HD formatkrigen. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 653 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 503 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 13053
    Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kvifor er alt av HD-DVD bort fra Unversal Studio's sine websider ?

UNIVERSAL HOME ENTERTAINMENT

Vart fjerna for nokre dagar sidan...

Og nå kommer Studio Canal med BD filmer....

World in HD : le site du HD-DVD, Blu-Ray et de la Haute Définition / www.hautedefinition.net: Studio Canal lance son premier BD !

Newcomer Lunix sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Det blir bare de ivrigste som kommer til å kjøpe BD og PS3.
    Fint med litt synsing ;-)

Er vel ingen grunn til å tro at det er noe annet enn ivrige mennesker som kjøper noen av formatene.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunix
    Fint med litt synsing ;-)

Er vel ingen grunn til å tro at det er noe annet enn ivrige mennesker som kjøper noen av formatene.
    Det er ikke engang synsing.
    PS3 selger som fy i lanseringsuken så stuper salget, de er ikke i nærheten av hva PS2 solgte, hvorfor?
    Fodi den koster 2-3000kr for mye :???:

Det er ikke synsing men fakta.
    Senker de prisen til 3-4000,- så kommer nok flere enn de som ønsker seg en BDspiller til å kjøpe den.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke på hvilke kriterier man sier at PS3 er en flopp? Den holder jevnt følge med ps2 salget og har alt gått forbi xbox360 salget hvis man antar at de ble lansert samtidig... Vi vet jo hvilken flopp ps2 var

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doc
    Snublet over min første DVD-spiller her en dag, en Sony som i sin tid var omtalt som ’good value for money’ og med gode omtaler. Den var hensatt i en krok etter at den for lengst var erstattet med en HD-opptaker i stuen. I det jeg var i ferd med å hive den, kom jeg til å tenke på at den jo faktisk hadde en funksjon ingen av mine andre spillere har – SACD. Så jeg koplet den opp på hjemmekinoanlegget, fant fram en demo-CD (som hadde fulgt med) og fikk lyd av mye bedre kvalitet enn noe av det andre jeg har hjemme kan produsere. Jeg nevner det fordi en gang var det en krig mellom to nye – og bedre – lydformater: SACD og DVD-audio. Problemet var at de fleste ikke ønsket seg bedre lyd – de var fornøyd med CD’ene som de var – folk ønsket seg portabilitet. Så vinneren i krigen mellom SACD og DVD-audio var: MP3
    I dag får du DVD-spillere med progressiv scan, oppskalering og hdmi til en tusenlapp. Jeg har både det og HD-DVD hjemme nå (se egen tråd). Og jeg er ikke i tvil om at HD-DVD filmene gir bedre kvalitet. Men filmopplevelsen? Med mindre man først og fremst studerer detaljene i bildet, tror jeg de fleste vil få omtrent den samme filmopplevelsen med en vanlig DVD. De har mer å vinne på å kjøpe en god sub. Derimot er det enklere å få filmen streamet over nettet ’on demand’ enn å gå ut og kjøpe en film. Billigere er det også. Har fiber og dekoder fra Lyse, og kan velge filmer fra et stort arkiv – trenger ikke å lete etter filmer jeg har lyst til å se i utleiesjapper eller butikken på hjørne – kan bare ta dem fra menyen – av og til også med en trailer. Har forsøkt det på storskjerm, og det blir helt fint. Ikke like bra som HD-DVD. Men filmopplevelsen er omtrent den samme. Var i Florida i oktober, og tenkte jeg skulle kjøpe med meg en HD-dvd eller BD spiller. Butikkene flommet over av HD-skjermer. Men det var nesten umulig å finne noen som solgte spillere. For de fleste der borte kjøper ikke film – de får dem over nettet. Så om jeg skulle gjette, tror jeg vinneren i krigen mellom HD_DVD og BD blir: MPEG4 over kabel.

Meget bra skrevet

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant Warblader... hva betyr nå det? Legg til Universial har snudd litt på ledelsen.
    Tidligere var Universial "all in", kanksje de skranter litt slik som Studio Canal?

//S

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doc
    Derimot er det enklere å få filmen streamet over nettet ’on demand’ enn å gå ut og kjøpe en film. Billigere er det også. Har fiber og dekoder fra Lyse, og kan velge filmer fra et stort arkiv – trenger ikke å lete etter filmer jeg har lyst til å se i utleiesjapper eller butikken på hjørne – kan bare ta dem fra menyen – av og til også med en trailer. Har forsøkt det på storskjerm, og det blir helt fint. Ikke like bra som HD-DVD. Men filmopplevelsen er omtrent den samme. Var i Florida i oktober, og tenkte jeg skulle kjøpe med meg en HD-dvd eller BD spiller. Butikkene flommet over av HD-skjermer. Men det var nesten umulig å finne noen som solgte spillere. For de fleste der borte kjøper ikke film – de får dem over nettet. Så om jeg skulle gjette, tror jeg vinneren i krigen mellom HD_DVD og BD blir: MPEG4 over kabel.
    Det kan nok dessverre hende du har rett i at streaming blir fremtiden, men jeg tror det blir en stund til dette kommer i akseptabel kvalitet. Jeg har også Lyse fiber, men må si jeg synes kvaliteten foreløpig er for dårlig. Det kan nok ha noe med dekoderen som kun har skart ut, men når jeg blåser bildet opp på projektoren så er det lett å se at det ikke holder DVD kvalitet.
    Nå sier Microsoft at de at det er mulig å overføre VC-1 kodet full HD film med så lav båndbredde som 8Mb. Hvis det stemmer kan det selvfølgelig bli annerledes i fremtiden.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Warblader]Kvifor er alt av HD-DVD bort fra Unversal Studio's sine websider ?

Fint for oss som liker film.

Snakk med Universal folka i norge, de selger BD filmene til SONY....

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen sett på salgstatistikken fra amazon.com i det siste. Hvis dette stemmer ser det lite lovende ut for HD formatene:
    The Product Wars fought on Amazon.com

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det mange som mener og syns svært mye om dette.
    De som mener og synes mest er vel de som allerede har investert i en spillekonsoll eller prototype spiller til en enorm overpris :-D ....

Hvermansen tror jeg (synsing det også) vil vente og se og evt handle når utvalget blir større, prisene lavere og formatene smelter sammen (jmfr. diskisjonen rundt +/- DVD'er).

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Interessant Warblader... hva betyr nå det? Legg til Universial har snudd litt på ledelsen.
    Tidligere var Universial "all in", kanksje de skranter litt slik som Studio Canal?

//S
    Hvis dette er første skrittet i retning av BD fra Universal er ikke det så merkelig. Vivendi, eierne av Universal og Studio Canal har ikke mye invistert i prestisje og prinsipper. Her dreier det seg om penger.

PS
    Her shopper amerikanerne Best Buy

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warblader
    Kvifor er alt av HD-DVD bort fra Unversal Studio's sine websider ?

World in HD : le site du HD-DVD, Blu-Ray et de la Haute Définition / www.hautedefinition.net: Studio Canal lance son premier BD !
    Hehe, ja det måtte komme en dag.... Regner med at de har insett at HD-DVD ikke har livets rett. Går vel bare noen dager før de annonserer at de går over til BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bra blir egentlig BR spillern som sitter i PS3? Jeg kjenner ingen som bruker Xbox eller PS til dvd spiller, akkurat som ingen jeg kjenner brukte PS1 til cd spiller. Akkurat her syns jeg faktisk Nintendo er bra, jeg slipper å betale for noe jeg ikke bruker. Jeg skjønner at de lanserer spillemaskinene med BR og HD-dvd, men allikevel syns jeg det er frustrerende å betale for noe jeg ikke kommer til å bruker.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel frivillig hva en vil bruker PS3 til.:-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det snakkes mye om at PS3 er en av de bedre BD spillerene. Den blir også profilert som en multimediastasjon og ikke kun en spillmaskin.

//S

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunted
    Hvor bra blir egentlig BR spillern som sitter i PS3? Jeg kjenner ingen som bruker Xbox eller PS til dvd spiller, akkurat som ingen jeg kjenner brukte PS1 til cd spiller. Akkurat her syns jeg faktisk Nintendo er bra, jeg slipper å betale for noe jeg ikke bruker. Jeg skjønner at de lanserer spillemaskinene med BR og HD-dvd, men allikevel syns jeg det er frustrerende å betale for noe jeg ikke kommer til å bruker.
    På Wii og GameCube betaler man for noe som kort og greit er en ommøblert DVD, laget for å hindre kopiering. Du "sparer" ikke sånn sett noe på å kjøpe disse.

PS1 trengte CD-spilleren til spill (ville du foretrukket kassetter?), PS2 trengte DVD-spilleren til spill (igjen, skulle man holdt seg til CD?), og det er ganske godt dokumentert at mange brukte den som inngangsbillett til DVD-formatet. PS3 trenger Blu-Ray til spill (Resistance tar 21 GB ifølge produsenten, og spill med mye videoklipp i HD vil for eksempel ikke være mulig på Xbox 360 eller Wii, det er rett og slett ikke plass).

Snakker vi mer om Nintendo kan vi gå tilbake til Nintendo 64, der spill gjerne kostet 798,-. Slipper å betale, hm.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Pogwag, sett i forhold til hva man får ser det ut til å være rimelig gitt at man er veldig tidlig i syklusen og at man tar hensyn til at den spiller BD. Om noen år vil prisen gå ned, kostnaden for Sony går snart ned allerede grunnet endringer i HW etc.

/S

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en ganske bra oppsummering av tilstanden dette. Men hvis man skal tro tallene fra Videoscan så er nok salgstallene enda en god del lavere enn det de antar i denne videoen. Det snakkes om 60.000 filmer i uka, men når mestselgende film solgte 7.500 på en måned så er det vel tvilsomt om det ble solgt 60.000 i hele januar.

Jeg tror kanskje flere kombi spillere (HD og BD) eller disker (Total-HD) på markedet kan hjelpe til å overbevise forbrukerne om at det er trygt å kjøpe HD spillere og filmer.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Studio Canal og deres små skritt i retning av Blu Ray kommer nok det andre Vivendi selskapet Universal også snart etter.
    Blu Ray virker i allefall som det safeste betet hvis en mener at vi skal kjøpe underholdningen på disc.

Side 3 av 653 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 503 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •