HD formatkrigen. - Side 303

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 303 av 653 FørsteFørste ... 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 299 300 301 302 303 304 305 306 307 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 ... SisteSiste
Viser resultater 6,041 til 6,060 av 13053
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bitraten på Blu-ray spilt på PS3 kan ses ved å trykke på select, ser bitraten på både lyd og bilde.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne artikkelen om hvordan forskjellige regisører og produsenter har involvert seg i HD-krigen. Det er folk på begge sider der også.. De tyngste er nok på Blu-Ray sin side (Spielberg og Bruckheimer):

Home Media Magazine - Bringing Digital Entertainment To You

Den biten som jeg syntes var litt artig hva hvordan Landis ble sjokkert over hvordan teknikkerne hadde klart å "fikse" på filmen hans når den skulle gis ut på HD-DVD. (Se cut-out under.) Nå ble det ordnet, og teknikkerene skrev: "image degraded at director's request"..

Poenget var bare at det er ikke bestandig at filmbildet er dårlig pga. formatet, ofte er det slik pga. at regiøsøren faktisk ønsker at det skal se elendig ut.. <grr>
    ---
    “My first experience was Animal House,” Landis lamented of the HD DVD. “When I saw what the technicians had done, I was horrified; they had made it bright and pretty! Animal House was deliberately dark and funky.

“They did adjust it, writing in their report ‘image degraded at director’s request.’”

Yet for all the benefits of high-def — better audio, 1080p video, more interactive special features — it all still comes down to the movie itself, according to director Kevin Reynolds.

“I used to be a major audiophile, but to me it’s still about story and character,” Reynolds said. “You can have the worst video and audio quality, but if the story and characters work, you’re on the edge of your seat.”

Clarity isn’t always the directors’ aim.

“To me, things look too good,”
    horror director Rob Zombie told Agent DVD.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Bitraten på Blu-ray spilt på PS3 kan ses ved å trykke på select, ser bitraten på både lyd og bilde.
    Mmh.. Stemmer det. Det en må være oppmerksom på der er at den er buffer-bassert, så den vil aldri vise den *eksakte* bitraten på en gitt plass. Men du får jo en viss mulighet til å se sånn ca. hvor mye som er brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at Sony gjennom datterselskaper kontrollerer nesten 50 prosent av verdens filmrettigheter så legger jo det lista litt. Det fine med hd dvd er jo at det uansett ikke er penger utav vinduet i og med at selve dvd versjonen jo kan spilles av uansett.

På jobb hos oss har vi nå tatt inn ca 80-100 forskjellige blu-ray titler siden det er ps3 som virker å være den spilleren som pusher hd filmer. Så om noen i trondheimsområdet er ute etter størst mulig utvalg i "norske" blu-ray filmer så får dere stikke innom

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    PowerDVD(HTPC) viser bitrate både på bilde og lyd. Dette gjør den både for HD DVD og Blu-Ray. Ganske interessant å se på bitraten på True-HD lydspor, det er sjelden bitraten overstiger 2mbps på et ukomprimert True-HD spor. Allikevel mener folk at DD+ 1.5mbps skal være dårligere.:???:
    Tall kan man se seg blind på, tklev, og det er øya og øra som bestemmer. Ta f.eks THD% på rørforsterkere vs transistorforsterkere, så skulle en tro at rørforsterkeren hørtes helt forferdelig ut. Sannheten vet vi jo...det er få forsterkere som låter så godt som de med rør

Det er også forskjell på oss mennesker om hva vi oppfatter. Noen oppfatter det ikke, og da skal disse personene på død og liv rettferdiggjøre det med at "ingen andre hører- eller ser forskjellen heller". Jeg kan spille en 192kb/s MP3-låt for min svigerfar, og jeg er sikker på at han ikke ville ha hørt forskjell på samme låta med platespiller og en god rørforsterker.

Noen av oss vil helt sikkert ikke høre forskjell. Vi har alle forskjellig hørsel, og vi har alle forskjellig syn. I tillegg har vi alle forskjellig persepsjon; så tolkningen av sanseinntrykkene vil alltid være forskjellig.

Så ikke se deg blind på tall og bits, tklev. Høres det bedre ut eller ikke, det er det en skal spørre seg...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Så ikke se deg blind på tall og bits, tklev. Høres det bedre ut eller ikke, det er det en skal spørre seg...
    Jeg hører ikke forskjell. Det vet jeg. Jeg har også utført tester hvor vi har sammenlignet MP3 vs. CD, og så lenge vi hadde høy nok bitrate, så klarte ikke folk å høre forskjell. Det er også bevist at høyere bitrate=bedre lyd, derfor *er* tall viktig. Jeg har iallefall ikke hørt om noen som har kunnet bekrefte at de har hørt forskjell på et DD+ 1.5mbps vs. PCM 4.8mbps..?

Bare for å ta et annet eksempel, hva slags type cola liker du best? (Altså fra hva slags type embalasje):
    Plast, glass eller boks?
    Jeg ble iallefall veldig overrasket når jeg utførte en såkalt blind-test av det, dvs. at jeg ikke viste hva som var hva når vi smakte på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å ta et annet eksempel, hva slags type cola liker du best? (Altså fra hva slags type embalasje):
    Plast, glass eller boks?
    Min personlige prioritet er boks, glass, plast - hvis det drikkes fra beholderen. Helles det oppi et glass først, er det litt hipp som happ, så den største forskjellen ligger nok i hvordan beholderen oppfattes når man drikker fra den.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Min personlige prioritet er boks, glass, plast - hvis det drikkes fra beholderen. Helles det oppi et glass først, er det litt hipp som happ, så den største forskjellen ligger nok i hvordan beholderen oppfattes når man drikker fra den.
    ... og som vanlig gjelder regelen om garbage in = garbage out. Beholderen hjelper ikke en dritt hvis colaen er varm eller hvis den mangler kullsyre, eller hvis det er Pepsi Cola.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Good news! Fantasic four 4 rising silver not hacked yet! - AVS Forum

Ser ikke ut som FF4:2 eller Day after Tomorrow(BD+) er knekt enda.

Rise of the Silver Surfer bruker jo ikke BD+, så der er det nok nye nøkler fra AACS som er årsaken. Skal bli spennende å se hvordan dette blir løst.

Det er jo som sagt tidligere også problem for folk med Samsung og LG standalone spillere som heller ikke klarer å spille av disse titlene..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og som vanlig gjelder regelen om garbage in = garbage out. Beholderen hjelper ikke en dritt hvis colaen er varm eller hvis den mangler kullsyre, eller hvis det er Pepsi Cola.
    Du har begynt å svare deg selv nå?

Er forøvrig veldig enig med deg. Jeg har nemlig samme prioriteringsrekkefølge som deg, men når jeg testet dette selv så ble rekkefølgen nesten motsatt.. Plast smakte faktisk best! (Dette er med forbehold om at alle ble helt over til glass før de ble drukket.)

Dette er iallefall en artig test å ta dersom en er cola-fanatiker, tror mange blir overrasket av hvor stor forskjell beholderen har for "illusjonen av smak".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Good news! Fantasic four 4 rising silver not hacked yet! - AVS Forum

Rise of the Silver Surfer bruker jo ikke BD+, så der er det nok nye nøkler fra AACS som er årsaken. Skal bli spennende å se hvordan dette blir løst.
    Det vil være særdeles kjipt for Blu-ray om ingen av disse knekkes. Hvis ikke F4:2 havner på internett i løpet av passelig kort tid, kan vi fort se Fox bli nøytrale.

Det er jo som sagt tidligere også problem for folk med Samsung og LG standalone spillere som heller ikke klarer å spille av disse titlene..
    Det ville vært passelig ironisk om man får en fullverdig kopi fra internett før det er mulig å spille av filmen på alle BD-spillerne, eller hva?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan disse spilles av på spillere med profil 1.0?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil være særdeles kjipt for Blu-ray om ingen av disse knekkes. Hvis ikke F4:2 havner på internett i løpet av passelig kort tid, kan vi fort se Fox bli nøytrale.
    Hmm, nå forstår jeg ikke hvor du vil? Fox ønsker vel ikke at filmene skal legges ut på internett? 95% av BD-avspillerne som er ute på markedet klarer jo uansett å spille av de filmene uten problemer. Det er kun LG og Samsung som ikke har fulgt med i timen, og forsåvidt PowerDVD Ultra (eneste HTPC avspiller-programmet).

Litt mer om saken:
    Slashdot | Copy Protection Backfires on Blu-ray

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har begynt å svare deg selv nå?
    Jeg synes det er mye greiere å forholde meg til personer jeg kommer overens med

Dette er iallefall en artig test å ta dersom en er cola-fanatiker, tror mange blir overrasket av hvor stor forskjell beholderen har for "illusjonen av smak".
    Jeg er litt uenig i at du kaller det "illusjonen" av smak. Jeg mener beholderen setter sitt preg på smaksopplevesen. En vel så interessant test kan være å gjøre den samme testen med metallkrus, vanlig glass og et plastbeger også. Gjerne med forskjellige colakilder i hvert beger.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jada, det har ingenting med profil å gjøre. PS3 tar begge helt fint, men bruker vistnok litt lenger tid enn normalt.

----
    The most severe problems have been reported on Samsung's BDP-1200 and LG's BH100, which are both said to be incapable of playing back the discs at all. Less catastophic issues (error messages and playback stutter) have been reported for Samsung's BDP-1000. The discs appear to play back fine on all other Blu-ray players (including the PlayStation 3), although users have reported lengthy load times of up to two minutes.
    It has been widely speculated that these issues stem from the use of BD+ copy protection on the two discs. We contacted Fox for comment, but so far there's no official word from the studio.
    ---

Står ingenting om Samsung BDP-1400, betyr det at den klarer å spille den av??

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Selvfølgelig. Det er ingenting ved disse titlene som krever 1.1 (eller Final Standard Profile, som det visst heter nå).

Riktig nok kan de ikke spilles i en del av spillerne fra Samsung og LG (tilfeldigvis de to eneste BDA-selskapene som produserer BD/HD DVD-kombospillere), men det vil sannsynligvis ordnes med firmware i løpet av noen uker, og siden folk ofte er svært tålmodige hvis de ikke får spilt av filmene de kjøper, så er ikke dette noe problem overhodet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, nå forstår jeg ikke hvor du vil? Fox ønsker vel ikke at filmene skal legges ut på internett?
    Vel. Fox vil ha BD+ fordi de ikke tror AACS er godt nok til å hindre piratkopiering. Hva da hvis det viser seg at AACS faktisk ER godt nok?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Fox vil ha BD+ fordi de ikke tror AACS er godt nok til å hindre piratkopiering. Hva da hvis det viser seg at AACS faktisk ER godt nok?
    Godt poeng.. Nå må vi vel gi "hackerne"(eller er det crackerne?) litt tid til å jobbe med saken. Skal bli spennende å se om disse titlene blir knekt før jul. FF4 regner jeg med blir knekt iløpet av noen uker(dersom den ikke allerede er knekt da?), BD+ tar nok lenger tid.. Personlig tror jeg veldig mye avhenger av hvordan disse titlene vil påvirke sluttbrukerne, for ikke å snakke om hvorvidt de nye DRM-tiltakene faktisk fungerer.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Skal forøvrig se filmen i kveld, skal si ifra i morgen hvis jeg ser noen problemer som følge av lav bitrate. Tviler på at det er synlig med mindre man sitter å nistirrer etter feil med bitrate-meter på
    Da var Troy unnagjort (Blu-ray på PS3), og som jeg regnet med var det ingen synlige artifakter* pga lav bitrate.

Bildet var ikke like skarpt alltid, og enkelte scener var kanskje litt grumsete, men som en annen her påpekte så skyldes nok det mer forhold under innspillingen enn bitrate... Mangelen på skarphet så rett og slett ut som litt slurvete fokusering.

*=så filmen for å se film, ikke for å lete etter feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hevdes at FF2 allerede er 'hacket', men ikke DAT.

Side 303 av 653 FørsteFørste ... 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 299 300 301 302 303 304 305 306 307 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •