HD formatkrigen. - Side 302

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 302 av 653 FørsteFørste ... 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 298 299 300 301 302 303 304 305 306 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 ... SisteSiste
Viser resultater 6,021 til 6,040 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FOX er i rute!

Da ser det ut til at vi BD-tilhengere har fått oss en ny referanse-disk. The Day After Tomorrow får 4,5 stjerner hos Hidefdigest. Kjenner jeg den siden rett, er nok den filmen perfekt, og burde hatt en 5er (min erfaring fra tidligere)

Lyden fikk maks score, selv om DTS-HDMA fortsatt ikke var mulig å teste.

Denne har jeg ventet på BD helt siden jeg så den på THX-kinoen her i Fredrikstad

Blu-ray Review: The Day After Tomorrow | High-Def Digest
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Det var "Reign over me" med Adam Sandler og Don Cheadle. Skulle egentlig leie noe helt annet på DVD, men kunne ikke la være når jeg så denne på BD.

Om enn så ubetydelig på nåværende tidspunkt, så synes jeg detta var litt artig jeg. :-D
    Filmen skal vistnok være bra, artig at den har kommet så tidlig på utleie. Den kommer ikke ut før 9. oktober i USA. PS: Det er en seriøs film, så Sandler fans vil kanskje bli skuffet.

Utleie er ikke aktuelt for meg, men har selvsagt forståelse for at ikke alle er intr. i å kjøpe. Skal bli spennende å se om det går fortere å få HD inn i utleiesjappene, tok iallefall flere år før DVD fikk noe særlig innpass..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det jeg forsøkte å forklare var at det er en begrenset nytte av å øke kapasiteten på discene. HD DVD har større nytte av å komme opp på 50GB nivå, for da er de i det minste likt med BD. Når du først har fått nok plass til å levere "perfekt kvalitet" i over 4 timer, så begynner fordelen med å putte alt på en plate å forsvinne. Disc media har tross alt den fordelen at det er relativit billig å trykke opp flere discer..
    Helt enig Tklev! Det er tross alt mange filmer som er på 2 timer+ og jo mindre komprimering jo større nytelse for oss filmfans :-D

Usikker på hvor mye forskjell man kan se på en maks bitrate-test mellom HD-DVD og BD men 30+ bitrate er nok en nytelse det også.

Så det store spørsmålet er når evt når og ikke minst -om- Toshiba kan få til en 51GB disc til filmbruk som kan leses av dagens HD-DVD spillere. Tror det blir skikkelig rabalder om de innfører den som standard for film men at den ikke kan leses av 1. eller 2. generasjon HD-DVD spillere. Akkurat samme problemet vil BD få om man prøver noe lignende med en BD100 plate som ikke er kompatibel med dagens spillere.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Du er kravstor, Counterpointer Hva med å kjøre seamless branching (eller hva det heter) og få tre sømløse filmer etter hverandre; til et 11t30min langt mareritt fra Mordor

Vel, jeg er ikke helt enig. Jeg synes det er bra at det er tre filmer. Det er tross alt tre bøker det er snakk om, og samleverdien å ha tre bokser synes jeg er et must. Men å få inn begge DVDene på en BD; av utgaven LOTR Ex. med alt ekstramaterialet...da prekær vi
    Er helt klart kravstor, og jeg har definitivt spesielle behov Veldig vanskelig å få til noe som helst seamless når det kun er snakk om singel platebasert spiller som kilde. HTPC er en jungel jeg ikke har tenkt meg inn i!

I forhold til Tolkien så tar du feil. Ringenes herre er skrevet i et verk, det var forlaget som insisterte på å dele boken opp i tre deler da den ble alt for krevende i et volum. Tolkien var sterkt imot dette men måtte gi seg. De trodde uansett ikke at det kom til å bli noe stort ut av det uansett
    De har også tatt vekk mye av diktene og sangene på alvespråk, dette er jo desverre også helt borte fra filmene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjelden jeg kan være så 100% enig med deg, SVS! -man. Hehe. Vi entusiaster kan diskutere oss røde og blå - bokstavlig talt - her inne, men hvis vanlige folk ikke ser filmene der de leier DVD'ene så aner de ikke hva det er for noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Filmen skal vistnok være bra, artig at den har kommet så tidlig på utleie. Den kommer ikke ut før 9. oktober i USA. PS: Det er en seriøs film, så Sandler fans vil kanskje bli skuffet.

Utleie er ikke aktuelt for meg, men har selvsagt forståelse for at ikke alle er intr. i å kjøpe. Skal bli spennende å se om det går fortere å få HD inn i utleiesjappene, tok iallefall flere år før DVD fikk noe særlig innpass..
    Ok, jeg ante ingenting om filmen, så ikke hva den het en gang. Bare grep den da jeg så det var et BD cover. hehe. Skal se den etterpå.

DVD kjøpefilm er jo blitt veldig billig. Men når Ola Pottitt går inn hos Free Record shop og ser stativet med BD filmer til krone 349 per stk - evt 299 hos Spaceworld - så kjøper han ikke BD versjonen, men DVD versjone til alt fra kroner 79 til 149.

Derimot - det positive med BD leie filmen i dag var at det kosta nøyaktig like mye å leie BD versjonen som det kosta å leie DVD versjonen! Sånn var det ikke da DVD ble introdusert. Da var det dyrere å leie DVD enn VHS. Så når folk oppdager at BD og DVD koster det samme å leie så kanksje de tenker at "- jøss - det koster jo ikke noe ekstra å leie disse HighDef greiene jo - kanskje jeg skal kjøpe en sånn derre spiller?" Men tror ikke folk får så lyst til å kjøpe ny "dvd" spiller når filmene koster 2 -3 ganger mere å kjøpe. Så - jeg tror utleiemarkedet får mye å si her hjemme på berget hvor HD film koster såpass i butikkene ennå.

EDIT: Kanskje ikke Sååå mye å si med bare en film i hylla da. Men jeg tror det kommer!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøvesmak på denne ukens salgstall

Knocked up har visst gjort det MYE bedre enn jeg hadde trodd. Komedier har ikke akkurat gjort det spesielt godt på HD til nå, men Knocked Up hoppet rett inn på førsteplassen denne uka.

Home Media Magazine - Bringing Digital Entertainment To You

In the high-definition disc arena, Knocked Up bowed at No. 1 on the HD DVD chart its first week out, while Warner’s 300 regained the top spot on the Blu-ray Disc chart. Knocked Up is not available on Blu-ray.
    Jeg tippa 62:38 denne uka, for jeg syntes egentlig ikke noen av ukas titler så spesielt sterke ut. Men hvis Knocked Up har gjort det såpass bra som dette og 300 har tatt igjen topplasseringen på BD-lista denne uka, så kan det fort bli 60:40 i stedet.

På DVD solgte visst Knocked Up omtrent ti ganger så mye som Next, som fikk andreplassen på DVD-lista. Skal bli interessant å se hvordan forholdet blir på HD DVD, om Next tar andreplassen også her og ikke minst om Knocked Up har solgt nok til å innta førsteplassen på HD-lista uansett format.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Region B:

Endelig release på disse fra Fox

Hhv november og desember, og begge er selvsagt bestilt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Hilken utgave har du? Amerikansk?

Sjekket min amerikanske utgave av filmen nå og det er faktisk DD+ men i 640kbps.

C
    Hvordan ser man bitraten?

Er det en mulighet siden du bruker HTPC?

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Region B:

Endelig release på disse fra Fox

Hhv november og desember, og begge er selvsagt bestilt
    Hvor forhåndsbestilte du dem? De er ikke opp på DVDstrax.com enda, ser jeg. Må ha disse så fort som mulig vet du.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Da husker du nok feil. Amir har konsekvent latt være å kommentere TL51-platene, nettopp fordi det ikke har vært gjort noen grunding kompatibilitetstesting. Mulig han har sagt at det ikke er særlig sannsynlig at TL51 vil bli brukt til film DERSOM den ikke er kompatibel med dagens spillere. Så vidt jeg har sett, har han ikke sagt et ord om hvorvidt disse platene vil fungere på gamle spillere eller ei.
    Det ble vel også nevnt at Toshiba teknikkerene hadde sakt at spillerene hadde noen problemer med å lese T51 diskene, men at det burte spillerene selv kunne rette opp med softwaren som er om bord.

Altså at de har testet diskene mot eldre spillere, men at mye fortsatt gjenstår.

Slik jeg ser det så er det vel 50/50 om det funker eller ikke. Enten gjør det det, eller så gjør det det ikke

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Tror ikke jeg skjønner hvorfor?

Ville trodd øket kvalitet var bedre.
    Fordi de vil at kino skal være primær kilden, og den må ha såpass mye bedre kvalitet enn hva man får i standard hjem.

De kommende digitale kinoene har fått standarden 4K. dvs 4096x2048 oppløsning.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg er ikke helt enig. Jeg synes det er bra at det er tre filmer. Det er tross alt tre bøker det er snakk om, og samleverdien å ha tre bokser synes jeg er et must. Men å få inn begge DVDene på en BD; av utgaven LOTR Ex. med alt ekstramaterialet...da prekær vi
    Litt off topic men, LOTR boken skulle egentlig gis ut som en hel bok, men ble delt i tre fordi papir prisen var altfor høy på den tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

New Line ikke Blu-ray eksklusive i år

Ser ikke ut til at Blu-ray-folket får beholde New Line som et eksklusivt studio ut året allikevel, gitt...

New Line Brings 'Pan's Labyrinth' to Blu-ray, HD DVD | High-Def Digest

:-P

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut til at Blu-ray-folket får beholde New Line som et eksklusivt studio ut året allikevel, gitt...

Det var da som svarte
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Hvor forhåndsbestilte du dem? De er ikke opp på DVDstrax.com enda, ser jeg. Må ha disse så fort som mulig vet du.
    Bestilte de fra playX.no Best på underholdning
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Litt off topic men, LOTR boken skulle egentlig gis ut som en hel bok, men ble delt i tre fordi papir prisen var altfor høy på den tiden.
    Vel, LOTR bøkene/boken er uansett delt opp i seks deler.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den kommer ikke akkurat ut i tide til julesalget...

Når Time Warner går BD only neste år så blir dette en kuriositet...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Den kommer ikke akkurat ut i tide til julesalget...

Når Time Warner går BD only neste år så blir dette en kuriositet...
    Den kommer på HD DVD før jul, men da her i Europa.

Nice try ang Warner Esp1, det blir nok desverre ikke en avklaring da heller. Du har uansett utrolig liten troverdighet som spåmann.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvordan ser man bitraten?

Er det en mulighet siden du bruker HTPC?
    PowerDVD(HTPC) viser bitrate både på bilde og lyd. Dette gjør den både for HD DVD og Blu-Ray. Ganske interessant å se på bitraten på True-HD lydspor, det er sjelden bitraten overstiger 2mbps på et ukomprimert True-HD spor. Allikevel mener folk at DD+ 1.5mbps skal være dårligere.:???:

Side 302 av 653 FørsteFørste ... 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 298 299 300 301 302 303 304 305 306 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •