HD formatkrigen. - Side 314

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 314 av 653 FørsteFørste ... 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 310 311 312 313 314 315 316 317 318 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 ... SisteSiste
Viser resultater 6,261 til 6,280 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette har blitt komentert av Penton-man på insidertråden på Blu-ray forumet. I følge ham er årsaken til problemene enkelte spillere som ikke var oppdaterte i forhold til java, og ikke BD+ i seg selv. Problemet var lett løselig med en firmware upgrade.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ja, i dette tilfelle har de innkodet bildet to ganger med forskjellige bitrate/komprimering (i motsetning til Warner som nå bruker samme VC-1 innkoding på begge utgivelsene). Spilletiden er jo så kort at det her sikkert er snakk om konstant bithastighet gjennom hele filmen.
    Takk for oppklaringen! Da var jorda rund og ikke flat som jeg fryktet et lite øyeblikk

Får håpe Warner endrer litt på prosessene sine og får utnyttet mer av BD-platene etterhvert. Ser ikke for meg at det skulle være noe problem å gjøre to komprimeringsrunder og så sende 2 forksjellige "pakker" til trykking? De gjør jo forsåvidt det på lyd allerede? Så her dreier det seg vel bare om å kjøre 1 ekstra komprimeringsrunde for BD platene basert på samme HD master.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Spielberg er en snåling, har mistet all respekt for den mannen, og gode filmer har han ikke regissert på år og dag. Godt han snart blir kastet ut med hodet først fra Paramount Studios!

Men uansett; jeg tror ikke det er HD DVD han har all verdens imot, har i alle fall til gode å høre argumentene hans for det. Er nok mest at han ikke ønsker disse filmene utgitt i HD før HD-markedet er større. Dessuten tar jeg alt som skrives i Blu-Ray.com med en stor klype salt.
    Pøh, det skriver du bare fordi du er en HD DUD støttespiller.

Ellers så fremstår vel faktisk blu-ray.com som mer troverdig enn Universals lysbilder i Spielberg saken...

Så har vi jo også denne saken med at Warner skulle gå Blu-Ray eksklusive innen et døgn...... Den saken var riktignok postet på forumet, de turte ikke poste den som en nyhet, heldigvis.
    Den saken ble plantet av noen HD DUD fanboyz fra AVS. Utrolig bra gjennomført BTW.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig noe matnyttig info:
    Does the lack of profile 1.1 players for the holidays have you concerned? - Page 5 - Blu-ray Forum

"Quote:
    Originally Posted by amillians
    Specifically, the ability to process luma key metadata for non-rectangular PiP, which requires mega CPU cycles or specific silicon, currently found in only two SoCs.

Actually four SoCs. You're forgetting the NEC EMMA3, and there is another one that is not widely known about yet that will be appearing in yet-to-be-anounced BD players just before the holidays. Oops, five counting the new STM chip...

Interessant at BD må ha muligheten til å prosessere ikke-rektangulær PIP (i tillegg til tidligere rykter om HD PIP - som jeg aldri har fått med meg om vil være påkrevd eller opsjon). Det kan jo forklare hvorfor profil 1.1 produkter så langt ikke har materialisert seg. Man venter på den nødvendige silisiumen for å få det implementert.

Digresjon: Det kan jo gi helt uante muligheter for å integrere nye "blue-screen" elementer i hovedbildet og et helt annet nivå av interaktivitet enn det som HD DVD leverer med sin low-rez firkant PIP.

Ellers så hinter Jack fremdeles om at det skal komme til nå uannonserte profil 1.1 spillere på markedet før julesalget.

Venter spent på info om Panasonic DMP-BD30...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Auda...

Microsoft & Toshiba to push HDi features beyond HD DVD - Engadget HD

Den artikkelen som var i ITavisen eller hva det var ser ut til å ha vært inne på noe.
    Joa, nesten. ITavisen presenterte det som om HDi var en nyhet som skulle implementeres for å gi HD DVD interaktivitet. Og at man dermed fikk nok et HD-format å holde rede på. Det stemmer jo ikke i det hele tatt. Men det var sikkert denne saken de egentlig rapporterte fra.

Toshiba og Micro$oft har altså iverksatt et eget fora kalt HDi for digital distribusjon (altså ikke bare innenfor HD-DVD formatet).
    Høres jo for så vidt ut som en god ide. HDi består jo stort sett bare av en xml-fil som forteller hvilke video- og billedfiler du har, en CSS-fil som forteller hvordan menyene skal se ut, og et javascript som forteller hva som skal skje når du trykker på de forskjellige menyknappene. Det burde ikke være så mye hokus-pokus å få dette til å fungere i et miljø utenfor HD DVD-spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    playX.no Best på underholdning har nå oppdatert sine Blu-ray sider med endel nye tittler og release-datoer for Skandinavia.

Ting som jeg ihvertfall skal ha er;

Sunshine
    Day After Tomorrow
    Robocop
    Fantastic Four 2
    Once upon a time in Mexico

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe Warner endrer litt på prosessene sine og får utnyttet mer av BD-platene etterhvert. Ser ikke for meg at det skulle være noe problem å gjøre to komprimeringsrunder og så sende 2 forksjellige "pakker" til trykking?
    Nå er det nettopp dette de har gjort på Nature's Journey utgivelsen, for at hver av utgivelsene skal gi et optimalt bilde avhengig av sine respekive spesifikasjoner. Det er bare det at det ikke er synlig forskjell i det endelige resultatet.
    En etter en blir mytene rundt BD's overlegene spec's avkledd og avslørt i praksis og snart er også fordelen med større kapasitet historie. ikke rart Paramount anså HD DVD som det mest fornuftige valget

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Nå er det nettopp dette de har gjort på Nature's Journey utgivelsen, for at hver av utgivelsene skal gi et optimalt bilde avhengig av sine respekive spesifikasjoner. Det er bare det at det ikke er synlig forskjell i det endelige resultatet.
    En etter en blir mytene rundt BD's overlegene spec's avkledd og avslørt i praksis og snart er også fordelen med større kapasitet historie. ikke rart Paramount anså HD DVD som det mest fornuftige valget
    Tja, der benytter man dog maxbitrate tilgjengelig på HD-DVD heleveien, pluss at man har redusert audio-bitraten for å ha max fokus på video-bitraten. Selvsagt så gir det ett helt suverent resultat.

At man ikke har noe å hente ved å øke bitraten på utgivelser som har ett gjennomsnitt på 10-12, er en annen sak. Warner har bevist at de klarer å lage fabelagtige utgivelser selv ved de bit-rater, men jeg er sikker på at flere likevel ønsker video-bitrater på 25-35 på disse utgivelser også.

HD-DVD har udiskutabelt ett strammere bit-budsjett enn BD. Det har selvsagt ikke så mye betydning som BD-fans hevder, men heller ikke så lite betydning som HD-DVD-fans hevder heller.

Oktober blir er en suveren måned, Transformers på HD-DVD og Spiderman på BD. (Må snart klippe Visa-kortet).

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Akkurat det med letterboxing var ikke Scanbox alene om, da. Jeg har flere filmer i hylla fra store studioer som bare har letterbox (bl.a. 12 Monkeys og Titanic)

Ja, for all del. Scanbox var skikkelig ræva på de fleste måter ganske lenge (jeg er fortsatt skeptisk til å kjøpe Scanbox-utgivelser). Hvis jeg skal si noe positivt om dem, så må det være at de, i motsetning til de andre norske distributørene på den tiden, skjønte at man også måtte gi ut nyheter på DVD, og at de måtte utgis samtidig som VHS-utgaven.

Scanbox har vel skjønt ryktet sitt, de byttet vel navn for ett par år siden hvis jeg ikke tar feil.

Scanbox fortjener all den pepper de kan få! Utrolig irriterende å se filmer fra dem :evil:

Har de egentlig noe i en HD tråd å gjøre?
    Får vel advare litt da, hvis de greier å levere samme dritten når de begynner med HD utgivelser etter hvert.

Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Jeg gleder meg sinnsykt til Das Boot kommer på BD..... Forhåpentligvis i un-Cut, på to plater. (ca. 4 timer 47 min)
    Min drøm hadde vært om de ha ut alle 3 utgavene på en gang, Slik at man kunne velge om man ville se Kino Versjonen, Director's Cuten eller den originale mini-serie versjonen på som vel var rundt 6 timer lang. Husker det som om det var i går når NRK sendte den 3 lørdager på rad. En av mine største film opplevelser, selv om det var via antenne på campingplass i Sverige på 14" reise TV. Fikk klaus følelsen til å med der.

Den er i dag umulig å få tak i. En kompis hadde fått tatt den opp, og jeg skulle få kjøpe den, men han/eller faren hadde greid ta over den.

Etter min mening tidenes beste krigsfilm.

Jeg tipper at Spielberg har fått 150 mill $ for å støtte BD eksklusivt. Det er derfor de ikke hadde råd til å gi Paramount/DW disse pengene da de gikk eksklusivt HD DVD.........
    Hvis man husker tilbake til starten av DVD, så tok det også meget lang tid før Spielberg ga ut noe der. Hvis jeg ikke husker feil så var vel Amistad en av de første han slapp. Jeg kjøpte den, og den kom ut i 1999, altså 1,5 til 2 år etter lansering.

Nå tester han nok hvordan responsen er med Close Encounters på BD. Håper alle kjøper den. For hvis presset blir for fra fansen så kommer nok filmene, slik George Lucas måtte med Star Wars Episode 4-6. Han ønsket jo ikke at de skulle komme på DVD før Episode 3 var sluppet. Det samme skjedde senere når han nesten ble tvunget av fansen til å gi oss original utgavene av Episode 4-6, selv om han ikke ville.

Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Tilsvarende ting har jeg sett andre steder tidligere. En film-reviewer har tidvis ekstrem stor påvirkning på folk og bør ta visse grep i forhold til å kvalitetsikre det han skriver. Slike uttalelser vitner om et så stort tomt hull oppi hodet hans at jobben som filmanmelder burde blitt terminert med umiddelbar virkning. Blir som å anmelde et ukeblad kun ved å se på bildene og ikke lese teksten..
    Hvilken karakter skulle han ha gitt BD lydsporet da? Han skrev vel etterpå at han ikke fikk noe lyd i det hele tatt. Hvordan kan han da bedømme lydkvaliteten? Det hadde blitt verre om han hadde gitt det en karakter uten å ha hørt det. Men han burte kanskje ha merket dette bedre.

Får håpe Warner endrer litt på prosessene sine og får utnyttet mer av BD-platene etterhvert. Ser ikke for meg at det skulle være noe problem å gjøre to komprimeringsrunder og så sende 2 forksjellige "pakker" til trykking? De gjør jo forsåvidt det på lyd allerede? Så her dreier det seg vel bare om å kjøre 1 ekstra komprimeringsrunde for BD platene basert på samme HD master.
    Warner har vel på de nyeste utgivelene også lik lyd på begge formater. De har droppet PCM fremfor True HD så vidt jeg har fått med meg.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Tja, der benytter man dog maxbitrate tilgjengelig på HD-DVD heleveien, pluss at man har redusert audio-bitraten for å ha max fokus på video-bitraten. Selvsagt så gir det ett helt suverent resultat.
    Etter hva jeg kan forstå benytter man da max bitrate tilgjengelig både på HD og BD heleveien, nettopp for å få så bra bilde som overhodet mulig ved de forskjellige format?
    Dessuten er vel heller ikke audio-bitraten så spesielt redusert, den tilsvarer da tross alt et Dolby trueHD-spor...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Den er i dag umulig å få tak i. En kompis hadde fått tatt den opp, og jeg skulle få kjøpe den, men han/eller faren hadde greid ta over den.
    Vel, gode nyheter til deg da (Har vært ute et par års tid):
    http://www.play.com/DVD/DVD/4-/15639...s/Product.html

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    Vel, gode nyheter til deg da (Har vært ute et par års tid):
    http://www.play.com/DVD/DVD/4-/15639...s/Product.html
    Mener å huske at den var lenger. Men da er det nok den, og den har jeg hatt siden utgivelsen

Da var nok ikke de tre episodene som den ble delt opp i mer enn 97 minutter. Mente å huske at de var 2 timer. Men uansett så er nok Director's Cut versjonen den som er best av dem. Ikke for kort, ikke for lang, akuratt passe.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Etter hva jeg kan forstå benytter man da max bitrate tilgjengelig både på HD og BD heleveien, nettopp for å få så bra bilde som overhodet mulig ved de forskjellige format?
    De brukte feil video codec på BD. AVC neste gang takk.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil?! De brukte da VC-1 på 37 Mbps...snakker meg om bortforklaringer
    Er det noen codec som har bevist sin kvalitet så er det jo VC-1.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen mener at AVC gir bedre resultat. Men jeg leste noen som sammenlignet (på et stort lerret) The Prestige. De sjekket ut Disney's BD utgave i AVC, og Warner's utgave i Europa som var gjort VC1, og brukte HD DVD av den. De klarte ikke å se noe forskjell på disse to.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spielberg er en snåling, har mistet all respekt for den mannen, og gode filmer har han ikke regissert på år og dag. Godt han snart blir kastet ut med hodet først fra Paramount Studios!
    He, he....!
    Ble litt nysgjerrig på hvorfor du har mistet all respekt for den mannen?

Og blir han snart kastet på hodet ut av fra Paramount Studios? Hvor har du det fra?
    Tror du virkelig de har "guts" til å kaste Mr. Spielberg på hodet ut fra Paramount Studios?
    OK, vi får håpe at de gjør det og at de kaster både han og filmene hans over til et BD vennlig selskap.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Free Record Shop Goes Blu-ray

Flere små men gode bidrag i format krigen.

News

Free Record Shop Goes Blu-ray

Posted October 8, 2007 by Josh

Blu-ray Movies Free Record Shop, the Netherlands's largest home entertainment retailer, has announced that they have officially endorsed Blu-ray as the successor to DVD. Since Blu-ray has launched in the Netherlands, it has outsold HD DVD on an average of 4-to-1, showing business owners that the buying public is demanding high definition content, and they want that content on Blu-ray.
    Blu-ray.com - Free Record Shop Goes Blu-ray

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    He, he....!
    Ble litt nysgjerrig på hvorfor du har mistet all respekt for den mannen?

Og blir han snart kastet på hodet ut av fra Paramount Studios? Hvor har du det fra?
    Tror du virkelig de har "guts" til å kaste Mr. Spielberg på hodet ut fra Paramount Studios?
    OK, vi får håpe at de gjør det og at de kaster både han og filmene hans over til et BD vennlig selskap.
    Hehe, vent og se, de er leie av sytingen og gnålingen hans, og kontrakten hans går visst ut til neste år.....

Like greit å sette litt mindre kravstore folk til de store filmprosjektene. Gi ungdommen sjansen til å hevde seg!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, vent og se, de er leie av sytingen og gnålingen hans, og kontrakten hans går visst ut til neste år.....

Like greit å sette litt mindre kravstore folk til de store filmprosjektene. Gi ungdommen sjansen til å hevde seg!
    Er det derfor du også hadde mistet all respekt for den mannen eller? Spør igjen fordi du svarte egentlig ikke på det spørsmålet.

Og du har dette fra sikre kilder? Altså at de er lei av sytingen og gnålingen hans og kommer derfor ikke til å forlenge kontrakten hans!
    Er utrolig imponert over dine inngående kilder mot Paramount Studios. Ja, for jeg regner med at du har det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Er det derfor du også hadde mistet all respekt for den mannen eller? Spør igjen fordi du svarte egentlig ikke på det spørsmålet.

Og du har dette fra sikre kilder? Altså at de er lei av sytingen og gnålingen hans og kommer derfor ikke til å forlenge kontrakten hans!
    Er utrolig imponert over dine inngående kilder mot Paramount Studios. Ja, for jeg regner med at du har det.
    En av Viacom's toppsjefer hadde noen ytringer om Spielberg som ikke akkurat tyder på gode forhold til Spielberg (Viacom eier Paramount/DW og var de som ingikk kontrakten med HD-DVD Group).

Viacom Kisses Off Spielberg

In what appeared to some analysts to be a remarkably cavalier comment from the head of the company that had paid $1.6 billion for the DreamWorks film company in 2005, Viacom CEO Philippe Dauman said Tuesday that if Steven Spielberg decides to leave DreamWorks when his contract expires next year, "the financial impact to Paramount first and especially to Viacom overall would be completely immaterial." Dauman's dismissive comments came as rumors spread that Spielberg, a DreamWorks cofounder, was becoming increasingly unhappy over his relationship with Paramount chief Brad Grey since the acquisition. Nevertheless, most of Paramount's successful releases since the acquisition have been DreamWorks' productions, and it was assumed within the industry that Viacom would do whatever was necessary to allay Spielberg's concerns. On the contrary, Dauman told a Goldman Sachs conference in New York Tuesday, Paramount was already planning for Spielberg's departure. Reporting on Dauman's remarks, Daily Variety commented that they were especially "notable" given the fact that publicly Dauman "usually speaks in formal, restrained tones."
    Movie & TV News @ IMDb.com - Studio Briefing - 19 September 2007

Side 314 av 653 FørsteFørste ... 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 310 311 312 313 314 315 316 317 318 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •