HD formatkrigen. - Side 309

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 309 av 653 FørsteFørste ... 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 305 306 307 308 309 310 311 312 313 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 ... SisteSiste
Viser resultater 6,161 til 6,180 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Hvis prisene er for høye så ikke kjøp! Tilbake i 1998/1999 betalte jeg villig vekk 350-400 kr p DVD tittel. Skal jeg nå sitte og grine for at jeg betaler 120-400 kr pr Blu-ray tittel? 10 år etter og 300.000 kr forskjell i årslønn? Den gangen betalte vi glatt 5000 kr+ for DVD spillere som sikkert er som kontorkalkulator i forhold til dagens DVD spillere til 500 kr.
    Poenget mitt var at Sony Pictures er et grådigere studio enn resten. Dette er den andre filmen som har hatt en uvanlig høy veiledende pris i USA. Det begynner å ligne på en trend, og ikke et unntak.. Derfor synes jeg det er viktig å reagere på slikt.

Jeg har tidligere gått ut og gratulert Blu-Ray med at de også har de rimeligste filmene, i form av Disney. Så da må du nesten tåle at jeg går ut og sier ifra når et av de større BD studioene velger å gå opp i pris..

Det er viktig å bevistgjøre folk om slike ting, studioene baserer mye av prisingen sin på word-of-mouth, og dersom de får mange tilbakemeldinger om at ting er for dyrt, så er de kanskje litt mer skeptisk neste gang de skal slippe noe tilsvarende på formatet.

PS: Hva mener du er så spesielt med Spiderman 3 som skulle tilsi at den skulle koste mer enn de andre titlene, den også hadde en MSRP på 50$ i USA..

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    DVD Forum closer to approving 51GB HD DVD - 10/4/2007 - Video Business

Spennende.. Dersom de faktisk klarer å bruke HD51 til film så er det ikke mange argumenter igjen for å støtte Blu-Ray..?
    Nei da, de to viktigste argumentene gjenstår vell.
    Hardware støtten og studio støtten.:-D

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Close Encounters" havner jo under 200,- grensen, min ligger på 196 kroner hos DVD Pacific.

Sony ser vel sitt snitt til å tjene noen kroner ekstra inn, penger de normalt taper på feilproduksjon osv. De vet vel at både "Spider-Man 3" og "Close Encounters" kommer til å selge veldig bra.

Og selv om "Close Encounters" inneholder seamless branching av 3 versjoner av filmen, så er det ikke normalt at de tar ekstra for dette, så lenge det ikke kommer i mer påkostet omslag.

Eksempler som "The Abyss" og "Independence Day" på DVD kostet ikke mer enn vanlig når de ble sluppet.

EDIT:

Sony slipper også snart utgivelsen "The Company" som er en mini serie på 286 minutter, denne tar de $56 for: DVD Pacific - Buy New DVD Movies, HD DVD and Blu-Ray discs
    Den går nok fint inn på 2 disker, og burte ikke kostet noe mer enn "Pirates" filmene i produksjon, som også kommer på 2xBD50 disker, som koster $20 mindre i retail pris. Heldigvis er forskjellen i ut pris kun $10. Det betyr at Sony tar betalt for lengden og ikke hva det faktisk koster å lage ting.

EDIT 2:

Hvis man sammenligner med Warner sin slipp av "Blade Runner" så tar de kun $40 for den utgivelsen, og det er 5 disk utgaven uten boks. Da kan vel ingen nekte for at Sony overpriser litt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Nei, jeg bare påpeker at å velge HD DVD fremfor BD fremstår som et irrasjonelt valg sett i lys av studio- og hardwarestøtten.
    Jeg skal ikke motsi deg på dette spesifikke argumentet.....

men...

da må jeg tillate meg (for argumentasjons skyld) å påpeke at å velge BD fremfor HD DVD fremstår som et irrasjonelt valg sett i lys av hardwarepriser, regionskoding og ferdig interaktivitet. (Og for noen er faktisk studiostøtten til HD DVD en pluss-faktor (Universal og nå Paramount/DW))

Isolerer du 1 faktor, slik som du har gjort der jeg siterer deg, så er selvfølgelig påstanden din ubestridelig, men det totale bildet er jo som kjent mye mer nyansert. Alle prioriterer forskjellig, og jeg tror ikke på at du virkelig ikke kan se den andre siden av denne saken. Jeg ser fordeler og ulemper med begge formatene, og blir ofte litt paralysert av å se denne saken fra flere synsvinkler. Derfor er jeg også ydmyk overfor de valg andre har gjort.

Hva skjedde med deg, Espen? På nittitallet fremsto du som seriøs bransjejournalist i bl.a. Lyd & Bilde, og var en av de få hjemmekinoentusiastene som uttalte seg med teknisk tyngde. Skjellsordet i signaturen din vitner om en holdning jeg ikke kjenner igjen fra dine tidligere befatninger med hjemmekinoteknologi. Du var alltid mer nyansert enn som så. Jeg respekterer ditt valg av BD, men skjønner ikke den fiendtlige holdningen til det andre formatet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en rekord for Blu-Ray! 50$ i MSRP for enda en film, denne gangen er det snakk om en katalogfilm t.o.m.. :-( Sony Pictures fortsetter med sine 50$ MSRP(Spiderman 3 hadde også 50$), det gir en Amazon.com pris på 35$, noe som kan være vanskelig å få gjennom 200NOK grensen dersom dollaren ikke holder seg under 5,7..

Amazon.com: Close Encounters of the Third Kind (30th Anniversary Ultimate Edition) [Blu-ray]
    Synd at det oppgis "villendene pris" på 50$ for enkelte BD filmer.
    Allikevell så syntes det ikke å bli noe problem da ingen av nettbutikkene forlanger disse summene.
    Spidermann 3 hadde også 50$ som veilledende pris men selges stor sett til ca 30$. Så jeg ser ikke problemet her egentlig
    Ikke noe problem å få tak i Spidermann 3 til under 200 kroners grensen.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Denne har jeg forhåndsbestilt for lenge siden....gleder meg.....

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Synd at det oppgis "villendene pris" på 50$ for enkelte BD filmer.
    Allikevell så syntes det ikke å bli noe problem da ingen av nettbutikkene forlanger disse summene.
    Spidermann 3 hadde også 50$ som veilledende pris men selges stor sett til ca 30$. Så jeg ser ikke problemet her egentlig
    Ikke noe problem å få tak i Spidermann 3 til under 200 kroners grensen.
    DVDstrax scandinavias largest online DVD shop

Close Encounters of the Third Kind på DVDstraks til under 200 kroners grensen den også.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

regionskoding

Hvis Bluray taper krigen. Er det trolig att HD-DVD får utgji filmer fra de tidligere Bluray venlige filmselskapene uten og bruke regionskoding. Trodde at Kodingen er bestemt av filmselskapene.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Hvis Bluray taper krigen. Er det trolig att HD-DVD får utgji filmer fra de tidligere Bluray venlige filmselskapene uten og bruke regionskoding. Trodde at Kodingen er bestemt av filmselskapene.
    på Blu-Ray så stemmer det at det er filmselskapene som bestemmer om de skal ha sonekodet eller ikke.

Men på HD DVD så er det ikke lagt inn mulighet for dette. Den kan komme etter hvert hvis det skulle bli behov. Men ingenting er planlagt ennå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en rekord for Blu-Ray! 50$ i MSRP for enda en film, denne gangen er det snakk om en katalogfilm t.o.m.. :-( Sony Pictures fortsetter med sine 50$ MSRP(Spiderman 3 hadde også 50$),
    MSRPen til SM3 ble satt ned til $44, ble den ikke?

det gir en Amazon.com pris på 35$, noe som kan være vanskelig å få gjennom 200NOK grensen dersom dollaren ikke holder seg under 5,7..
    Joa, men siden dollaren er på ca. 5,40 nå, så tror jeg det tar sin tid før den kommer seg såpass høyt igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhh....nå er vel den Close Encounter filmen ikke akkurat noen typisk katalog tittel eller ordinær utgivelse. Den består av 3 forkjellige utgaver av filmen sydd sammen med seamless branching.
    Neida, men hva med Blade Runner da? Den består av fem utgaver av filmen og enorme mengder ekstramateriale. Denne har en MSRP på $40.

Hvor mange spesial utgaver har du på vanlig DVD som du betalte flere hundre kroner for? Personlig har jeg jeg flere (Akira tin box edition, Halloween Limited Edition, Opera Limited Edition, Suspiria Limited Edition, Leon Japansk Edition, Brazil Criterion Edition, de første Disney's Treasures i tin box edition fra USA etc).
    Jeg har en del bokssett som har kostet rundt omkring 500,-, men det har alltid vært mer enn en film i hver boks. Eneste unntaket er vel LOTR Extended Edition der jeg har kjøpt samleboksene for alle tre, men disse var strengt tatt ikke så dyre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDstrax scandinavias largest online DVD shop

Close Encounters of the Third Kind på DVDstraks til under 200 kroners grensen den også.
    Glimrende! La inn bestilling der selv nå for å sikre meg den :-D

Og slengte på Eyes Wide Shut og Arlington Road i samme slengen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende! La inn bestilling der selv nå for å sikre meg den :-D
    Urk. 4. kv. kommer til å bli smertefull for kredittkortet mitt La akkurat inn forhåndsbestillinger på platekompaniet.no, og skal til å legge inn en samlebestilling på amazon.com. Til sammen blir det 7 HD DVDer, 12 DVDer og alt for mange tusenlapper :neutral:

Tusenlappene flyr fort når man først setter i gang, gitt...

Har til og med sett meg nødt til å utsette Top Gun og Tremors for å kunne forsvare pengebruken (Jaja, bestiller dem i januar, tenker jeg)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha! Jepp, pengene flyr når får dilla. Har hatt en lang periode jeg har kjeda meg litt med DVD. Men fram til for ca 1 år siden lå månedsforbruket på 2-3000 kr pr måned bare på film.

Nå når jeg har fått dilla på HD film ser jeg at jeg fort kommer opp på samme forbruket pr måned igjen. Skumle greier men jeg koser meg utrolig mye når jeg får en ny (selv om den er gammel) BD film å sette i PS3'en. For oss som elsker film er HD formatene helt klart det nærmeste vi har vært Nirvana hittil i livet :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Får utgi?

Det er ikke helt den veien det fungerer. Hvis Blu-ray forsvinner fra markedet, så er det helt opp til de BD-eksklusive selskapene å finne ut hva de vil gjøre med filmene sine. Enten nøye seg med å gi de ut på DVD, eller å begynne å gi ut på HD DVD også (eller HD VMD, da)

(Det samme gjelder selvfølgelig motsatt vei dersom HD DVD forsvinner fra markedet)

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD Forum closer to approving 51GB HD DVD - 10/4/2007 - Video Business

Spennende.. Dersom de faktisk klarer å bruke HD51 til film så er det ikke mange argumenter igjen for å støtte Blu-Ray..?
    Måtte bare sitere dette innlegget en gang til da jeg leste at Hitachi har avslørt at de har utviklet fire lag Blu-ray disk, med lagrings kapasitet på 100 GB.
    Hitachi hevder at dagens Blu-ray spillere vil bare trenge en firmware oppgradering for å være kompatible. Kanskje ikke så gode nyheter for HD DVD når de nå antagelig og endelig har på plass HD51.

Men for meg og mange andre tror jeg så er nok det klare overtaket på hardware og software støtten det avgjørende for valget vårt.

Blu-ray.com - Hitachi Develops BD-100

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....Hitachi har avslørt at de har utviklet fire lag Blu-ray disk, med lagrings kapasitet på 100 GB.

Blu-ray.com - Hitachi Develops BD-100
    To ting er interesant med så mye lagringsplass (potensielt??)
    Det ene er at det vil kunne brukes mye lavere komprimering, med mulighet for mindre artifakter.
    Det andre er at det vil bli vanskeliggjøre piratkopier når filene er så pass store.

Eller gjør VC1 og lignende kodecer jobben så bra at 100Gb er uinteresant til filmbruk.

Til data er jo mer alltid bedre.

Spørsmålet er jo også om det vil fungere, det har jo ikke vært helt uproblematisk med BD50 og feilrate i produksjonen.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør ikke piratkopiering noe vankeligere.. De blir bare komprimert ned til størelsen av en DVD9 plate uansett..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke AACS som tar seg av regionskoding?

/S

Side 309 av 653 FørsteFørste ... 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 305 306 307 308 309 310 311 312 313 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •