HD formatkrigen. - Side 318

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 318 av 653 FørsteFørste ... 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 314 315 316 317 318 319 320 321 322 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 ... SisteSiste
Viser resultater 6,341 til 6,360 av 13053
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har ikke så mye å glede deg til skjønner jeg
    Om BD/HD-DVD vinner så kommer formatet til å få samme skjebne som med minidisk, det går et par år så dør det ut..

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Åh, så nedlatende, da Sage. Men bare fortsett....

...Men nå var jo Andy Dandy enig i det jeg skrev. Helt til en annen skrev at han syntes at det burde være en forskjell; ja, så da var Andy Dandy enig i DET i stedet LOL, må være lov å si da.
    Vel, vel, min godeste SVS! -man! Jeg skiftet mening på at jeg var enig med deg i den biten ja, fordi jeg ikke tenkte langt nok der og da, noe du tydeligvis heller ikke kan ha gjort da du sammenlignet virkningen av oppløsning på liten skjerm på kort avstand (som PC-skjerm) og TV-skjerm på lang avstand, som om det ikke utgjorde noen forskjell.

Kan vel ikke være oppegående, og samtidig hevde at avstand fra skjermen ikke er av betydning her? Selvsagt ser man forskjell med den store utviklingen det har vært på PC-skjermer siste årene, og HD oppløsning gjør seg absolutt godt på PC-skjerm. Tviler igrunn på at du er uenig i det, men det kan virke sånn.

Newcomer hddvd-kb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett 1080i materiale vist på en laptop og det var helt klart noe annet enn å se på ordinære DVD filmer. Det var første gangen jeg ble positivt overrasket over HD. Det at laptop maskiner blir solgt med HD spillere, (Blu-Ray og HD DVD) vil såklart hjelpe til med å tilgjengeliggjøre mulighetene for folk flest, slik at de får sett HD. Hvorvidt denne spredningen av HD spillere vil gjøre folk mer interessert i HD kan ingen spå, mener jeg. De får iallefall muligheten til å se på det og gjøre opp sin egen mening.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelig poengløst å diskutere oppløsning og bitrate.. alle her er klar over at det er viktigere ting som avgjør kvaliteten på en utgivelse..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Rimelig poengløst å diskutere oppløsning og bitrate.. alle her er klar over at det er viktigere ting som avgjør kvaliteten på en utgivelse..
    Jepp, men var egentlig ikke det som var diskusjonen. Som vanlig har SVS lykkes med å dra en debatt med gode argumenter for HD DVD ut på villspor, og til å dreie seg om noe helt annet.

Utrolig nok startet det hele med dette innlegget fra meg:

Dette tror jeg kan hjelpe godt på i promoteringen av HD DVD ute blandt folket. Neste år skal jo som kjent alle lap-top'er fra Toshiba ha HD DVD drive også, og de selger ca 10.000.000 lap-top'er i året.

New HD DVD Demo Disc Bundled With Toshiba Laptop | High-Def Digest

Toshiba is bundling a new HD DVD demo disc with new models of its A205 laptop, and it's one that's sure to find its way to eBay in the weeks and months ahead.

The new HD DVD disc, designed to show off the wonders of high-definition to consumers who purchase HD DVD-enabled models of the laptop, features some nice (if not entirely unique) high-def eye candy.

Included on the disc is a full 1080p version of the "take the red pill" HD DVD branding trailer (now showing on the lookandsoundofperfect.com website), as well as a series of HD trailers for flicks that are either currently available or headed to HD DVD, including 'Blades of Glory,' 'Next,' 'Hot Rod,' 'The Bourne Ultimatum,' 'The Transformers,' 'Oceans 13' and 'Harry Potter and the Order of the Phoenix.'

Also included are trailers for the not-yet-announced for HD DVD titles, 'Stardust' and 'The Kingdom' (the latter of which just hit theaters a week and a half ago).

Accompanying the disc is a seven-page color brochure, which carries over the cheeky tone of the HD DVD Promotions Group's advertising campaign as it describes the advantages of the high-def format to next-gen newbies.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg til Stardust kommer på HD DVD, hadde lest boken og fikk nylig sett filmen på kino. Er en veldig fin film.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hddvd-kb
    Jeg gleder meg til Stardust kommer på HD DVD, hadde lest boken og fikk nylig sett filmen på kino. Er en veldig fin film.
    Jepp, og litt morsomt at Columbia (Sony) opprinnelig hadde rettighetene til noe som ser ut til å bli en kongefilm; 10.000 BC, men overlot hele prosjektet til Warner, hehe.....

10,000 BC - Filmweb

10,000 BC (film - Wikipedia, the free encyclopedia)

(Om Warner skulle gå HD DVD eksklusive må det jo føles ekstra surt for BD fansen. )

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, så ikke så altfor interessant ut, men det er nok en film som vil gjøre det godt på kino, samt selge en del HD.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jepp, og litt morsomt at Columbia (Sony) opprinnelig hadde rettighetene til noe som ser ut til å bli en kongefilm; 10.000 BC, men overlot hele prosjektet til Warner, hehe.....

10,000 BC - Filmweb

10,000 BC (film - Wikipedia, the free encyclopedia)

(Om Warner skulle gå HD DVD eksklusive må det jo føles ekstra surt for BD fansen. )
    Så når Warner blir BD eksklusive så blir det ekstra surt for deg.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    masse rart uten relevans til poenget +

Men så skal de samme plutselig forsøke å innbille meg at alle nå ser forskjell på SD DVD og HD DVD på en 14" laptop, og at den forskjellen er så stor at folk nå endelig skal få øynene opp for HD. Vel, jeg har alltid inntrykk av at jo mindre skjerm, jo vanskeligere å se noen forskjell.
    Så var det dette leie kriteriet med avstanden da...
    Foreslår at du laster ned et 720p-klipp fra nettet og sammenligner med vanlig dvd, forskjellen blir veldig tydelig når man sitter så nær skjermen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Så når Warner blir BD eksklusive så blir det ekstra surt for deg.
    Om, mine gode mann, om..... men innrømmer det hadde vært surt ja. Men regner med at vi begge vil kunne nyte denne hjemme på HD til neste år.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dere har lagt merke til det enda, men Transformers kan forhåndsbestilles fra dvdstrax nå. Jeg har enda ikke sett den, så jeg gleder meg til jeg får den.

10,000 BC så ut som en film jeg bør få sett ihvertfall.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hddvd-kb
    Vet ikke om dere har lagt merke til det enda, men Transformers kan forhåndsbestilles fra dvdstrax nå. Jeg har enda ikke sett den, så jeg gleder meg til jeg får den.

10,000 BC så ut som en film jeg bør få sett ihvertfall.
    Jepp! Er spent på hvordan salgstallene blir mellom HD DVD og BD den uka Transformers kommer ut. Til og med jeg har bestemt meg for å bestille Transformers nå..... (Litt skeptisk til Michael Bay og tynne manus, kjøper denne for de fantastiske effektene og actionsekvensenes skyld)

NB! Dessuten har Tklevs entusiasme for filmen overbevist meg.....

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg forundrer meg jo vær gang jeg leser at HD DVD er forbrukernes format, nr hele verdens forbrukere har sagt at de vil ha BD. Ikke ett eneste land i verden, og med de sinnsykt sponsede Toshiba-spillerne, så er det ikke ett sted hvor HD DVD leder. Og slik har det vært i snart 11 strake måneder
    Ahh... Regner med at du teller ned dagene, kun 6 dager igjen nå!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'Star Trek' HD DVD to be Screened in Theaters | High-Def Digest

Hehe, nå skal de vise en Star Trek HD DVD episode på kino. Sikkert ikke en dum måte å selge HD På. Blir nesten nødt til å kjøpe det settet, selv med den latterlige prisen.. Gøy å se "what alle the fuss is about".

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh, så nedlatende, da Sage. Men bare fortsett....

Og nei, det går ikke i spinn for meg. Husk, at det trenger nødvendigvis ikke gå i spinn for noen, bare fordi du ikke er med på tanken, eller at du ikke husker hva som er debattert tidligere.

Og det du kommenterer har så visst med temaer vi flere ganger har vært innom.

Men jeg legger merke til fra dere HD DVD fanboys at man ser forskjell eller ikke forskjell på der hvor det passer inn for dere, eller hvor Toshiba mener dere skal se forskjell.

For eksempel ser dere ikke forskjell på 1080/24p og 1080/60p (selvsagt gjør dere ikke det, når 24p ikke er klart, med unntak av to litt buggy firmware som kom til USA-maskinene). Man ser ikke forskjell på 768p og 1080p med mindre man har en stor skjerm; si fra 50" og oppover (selvsagt gjør man ikke det, fordi man selv ikke hadde råd til en 50" 1080p skjerm). Det er ikke noe poeng at Toshiba kjører 1080p, nesten ingen ser forskjell alikevel.

Men så skal de samme plutselig forsøke å innbille meg at alle nå ser forskjell på SD DVD og HD DVD på en 14" laptop, og at den forskjellen er så stor at folk nå endelig skal få øynene opp for HD. Vel, jeg har alltid inntrykk av at jo mindre skjerm, jo vanskeligere å se noen forskjell.
    Hvor har jeg sagt at jeg ikke ser forskjell på 1080p24 og 1080p60?
    Alle 3dje generasjon Toshiba HD DVD spillere takler 1080p24 uten audiolag. AX2 klarer det nok etterhvert.

Når det gjelder vissvasset ditt om at du ikke ser forskjell på DVD og HD oppløsning på en bærbar skjerm, så vitner det mer om uvitenhet, eller rett og slett stahet enn noe annet. Det er sitteavstand som avgjør om du ser forskjell på 1920x1080p eller 576p, ikke skjermstørrelse. I de fleste stuer så er det ofte en ganske stor avstand mellom sofaen og skjerm, så da blir det ofte vanskeligere å se forskjell på HD og DVD, men på en skjerm du har rett foran nesetippen så kan du granske bildene på en *helt* annen måte. Jeg vil faktisk påstå at det er *enklere* å se forskjellen på 15" bærbar enn på en 100" skjerm... (Med mindre du har for vane å reise deg fra sofaen og gå helt inntil skjermen for å granske bildet.)

Noen ganger lurer jeg på om du setter på deg egne briller når du leser om HD DVD, du hadde aldri sagt det du sa over om det var Sony som kom med BLu-Ray spillere i alle sine bærbare og hadde lagt ved en Blu-Ray demo-plate..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Når det gjelder vissvasset ditt om at du ikke ser forskjell på DVD og HD oppløsning på en bærbar skjerm, så vitner det mer om uvitenhet, eller rett og slett stahet enn noe annet. Det er sitteavstand som avgjør om du ser forskjell på 1920x1080p eller 576p, ikke skjermstørrelse. I de fleste stuer så er det ofte en ganske stor avstand mellom sofaen og skjerm, så da blir det ofte vanskeligere å se forskjell på HD og DVD, men på en skjerm du har rett foran nesetippen så kan du granske bildene på en *helt* annen måte. Jeg vil faktisk påstå at det er *enklere* å se forskjellen på 15" bærbar enn på en 100" skjerm... (Med mindre du har for vane å reise deg fra sofaen og gå helt inntil skjermen for å granske bildet.)
    Det største problemet med å vise 1920x1080p på en 15" berbar PC skjerm er vel at den somregel ikke har en native oppløsning som takler 1:1 pixcelmapping, og derfor ikke blir optimalt for å få frem hva som ligger i 1080p.

Er ellers enig i at det somregel går fint å se forskjell på SD og full HD på slike små skjermer hvis betraknings avstanden er kort osv, men det fordrer vel også at kildematerialet utnytter HD oppløsningen på en god måte, ellers må man vel vite hva man skal se etter.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nå skal de vise en Star Trek HD DVD episode på kino. Sikkert ikke en dum måte å selge HD På. Blir nesten nødt til å kjøpe det settet, selv med den latterlige prisen.. Gøy å se "what alle the fuss is about".
    Settet kommer forresten til Norge også. Platekompaniet tar imot forhåndsbestillinger nå for 970,-

I forhold til den amerikanske prisen, er dette faktisk ikke så gæli. Amazon.com selger settet for $130. Hvis vi regner en dollarkurs på 5,50, så blir dette 715,-. Legger man til 25% moms, så havner settet på 893,75. Regner man med frakt ($7 eller $10 pluss moms) og fortollingsgebyr (93,-), så bykser man over de 970 kronene platekompaniet skal ha (vel, platekompaniet tar 30,- i frakt, så da blir det akkurat 1000,- for settet (999,- for å være pinlig nøyaktig )).

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke trådstarter bare endre trådnavnet til "HD-film prisjakt, generelt snikksnakk og lanseringsdatoer"?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har jeg sagt at jeg ikke ser forskjell på 1080p24 og 1080p60?
    Du er vel ikke den eneste HD DVD fanboyen her inne, er du vel...
    Alle 3dje generasjon Toshiba HD DVD spillere takler 1080p24 uten audiolag. AX2 klarer det nok etterhvert.
    Ja, jeg vet det, tklev. Det er bare at det er litt morsomt å lese begeistringen rundt dette nå, som det blir tilgjengelig. Da det ikke var tilgjengelig, var det mindre viktig; og selvsagt mindre viktig fordi BD var alene om å kunne vise dette. Men, som jeg har sagt før...det er på tide, og bra at Toshiba begynner å prioritere bildekvalitet og gjøre tilgjengelig den bildeinfoen som plata inneholder. Blu-ray har nemlig prioritert dette lenge. Selv PS3, som bare er en spillkonsoll, fikk dette kjapt på plass.
    Tklev, kan du ikke for en gang skyld, når du blir engasjert, styre de tåpelige beskrivelsene du så ofte kommer med. Denne gangen var det "vissvasset du kommer med...". Andre ganger er det "stønn" og "Arrg" etc.

Og dersom du leser det jeg skrev så sto det:

Jeg sier ikke at ikke jeg ser foskjell på HD og SD på laptop, gjør jeg. Jeg har også sagt at det er positivt at laptoper kommer med både BD og HD DVD, ja, for det kommer noen med BD også. Men at det skal ha så veldig mye å si for HD-formatkrigen, vel det nekter jeg å tro. Spesielt når PC er veldig opptatt av mest mulig lagringskapasitet.

Jeg har bare ikke trua på at de som liker å se film på sin laptop, at disse vil kjøpe drøssevis med HD DVD/ BD-titler. Antakelig klarer de seg lenge med sine nedlastede filmer eller DVD-plater.

Jeg kommenterte nyhetsverdien, Andy kom med, og hvor viktig det er at laptop får HD-drev. Jeg tror bare ikke det er så viktig riktig enda...

Dessuten vil jeg tro at det ikke kun er sitteavstand, men sitteavstand i forhold til skjermstørrelse som også må taes med i betraktningen. Om du sitter 50 cm fra en 14" laptop eller om du sitter 3 meter fra et 90-100" lerrett; vel, jeg synes forskjellen blir mer dramatisk på lerrett. Du trenger ikke være enig i det, selvsagt.
    Noen ganger lurer jeg på om du setter på deg egne briller når du leser om HD DVD, du hadde aldri sagt det du sa over om det var Sony som kom med BLu-Ray spillere i alle sine bærbare og hadde lagt ved en Blu-Ray demo-plate..
    Jo, det er jo nettopp det jeg gjør! Ta av deg dine HD DVD-briller, så ser du det. Med en gang man er bitte-litt kritisk til en HD DVD-nyhet, og viktigheten av denne for formatkrigen; så blir en klubbet ned med at man ødelegger "god-nyheten" noen kom med. Man blir liksom litt furt, fordi en stiller noen kritiske spørsmål og deretter beskyldt for å spore av hele greia:neutral:

Vel, tenk litt på slike bekyldninger neste gang det postes en BD-nyhet...

Men så klart; etter at Andy postet nyheten om laptops med HD DVD, kunne jeg jo bare ha sagt:

Så koselig. DET var en flott idé. Nå kommer sikkert HD DVD til å selge masse masse filmer....Men beklager, jeg klarte det bare ikke :-D
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 318 av 653 FørsteFørste ... 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 314 315 316 317 318 319 320 321 322 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •