DVD på PC vil få større innflytelse på HD krigen enn BD på spillekonsoll. Hva har Playstation bevist av effekter for BD salget? At man må ha 10-15 ganger så mange mennesker med BD avspillere for spillkonsoll for å erstatte en eier av HD DVD avspiller, når det kommer til kjøp av film?
    At du tror det, er ikke så rart, siden PS3 har hatt den effekten på BD-salget allerede. De tallene du kommer med er stort sett for USA. Det er kun i USA at HD DVD selger nevneverdig, og det er kun i USA at det er en formatkrig.

I resten av verden vil jeg gå så langt i å si at formatkrigen er over. 90/10, 80/20, 4-to-1...vel, det er tall som vitner om at BD dominerer i hele verden ellers. Og at Japan har over 90% dominans på HD DVD sier litt. Toshiba er tross alt Japansk...

Når det gjelder salg av PS3 har prisen på konsollen vært såpass høy at det til nå stort sett har vært hardcore gamere, og de som absolutt bare måtte ha den uansett, som foreløpig har kjøpt. Nå som PS3 kommer med en rimeligere versjon, også i Norge med 3990,-, og en langt snillere dollar-pris; kommer julesalget til å ta av. Flere og flere vil se PS3 som det fantastiske mediasenteret den er, promoteringen av BD vil merkes og når utleie-markedet verden over satser mer og mer på BD (flere spillere, bedre filmer samt beskyttelseslag på plata for å unngå riper), så vil BD bare dra mer og mer i fra. Tro meg, dette er kun et spørsmål om tid før Toshiba må kaste inn håndkleet.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ITavisen | HD-plater bare mellomstasjon

Dette har jo mange her sagt lenge... Måtte de høre det fra filmbransjen før de kunne tro det?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High-def adoption 'will roll', albeit slowly, say panelists - 10/10/2007 - Video Business

En del intr. poenger der, en ganske viktig kommentar kom til slutten av artikkelen:
    "PS3 is expected to soon offer a firmware upgrade to boost its Blu-ray interactivity functionality, noted Sony’s Eklund."

Ikke at jeg var noe spesielt i tvil om at den ville være blant de første som var BD 1.1 kompatibel, men det er jo greit å få bekreftelse på at ting er på gang.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

High-def adoption 'will roll', albeit slowly, say panelists

High-def adoption 'will roll', albeit slowly, say panelists - 10/10/2007 - Video Business

"Russ Crupnick, VP and senior industry analyst for NPD, said just 11% of people surveyed by NPD said they planned to purchase a next-gen set-top in the next six months."

"Despite proof of some progress, studio executives remain concerned over the format war stifling sales. According NPD polling, 54% of people said they didn’t want to go high-def because of the format war."

"Warner Home Video’s 300 HD DVD title, one of the first releases to offer Web-based interactivity, sold half as many copies as the 300 Blu-ray version, which lacked those advanced features. Also, Warner VP of high-def marketing Dan Silverburg primarily credits PS3 users for what the studio believes is an impressive quarter of a million units sold of 300 on Blu-ray."

"PS3 is expected to soon offer a firmware upgrade to boost its Blu-ray interactivity functionality, noted Sony’s Eklund."

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Ser fort tre ting som fort krever mer plass enn en DVD:
    -Digitale bilder, RAW fra speilrefleksen min er på godt over 10Mb stk.
    -Digital video, ikke minst nå som HD-kameraene kommer
    -Image/backup av harddisk på PC'en.
    Alt det der løses billigere og raskere med en ekstern HDD. Jeg mener det er tungvindt å basere seg på plater for lagring av egenprodusert data, det er kun helt spesielle situasjoner jeg kan se behovet for plater. Digital HD video er et greit eksempel, der *kan* det være en ide.. Mange HD kamera bruker allikevel HDD-lagring, men dersom platene kan spilles av på en BRD spiller så er jo det topp! BTW: Var det ikke en hvis usikkerhet hvorvidt brente plater skulle få "lov" til å spilles av på BD-avspillere? Har det kommet noen klargjøring på det punktet?

PS: Jeg har ikke sagt at det er en *ulempe* med mye plass dersom du trenger det! Men jeg synes det er *dumt* å betale ekstra for noe du ikke trenger/ønsker.. Er dette virkelig så urimelig av meg? Mitt argument er at de fleste ikke ønsker å betale 1-2000,- ekstra for en BRD brenner, da de rett og slett ikke har behovet enda. (Platene er for dyre.)

Det irriterer meg faktisk ganske mye at det ikke har vært mulig å kjøpe en billig BD-avspiller til PC.. Alle jeg har sett så langt har vært brennere, hvorfor kan de ikke bare gi meg en *ren* avspiller slik som HD DVD har hatt i snart 1 år! Det HD DVD drevet til Microsoft er forøvrig genialt, spesielt siden det er eksternt og kan plugges inn både på Xbox 360 og på PC. Hadde vært utrolig artig om Sony hadde turt å lage en måte å avspille HD DVD på PS3..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er brosjyren som skal følge med disse Toshiba laptoppene, altså i tillegg til en egen promo-disc for HD-DVD:
    HD DVD Brochure | High-Def Digest

Personlig tror jeg denne vil fungere mye bedre enn å putte med en gratis film, egentlig er det litt merkelig at Sony ikke har laget noe tilsvarende som kan legges ilag med alle PS3 som blir solgt.. Det er jo tross alt under halvparten av PS3-eiere som i det hele tatt vet at den kan brukes til å spille av HD-media..

Kan jo hende at det blir mer fokus på dette i den nye 40GB utgaven? Det er jo forøvrig ingen tvil om at den lavere prisen på den nye utgaven vil komme godt med nå før julesalget..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er brosjyren som skal følge med disse Toshiba laptoppene, altså i tillegg til en egen promo-disc for HD-DVD:
    HD DVD Brochure | High-Def Digest

Personlig tror jeg denne vil fungere mye bedre enn å putte med en gratis film, egentlig er det litt merkelig at Sony ikke har laget noe tilsvarende som kan legges ilag med alle PS3 som blir solgt.. Det er jo tross alt under halvparten av PS3-eiere som i det hele tatt vet at den kan brukes til å spille av HD-media..

Kan jo hende at det blir mer fokus på dette i den nye 40GB utgaven? Det er jo forøvrig ingen tvil om at den lavere prisen på den nye utgaven vil komme godt med nå før julesalget..
    Joda, bra å legge ved lesestoff, men at det skal være bedre enn å legge ved en gratis HD-film; slik at kjøperen selv får se hva dette dreier seg om, kan jeg ikke se.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh? Jeg har vel ikke for vane å finne på tall, du burde kanskje være litt forsiktig med å kritisere andre for å "finne" på tall når du selv er ganske flink til å rote det til..

PC World - Coming Soon: Sub-$1000 HD DVD Notebook

"Toshiba plans to make HD DVD an option on most all of its notebook PCs over the course of the coming year. The company estimates more than 5 million HD DVD drives will ship on notebook PCs in the coming year as the technology becomes more accessible and the price becomes more affordable."

Når det gjelder spådommene dine med at Warner skal gå for Blu-Ray, så blir det rene spekulasjoner. Dette har vi hørt før, skal vi bruke historien som hjelpemiddel er det mer sansynlig at Warner enten forholder seg nøytral eller satser eksklusiv HD DVD. Warner har ingenting å tjene på at HD DVD forsvinner, da blir de nødt til å begynne å betale for trykking/mastering av BD-plater selv. Mye bedre å true med HD DVD eksklusivitet, og så la Sony ta alle regningene..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, krigen er ikke over til sommeren, men neste år blir meget viktig for begge sider, viktigere enn noen gang, og også viktigere enn julesalget i år.

Ellers ser jeg heller for meg at Warner forblir neutrale hele neste år. Skjer det noe annet der så går det i HD DVDs favør.
    Hehe så snedig at du skulle komme med det utsagnet jeg har fremhevet...la meg referere fra en rykende fersk artikkel;

HDTV DisplaySearch: HD DVD, Blu-ray supporters tout features
    By Susanne Ault -- Video Business, 10/10/2007
    OCT. 10 | UNIVERSAL CITY, Calif.--Supporters of the HD DVD and Blu-ray Disc high-definition formats locked horns at the HDTV DisplaySearch conference here Wednesday, but all participants ultimately agreed they were heartened by the fact that consumers are adopting high-def discs, even slowly.

“The chances are pretty slim” that high-def won’t succeed, said Don Eklund, executive VP of advanced technologies for Sony Pictures Home Entertainment. “There are obstacles in getting consumers to appreciate it, but it’s inevitable it will roll. Satellite and cable do a good job of indoctrinating people to high-def and by extension high-def packaged media.”

Currently, high-def stand-alone players comprise a 5% unit share within the total DVD player market, according to DisplaySearch. Although that is small, that share has significantly improved in recent weeks. Between April 2006 and August 2007, next-gen set-tops totaled just 1.3% of the overall DVD player market.

By year end, there should be about 1 million Blu-ray and HD DVD set-top units sold, the research concern predicts.

On a revenue basis, next-gen players carved out a 27% share of the overall market during the month of August. That marks a rise from next-gen’s 11% share between April 2006 and August 2007.

Software is in a similar boat, selling a relatively small amount within the greater home entertainment landscape, with $150 million in cumulative Blu-ray and HD DVD revenue to date. Unit sales are at 4.5 million at this point.

Research comes from a combination of findings from sister companies DisplaySearch and NPD Group.

“Without a format war, adoption might be higher,” said Ross Young, founder and president of DisplaySearch. “But [high-def] is coming.”

Russ Crupnick, VP and senior industry analyst for NPD, said just 11% of people surveyed by NPD said they planned to purchase a next-gen set-top in the next six months.

Also, PlayStation 3’s dominance within the high-def player field has not yet translated to strong viewing of compatible Blu-ray titles. Less than half of PS3 users are watching Blu-ray films.

Plus, standard-definition upconverting DVD players, still attractively pried below high-def players, are growing faster in overall DVD market share than next-gen players. Upconverting players command 27% of the market on a unit basis, dwarfing high-def’s 5% share.

But Crupnick believes that once people try high-def packaged media playback they will become cheerleaders for the new formats.

“How do we go from confusion to forecasts that say that in a few years half the market will be high-def?” he asked. “It’s the experiences of people with next-gen. About 90% [of those recently polled] said they were extremely satisfied with their next-gen player purchase. You don’t usually see those kinds of numbers.”

High-def hardware owners said that every two of three packaged media purchases were next-gen, according to NPD research.

Despite proof of some progress, studio executives remain concerned over the format war stifling sales. According NPD polling, 54% of people said they didn’t want to go high-def because of the format war.

In the name of eventually ending it, Blu-ray and HD DVD executives tried to convince conference-goers of the superiority of their respective camps.

HD DVD participants were quick to needle the Blu-ray folks over PS3 gamers’ measured use of the system’s Blu-ray player. They also claimed victories in software, as the only Web-enabled titles released to date are on HD DVD. Universal Studios Home Entertainment’s Evan Almighty, which was released on Tuesday, is the first home entertainment title to extensively offer e-commerce.

Striking back, Blu-ray supporters insisted that consumers adopt high-def because of great content resolution, not bonus features. Regardless of gamers’ film activities, Blu-ray titles are out-selling HD DVD titles by a two-to-one ratio.

Warner Home Video’s 300 HD DVD title, one of the first releases to offer Web-based interactivity, sold half as many copies as the 300 Blu-ray version, which lacked those advanced features. Also, Warner VP of high-def marketing Dan Silverburg primarily credits PS3 users for what the studio believes is an impressive quarter of a million units sold of 300 on Blu-ray.

“For people who buy HDTVs, the intent is not to interact with it—it’s so they can have high-definition viewing,” said Andy Parsons, senior VP at Pioneer Electronics and chair of the Blu-ray Disc Assn.’s U.S. Promotion Committee. “Interactivity is nice, but it’s not causing people to say I won’t watch the movie [if it’s absent].”

However, HD DVD’s interactivity best mirrors the lifestyle of today’s growing YouTube, MySpace and Facebook fan base, countered Alan Bell, executive VP and chief technology officer at Paramount Pictures.

“Each of the formats creates great picture and sound, but we need something more to sell next-generation,” he said. “For younger folks, their choice of entertainment is to interact with others. Also, [Web interactivity] is an exciting transition between playing DVD and five to 10 years from now when things are digital.”

PS3 is expected to soon offer a firmware upgrade to boost its Blu-ray interactivity functionality, noted Sony’s Eklund.

AUDA! Den smalt tenker jeg...Warner berømmer PS3 brukerne for det gode salget av "300"....

Men la oss se litt mer logisk på dette med de laptopene...hvor mange brukere benytter en laptop koblet til TV/Prosjektor for å se film? Her tror jeg vi kan snakke om 0,ett-eller-annet PROMILLE. Hvor mange PS3 brukere kobler maskinen opp til en TV/Prosjektor? HUFFDA DET VAR VIST 100% av brukerne... Så på hvilket medium er det mest naturlig at man benytter det til å se film? Riktig! PS3!

Og når nå Sony overstrømmer markedet med den nye billigere PS3 utgaven MED EN FILM så tipper jeg rekrutteringen til BD blir langt større enn for HD-DVD da HD-DVD ikke har en slik trojansk hest å støtte seg på. HD-DVD drevet til 360 er jo ikke noe man trenger for å spille 360 spill, men et rent add-on produkt knyttet til film. Inkluderingen av BD formatet i PS3 spilleren har vært et genialt trekk fra Sony sin side og jeg tror utviklingen vil gå stort sett 1 vei framover. JEG ser ihvertfall ikke noen lyspunkter for HD-DVD sin del basert på utviklingen i markedet. Og jeg nekter å kategorisere meg som BD-fanboy :-D Dette er bare basert på de observasjoner jeg har gjort hittil og hva min eminente hjerne har resonert seg fram til.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, bra å legge ved lesestoff, men at det skal være bedre enn å legge ved en gratis HD-film; slik at kjøperen selv får se hva dette dreier seg om, kan jeg ikke se.
    En skikkelig laget promodisc med trailere fra de største filmene i *tillegg* til en gratis film (eller 5) må vel da være enda bedre?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Men la oss se litt mer logisk på dette med de laptopene...hvor mange brukere benytter en laptop koblet til TV/Prosjektor for å se film? Her tror jeg vi kan snakke om 0,ett-eller-annet PROMILLE. Hvor mange PS3 brukere kobler maskinen opp til en TV/Prosjektor? HUFFDA DET VAR VIST 100% av brukerne... Så på hvilket medium er det mest naturlig at man benytter det til å se film? Riktig! PS3!
    PS3 er en spillemaskin for ungdommer som er relativt lite kresen, og har relativt dårlig økonomi. (Er selvsagt mange voksne som har den også, men de er ikke hovedmålgruppen). Bærbare PCer koster gjerne litt mer penger, er myntet mot en noe mer voksen brukergruppe, og som garantert har mer "ekstra" inntekt å rute med enn en gjennomsnitlig PS3 bruker. Dersom denne brukeren får øynene opp for HD DVD via den bærbare, så er det jo kort vei til kjøp av en egen spiller som kan brukes i stua. Og så i *tillegg* kan alle filmene han kjøper til stuespilleren også spilles av når han er på forretningsturer eller sitter på kontoret...

Uansett, PS3 er en genial maskin. Den er undervurdert som media-maskin etter min mening, det er ingenting som kommer i nærheten av den som totalpakke (nesten uavhengig av pris).. Det er ingen tvil om at Sony har satset rått på å vinne denne krigen, og med tanke på hvor mye penger de har lagt ut, så er det kanskje ikke så rart at filmselskapet tar litt ekstra for filmene sine.. En plass må de jo hente inn de tapte pengene..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder spådommene dine med at Warner skal gå for Blu-Ray, så blir det rene spekulasjoner. Dette har vi hørt før, skal vi bruke historien som hjelpemiddel er det mer sansynlig at Warner enten forholder seg nøytral eller satser eksklusiv HD DVD. Warner har ingenting å tjene på at HD DVD forsvinner, da blir de nødt til å begynne å betale for trykking/mastering av BD-plater selv. Mye bedre å true med HD DVD eksklusivitet, og så la Sony ta alle regningene..
    Nå har jo Warner selv gått ut med et forhåndsvarsel om at de ser an salget for Q4 i forhold til HD-formatene. Og jeg må si jeg fortsatt har store problemer med å forstå resonementet bak denne stadige hentydningen til at Warner like gjerne kan svinge over til å bli HD-DVD eksklusiv. DETTE ER SPRØYT! Warner er den mestselgende av de store aktørene på HD-formatene og HVORFOR skal Warner slutte å støtte det formatet som selger dobbelt så mye som det andre? Nå har utgiveren av "Nature's Journey" indikert at produksjonskostnader knyttet til formatene var like, men at trykkekostnade for BD var 30% dyrere...men samtidig poengterte han at det var neglisjerbare kostnadsforskjeller likevel. Så dette burde indikere at Warner faktisk tjener tilnærmet dobbelt så mye på BD som på HD-DVD.

Som jeg refererte til i forrige post så har tydeligvis Warner fått øynene opp for PS3 brukerne og jeg vil tro at de tar PS3 salget i betraktning når Q4 resultatene for salg av plater og utviklingen i salg av spillere skal oppsummeres. Så Toshiba og HD-DVD leiren må få ræva i gir og nærmest gi bort spillere framover for å holde følge med BD på hardware siden.

Så hvis ikke HD-DVD merkbart øker både spiller salg og salg av film (spesielt av Warner sine filmer) så vil HD-DVD være en saga blott i løpet av 2008. I det øyeblikket Warner skulle gå eksklusiv BD er HD-DVD dødt, og klar for en hurtig begravelse uten fanfarer ute i skogen.

Side 319 av 653 FørsteFørste ... 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 315 316 317 318 319 320 321 322 323 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •