HD formatkrigen. - Side 305

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 305 av 653 FørsteFørste ... 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 301 302 303 304 305 306 307 308 309 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 ... SisteSiste
Viser resultater 6,081 til 6,100 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    1.1 (eller Final Standard Profile, som det visst heter nå).
    Hva kaller man da 2.0?
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    BD Live
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Har ordet "Final" noen betydning for deg?
    1.1 er "final". Det er "Final standard profile".

2.0 er standardprofilen pluss nettverk. 1.1 og 2.0 (eller FSP og BD Live, om du vil) skal leve side om side.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, snedig at HD-DVD gutta henger seg sånn opp i BD sine profiler på denne måten. Selve lyd og bildeformatet er jo standard for lengst så alt som kommer i senere profiler er jo bare "nogot attåt".

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ITavisen surrer fælt...

Sitat Opprinnelig postet av ITavisen
    Som om ikke krigen mellom HD DVD og Blu-ray var nok: Nå lanseres et tredje format - HDi.
    ITavisen | Lanserer nytt HD-format

Ikke rart folk flest har trøbbel med å holde orden på formatene når vi har slike journalister...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Haha glem det, jeg gikk tilbake til tråden som omhandlet problemet og luringen som skrev om dette brukte RGB for signalet fra sin PS3.
    (...)
    ref
    Artifacting in Troy: DC - It's clear this HD DVD level bitrate crap isn't working - Page 2 - Blu-ray Forum
    Eh, når jeg leste den tråden var det en annen fyr som måtte skifte TIL rgb for å bli kvitt visuelle feil, og OP sa at RGB eller ikke gjorde ingen forskjell på sine feil - selv med rekalibrering. Det snodige er dog uansett at det så langt kun er 1 person som har rapportert/opplevd denne feilen.

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg synes det er bra at det er tre filmer. Det er tross alt tre bøker det er snakk om, og samleverdien å ha tre bokser synes jeg er et must.
    Nope. "Ringenes Herre" er 1 bok. Den ble delt opp av utgiver fordi de var usikre på salget av en slik tykk bok og pga papir mangel på 50 tallet. Skal man være flisespikket består boka av 6 "bøker" egentlig... men Tolkien så alltid på det som ett verk og ønsket å gi det ut slik - noe som vel kanskje er grunnen til at de fleste omsatte kopier av "Ringenes Herre" fra rundt 70 tallet frem til 2000 var 1 binds utgaven. 3 binds utgaven ble popularisert igjen når filmene begynte å komme på banen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh

Ikke rart folk flest har trøbbel med å holde orden på formatene når vi har slike journalister...
    LOL det var jo en sakelig artikkel....

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh

Å herregud, hva skal man si til sånt.... greit om journalister hadde litt peiling på det de drev på med.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Å herregud, hva skal man si til sånt.... greit om journalister hadde litt peiling på det de drev på med.
    Det kunne vært fristende å sende mail til redaktøren i ITavisen, og spørre om han kan be journalistene skjerpe seg litt, men det er jo Tore Neset som er redaktør også

Jeg har sendt en etter min mening ganske snill mail til Neset der jeg forklarer hva HDi er og at det som står i artikkelen er direkte feil, men jeg har ikke fått noe svar ennå (bombe). Artikkelen har heller ikke blitt rettet ennå (heller ingen bombe).

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil være særdeles kjipt for Blu-ray om ingen av disse knekkes. Hvis ikke F4:2 havner på internett i løpet av passelig kort tid, kan vi fort se Fox bli nøytrale.
    Skjønte ikke helt hva du mente her Trond?

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt noen klarer å beholde humoren oppi hele krigen:-D ;
    Sitat Opprinnelig postet av mswoods1(avs-forumet)
    BD's extra bandwidth is like my girlfriend losing 10 pounds. So what if she loses ten pounds? She's still fat. BD's extra bandwidth is like a fat girl who weighs ten pound less than the fat girl right next to her. Do I really notice that she weighs 200 pounds and her friend weighs 190? I don't think so. A fat girl is a fat girl. I don't want to date either of them, but I still do.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    jævli bra :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil være særdeles kjipt for Blu-ray om ingen av disse knekkes. Hvis ikke F4:2 havner på internett i løpet av passelig kort tid, kan vi fort se Fox bli nøytrale.
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Skjønte ikke helt hva du mente her Trond?
    Det er selvfølgelig satt veldig på spissen, men poenget mitt er bare det at siden sikkerheten til BD+ er en av de viktigste grunnene til at Fox støtter Blu-ray, så vil det være i Blu-rays interesse at AACS ikke er sikker nok.

Det er selvfølgelig alt for tidlig å om tilbaketrekkingen av nok en AACS-nøkkel vil være nok til å stoppe piratene. Sannsynligvis er det ikke det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Veldig bra, men man skal ikke undervurdere innstillingen til ei dame som har gått ned 10 pounds, selv om man selv ikke ser noe særlig forskjell.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne vært fristende å sende mail til redaktøren i ITavisen, og spørre om han kan be journalistene skjerpe seg litt, men det er jo Tore Neset som er redaktør også

Jeg har sendt en etter min mening ganske snill mail til Neset der jeg forklarer hva HDi er og at det som står i artikkelen er direkte feil, men jeg har ikke fått noe svar ennå (bombe). Artikkelen har heller ikke blitt rettet ennå (heller ingen bombe).
    Artikkelen er nå fjernet :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knocked up har visst gjort det MYE bedre enn jeg hadde trodd. Komedier har ikke akkurat gjort det spesielt godt på HD til nå, men Knocked Up hoppet rett inn på førsteplassen denne uka.

Jeg tippa 62:38 denne uka, for jeg syntes egentlig ikke noen av ukas titler så spesielt sterke ut. Men hvis Knocked Up har gjort det såpass bra som dette og 300 har tatt igjen topplasseringen på BD-lista denne uka, så kan det fort bli 60:40 i stedet.
    *host* Etter å ha gjetta rett tre uker på rad, bomma jeg visst på låveveggen denne uka.

Knocked Up har gjort det MYE, MYE bedre enn jeg hadde trodd.

NXTbook flash detection page

Denne uken: 54:46

Jeg hadde aldri i verden trodd Knocked Up og Next skulle være sterke nok til å gjøre denne uka til årsbeste for HD DVD.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *host* Etter å ha gjetta rett tre uker på rad, bomma jeg visst på låveveggen denne uka.

Knocked Up har gjort det MYE, MYE bedre enn jeg hadde trodd.

NXTbook flash detection page

Denne uken: 54:46

Jeg hadde aldri i verden trodd Knocked Up og Next skulle være sterke nok til å gjøre denne uka til årsbeste for HD DVD.
    Hehe, de gjorde det dårligere enn *jeg* hadde trodd.. Spesielt Next.. :-(
    Next klarte bare såvidt å slå en *katalog*-tittel som Underworld.. Nåhvel.

De neste to ukene blir jo klare vinnere for Blu-Ray, først kommer FF2, som kommer til å føre Blu-Ray tilbake til 70/30-land, så kommer det en uke med mange "små" mega-hits fra Blu-Ray: Surfs-up, Reign over me, 28 weeks later vs. HD DVD sin mega-flop Evan Almighty (kanskje kan den hente seg inn igjen litt på HD DVD salg??). Det er først om 3 uker vi får den første klare seieren for HD DVD: Transformers. Skal bli spennende å se hvor langt ned den tittelen kan presse Blu-Ray. HD DVD bør få en andel på minst 60% før jeg evt. er fornøyd..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så snart Transformers er ute av dørene så begynner Blu-ray's store kanoner å rulle ut. Kan fort bli ekstremt stygge tall i favør av Blu-ray mot slutten av året.

"Knocked Up" gjorde det dog overaskende godt. Men jeg ser noen kommenterer at det var ikke de store salgstallene for noen av formatene den uken (sett bort fra Knocked Up).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til å være offisielt...

PlayStation 3 blir 33 prosent billigere - Dagbladet.no - spill

Ny PS3 med 40GB harddisk og 2 USB slots, samt fjernet minnekortslots og bakoverkompatibilitet med PS2/One.

Men det jeg får litt noia av er den norske prisen...her har de altså tatt 10 gangeren på dollaren igjen....forbanna gjeng. 400 dollar = 2200 kr. Og da ligger det allerede en fortjenestemargin i prisen... Men neida, de skal ha 4000 kr... Elektrobransjen går så det griner...ingen tvil om det...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe, de gjorde det dårligere enn *jeg* hadde trodd.. Spesielt Next.. :-(
    Optimist

Next klarte bare såvidt å slå en *katalog*-tittel som Underworld.. Nåhvel.
    Next floppet katastrofalt på kino. Jeg hadde nesten ikke regnet med å se den på topp fem-lista i det hele tatt

De neste to ukene blir jo klare vinnere for Blu-Ray,
    Ingen tvil.

først kommer FF4,
    Hva står den andre F-en for?

som kommer til å føre Blu-Ray tilbake til 70/30-land,
    Det kommer litt an på stayerevnen til Knocked Up. Regna for så vidt også med at vi ville se 70:30 i Silver Surfer-uka, men det var mens jeg trodde på 62:38 denne uka. Nå tror jeg det blir et sted mellom 3:2 og 2:1 (60/40 og 66/34, altså).

så kommer det en uke med mange "små" mega-hits fra Blu-Ray: Surfs-up, Reign over me, 28 weeks later vs. HD DVD sin mega-flop Evan Almighty (kanskje kan den hente seg inn igjen litt på HD DVD salg??).
    Tja, Evan Almighty spilte inn $100M, Next spilte inn $18M. Til sammenligning spilte Knocked Up inn $150M, så det burde være mulig for Evan Almighty å slå godt fra seg også

Det er først om 3 uker vi får den første klare seieren for HD DVD: Transformers.
    Mnja. Jeg har vært veldig vinglete på hva jeg egentlig tror om Transformers' sjanser til å føre HD DVD til sin første vinneruka. Spesielt siden F4 og flere andre rimelig gode BD-titler lanseres de to ukene før Transformers kommer. Men når jeg ser hvor stor kraft Knocked Up faktisk hadde, så begynner jeg å bli veldig, veldig optimistisk igjen.

Skal bli spennende å se hvor langt ned den tittelen kan presse Blu-Ray. HD DVD bør få en andel på minst 60% før jeg evt. er fornøyd..
    Hehe. Jeg tviler på at det vil bikke over 55% til HD DVD, men så lenge det blir mer enn 50% så vil jeg kose meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det jeg får litt noia av er den norske prisen...her har de altså tatt 10 gangeren på dollaren igjen....forbanna gjeng. 400 dollar = 2200 kr.
    Annonsert pris i EU er €399 (litt over 3000 med dagens kurs), legger vi på norsk mva er vi fryktelig nær 3990 ... Full pressrelease her :

Sony Computer Entertainment Europe - Virtual Press Office

Pakken med to kontrollere og to spill med den "originale" PS2 kompatible 60GB modellen blir €100 billigere til lagret er tomt, kan vel forvente norsk pris på rundt 4990.

Bakoverkompabiliteten med PS1 spill består, den er vel 100% software allerede og disse spillene er jo nedlastbare på PSN og spillbare både på PS3 og PSP.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så snart Transformers er ute av dørene så begynner Blu-ray's store kanoner å rulle ut. Kan fort bli ekstremt stygge tall i favør av Blu-ray mot slutten av året.
    Det tror jeg ikke. Transformers vil selge jevnt og godt ut året og demme opp også i de tøffeste blå ukene. Fire uker senere kommer Shrek 3 til unnsetning. Hvis det ikke blir 70/30 i uka Silver Surfer kommer ut, så vil det ikke bli det igjen i det hele tatt resten av året.

Side 305 av 653 FørsteFørste ... 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 301 302 303 304 305 306 307 308 309 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •