HD formatkrigen. - Side 307

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 307 av 653 FørsteFørste ... 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 303 304 305 306 307 308 309 310 311 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 ... SisteSiste
Viser resultater 6,121 til 6,140 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg synes det er bra at PS3 blir litt differensiert mtp pris. Kvaliteten på konsollen er jo den samme. Samme kraftige Cell, samme gode BD/ DVD-spiller etc, men de ar bort ting som ikke alle ser som nødendig. PS3 som nå ser 3-tallet på prislappen er langt bedre enn når det sto helt oppe på 5-tallet en stund.
    Hmm, syntes jeg leste en plass at utseendet hadde blitt endret litt også? Den hadde blitt noe mindre/kortere? Håper iallefall at byggekvaliteten er like bra som den originale.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Universal Japan Touts Spielberg Titles in HD DVD Presentation | High-Def Digest

Hehe, spørs om Universal må sende ut en ny unskyldning til Spielberg. Er jo selvsagt lov å håpe at Spielberg lar filmene komme ut i HD, men er vel fortsatt noe for tidlig. (Markedet er ikke stort nok.)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det står ganske tydelig på den grafen at det er snakk om utleie, og ikke kjøpefilm.
    Nei, det er grafen for kombinert salg og utleie "total overall consumer spenging" (som innkluderer total sales 6,2 billion og total rental 3,8 billion, tilsammen 10 billion). Det står tydelig på grafen. De enkelte prosentandelene for salg og utleie er ikke noe spesielt bedre for HD DVD studioene. På ingen måte.

2007 Mid-Year Research - video business

Nå er det slik i Hollywood at stor-filmene kommer og går, det er ikke slik at første halvår nødvendigvis har samme fordeling som siste halvår. Det jeg synes er intr. er at Blu-Ray sin markedsandel er mindre enn det studio-andelen skulle tilsi..
    Kudos til Microsoft, eh Universal, for å ha utgitt 126 HD DVD titler per 2.10.07. FOX ligger vel på 35 BD og Buena Vista/Disney på ca 40 BD per 2.10.07. Også Warner har flere HD DVD titler på samvitigheten enn tilsvarende BD.

Jeg vil tro at dersom man ser på HD DVD samlingen til HD DVD kundene så vil Universal titler utgjøre en unormalt stor prosentandel av samlingen... På den annen side så vil mengden med potensielt spennende back log fra Universal krympe for hver dag som går - med unntak av Spielberg kontrollerte titler som ikke har noe umiddelbar fremtid på HD DVD fra hverken Universal, Paramount eller Dreamworks.

Ser ikke muligheten for at du skal klare å spinne dette til noen HD DVD fordel. Salg i Q4 vil bli interessant og jeg håper Warner vurderer strategien sin etter julesalget.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Universal Japan Touts Spielberg Titles in HD DVD Presentation | High-Def Digest

Hehe, spørs om Universal må sende ut en ny unskyldning til Spielberg. Er jo selvsagt lov å håpe at Spielberg lar filmene komme ut i HD, men er vel fortsatt noe for tidlig. (Markedet er ikke stort nok.)
    Tja, det viser jo ikke jacket art, bare en haug med logoer og stills fra filmer som er i Universals bibliotek.

Hva som ble sagt under selve presentasjonen hadde vært mer interessant å fått høre. Uten å vite det kan det bare være eksempler på Universal filmer.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også BDA prøver seg i Kina:

The Blu-ray Disc Association is currently evaluating new audio and video codecs specially designed for the Chinese market in an effort to approach the Chinese OEMs that plan to release Blu-ray Disc players for the domestic market. The new codecs include the AVS (Advanced Video System) and the DRA (Digital Rise Audio), both targeting the Chinese-made Blu-ray Disc hardware. The decision to evaluate the codecs was announced at a press conference held in Beijing last week.

China has become a major strategic focus for the Blu-ray Disc camp, according to Andy Parsons from the Blu-ray Disc Association. "Clearly, we're putting a lot of effort into promoting the format in China," Parsons said. The Blu-ray Disc camp had initially faced difficulties in convincing the Chinese hardware manufacturers to use the Blu-ray Disc technology. The reasons include the required investment in licensing the Blu-ray Disc technology.

Commenting on the DVD Forum's moves in the Chinese market, Parsons said
    "There's this perception that China has somehow 'selected' HD DVD, but that's just wrong,” he affirmed. "First of all there's no one entity to 'select' anything, and it didn't come from the government. There was a consortium of groups, which included the government, that pressed for a Chinese version of HD DVD, but at this point that's still a proposal. We haven't seen any product."

According to Parsons, "there's a lot going on over there right now, with both
    formats."

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ser ikke muligheten for at du skal klare å spinne dette til noen HD DVD fordel. Salg i Q4 vil bli interessant og jeg håper Warner vurderer strategien sin etter julesalget.
    Joda, går kjempefint det! Blu-Ray har sterkere studio-støtte, men allikevel så er HD DVD inne i kampen, og har i de siste månedene tatt kraftig innpå i YTD ratioen. Det merkelige er at på alle seriøse nettforum(det stemmer iallefall med AVForum og AVSForum.com) så ser du samme trenden, de fleste ønsker at HD DVD skal vinne.. Det er HD DVD kundene vil ha, men Blu-Ray blir tvangsforet til markedet i form av flere eksklusive studio og Blu-Ray spiller i alle PS3-maskiner. Det ironiske er at dersom alle studioene hadde gått nøytrale, så er jeg ganske sikker på at Blu-Ray hadde vunnet krigen fortere enn slik det er nå.. Folk liker rett og slett ikke å bli fortalt hvilket format de skal velge..

PS: Det er den lille teksten med "Consumer spending on rentals for all formats" som jeg trodde betydde at det kun gjaldt utleie..

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er sikker på at regionfrihet ville flyttet endel over fra HD DVD til Blu-ray i Europa.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    jeg er sikker på at regionfrihet ville flyttet endel over fra HD DVD til Blu-ray i Europa.
    Helt klart. Det er t.o.m. ganske mange i USA som ønsker å importere visse "sære" titler som kun er tilgjengelig i visse markeder.

Den strengere DRM beskyttelsen får nok en del til å grine på nesen også, det er mange som er skeptiske til om dette vil fungere smertefritt for sluttbrukerne. Vi begynner jo allerede å se konturene av hva BD+ kan medføre, det kanskje største problemet er avspilling på PC. Det er tross alt ganske mange som ønsker å se filmene sine på en bærbar eller HTPC, og da er det kjipt med filmer som ikke fungerer.. :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Game over Amir!

Can you have too much ice cream? - AVS Forum

Don't let the door hit your ass on the way out!

muahahaha

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Æsj, så kjipt, da gitt

Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Don't let the door hit your ass on the way out!
    muahahaha
    Nå aner jeg ikke hvor viktig Amir har vært for HD DVD som format, men du er vel kanskje mest fornøyd med at dere er kvitt en kunnskapsrik meningsmotstander?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Nå aner jeg ikke hvor viktig Amir har vært for HD DVD som format, men du er vel kanskje mest fornøyd med at dere er kvitt en kunnskapsrik meningsmotstander?
    Time for everybody to leave the sinking ship!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det merkelige er at på alle seriøse nettforum(det stemmer iallefall med AVForum og AVSForum.com) så ser du samme trenden, de fleste ønsker at HD DVD skal vinne.. Det er HD DVD kundene vil ha, men Blu-Ray blir tvangsforet til markedet i form av flere eksklusive studio og Blu-Ray spiller i alle PS3-maskiner. Det ironiske er at dersom alle studioene hadde gått nøytrale, så er jeg ganske sikker på at Blu-Ray hadde vunnet krigen fortere enn slik det er nå..
    Nå skulle jeg akkurat referer til AV Science forumet som AV Amir sitt HD DVD forum, men nå ser det jo faktisk ut til at han legger årene på hylla. Etterfølgeren kan jo selvsagt bli like "ivrig", men skimter jo nå et visst håp om at forholdene på AVS skal stabilisere seg noe.

Ellers så tror jeg at AVS har fått et sterkt HD DVD preg bare fordi Tosh fikk spillerne på markedet først. De med lite strategisk tenkning klarte ikke å la hver å kjøpe den først HD DVD peseboksen som HD kilde selv om de innerst inne visste at studio- og bransjestøtten gjorde dette formatet til en underrytter på markedet. Siden har de gått inn for å forsvare valget for å unngå å tape ansikt.

Folk liker rett og slett ikke å bli fortalt hvilket format de skal velge..
    Javel, det var vel derfor innsalget av SD DVD gikk så greit?

Tror folk flest helst ville sluppet å velge i denne formatkrigen i det hele tatt jeg da men. Innkludert undertegnede. ;-)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte ikke hva jeg leste i dette intervjuet: <Talmadge.Aug.07>

" After that, it's standard Blu-ray. But there is a possibility — and this is maybe not so public knowledge — that when these discs come out that fit this new profile, they may not work properly with the Profile 1.0 players. "

Folkene bak Denons nye BD maskin har ikke fått noe klart svar på at filmer encodet med profil 1.1 faktisk fungerer mot eldre maskiner. Noe som er grunnen til at deres blir første spiller med profil 1.1.

Dette kan være dårlig nytt for oss med en BD spiller som ikke er PS3.

Men likte Denon spillerene. Han nevner at spillere med profil 1.1 kan hente det interaktive innholdet til filmer fra PCen, og legge det på ett SD minnne kort, slik at man får utnyttet alt innholdet fullt, selv om spillerene ikke har profil 2.0 (altså nettverkskort).

Så Profil 1.1 og 2.0 blir egentlig helt likt, bare at 1.1 gir litt mer jobb.

Like spesielt Denon sin billigste BD spiller, en transport, som kun har HDMI utgang, og ingenting annet. Man trenger jo egentlig ikke mer i dagens marked hvis man har kjøpt ny forsterker. Hvorfor betale 800 dollar for alt det andre, hvis man ikke absolutt vil ha at spilleren sender analoge CD signaler.

De holder også (som sagt tidligere) døren åpen for HD DVD. Den dagen Denon kommer med combispiller, og fyren som jobber for Hifi Klubben får denne sonefri (ihvertfall på DVD delen) så blir det innkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Æsj, så kjipt, da gitt

Grunnen til at jeg er irritert på Amir er tøvet hans om fryktelige yield tall på BD50 plater spesielt. En som har en så høy profil og som kan regne med at folk tror på hva han sier bør være forsiktig med å komme med kommentarer som det. Han hadde åpenbart en agenda som han pushet for å sette BD i et dårlig lys. Og det er en dårlig måte å argumentere for sitt format etter min mening. Det er greit når det er faktabasert kritikk.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, syntes jeg leste en plass at utseendet hadde blitt endret litt også? Den (PS3 40 GB) hadde blitt noe mindre/kortere? Håper iallefall at byggekvaliteten er like bra som den originale.
    Det er en merkelig strategi de har. Lurt å komme med en rimeligere utgave, men her i Europa vil de ikke si om de kommer med 80Gb utgaven??
    60Gb skal kun selge ut for å bli avløst av 40Gb.

Virker som det ikke er marked for en konsoll til 6K (eller deromkring). Jeg vil tro at de må komme med 80Gb utgaven også i et så tekonologisk fokusert marked som det norske.

Prismessig burde det bli godt mulig å få 40Gb ned mot 3K som er en veldig kurrant pris for en god (og fremtidsikret) blu-ray spiller.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ellers så tror jeg at AVS har fått et sterkt HD DVD preg bare fordi Tosh fikk spillerne på markedet først. De med lite strategisk tenkning klarte ikke å la hver å kjøpe den først HD DVD peseboksen som HD kilde selv om de innerst inne visste at studio- og bransjestøtten gjorde dette formatet til en underrytter på markedet. Siden har de gått inn for å forsvare valget for å unngå å tape ansikt.
    Tape ansikt? Det er nok grunnen ja. Personer med anonyme nick tør ikke innrømme noe annet, i frykt av en annen skal si "hei du, Petter64, nå synes jeg du har tapt ansikt".

Alle såkalte "fanboys" er tåpelige, fordi de er ikke rasjonelle i det hele tatt. Jeg vet ikke hvem som er verst av disse, men du, Esp1, er ikke hakket bedre enn de mest fanstatiske HD DVD supporterne. Hadde jeg ikke vist bedre, skulle jeg trodd at du har satt alle sparepengene dine i BD formatet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akuratt filmen "Alexander - Revisited" i posten på HD DVD. Tok en titt på baksiden og så at filmen var delt utover på 2 disker. Den er 213 minutter lang. **** tenkte jeg, da vil jeg heller ha BD utgaven. Men den er også delt over 2 disker.

Så det beviser vel at Warner på ingen måte utnytter de 50 Gb som BD formatet gir ekstra. Det virker som at de lager en master kopi i VC-1, og sender den til produksjon. Så når HD DVDen er 30 Gb, så er nok også BD utgaven 30 Gb (slik at de kun bruker 5 Gb av andre utgaven).

For hvis HD DVDen har godt nok bilde på 30 Gb, så burte det ikke vært noe problem å putte hele filmen i lik kvalitet på BD formatet.

Hvis man sammenligner "Alexander" og "Troy - director's cut" utgivelsene.

Så er "Troy" 196 munitter lang, 17 minutter kortere enn "Alexander". "Troy" har True HD, og mye ekstra på 1 disk, mens "Alexander" på disk 1 kun har Filmen, del 1, DD+ (Kun 1 språk) og 2 kommentar spor.

Så det virker vel som at "Alexander" i utgangspunktet burte ha bedre bilde hvis de har utnyttet de 30 Gbene som er til rådighet.

På disk 2 av "Alexander" så er del 2 av filmen (Har ikke sjekket hvor mange minutter som er på hver disk) , med samme specks som disk 1, + en 70 min dokumentar og tre andre mindre dokumntarer. (ekstra skal være delsvis HD og delvis SD, står ikke hva som er hva, tipper alt er SD)

De burte i det minste ha greid å få filmen inn på en disk, samme hvilket format. Men det kan vel være greit med en pause også.

Tipper denne utgivelsen vil være noe lignende de kommer til å gjøre med "Lord of the Rings - Extended" filmene også. De burte nok ha HD lyd, samt alle 4 kommentarene fra boksene. Samt dokumentaren, så da er det vel 3 disk utgaver som kommer derifra etter hvert.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Alle såkalte "fanboys" er tåpelige, fordi de er ikke rasjonelle i det hele tatt. Jeg vet ikke hvem som er verst av disse, men du, Esp1, er ikke hakket bedre enn de mest fanstatiske HD DVD supporterne. Hadde jeg ikke vist bedre, skulle jeg trodd at du har satt alle sparepengene dine i BD formatet.
    HOST enig HOST

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Enig i samtlige punkter, og når jeg leser en signatur som feks Esp1 sin så tar jeg ingen av hans innlegg seriøst... Er også flere på dette forumet som har lignende signaturer, noen har moderert seg litt, men klarer fortsatt å få frem budskapet sitt...

Nå ser jeg komplett har tilbud på HD-E1 fra toshiba med 5 filmer, tror sannelig jeg skal slå til på dette. Det har ikke noe med blått og rødt og gjøre, men kun fordi jeg ser det som det beste kjøpet for MEG!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det sånn at når en usaklig HD DVD fanboy skal gå til personhets av en annen, så skal flere henge seg på? Kan vi ikke diskutere HD. Esp1 diskuterer faktisk HD, og er man uenig så diskuter det!
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 307 av 653 FørsteFørste ... 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 303 304 305 306 307 308 309 310 311 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •