HD formatkrigen. - Side 317

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 317 av 653 FørsteFørste ... 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 313 314 315 316 317 318 319 320 321 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 ... SisteSiste
Viser resultater 6,321 til 6,340 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvordan forklarer du at dette skal promtere HD DVD, når skjermen som viser filmen er på 14-15"? Du er vel en av de som lenge har sagt at man ikke ser forskjell på 1366x768p og 1920x1080p med mindre skjermene kommer opp i størrelser som er på 46-50". Og du er ikke den eneste som har ment det.

Jeg bare spør; for man kan ikke det ene øyeblikket påstå at man ikke trenger en 1080p-skjerm fremfor en 768p-skjerm; med mindre størrelsen er på ca. 50"...for så i dette tilfelle å hevde at en PC-skjerm på 14-15" plutselig skal få øya opp hos forbrukeren når det gjelder film i HD...:-?

Og når det gjelder å bruke HD-formatene i PC, så sier det seg vel selv; at det opplagte valget faller på det lagringsmedium med størst kapasitet. Og da er det Blu-ray som gjelder. Og innenfor dataindustrien så nevnes Apple, Dell, HP og Acer som også kommer med Blu-ray drives på sine laptops.
    Veit ikke hvor mye det har å si for HD DVD som sådan. Men selv den urgamle bærbare min kan jeg koble til TV'n og se DVD eller andre mediefiler. Og jeg veit en del liker å bruke bærbar til dette + vanllig PC bruk istedet for en "stor" multimedia PC i stua - (dog de fåes jo med ganske greie å små kabinett for de som lyster). I tillegg har de jo den mulligheten å ha en filmavspiller/HD DVD avspiller på reise - for å se på innbygd skjerm (grøss) eller tilkobling til onkels HDTV når han besøkes en uke på vestlandet.

Ellers er jeg enig i dette med skjermstørrelse og oppløsning - pluss man skal jo også ta med sitteavstand i regnestykket da.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvilken karakter skulle han ha gitt BD lydsporet da? Han skrev vel etterpå at han ikke fikk noe lyd i det hele tatt. Hvordan kan han da bedømme lydkvaliteten? Det hadde blitt verre om han hadde gitt det en karakter uten å ha hørt det. Men han burte kanskje ha merket dette bedre.
    Hvis man ikke har utstyr for å spille av lyden (PCM e.l. over HDMI) så bør man ikke tillate seg å anmelde filmen i det hele tatt. Skal man gjøre en jobb, så gjør den skikkelig.
    Hvis han allikevel ikke får det til så gir man ikke karaktert "0", men skriver "ikke testet" eller noe i den dur.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Og for de som mener de har null si uansett fordi forbrukerne får nok plater alikevel så tenker jeg på en ting Amir sa for en tid siden - og det var at hvis BD hadde fått til BD 50 produskjonslinjene sine så ville begge multi-plattform selskapene (Paramount og Warner) - blitt BD ekslusive studioer!
    Amir liker/likte å spinne sine egne vinklinger. I hvilken post sa han det? Mens han pustet ut om påstander om advanced PiP interaktivitet og nettilkobling som det eneste saliggjørende for Paramount?

Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Hva har skjedd siste tiden? Etter det så gikk Paramount til HD DVD ekslusiv og Warner gir ut på begge fortsatt. Ville ikke det vært fordel for BD leieren og BD kundene at disse studioene støttet BD ekslusivt i stedet? Sånn jeg ser det har det aboslutt noe å si at de får til BD 50 produksjonen sin mer effektivt.
    Det har skjedd mye mer interessante ting enn det. Det mest interessante er vel isleggingen av TotalHD og Warners beskjed om at de vil se an salget i Q4 før videre satsning vurderes. Det er fremdeles tid for BDA til å få ut profil 1.1 produkter i år nå som SoC-hardwaren for ikke-rektangulær HD PIP er klar og øke produksjonskvaliteten på BD50. Både Singulus og Oerlikon lanserer som kjent sine BD50 linjer nå i Q4. Faktisk har situasjonen for BD ikke sett bedre ut noen gang tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    I hvilken post sa han det? Mens han pustet ut om påstander om advanced PiP interaktivitet og nettilkobling som det eneste saliggjørende for Paramount?.
    Svarer du deg selv, eller bare sikrer du deg at folk mister interessen for å diskutere med deg videre?

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan forklarer du at dette skal promtere HD DVD, når skjermen som viser filmen er på 14-15"? Du er vel en av de som lenge har sagt at man ikke ser forskjell på 1366x768p og 1920x1080p med mindre skjermene kommer opp i størrelser som er på 46-50". Og du er ikke den eneste som har ment det.

Jeg bare spør; for man kan ikke det ene øyeblikket påstå at man ikke trenger en 1080p-skjerm fremfor en 768p-skjerm; med mindre størrelsen er på ca. 50"...for så i dette tilfelle å hevde at en PC-skjerm på 14-15" plutselig skal få øya opp hos forbrukeren når det gjelder film i HD...:-?

Og når det gjelder å bruke HD-formatene i PC, så sier det seg vel selv; at det opplagte valget faller på det lagringsmedium med størst kapasitet. Og da er det Blu-ray som gjelder. Og innenfor dataindustrien så nevnes Apple, Dell, HP og Acer som også kommer med Blu-ray drives på sine laptops.
    Jeg ser nå glatt forskjell på DVD og både 720p og 1080i/p på min dataskjerm, det er som natt og dag med mye klarere bilde, bedre farger og bedre dybdefølelse på en 15" med 1280x1024. De som maser om at man må opp i 50" sitter enten for langt unna eller så trenger de briller,

Men, forskjellen blir jo større på projektoren det er klart

Cyberdog

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Blu-ray Disc Statistics
    I følge denne oversikten så ser det ut til at det av utgitte BD titler så er fordelingen BD 25 - 56,67 % mot BD50 - 43,33 %. Tror ikke kommende titler er med på denne oversikten.
    Leste av denne oversikten at det er 143 titler på BD50 til nå.
    Er spill inkludert i disse 10 millionene?
    Skal ikke begi meg ut på om påstanden om 10 mill produserte er riktig eller ikke, men jeg syntes du er veldig rask Andy_Dandy med å påstå at dette er oppblåste tall.
    Ingen spill er kommet på BD50 såvidt jeg har fått med meg.

HD DUD fanboys må snart prøve å bli konsekvente. Enten påstes det at yielden er så dårlig at de ikke klarer å lage nok feilfri plater (dette fremheves hver gang en tittel blir utsatt), for i neste øyeblikk å hevde at det finnes en gigantisk overkapasitet og at pressene står stille i lengre periode. På meg virker det som om man uansett finner på sitt eget negative spinn.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Det var dette du skrev:

Beklager Andy_Dandy, jeg leste innlegget ditt som om du mente at de blåste opp tallene, ikke som at de blåste opp saken.
    Den er god, ingen årsak.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig med deg i det SVS, men signaleffekten vil bety mye. Husk på at de aller, aller fleste av de som kjøper disse 10 milloner laptop'ene neste år har verken HD DVD eller Blu-Ray spiller fra før. Dette vil signalisere for dem at nå er teknologien kommet så langt at dette er den soleklare fremtiden.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hddvd-kb
    SVS!-man: Det er mange som ser film på laptop mens de reiser, det er også mange som kobler laptopen sin til en ekstern skjerm/TV. Jeg gjør dette selv, og hadde laptopen min hatt HD DVD spiller ville jeg kunne ha brukt denne til å vise HD i full 1080p på min 40" LCD-TV.
    Også et meget godt poeng det her.

Og her:

Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    De fleste av oss her inne vet jo godt at det er lite hensiktsmessig med så høy oppløsning med liten tv, men de vanlige forbrukerene vet ikke det.. derfor så mener vel Andy at det er en bra promotering.. Hadde alle visst at du burde iallefall ha minst 100" før du ser merkverdig forskjell på DVD og HD så kunne vi likesågodt begravd HD formatene først som sist..
    Når det gjelder BD eller HD DVD som lagringsmedium kommer det aldri til å ta av.. Mye mere fleksibelt med et stort minnekort, og det er sikkert ikke mange årene før disse kommer med en størrelse og pris som er akseptabel nok..
    Dere forstod litt bedre hvor jeg ville henne enn SVS, kan man si.....

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Helt enig med deg i det SVS, men signaleffekten vil bety mye. Husk på at de aller, aller fleste av de som kjøper disse 10 milloner laptop'ene neste år har verken HD DVD eller Blu-Ray spiller fra før. Dette vil signalisere for dem at nå er teknologien kommet så langt at dette er den soleklare fremtiden.
    Ja, DET er jeg enig med deg i, men her har verken det ene eller det andre formatet noen store fordeler mtp HD-formatkrigen, vil jeg tro. Begge format stiller med sterke merker i ryggen: som f.eks HD DVD/ Toshiba og Blu-ray/ Apple og Dell.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ingen spill er kommet på BD50 såvidt jeg har fått med meg.

HD DUD fanboys må snart prøve å bli konsekvente. Enten påstes det at yielden er så dårlig at de ikke klarer å lage nok feilfri plater (dette fremheves hver gang en tittel blir utsatt), for i neste øyeblikk å hevde at det finnes en gigantisk overkapasitet og at pressene står stille i lengre periode. På meg virker det som om man uansett finner på sitt eget negative spinn.
    Neida, her kan det godt være at flesteparten av disse platene er feilproduserte, derfor må produksjonskapasiteten være så høy. Spekulasjon fra meg selvsagt, men tallene sier ikke noe tydelig om dette.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, DET er jeg enig med deg i, men her har verken det ene eller det andre formatet noen store fordeler mtp HD-formatkrigen, vil jeg tro. Begge format stiller med sterke merker i ryggen: som f.eks HD DVD/ Toshiba og Blu-ray/ Apple og Dell.
    Er vel heller ikke uten betydning at MicroSoft støtter HD DVD i denne sammenhengen....

Ellers har jeg kun hørt om Toshiba foreløpig, som vil levere alt av lap-top'er med HD-drive neste år! Det vil si, som alle vet, en HD DVD-drive.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel heller ikke uten betydning at MicroSoft støtter HD DVD i denne sammenhengen....

Ellers har jeg kun hørt om Toshiba foreløpig, som vil levere alt av lap-top'er med HD-drive neste år! Det vil si, som alle vet, en HD DVD-drive.....
    Hva heter laptopene fra Microsoft?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter laptopene fra Microsoft?
    Du skjønte hva jeg mente. MicroSoft foretrekker HD DVD fremfor Blu-Ray som lagringsmedium, også til PC'er.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Jeg ser nå glatt forskjell på DVD og både 720p og 1080i/p på min dataskjerm, det er som natt og dag med mye klarere bilde, bedre farger og bedre dybdefølelse på en 15" med 1280x1024. De som maser om at man må opp i 50" sitter enten for langt unna eller så trenger de briller,

Men, forskjellen blir jo større på projektoren det er klart

Cyberdog
    Er enig i dette også, når jeg tenker meg om. Man sitter jo så nærme en PC-skjerm at den bedre oppløsningen kommer til sin rett, selv om skjermen er mindre.

Så da var jeg faktisk ikke enig med SVS i noen verdens ting i denne saken.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skjønte hva jeg mente. MicroSoft foretrekker HD DVD fremfor Blu-Ray som lagringsmedium, også til PC'er.....
    Selvfølgelig skjønte jeg hva du mente. Men dersom Sony Vaio, Dell, Acer, Apple og HP sier de kommer til å kjøre BD-drev i sine laptoper, så gjør de det. Det samme gjør Toshiba med HD DVD...og det helt uten at Microsoft kan påvirke HW-sammensetningen nevneverdig...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i dette også, når jeg tenker meg om. Man sitter jo så nærme en PC-skjerm at den bedre oppløsningen kommer til sin rett, selv om skjermen er mindre.

Så da var jeg faktisk ikke enig med SVS i noen verdens ting i denne saken.....
    Nei, du er som regel enig med sistemann
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig skjønte jeg hva du mente. Men dersom Sony Vaio, Dell, Acer, Apple og HP sier de kommer til å kjøre BD-drev i sine laptoper, så gjør de det. Det samme gjør Toshiba med HD DVD...og det helt uten at Microsoft kan påvirke HW-sammensetningen nevneverdig...
    Har de sagt noe konkret om når, og i hvilket omfang, eller er dette helt uti det blå?

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs-man, hva har forskjellen mellom DVD og HD DVD med 50" og 1080/768 å gjøre? Virker som du roter fælt og det går litt i spinn for deg i diskusjonene nå. Fordi om man ikke ser forskjell mellom 768p og 1080p på inntil 50"-skjerm ved 3meters sitteavstand, så betyr ikke det automatisk at man heller ikke ser forskjell mellom SD DVD og HD DVD på liten skjerm og 20cm sitteavstand.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    svs-man, hva har forskjellen mellom DVD og HD DVD med 50" og 1080/768 å gjøre? Virker som du roter fælt og det går litt i spinn for deg i diskusjonene nå. Fordi om man ikke ser forskjell mellom 768p og 1080p på inntil 50"-skjerm ved 3meters sitteavstand, så betyr ikke det automatisk at man heller ikke ser forskjell mellom SD DVD og HD DVD på liten skjerm og 20cm sitteavstand.....
    Åh, så nedlatende, da Sage. Men bare fortsett....

Og nei, det går ikke i spinn for meg. Husk, at det trenger nødvendigvis ikke gå i spinn for noen, bare fordi du ikke er med på tanken, eller at du ikke husker hva som er debattert tidligere.

Og det du kommenterer har så visst med temaer vi flere ganger har vært innom.

Men jeg legger merke til fra dere HD DVD fanboys at man ser forskjell eller ikke forskjell på der hvor det passer inn for dere, eller hvor Toshiba mener dere skal se forskjell.

For eksempel ser dere ikke forskjell på 1080/24p og 1080/60p (selvsagt gjør dere ikke det, når 24p ikke er klart, med unntak av to litt buggy firmware som kom til USA-maskinene). Man ser ikke forskjell på 768p og 1080p med mindre man har en stor skjerm; si fra 50" og oppover (selvsagt gjør man ikke det, fordi man selv ikke hadde råd til en 50" 1080p skjerm). Det er ikke noe poeng at Toshiba kjører 1080p, nesten ingen ser forskjell alikevel.

Men så skal de samme plutselig forsøke å innbille meg at alle nå ser forskjell på SD DVD og HD DVD på en 14" laptop, og at den forskjellen er så stor at folk nå endelig skal få øynene opp for HD. Vel, jeg har alltid inntrykk av at jo mindre skjerm, jo vanskeligere å se noen forskjell.

Men nå var jo Andy Dandy enig i det jeg skrev. Helt til en annen skrev at han syntes at det burde være en forskjell; ja, så da var Andy Dandy enig i DET i stedet LOL, må være lov å si da.

Men klart. USA hvor HD DVD har best fotfeste med sine javne 60/40, 65/35 og 70/30....så er ståa en helt annen for resten av verden. Jeg har lenge mistenkt at BD leder markant over HD DVD i Europa, også. Vi vet ståa i enkelt land som Japan, Australia og Norge, og da er det ekstra moro å lese at BD selger 4-to-1 i Storbritania. Og nå det siste, at BD selger også 4-to-1 i Nederland. Det er grunn til å anta at de som har sagt (Sony var det vel) at BD leder 4-to-1 i hele Europa, sågar kanskje 5-to-1, faktisk stemmer. Og dette til tross for at Toshiba hevder dominans her pga av sitt salg av spillere...

Fordi HD DVD er sonefri, så kjøper veldig mange fra Europa (og de i USA) sine filmer fra amerikansk nettsteder. Selv da klarer ikke HD DVD å ta noe særlig innpå, med mindre det er en uke hvor BD nesten ikke har sluppet titler. Da regnet jeg med, slik tallene nå fra forskjellige europeiske land også nå viser, at enkeltlandene her kjøper BD.

Og jeg forundrer meg jo vær gang jeg leser at HD DVD er forbrukernes format, nr hele verdens forbrukere har sagt at de vil ha BD. Ikke ett eneste land i verden, og med de sinnsykt sponsede Toshiba-spillerne, så er det ikke ett sted hvor HD DVD leder. Og slik har det vært i snart 11 strake måneder

Så nei, Sage, det går ikke i spinn for meg. Jeg koser meg med BD, og gleder meg til BD står igjen som vinneren
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 317 av 653 FørsteFørste ... 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 313 314 315 316 317 318 319 320 321 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •