HD formatkrigen. - Side 308

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 308 av 653 FørsteFørste ... 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 304 305 306 307 308 309 310 311 312 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 ... SisteSiste
Viser resultater 6,141 til 6,160 av 13053
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvorfor er det sånn at når en usaklig HD DVD fanboy skal gå til personhets av en annen, så skal flere henge seg på? Kan vi ikke diskutere HD. Esp1 diskuterer faktisk HD, og er man uenig så diskuter det!
    Ikke personhets i det hele tatt, men når Esp1 anklager alle som ikke ukritisk hyller BD som fanboys, så må det være lov å påpake usakligheten. Jeg kan sikkert dra frem masse slike kommentarer gjennom denne tråden, men jeg er på vei hjem, så det får jeg evt. gjøre etter helgen.

Du gjør også det samme som Esp1, anklager alle som ikke er fanatiske BD fans som HD DVD fanboy. Jeg er ingen fanboy. Jeg har begge formatene, og pr. i dag så foretrekker jeg faktiskt Blu-ray. Du anklaget jo også HD DVD leiren for å være desperate fordi du kunne få 9 gratis filmer ved kjøp av en spiller på Best Buy (7 hvis ikke, der 5 må du sende etter). Da jeg påpekte at jeg fikk 5 filmer i min spiller, pluss 5 til som jeg kunne sende etter, ble du helt stille.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Enig i samtlige punkter, og når jeg leser en signatur som feks Esp1 sin så tar jeg ingen av hans innlegg seriøst...
    Etter 15 år i bransjen så trodde jeg ikke at Esp1 var så annonymt, men så feil kan man ta....

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Du gjør også det samme som Esp1, anklager alle som ikke er fanatiske BD fans som HD DVD fanboy.
    Nei, jeg bare påpeker at å velge HD DVD fremfor BD fremstår som et irrasjonelt valg sett i lys av studio- og hardwarestøtten. Den situasjonen har faktisk vært uendret siden jeg valgte BD som det foretrukne HD format høsten 2005! Jeg har faktisk ikke investert noe "følelser" i dette slik som det virker som om en del andre har her inne. Selv om du er uenig i det så trenger du ikke å drive med personhets av mitt forumnavn o.l.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Game over Amir!

Can you have too much ice cream? - AVS Forum

Don't let the door hit your ass on the way out!

muahahaha
    Det utbruddet der syntes jeg var usmakelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Weekendtilbud på HD-E1

Hvis noen ennå ikke har kjøpt HD DVD-spiller, så har komplett.no tilbud på HD-E1 med fem filmer til 2495,- denne helgen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Nei, jeg bare påpeker at å velge HD DVD fremfor BD fremstår som et irrasjonelt valg sett i lys av studio- og hardwarestøtten.
    Hvorfor synes du det er rart? Når du ser på hvilke studio som støtter BD, så ser du DRM-kåte selskaper som ikke er opptatt av at kunden skal ha mulighet til å spille av filmene der de ønsker. De skal ha full kontroll hele veien. Dette ble smertelig klart nå med de nye Fox titlene som ikke fungerer på PC-plattformen, nå kan det godt hende at dette blir fikset i en oppgradering av PowerDVD etterhvert.

Regionskoding er et annet problem med Blu-Ray, det er mange som har sett seg lei på den kunstige inndeleingen av software. Spesielt når vi *vet* at det amerikanske markedet har flere ganger så mange filmer å velge mellom, ofte lavere priser samt tidligere utgivelsesdatoer.

Jeg er forøvrig enig i at dersom en kun skal se på filmutvalg og avspillerutvalg, så har BD en klar ledelse. På tross av dette så har altså HD DVD klart å opprettholde en uforholdsmessig høy andel av HD markedet!

Uansett, jeg gleder meg vilt til Transfomers på HD DVD. Først da vil vi få se hvor stor innvirking Paramount sin eksklusivitet vil ha. Det er iallefall ingen tvil om at det er årets HD-film! Spiderman 3 og Pirates 3 hadde blitt smågutter i forhold dersom de hadde blitt gitt ut på samme format..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hvorfor synes du det er rart? Når du ser på hvilke studio som støtter BD, så ser du DRM-kåte selskaper som ikke er opptatt av at kunden skal ha mulighet til å spille av filmene der de ønsker. De skal ha full kontroll hele veien. Dette ble smertelig klart nå med de nye Fox titlene som ikke fungerer på PC-plattformen, nå kan det godt hende at dette blir fikset i en oppgradering av PowerDVD etterhvert.

Regionskoding er et annet problem med Blu-Ray, det er mange som har sett seg lei på den kunstige inndeleingen av software. Spesielt når vi *vet* at det amerikanske markedet har flere ganger så mange filmer å velge mellom, ofte lavere priser samt tidligere utgivelsesdatoer.

Jeg er forøvrig enig i at dersom en kun skal se på filmutvalg og avspillerutvalg, så har BD en klar ledelse. På tross av dette så har altså HD DVD klart å opprettholde en uforholdsmessig høy andel av HD markedet!

Uansett, jeg gleder meg vilt til Transfomers på HD DVD. Først da vil vi få se hvor stor innvirking Paramount sin eksklusivitet vil ha. Det er iallefall ingen tvil om at det er årets HD-film! Spiderman 3 og Pirates 3 hadde blitt smågutter i forhold dersom de hadde blitt gitt ut på samme format..
    Hva hjelper det om formatet er sonefritt, når favorittfilmen din kunner å få på det andre formatet

Og hvorfor ønsker ikke selskapene at filmene deres skal kunne avspilles på ethvert medium. Kan det ha noe med piratkopiering å tro...?

Filmutvalg og spillerutvalg blir liksom ikke respektert fra en del på HD DVD-siden (ikke spesielt deg tklev). Dersom det er det viktigste (som gjelder for meg) så blir en liksom sett litt rart på. Det er sonefrihet som er det eneste aksepterte argumentet for et nytt HD-format. Vel, en del av oss er uenig. Jeg synes det er viktigere med filmutvalg enn sonefrihet. Og det er greit at filmutvalget så langt ikke er så stor forskjell i antall, selv om BD leder klart. Jeg ser også på kvaliteten på det som gis ut. Og med alle de katalogtitlene som nylig ble ramset opp fra Universal, så var det ikke en eneste som fristet.

Når du sier at HD DVD har klart å kapre en stor del av HD-markedet, så blir det upresist, tklev. HD DVD har klart å kapre en del av det amerikanske HD-markedet. I resten av verden (Europa med Norge, Japan, Australia...), så leder BD formidabelt. Det kaller ikke jeg å kapre marked...

Enig i at Transformers blir en stor hit på HD DVD. Men å kalle Spideman3 og POTC3 smågutter, gjør du kun for at Transformers er din egen favorittfilm. I såfall så får vi sammenligne salgstallene av de to titlene mot den ene Transformers. Jeg tror begge to kommer til å slå Transformers i antaall...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Du gjør også det samme som Esp1, anklager alle som ikke er fanatiske BD fans som HD DVD fanboy. Jeg er ingen fanboy. Jeg har begge formatene, og pr. i dag så foretrekker jeg faktiskt Blu-ray. Du anklaget jo også HD DVD leiren for å være desperate fordi du kunne få 9 gratis filmer ved kjøp av en spiller på Best Buy (7 hvis ikke, der 5 må du sende etter). Da jeg påpekte at jeg fikk 5 filmer i min spiller, pluss 5 til som jeg kunne sende etter, ble du helt stille.
    Nå kan du roe deg litt. Du sier med dette at du ikke er en HD DVD fanboy fordi du har begge format. amtidig påpeker du at jeg er en fanatisk BD fanboy. Vel, jeg har også begge format. Jeg ser det derimot som sikkert, pga filmutvalg, studio- og HW-støtte at BD kommer til å vinne.

Jeg har heller ikke anklaget HD DVD-leiren for å være desperate. Jeg sa at Toshiba og HD DVD Group nå er svært desperate etter å kapre kunder. Dersom du ikke ser dette, er du jo blind. Med SÅ billige spillere med så mange filmer bundlet sammen...vel, de har kniven på strupen dette kvartalet.

Og jeg er ikke i tvil. Selger PS3 som varmt hvetebrød, BD-standalone går ned til julesalget og noen kraftige BD-kampanjer i juleinnspurten; ja, så tror jeg valget for Warner bli enkelt i 2008...

Uansett, så kan vi vel la dette forbli saklig og ikke gå på person.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner sitter i DVD Forum's styringskomité, som nylig stemte ja til den nye trelags HD DVD-plata. Dersom Toshiba løser problemet med kompatibilitet og får i hvert fall 2. generasjonsspillerne til å lese den nye plata, tror jeg krigen er over. Da går Warner HD DVD-eksklusiv, og kommer til å fortsette med sine "bilde-i-bilde"-dokumentarer samtidig som de, om nødvendig, har plass til å øke bitrate'n på filmene sine.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Warner sitter i DVD Forum's styringskomité, som nylig stemte ja til den nye trelags HD DVD-plata. Dersom Toshiba løser problemet med kompatibilitet og får i hvert fall 2. generasjonsspillerne til å lese den nye plata, tror jeg krigen er over. Da går Warner HD DVD-eksklusiv, og kommer til å fortsette med sine "bilde-i-bilde"-dokumentarer samtidig som de, om nødvendig, har plass til å øke bitrate'n på filmene sine.
    Sony sitter også i DVD Forum, slik som de fleste andre. Disney stemte også for trelags HD DVDen. De har utttalt tidligere at de var kritiske til plassen på HD DVD, og at det ikke var tilstreklig for alt de ville putte på diskene. Samt at de er de eneste i BD campen som ikke har nektet for å ha mottatt penger for velge side (de har heller ikke bekreftet).

Kommer 51 Gb HD DVD så blir det en leverandør til på det formatet, slik jeg ser det.

Til "personhetsen" av Esp1. Mye av det kommer nok av signaturen hans, som får de fleste av hans uttalelser til å virke ekstra pro-BD.

Personlig blir det slik for meg også. Det var også slik når SVS-Man hadde det i sin signatur, før han endret dette. Nå ser jeg mer lettere poengene i hans kommentarer.

Høres kanskje rart ut, men her inne så er signaturen første inntrykk, og første inntrykket er gjerne det man ofte husker.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 15 år i bransjen så trodde jeg ikke at Esp1 var så annonymt, men så feil kan man ta....
    Aldri hørt om Esp1 før jeg la merke til dine poster her inne... (ikke ment som personhets, men det å prøve å måtte støtte seg opp under antall år i bransjen for å måtte vise til mere erfaring og kunnskap er en "desperat" psykologisk reaksjon... i allefall slik jeg ser det)

Vel, hva med å være litt ydmyk og ikke si fy **** til HD DVD, er jo det du gjør med signaturen din. Selv er jeg ydmyk person og liker andre ydmyke personer. Personer som føler seg svake unngår hele tiden å være ydmyk... Ikke ment til deg personlig, men bare forteller deg om hvilke signaler du viser med din tekst

Nå kan du roe deg litt. Du sier med dette at du ikke er en HD DVD fanboy fordi du har begge format. amtidig påpeker du at jeg er en fanatisk BD fanboy. Vel, jeg har også begge format. Jeg ser det derimot som sikkert, pga filmutvalg, studio- og HW-støtte at BD kommer til å vinne.

Jeg har heller ikke anklaget HD DVD-leiren for å være desperate. Jeg sa at Toshiba og HD DVD Group nå er svært desperate etter å kapre kunder. Dersom du ikke ser dette, er du jo blind. Med SÅ billige spillere med så mange filmer bundlet sammen...vel, de har kniven på strupen dette kvartalet.

Og jeg er ikke i tvil. Selger PS3 som varmt hvetebrød, BD-standalone går ned til julesalget og noen kraftige BD-kampanjer i juleinnspurten; ja, så tror jeg valget for Warner bli enkelt i 2008...

Uansett, så kan vi vel la dette forbli saklig og ikke gå på person.
    Ikke noe personhets eller for å starte mere diskusjon, men det der er en ganske arrogant post...

Vel, tilbake til "formatene osv". Har sett tilbudet på HD-E1 hos komplett til 2,5 lapper. Tror jeg skal slå il på det og min egen argumentasjon for det er:

Billig HD spiller med grei dvd spiller og 5 hd-dvd'er på kjøpet.
    Mere "kundevennlig" format slik jeg ser det...
    Og nesten det viktigste: TRANSFORMERS!
    Dessuten klinger HD DVD bedre i mine ører hehe

Men jeg velger dette for jeg mener dette er det beste for meg, det sa jeg også i posten min som skapte litt diskusjon ang personhets. Jeg mener selv HD DVD er bedre for meg nå, men det kan jo forandre seg med tiden.

Jeg har jo erklert meg selv som HD DVD fanboy for en del sider tilbake, selv om jeg også sier jeg er nøtral. Vel litt av en schizo er jeg da, men skjønner hvorfor andre forsvarer seg selv og "sitt" format når de får det minste negative mot seg...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvis noen ennå ikke har kjøpt HD DVD-spiller, så har komplett.no tilbud på HD-E1 med fem filmer til 2495,- denne helgen.
    Hadde det vært noen atraktive filmer kunne jeg godt gjort det. Men de filmene er lite interesante.
    Synd at en ikke kan sende inn å heller velge fra en større liste.
    Helst skulle en jo hatt tilbudet med 9 filmer, 5 blir liksom så puslete 8)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmutvalg og studio-støtte henger jo sammen. Er det en ting vi burde ha lært fra i sommer, så er det at studiostøtte ikke er noe som er skrevet i stein. Skulle Disney gå nøytralt og/eller Warner bli eksklusiv, så har vi plutselig en helt omvendt maktsituasjon enn idag.

Ulempen med Blu-Ray er at de har satt såpass strenge restriksjoner i bunnen som hindrer at det får en stor utbredelse. Se på Windows f.eks., hovedårsaken til at det har tatt over er at det er relativt enkelt å piratkopiere, slik at "alle" har det. De som har litt samvittighet kjøper selvsagt lissensen, men de som uansett ikke ville ha kjøpt det, kan enkelt installere det. Samme gjelder CD og DVD, de har vunnet frem fordi det kan spilles av på alle maskiner, og kan relativt lett kopieres dersom det er behov for det..

Den mest sansynlige enden på krigen er at vi får en situasjon hvor HD-formatene utgjør kanskje 10-20% av DVD markedet. Kanskje litt mer ettersom DVD blir faset ut, og internett tar over..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hørt om Esp1 før jeg la merke til dine poster her inne...
    Dette er vel et greit utgangspunkt...
    NVF tapte saken mot Akers Mic - no.teknologi.video | Google Groups

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde HD-E1 hatt 1080p så hadde jeg kjøpt pakken på en blunk. Men alt annet enn 1080p er uinteressant for min del. For de som ikke har en display som kan vise 1080p er det helt klart et knallkjøp uansett.

Var forøvrig innom Expert Bonus på Tiller i Trondheim og så på utvalget der. Meget bra sortiment og prisene er på linje med andre butikker i Norge. Så for andre enn meg som får kjøpe-innfall innimellom og ikke bryr seg om man sparer 50-60 kr så er det plassen å rusle innom :-)

Har akkurat sett "Starship Troopers" og "Layer Cake" på Blu-ray (dumpet ned i postkassa i dag) og sitter med en deilig sliten følelse :-) Satt mange ganger under filmene og bare smilte for kvaliteten var så intens og herlig. Ingenting slår fete transfers på Blu-ray på en diger 1080p skjerm :-) :-) :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Hadde HD-E1 hatt 1080p så hadde jeg kjøpt pakken på en blunk. Men alt annet enn 1080p er uinteressant for min del. For de som ikke har en display som kan vise 1080p er det helt klart et knallkjøp uansett.
    Ehh? Dersom du har en 1080p skjerm, så har den med 90% sansynlighet en god deinterlacer. Det skal ikke være noen forskjell på 1080i og 1080p.. Prøv det selv med PS3ern, sett den til 1080i og se om du ser forskjell på 1080i og 1080p..

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da her jeg valgt side for denne gang! La inne en bestilling på HD-E1 hos komplett! Som jeg gleder meg

Da gjenstår det bare å bestille transformers og 50 evt 42 tommer pana plasma...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da her jeg valgt side for denne gang! La inne en bestilling på HD-E1 hos komplett! Som jeg gleder meg

Da gjenstår det bare å bestille transformers og 50 evt 42 tommer pana plasma...
    Gratulerer! En ting er iallefall sikkert, uansett hvilken side en velger, evt. velger begge, så er det den desidert billigste oppgraderingen en kan gjøre i kinoen for å få best mulig lyd og bilde.. Blir ikke skikkelig kino uten HD!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en rekord for Blu-Ray! 50$ i MSRP for enda en film, denne gangen er det snakk om en katalogfilm t.o.m.. :-( Sony Pictures fortsetter med sine 50$ MSRP(Spiderman 3 hadde også 50$), det gir en Amazon.com pris på 35$, noe som kan være vanskelig å få gjennom 200NOK grensen dersom dollaren ikke holder seg under 5,7..

Amazon.com: Close Encounters of the Third Kind (30th Anniversary Ultimate Edition) [Blu-ray]

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nok en rekord for Blu-Ray! 50$ i MSRP for enda en film, denne gangen er det snakk om en katalogfilm t.o.m.. :-( Sony Pictures fortsetter med sine 50$ MSRP(Spiderman 3 hadde også 50$), det gir en Amazon.com pris på 35$, noe som kan være vanskelig å få gjennom 200NOK grensen dersom dollaren ikke holder seg under 5,7..

Amazon.com: Close Encounters of the Third Kind (30th Anniversary Ultimate Edition) [Blu-ray]
    Ehhh....nå er vel den Close Encounter filmen ikke akkurat noen typisk katalog tittel eller ordinær utgivelse. Den består av 3 forkjellige utgaver av filmen sydd sammen med seamless branching.

Hvor mange spesial utgaver har du på vanlig DVD som du betalte flere hundre kroner for? Personlig har jeg jeg flere (Akira tin box edition, Halloween Limited Edition, Opera Limited Edition, Suspiria Limited Edition, Leon Japansk Edition, Brazil Criterion Edition, de første Disney's Treasures i tin box edition fra USA etc).

Hvis prisene er for høye så ikke kjøp! Tilbake i 1998/1999 betalte jeg villig vekk 350-400 kr p DVD tittel. Skal jeg nå sitte og grine for at jeg betaler 120-400 kr pr Blu-ray tittel? 10 år etter og 300.000 kr forskjell i årslønn? Den gangen betalte vi glatt 5000 kr+ for DVD spillere som sikkert er som kontorkalkulator i forhold til dagens DVD spillere til 500 kr.

Side 308 av 653 FørsteFørste ... 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 304 305 306 307 308 309 310 311 312 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •