HD formatkrigen. - Side 301

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 301 av 653 FørsteFørste ... 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 297 298 299 300 301 302 303 304 305 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 ... SisteSiste
Viser resultater 6,001 til 6,020 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Tviler jeg på, tipper isåfall filmen kommer på en plate og ekstramatrialet på den andre. Henviser nok engang til Troy Directors Cut som er på 3 timer og 20min med trueHD. Og den har fått knallgod score både på lyd og bilde. Er LOTR noe særlig lenger?
    LOTR extended versions:

Fellowship of the Ring: 3 t 30 min.
    Two Towers: 3 t 42 min.
    The Return of the King: 4 t 10 min. (!)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok plass til LOTR extended på en BD- og en HD DVD. Det som er spørsmålet er hvor høy bitrate de skal legge på. Det var jo synd de ikke snart er villige til å bruke det som bor i BD-formatet. Da er det godt mulig at bildekvaliteten hadde vært bedre på Blu-ray.

Men mtp kapasiet er vel verken 25GB eller 30GB for lite til film. Snakker vi ikke om 7-8 timer med 1080-film + lyd på så mange GB?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er nok plass til LOTR extended på en BD- og en HD DVD. Det som er spørsmålet er hvor høy bitrate de skal legge på. Det var jo synd de ikke snart er villige til å bruke det som bor i BD-formatet. Da er det godt mulig at bildekvaliteten hadde vært bedre på Blu-ray.

Men mtp kapasiet er vel verken 25GB eller 30GB for lite til film. Snakker vi ikke om 7-8 timer med 1080-film + lyd på så mange GB?
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    LOTR extended versions:

3.30 + 3.42 + 4.10 = 11.22 ikke noe problem med en av delene på en plate men jeg ville optimalt hatt alle tre på en!
    (jeg gir blanke i ekstramatriale)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Da husker du nok feil. Amir har konsekvent latt være å kommentere TL51-platene, nettopp fordi det ikke har vært gjort noen grunding kompatibilitetstesting. Mulig han har sagt at det ikke er særlig sannsynlig at TL51 vil bli brukt til film DERSOM den ikke er kompatibel med dagens spillere. Så vidt jeg har sett, har han ikke sagt et ord om hvorvidt disse platene vil fungere på gamle spillere eller ei.

Jeg er lei for å bekrefte alle fordommer du har om HD DVD-eiere, men jeg tror faktisk at til og med 30GB pr. disk er "godt nok". Det betyr at 50GB er "mer enn godt nok". 100GB blir nesten tullete.

Det er ikke det at det ikke er mulig å fylle opp 100GB på en utgivelse. Det finnes jo utgivelser i dag som fyller to BD-50-disker. Disse kunne fint vært plassert på én 100GB-disk i stedet. Problemet er bare at hvis du putter 2xBD-50 utgaven av en film ved siden av 1xBD-100-utgaven ved siden av hverandre i butikken (samme pris, samme innhold), så kommer to-disk-utgaven til å selge vesentlig mer enn enkeltdisk-utgaven. Forbrukere kan være litt late, og de er ikke flinke til å se etter hva slag innhold som faktisk er på utgivelsene. Men, de får med seg hvor mange disker de har, og de oppfatter flere disker som bedre.

... Men bare til en viss grad, selvfølgelig. Jeg har ikke tenkt til å bruke laserdiskargumentet om at det er kjekt å snu/bytte disken hvert tredje kvarter. Det må være nok innhold på hver disk til at man kan se ferdig filmen og det "letteste" ekstramaterialet. Fordypningsmateriale kan godt være på disk to og tre.

Husk forresten at dette for så vidt har mer med hva jeg tror om markedet enn hva jeg selv hadde satt pris på. Personlig foretrekker jeg selvfølgelig å ha så mye som mulig tilgjengelig fra én meny. Det er ikke for ingenting at jeg har kjøpt meg en 200-disk DVD-veksler (og vurderer å importere 400-disk-utgaven) Jeg ville blitt ekstatisk om noen hadde laget plater som er store nok til å få plass til minst en full sesong av en TV-serie som "Saturday Night Live". Men, faktum er at det er begrenset hvor lenge man orker å se på TV av gangen. Hvis det er 30 timer med materiale på en utgivelse, så gjør det faktisk ingenting om dette er spredd utover en del disker.
    Eh...ta av deg de røde brillene og les et par ganger til. Jeg har aldri dømt eller stemplet noen på noe vis fordi de liker HD-DVD. Om du elsker HD-DVD så er det helt ok for meg. Jeg har ikke noe behov for mobbe folk for meninger de måtte ha om ting.

Jeg tror for øvrig at du tar veldig feil når det gjelder lengre filmer og oppsplitting på flere discer. Folk HATER å måtte gå fram til spilleren og legge inn ei ny plate, eller evt å flippe discen. Spesielt amerikanere. De har helt klart GODT av å gå fram til spilleren og flippe/bytte discen, men det er en annen sak :-P

Når det gjelder lange filmer og plass så er det også påpekt at feks "Troy" har sekvenser der bitrate synker til 7 tallet og det er tydelige artifacts i bildet i mørke partier. På mindre TV'er og de som ikke er 1080p har det kanskje ikke så stor betydning, men på større TV'er vil dette vises godt. Slikt er etter min mening uakseptabelt på et HD format da det forstyrrer opplevelsen av filmen.
    Kanskje jeg er en "kvalitets-ekstremist" men skal det være så skal det være. Som vi sier her i trøndelag...det e forsjæl på skjit å painnkak. "Troy" burde derfor heller vært splittet i 2 discer for HD-DVD for å bevare kvaliteten, og den samme filen utnyttet til fulle på en BD50. Som du selv sier, da får du jo mere valutta for pengene også. Så da er vi vel alle fornøyde?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Når det gjelder lange filmer og plass så er det også påpekt at feks "Troy" har sekvenser der bitrate synker til 7 tallet og det er tydelige artifacts i bildet i mørke partier. På mindre TV'er og de som ikke er 1080p har det kanskje ikke så stor betydning, men på større TV'er vil dette vises godt. Slikt er etter min mening uakseptabelt på et HD format da det forstyrrer opplevelsen av filmen.
    Hvor har du dette fra?

Filmen får jo supre kritikker for lyd og bilde. F.eks.:
    HD DVD Review: Troy: Director's Cut | High-Def Digest
    hvor den får 4,5 av 5 for både lyd og bilde.
    All other aspects of the transfer are first-rate. Colors are excellent, with the rich palette perfectly saturated with no noise, smearing, or fuzziness. Fleshtones are an absolutely lovely shade of orange throughout. The presentation also boasts a wonderful sense of three-dimensionality that often rivals the best high-def -- even the widest shots have excellent clarity and fine detail. Compression artifacts are also not an issue, with no banding, pixelization or macroblocking evident.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Hvor har du dette fra?

Haha glem det, jeg gikk tilbake til tråden som omhandlet problemet og luringen som skrev om dette brukte RGB for signalet fra sin PS3.

Troy har som dere sier fått supre kritikker så jeg trekker tilbake det jeg sa om denne utgivelsen :-D

Jeg hadde strøket denne fra kjøpe-listen min pga denne posten, men nå skal den også hamstres inn.

ref
    Artifacting in Troy: DC - It's clear this HD DVD level bitrate crap isn't working - Page 2 - Blu-ray Forum

Jeg leste den tråden ganske tidlig før den ble utdypet videre.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Hvor har du dette fra?

Det diskuteres i denne tråden på Blu-ray.com:
    Wow! Troy's bitrate only 3.3Mbps in some sections (pics) - Blu-ray Forum

Det er nøyaktig samme transfer/enkoding på HD DVD og Blu-ray utgaven av denne filmen, så diskusjonen bør være relevant selv om den er fra et 'blått forum'.

Skal forøvrig se filmen i kveld, skal si ifra i morgen hvis jeg ser noen problemer som følge av lav bitrate. Tviler på at det er synlig med mindre man sitter å nistirrer etter feil med bitrate-meter på

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har filmen på BD? Er vel ikke verre enn å putte den i en PS3, klikke på select for å få opp bitrate på lyd og bilde, og spole til en passelig mørk scene.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Noen som har filmen på BD? Er vel ikke verre enn å putte den i en PS3, klikke på select for å få opp bitrate på lyd og bilde, og spole til en passelig mørk scene.
    Som sagt rett over:
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Skal forøvrig se filmen i kveld (på Blu-ray), skal si ifra i morgen hvis jeg ser noen problemer som følge av lav bitrate.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Jeg tror for øvrig at du tar veldig feil når det gjelder lengre filmer og oppsplitting på flere discer. Folk HATER å måtte gå fram til spilleren og legge inn ei ny plate, eller evt å flippe discen. Spesielt amerikanere. De har helt klart GODT av å gå fram til spilleren og flippe/bytte discen, men det er en annen sak :-P
    Jeg hadde vært helt enig med deg om det var slik som på mange av de første DVD'ene at du måtte snu disken midt i filmen, men når du kan se 4timer film/episode før du må bytte disk for å få en ny film/episode, så ser jeg ikke problemet lenger..

Da har vi det rett og slett for bra, om det værste som kan skje er å måtte bytte disk for å få sett 4 nye timer med film.

Dette er nok å tolke innlegget ditt på værste måte, men det kan enkelt tolkes slik.
    Men det er et enkelt faktum at "2 disc Edition" selger langt bedre enn en vanlig utgivelse.. dette er noe Disney allerede har begynnt med på sine BD utgivelser, selv om det på ingen måte var nødvendig med 2 plater!

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOTR extended versions:

jøye meg, såpass! Jeg som synest theatrical var lang nok, får for guds skyld håpe de ikke har forlenget slutten enda mer:-? Det var litt mer en jeg trodde, får håpe TL51 er operativ innen denne utgivelsen da

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Det diskuteres i denne tråden på Blu-ray.com:
    Wow! Troy's bitrate only 3.3Mbps in some sections (pics) - Blu-ray Forum
    Ha-ha, den luringen på det forumet har ikke vett på å tenke at ikke all uskarphet i film skyldes (mangel på) bitrate, men snarere det enkle faktum at fotografen/focus puller ikke har gjort jobben sin...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    3.30 + 3.42 + 4.10 = 11.22 ikke noe problem med en av delene på en plate men jeg ville optimalt hatt alle tre på en!
    (jeg gir blanke i ekstramatriale)
    Du er kravstor, Counterpointer Hva med å kjøre seamless branching (eller hva det heter) og få tre sømløse filmer etter hverandre; til et 11t30min langt mareritt fra Mordor

Vel, jeg er ikke helt enig. Jeg synes det er bra at det er tre filmer. Det er tross alt tre bøker det er snakk om, og samleverdien å ha tre bokser synes jeg er et must. Men å få inn begge DVDene på en BD; av utgaven LOTR Ex. med alt ekstramaterialet...da prekær vi
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dessuten er BD100 viktig for Blu-ray, siden Blu-ray satser på flere områder. BD100 vil være et viktig lagrings medium på PC og ikke minst på PS3 og spill. Til film vil den også kunne være aktuell; f.eks til tv-serier i HD.
    Det jeg forsøkte å forklare var at det er en begrenset nytte av å øke kapasiteten på discene. HD DVD har større nytte av å komme opp på 50GB nivå, for da er de i det minste likt med BD. Når du først har fått nok plass til å levere "perfekt kvalitet" i over 4 timer, så begynner fordelen med å putte alt på en plate å forsvinne. Disc media har tross alt den fordelen at det er relativit billig å trykke opp flere discer..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha-ha, den luringen på det forumet har ikke vett på å tenke at ikke all uskarphet i film skyldes (mangel på) bitrate, men snarere det enkle faktum at fotografen/focus puller ikke har gjort jobben sin...
    Tenkte på det samme, garbage in = garbage out samme hva bitraten er

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ehh, for det første så var det ikke noe spørsmål i RobertB sitt inlegg..??
    Ehh, jo, tklev. Det sto til og med adressert til deg....:

Tklev:
    Hvor er infoen om at TLD51 er klar for utprøving til komersiell produksjon? Jeg har ikke sett -noe- info om noen prototype spiller som engang kan lese disse platene? Den pressemeldingen jeg leste om TLD51 framsto som at det var laboratorie-arbeid der de hadde klart å lage platene og fått standarden godkjent av HD-DVD forum.

Hvorpå du svarer:

Kan vi i det minste være enig om at HD DVD 51GB er viktigere for HD DVD som format, enn BD100GB er for BD som format? Da tenker jeg for bruk med filmdistribusjon, jeg har ingen tro på at noen av formatene blir noen dominerende aktør innenfor lagring. Harddisker er for billig til at det vil ha noen hensikt..

Det kaller jeg et spørsmål som du ikke svarer på. Men det er mulig jeg er helt på viddene her...

Det jeg forsøkte å forklare var at det er en begrenset nytte av å øke kapasiteten på discene. HD DVD har større nytte av å komme opp på 50GB nivå, for da er de i det minste likt med BD. Når du først har fått nok plass til å levere "perfekt kvalitet" i over 4 timer, så begynner fordelen med å putte alt på en plate å forsvinne. Disc media har tross alt den fordelen at det er relativit billig å trykke opp flere discer..
    Det er jeg enig i. HD DVD har stor nytte av å få de 50GB pr plate.

Men det er artig å lese at HD DVD fans nå begynner å skjønne at de 50GB kan være nødvendig for å utnytte best mulig kvalitet og lossless lyd på en film som har litt lengde.

For noen måneder siden var 50GB kun et skrytetall for BD, og hadde ingen verdens ting med potensiell kvalitet å gjøre
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En milepel i "krigen" i dag. Jeg fikk leie en BD film i den lokale sjappa i Vestby - jess - ute på "bøgda". Nå tror jeg virkelig krigen tipper i BD's favør

PS - de hadde bare en BD tittel da. Men en start.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    En milepel i "krigen" i dag. Jeg fikk leie en BD film i den lokale sjappa i Vestby - jess - ute på "bøgda". Nå tror jeg virkelig krigen tipper i BD's favør

PS - de hadde bare en BD tittel da. Men en start.
    Er det lov å spørre hvilken film det var?

Det kan godt være at BD har en stor fordel på det området, utleie altså. Platene tåler flere riper o.l., kjempefordel for utleiesjapper.. skulle en tro.
    PS: Ikke at det har noe spesielt å si for norske butikker, iallefall ikke enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lov å spørre hvilken film det var?

Det kan godt være at BD har en stor fordel på det området, utleie altså. Platene tåler flere riper o.l., kjempefordel for utleiesjapper.. skulle en tro.
    PS: Ikke at det har noe spesielt å si for norske butikker, iallefall ikke enda.
    Det var "Reign over me" med Adam Sandler og Don Cheadle. Skulle egentlig leie noe helt annet på DVD, men kunne ikke la være når jeg så denne på BD.

Husker de lokal sjappene var veldig skeptiske til DVD utleie i sin tid. De mente at platene bare ville bli opp-ripet og fæle veldig fort, at det var alt for få som ville gidde å leie DVD av den grunn.

Tror kansje hvis det ble noen hylleplasser med BD film i utleieforetningene rundt om så ville folk kanskje bli litt mere nysjerrig på det. Er ganske mange som sitter og ruge på HDTV'er uten noe å se på.

Om enn så ubetydelig på nåværende tidspunkt, så synes jeg detta var litt artig jeg. :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo glimrende nyheter. Jeg begynner å bli lei å kjøpe alle filmene jeg har lyst å se, for noen ønsker jeg bare å se en gang. Men når det har kommet en film ute på bøgda, burde det jo være muligheter i metropolen, Fredrikstad

Det er kanskje to fordeler med BD fremfor HD DVD når det gjelder utleie. Det ene er helt klart det beskyttende laget mot riper. Det andre er at det virker som om BD prioriterer mer norsk tekst, dubbing (barnefilmer) og norske menyer. Og de norske tekstene jeg har sett på BD så langt, har vært vanlig tekst, ikke for hørselshemmede.

Da får jeg pushe litt på her i byen også, for når folk ser at BD står på utleie, så vil argumentet for å kjøpe seg en BD-spiller være enklere for veldig mange. Få jeg kjenner gidder å kjøpe noe annet enn barnefilmer på DVD. Alt annet leies stort sett.

GOOD NEWS
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 301 av 653 FørsteFørste ... 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 297 298 299 300 301 302 303 304 305 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •