HD formatkrigen. - Side 300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 300 av 653 FørsteFørste ... 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 296 297 298 299 300 301 302 303 304 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 ... SisteSiste
Viser resultater 5,981 til 6,000 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forøvrig er denne hausingen om plate-kostnader tull og tøys. Alle slike discer er dyre å produsere i begynnelsen inntil den virkelige masseproduksjonen er på plass. Jo større produksjonsvolum, jo lavere kostnader. Dette gjelder for etthvert plateformat. Den første produksjonsperioden går som regel på å optimalisere produksjonsprosessen og dette får også innvirkning på den "ferdige" kostnaden når platen endelig er i skikkelig masseproduksjon.

Vi hadde akkurat samme forløpet på standard DVD plater og CD plater før den tid. Det er ingen grunn til å tro at det skulle være annerledes for hverken HD-DVD eller BD framover. Dette er ikke håndlagede produkter men maskinprodusert i helautomatiske prosesser. Det er fullt mulig at det grunnleggende utstyret for å produsere platene er dyrere for BD, men når volumet kommer opp på virkelig masseproduksjons-nivå så blir kostnadsforskjeller på produksjonsutstyr marginalt.

EDIT:
    WOOOOHOOO!!! "THIS IS HD-FORMATKRIGEN!" no. 1 300

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Hvor er infoen om at TLD51 er klar for utprøving til komersiell produksjon? Jeg har ikke sett -noe- info om noen prototype spiller som engang kan lese disse platene? Den pressemeldingen jeg leste om TLD51 framsto som at det var laboratorie-arbeid der de hadde klart å lage platene og fått standarden godkjent av HD-DVD forum.
    Toshiba viste vel tre lags platene allerede i januar, men det har tatt tid å få dette standarisert:
    Tre lag i HD-platen, eller ti? - IDG.no

CES: Toshiba har vist fram en HD-plate med tre lag, i stedet for to som på Blu-ray og HD DVD.
    Det står også
    Men Toshiba er ikke de eneste som har fått til HD-plater med flere lag. På CES hevder Ritek, bak lukkede dører riktignok, at de har framstilt HD-plater med ikke bare tre og fire, men hele ti lag. Ifølge basis-spesifikasjonene, kan en HD DVD-plate med ti lag i så fall inneholde 150 GB, mens en Bluray-plate vil kunne romme 150 GB.
    (Skal nok være 250Gb for Blu-ray). Antall lag kan nok øke etter hvert, men om dette blir standariserte produkt er noe annet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Så jeg var temmelig ubevisst å kjøpe en Pioneer 508XD altså... ? Har til gode å se en full-HD LCD skjerm som ser like bra ut som denne (pio sin fullhd ser ok ut men er ikke verdt pengene). 70% av alt materialet jeg spiller på den er forøvrig i 720p så da ville det jo egentlig være dumt for meg å ha en full-hd skjerm... Dette gjelder nok de fleste.

I min mening er Full HD racet en ødeleggende faktor. Oppløsning er ikke alt... Det er også ødeleggende at det er snakk om fysiske medium. Dette er gammeldags og de har tydeligvis ikke lært en DRITT...

Det er fult mulig å få god utbytte av HD på 720p. Det som kommer til å drepe HD-DVD og BR er at det tar 10 min å hente en kvalitet på nettet som 95% av konsumentene ikke ville kunne skille fra BR/HDDVD versjonen. Det er jo egentlig bare for noen smarte store firma å lage en set-top versjon av en h264 spiller for on-demand media (a.la. itunes) og vi er kvitt de fysiske mediene for godt (gleder meg!).
    Nå er sikkert din Pioneer en fantastisk skjerm. Men det finnes en del gode LCD-skjermer der ute nå. Samsung har ett par 1080-skjermer, og det er også ventet en ny modell rett rundt hjørnet. Og sortnivået på disse begynner å bli meget godt. Jeg har sett disse, side om side, med flere gode plasma-modeller, og jeg har vanskelig for å se at Samsung ligger noe etter hva angår sortnivå og kontrast.

Hva gjelder oppløsning, så er det klart det er forskjell:

DVD: 720x576= 414.720 piksler
    HD: 1280x720= 921.600 piksler
    FullHD: 1920x1080= 2.073.600

Så som du ser er det over dobbel så høy oppløsning fra DVD til 720-HD. Samtidig er det over dobbel så høy oppløsning fra 720-HD til full-HD. Så klart det er forskjell. Forskjellene blir lettere å se, jo større skjermen/ lerretet er. Men jeg vil si at fra 46" og oppover, ser jeg forskjell på en 768p plasma og en 1080p-LCD, der begge kjører med HD DVD eller BD.

Men for all del, bildet er meget bra selv på 768p, og antakelig godt nok for de aller fleste. Men bildet blir bedre på en 1080-skjerm, dersom kilden også er 1080p. Dessuten er det ofte litt problematisk å nedskalere til 768p fra 1080p, og panoreringer litt mer hakkete. Og er man riktig uheldig, så sitter man med et oppskallert 540-bilde, også. Og da snakker vi veldig mye tap av oppløsning ift opprinnelig kilde.

Selv om dette ikke er noe problem på de nye Pioneer-modellene, så synes jeg bilde på foregående modell, Pioneer 507, hakket for mye på HD DVD/ BD; og det selv om den er 24p-kompatibel...

Siden du har 70% av avspillingskilden som er 720p, får jeg spørre hva dette er?

Det jeg sier, er at man ikke skal undergrave det faktum at svært mange av oss ser forskjell når pikselmengden dobles
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba viste vel tre lags platene allerede i januar, men det har tatt tid å få dette standarisert:
    Tre lag i HD-platen, eller ti? - IDG.no
    Det mest interessante med den artikkelen er hvordan det skilles mellom 3-lags platen (TLD51) og HD-DVD/BD plater. Dette tyder på at dette ikke er "kompatibel" teknologi eller ihvertfall ikke bekreftet kompatibelt med dagens avspillere for HD-DVD. Dette blir ikke referert til som en HD-DVD plate men som en ny Toshiba HD plate.

Men det er fortsatt "prat" slik jeg ser det...det er ikke presentert en funksjonell prototype-spiller for TDL51 slik som TDK gjorde sammen med BD100 platen sin. Det er forskjell på å "prate" om sine teknologiske framskritt og å faktisk vise de fram.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg sier, er at man ikke skal undergrave det faktum at svært mange av oss ser forskjell når pikselmengden dobles
    Helt klart. Det er en enorm forskjell i bildet på en vanlig DVD utgave på min 55" Sony SXRD Full HD skjerm i forhold til en BD utgave av samme film.

Men det er her, som jeg har nevnt tidligere, jeg tror HD formatene kan hemmes mest pga måten elektrokjedene har pushet "HD ready" TV'er uten full HD.

Som jeg har nevnt tidligere så sjekket jeg veldig grundig da jeg valgte ny TV i sommer. Ingen av de Full HD LCD skjermene jeg sjekket var i nærheten av Sony sin 55" bakprojeksjons-tv i billedkvalitet. Og da snakker vi om LCD skjermer som koster dobbelt så mye som den jeg valgte. Jeg betalte 17.990 kr for min TV fra komplett.no og tilsvarende 52" LCD fra Samsung kostet 32.000 mens Sharp Aquos 52" kostet 36.000.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart. Det er en enorm forskjell i bildet på en vanlig DVD utgave på min 55" Sony SXRD Full HD skjerm i forhold til en BD utgave av samme film.

Men det er her, som jeg har nevnt tidligere, jeg tror HD formatene kan hemmes mest pga måten elektrokjedene har pushet "HD ready" TV'er uten full HD.

Som jeg har nevnt tidligere så sjekket jeg veldig grundig da jeg valgte ny TV i sommer. Ingen av de Full HD LCD skjermene jeg sjekket var i nærheten av Sony sin 55" bakprojeksjons-tv i billedkvalitet. Og da snakker vi om LCD skjermer som koster dobbelt så mye som den jeg valgte. Jeg betalte 17.990 kr for min TV fra komplett.no og tilsvarende 52" LCD fra Samsung kostet 32.000 mens Sharp Aquos 52" kostet 36.000.
    Helt enig i det du skriver. Så selv den imponerende SXRD tven på Sony senteret i fjor; og da ved siden av de dyre Sony LCD-skjermene. SXRD knuste disse, etter min mening. Jeg var litt fortapt i SXRD-teknologien ved første stund, og ned i projektor-rommet bar det. Sony VW50 imponerte så mye, at nå har jeg en som henger i taket mitt

Men LCD-utviklingen har gått fort. Kvalitet i bedre oppløsning, sortnivå og bedre farger har kommet i takt med lavere priser. Pioneer har litt å lære når det gjelder pris, synes jeg. SÅ bra er de ikke, at jeg betaler 35k for en 50" 768-skjerm.

Derimot falt jeg helt for denne skjermen, og når jeg selv skal ha ny tv; så blir det en Samsung med Full HD og 24p

http://avforum.no/forum/pwb_paamelding.php?anbud=31
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    nå sklir denne tråden helt bort i usaklig drittslenging.

hvorfor er det slik at når hd-dvd siden (toshiba) sponser filmer med spillerne sine er det desperasjon og idioti, men når sony og resten av blu-ray lobbyen gir bort gratis filmer og spill med ps3 og s300 så er det genial markedsføring og meget kundevennlig..?
    Nå sklir den ut? På side 296 først?

Og greit, å gi 3-4 filmer som sign-on bonus for å kjøpe BD eller HD-DVD er greit nok... MEN, når man snakker om opptil 9 filmer - da lukter det desperasjon spør du meg...

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig er denne hausingen om plate-kostnader tull og tøys. Alle slike discer er dyre å produsere i begynnelsen inntil den virkelige masseproduksjonen er på plass. Jo større produksjonsvolum, jo lavere kostnader. Dette gjelder for etthvert plateformat. Den første produksjonsperioden går som regel på å optimalisere produksjonsprosessen og dette får også innvirkning på den "ferdige" kostnaden når platen endelig er i skikkelig masseproduksjon.

Vi hadde akkurat samme forløpet på standard DVD plater og CD plater før den tid. Det er ingen grunn til å tro at det skulle være annerledes for hverken HD-DVD eller BD framover. Dette er ikke håndlagede produkter men maskinprodusert i helautomatiske prosesser. Det er fullt mulig at det grunnleggende utstyret for å produsere platene er dyrere for BD, men når volumet kommer opp på virkelig masseproduksjons-nivå så blir kostnadsforskjeller på produksjonsutstyr marginalt.

EDIT:
    WOOOOHOOO!!! "THIS IS HD-FORMATKRIGEN!" no. 1 300
    Jepp, men det formatet som krever størst investering i nye produksjonsmidler, vil bruke lengre tid enn det andre formatet på å komme ned i en fornuftig produksjonskostnad.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest interessante med den artikkelen er hvordan det skilles mellom 3-lags platen (TLD51) og HD-DVD/BD plater. Dette tyder på at dette ikke er "kompatibel" teknologi eller ihvertfall ikke bekreftet kompatibelt med dagens avspillere for HD-DVD. Dette blir ikke referert til som en HD-DVD plate men som en ny Toshiba HD plate.
    De kan nok ikke kalle platen for HD DVD før den er godkjent av DVD forum. Artikkelen er forøvrig fra januar så de har vel kommet et stykke lenger i standardiseringsprosessen i dag.

Jeg tviler på at vi vil se flere enn 2 lag til filmbruk for noen av formatene. Til dette vil antakelig 50/30 GB bli standardene. Jeg er heller ikke overbevist om at optiske lagringsmedium er fremtiden til datalagring.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel så vidt jeg husker var Amir veldig skeptisk til om 51GB platene noensinne kunne brukes til film spesielt pga manglende tilbakevirkende kompatibilitet.
    Da husker du nok feil. Amir har konsekvent latt være å kommentere TL51-platene, nettopp fordi det ikke har vært gjort noen grunding kompatibilitetstesting. Mulig han har sagt at det ikke er særlig sannsynlig at TL51 vil bli brukt til film DERSOM den ikke er kompatibel med dagens spillere. Så vidt jeg har sett, har han ikke sagt et ord om hvorvidt disse platene vil fungere på gamle spillere eller ei.

Men sett i forhold til HD markedet så blir dette peanuts mot BD100 plater. Men det gjenstår som sagt å få avklart om disse platene kan bli kompatible med dagens spillere (hvis de ikke er det vil de ikke ha noen betydning for formatkrigen slik vi ser den, nemlig til filmbruk).
    Jeg er lei for å bekrefte alle fordommer du har om HD DVD-eiere, men jeg tror faktisk at til og med 30GB pr. disk er "godt nok". Det betyr at 50GB er "mer enn godt nok". 100GB blir nesten tullete.

Det er ikke det at det ikke er mulig å fylle opp 100GB på en utgivelse. Det finnes jo utgivelser i dag som fyller to BD-50-disker. Disse kunne fint vært plassert på én 100GB-disk i stedet. Problemet er bare at hvis du putter 2xBD-50 utgaven av en film ved siden av 1xBD-100-utgaven ved siden av hverandre i butikken (samme pris, samme innhold), så kommer to-disk-utgaven til å selge vesentlig mer enn enkeltdisk-utgaven. Forbrukere kan være litt late, og de er ikke flinke til å se etter hva slag innhold som faktisk er på utgivelsene. Men, de får med seg hvor mange disker de har, og de oppfatter flere disker som bedre.

... Men bare til en viss grad, selvfølgelig. Jeg har ikke tenkt til å bruke laserdiskargumentet om at det er kjekt å snu/bytte disken hvert tredje kvarter. Det må være nok innhold på hver disk til at man kan se ferdig filmen og det "letteste" ekstramaterialet. Fordypningsmateriale kan godt være på disk to og tre.

Husk forresten at dette for så vidt har mer med hva jeg tror om markedet enn hva jeg selv hadde satt pris på. Personlig foretrekker jeg selvfølgelig å ha så mye som mulig tilgjengelig fra én meny. Det er ikke for ingenting at jeg har kjøpt meg en 200-disk DVD-veksler (og vurderer å importere 400-disk-utgaven) Jeg ville blitt ekstatisk om noen hadde laget plater som er store nok til å få plass til minst en full sesong av en TV-serie som "Saturday Night Live". Men, faktum er at det er begrenset hvor lenge man orker å se på TV av gangen. Hvis det er 30 timer med materiale på en utgivelse, så gjør det faktisk ingenting om dette er spredd utover en del disker.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Synd at den er så dyr. Selv når man trekker fra 19% tysk mva, så koster den for mye til å kunne importeres momsfritt (hvis ikke Euroen faller under 7,43 innen desember, da)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    De kan nok ikke kalle platen for HD DVD før den er godkjent av DVD forum. Artikkelen er forøvrig fra januar så de har vel kommet et stykke lenger i standardiseringsprosessen i dag.
    Styringskomiteen i DVD Forum godkjente "Optional Specifications for HD DVD-ROM Physical Specifications Version 1.2: Triple Layer Twin format, Revision 1.0" den 12. september 2007.

Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg tviler på at vi vil se flere enn 2 lag til filmbruk for noen av formatene. Til dette vil antakelig 50/30 GB bli standardene. Jeg er heller ikke overbevist om at optiske lagringsmedium er fremtiden til datalagring.
    Jeg er enig i 50/30 GB-retorikken din. Så "The Matrix" på HD DVD i helgen, en film som varer 2 t. 15 min., og med VC-1-kodeksen ser den vanvittig bra ut. I tillegg har Warner fått plass til "bilde-i-bilde"-dokumentar samt lydspor i Dolby TrueHD. I tillegg ligger det flere smådokumentarer på samme side av plata. Hvorfor skal man da ha mer lagringsplass?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Jeg er enig i 50/30 GB-retorikken din. Så "The Matrix" på HD DVD i helgen, en film som varer 2 t. 15 min., og med VC-1-kodeksen ser den vanvittig bra ut. I tillegg har Warner fått plass til "bilde-i-bilde"-dokumentar samt lydspor i Dolby TrueHD. I tillegg ligger det flere smådokumentarer på samme side av plata. Hvorfor skal man da ha mer lagringsplass?
    Hva med hele Ringenes herre ekstended versjon på en plate? Hele 24 på en plate osv?
    Samt at som tidligere påpekt er det koprimeringsartifakter selv med effektive kodecer som VC1.
    Det "holder" sikkert med 50/30 Gb men skal en tenke slik "holder" det muligens med 8,5 Gb SD dvd oppskalert til 1080P også. Det blir samme tankegang.

Til sammenligning så "holder" det greit med en komprimert kopi av en dvd på en 4,7 Gb plate så lenge jeg ser den på 42" plasmaskjermen, men skal det strekkes til 4 meter bredde i kinoen min, så er det helt uholdbart!

Vi er i dag langt fra noe perfekt format. 1920X1080 er bare 2 mpix det er nødt til å bli MYE høyere i fremtiden og selv om komprimeringen skulle bli enda bedre enn den er i dag vil det trenges mer plass. Minner om det berømte sitatet til IBM sjefen, han påsto i fullt alvor at det kun var behov for en fire eller fem store datamaskiner på verdensbasis! Selv om dette var på femti tallet så demonstrerer det utviklingen.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror faktisk ikke filmselskapene vil ha hele TV-serier eller hele ringenes herre triologien på en enkel plate. Markedsføringsmessig selger det sannsynligvis mye bedre når det står 2 Disc special edition, 3 disc special edition og lignende på coverne. Det vi vil ha en de enkelte ringenes herre filmene på 1 disc pr film, ikke to som på DVD. gjerne bonus på egen disk også, så slipper vi å bruke lagringsplass som kunne vært brukt på superfett bilde og lyd i stedenfor.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva med hele Ringenes herre ekstended versjon på en plate? Hele 24 på en plate osv?
    Samt at som tidligere påpekt er det koprimeringsartifakter selv med effektive kodecer som VC1.
    Det "holder" sikkert med 50/30 Gb men skal en tenke slik "holder" det muligens med 8,5 Gb SD dvd oppskalert til 1080P også. Det blir samme tankegang.
    Jeg kan se for meg Ringenes Herre-trilogien, extended edition, på 6 HD DVD'er, hvor én film blir splittet over to plater. En Blu-ray-versjon med VC-1 vil nok kun kreve 3 plater.

Før du snakker om hva som "holder" eller "ikke holder", spør heller hvor langt filmstudioene er villige til å gå for å gi oss det perfekte bildet. Husker balletten rundt introduksjonen av progressiv skanning i PAL... Ble trenert og trenert og trenert fordi vi europeere plutselig ville sitte med bedre bilde med 576p mot amerikanernes 480p. Tror dagens 1920x1080 er temmelig nær smertegrensen for hva Hollywood tåler.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at filmselskapene ikke vil det, eller at mange foretrekker flere disk utgivelser er nok sikkert riktig.
    JEG derimot vil helst ha materialet i det som jeg oppfatter som ett åndsverk sammenhengende uten opphold. Vi har jo resume funksjon om en stopper en avspilling evt pause for kortere avbrekk.
    Jeg synes det ville vært en nytelse å kunne sett hele LOTHR uten noen form for pause.... Men dette er nok et ønske jeg bare deler med et mindretall, innser det.

Alikevel vil jeg tro at fremtiden uvegerlig går mot fomater med høyere oppløsning enn 2 mpix (dvs 1080) som vil kreve mer lagringsplass enn 50/30 Gb.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dagens 1920x1080 er temmelig nær smertegrensen for hva Hollywood tåler.
    Tror ikke jeg skjønner hvorfor?

Ville trodd øket kvalitet var bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Tror ikke jeg skjønner hvorfor?

Ville trodd øket kvalitet var bedre.
    Økt kvalitet er bedre for den som sitter med en lovlig versjon av filmen. Dessverre er økt kvalitet også bedre for piratene. Perfekte piratkopier = Hollywood's store mareritt.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan se for meg Ringenes Herre-trilogien, extended edition, på 6 HD DVD'er, hvor én film blir splittet over to plater.
    Tviler jeg på, tipper isåfall filmen kommer på en plate og ekstramatrialet på den andre. Henviser nok engang til Troy Directors Cut som er på 3 timer og 20min med trueHD. Og den har fått knallgod score både på lyd og bilde. Er LOTR noe særlig lenger?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Tviler jeg på, tipper isåfall filmen kommer på en plate og ekstramatrialet på den andre. Henviser nok engang til Troy Directors Cut som er på 3 timer og 20min med trueHD. Og den har fått knallgod score både på lyd og bilde. Er LOTR noe særlig lenger?
    Extended edition av Return of the king varer i 4 timer og 11 minutter i følge imdb. For å få plass til denne på én plate, må de holde seg rett under 16Mbps i snitt. Trekk fra halvannen megabit for det engelske lydsporet, og kanskje et par kommentarspor á 320kbps samt kanskje et fransk eller spansk lydspor på 640kbps. Da har du ca. 13Mbps igjen til bildet.

Det kan bli snaut, men Ben Waggoner (eller var det Amir?) har uttalt at de klarer å få til et fantastisk bilde med VC-1 helt ned i nettopp 13Mbps, så det er lov å håpe. (Det hadde uansett vært interessant å se noen eksempler på hvor godt bilde de klarer å få på denne bitraten)

Hvis det lar seg gjøre å bruke 17GB-lag på dobbeltlagsplater, forresten, så får man 2Mbps til å gå på. Da burde det bli plass til et PiP-spor også

Side 300 av 653 FørsteFørste ... 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 296 297 298 299 300 301 302 303 304 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •