HD formatkrigen. - Side 299

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 299 av 653 FørsteFørste ... 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 295 296 297 298 299 300 301 302 303 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 ... SisteSiste
Viser resultater 5,961 til 5,980 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Oi, ingen som tvinger noen til å lese noe som helst her. Er det slitsomt, så kan du hoppe over innleggene eller droppe hele tråden. Its a free country, og heldigvis så er det lov til å ha meninger
    Oi - jeg sa ingeting i innlegget om at jeg følte meg tvunget - og heller ikke at det var slitsomt. Selvplaging er jeg motstander av.

Jeg har alltid akseptert at HD DVD fanboys har helt andre meninger enn meg om ting, og jeg er sjelden enig i deres tanker om denne krigen. Det jeg sågar aldri har gjort, er å kritisere folk for at de ytrer sine meninger, eller for at de har meninger.
    Litt usikker på om du retter akkurat det over til meg - eller om det er et usagn ut i luften til eventuelle nye "sjåerar" her på forumet. Men det er godt å vite at du opptrer redelig i diskusjonen og ikke kritiserer folk for å ytre meninger.

Her tar du positivt feil, potetgullmannen, i det du skriver. Det er faktisk hver gang BD-siden har postet linker og nyheter om BD at HD DVD-fanboysen konsekvent har avfeid dettet med "BD-propaganda", "FUD" eller bare onde Sony-løgner.
    Jeg sa at fantes skylapper i begge leire. Det er ikke feil. Men jeg mener fortsatt at det finnes mest av de i BD only leieren. Og så kom jeg med eksempler på hvordan jeg syntes det var slik. Og her vil vi nok være uenig uansett på hvem som er best/værst.

Dessuten er det ingen BD-tilhengere som har bagatellisert beydningen Paramount har hatt for HD DVD. Uten denne overgangen hadde vel HD DVD nærmest vært dødt nå. Det som er overraskende er faktisk hvor lite som endret maktbalansen, selv etter denne multi-million-dollar-dealen...Ting er akkurat som før Paramount gikk over hva angår disk-salg.
    Det tar nok noe tid før Paramounts beslutning får noe større innvirkning.

Det som har endret seg er at Føx er på banen med sinnsykt mange store titler fremover
    Fox har sitti på rompa for lenge så det var jammen på tide. De har litt for mange godfilmer til å ikke få opp platepressa.

Men klart det er vanskelig å innrømme for fanboysen at HD DVD sliter, men jeg er helt sikker på at Toshiba føler presset nå.......
    Ingen fanboy vil vel innrømme noe slikt.

Jeg ser ikke at HD DVD sliter noe mere nå etter Paramount dealen. De står sterkere enn på lenge slik jeg ser det. Så der synes jeg du konstaterer feil. Nå har jo du allerede vist til at fanboys nødvendigvis ikke innrømmer at HD DVD sliter - og derved indirekte forsøker å plassere de som mener noe annet i en slik fanboy leier.

Hvis du mot formodning tror at dette (at jeg mener HD DVD ikke sliter mer nå) gjør meg til HD DVD fanboy så er jo det feil - men fanboy henvisningene i posten din tar jeg nesten for gitt ikke var til meg uansett.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Oi - jeg sa ingeting i innlegget om at jeg følte meg tvunget - og heller ikke at det var slitsomt. Selvplaging er jeg motstander av.

Litt usikker på om du retter akkurat det over til meg - eller om det er et usagn ut i luften til eventuelle nye "sjåerar" her på forumet. Men det er godt å vite at du opptrer redelig i diskusjonen og ikke kritiserer folk for å ytre meninger.

Jeg sa at fantes skylapper i begge leire. Det er ikke feil. Men jeg mener fortsatt at det finnes mest av de i BD only leieren. Og så kom jeg med eksempler på hvordan jeg syntes det var slik. Og her vil vi nok være uenig uansett på hvem som er best/værst.

Det tar nok noe tid før Paramounts beslutning får noe større innvirkning.

Fox har sitti på rompa for lenge så det var jammen på tide. De har litt for mange godfilmer til å ikke få opp platepressa.

Ingen fanboy vil vel innrømme noe slikt.

Jeg ser ikke at HD DVD sliter noe mere nå etter Paramount dealen. De står sterkere enn på lenge slik jeg ser det. Så der synes jeg du konstaterer feil. Nå har jo du allerede vist til at fanboys nødvendigvis ikke innrømmer at HD DVD sliter - og derved indirekte forsøker å plassere de som mener noe annet i en slik fanboy leier.

Hvis du mot formodning tror at dette (at jeg mener HD DVD ikke sliter mer nå) gjør meg til HD DVD fanboy så er jo det feil - men fanboy henvisningene i posten din tar jeg nesten for gitt ikke var til meg uansett.
    Du quotet et innlegg fra Fenriz (tror jeg det var), så noe av poengene er rettet ift det. Burde sikkert quotet han i samme innlegg.

Og HD DVD-fanboy begrepet var ikke ment til deg, men generelt i den betydningen jeg skrev

Og jeg skrev ikke at HD DVD sliter noe mer etter Paramount dealen. Det som er fakta er at det ikke har skjedd store endringer heller. Men som du påpeker, er det tidlig enda.

Men jeg er redd det er for sent. Universal har gitt ut stort sett det de har å by på (vet at Bourne Ultimatum kommer). Deres store titler er katalogtitler, og de viktigste eier Spielberg rettighetene til...

Men dersom Warner forblir nøytrale, blir krigen i hvertfall ett år til. Går Warner til HD DVD, så blir det såpass lik fordelig i begge leire, at det kan gå mot en "draw".

Men går Warner til BD like over jul, er krigen over innen Q2 08, tror jeg.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    BD-100GB bakoverkompatibel???

PC Pro: News: Hitachi showcases 100GB Blu-Ray disc

"Hitachi, however, claims to have used a standard Blu-Ray drive optical head that's only slightly modified to allow it to read and write data across the four 25GB layers. It's believed this will only require a firmware update to make existing drives compatible."

La meg gjette hva HD DVD mafiaen kommer til å si; 51 GB er plenty!
    Det er jo topp om de får det til! Men jeg er ganske overbevist om at hverken HD DVD 51GB eller BD100GB får noen fremtid. Til det går standardiseringsprosessen for sakte. Toshiba har en teorietisk sjanse til å få til 51GB, hovedsaklig fordi de nesten bare seg selv å forholde seg til enda, samt færre spillere på markedet som evt. må byttes ut. (Jo flere kokker jo mere søl.)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dersom Warner forblir nøytrale, blir krigen i hvertfall ett år til. Går Warner til HD DVD, så blir det såpass lik fordelig i begge leire, at det kan gå mot en "draw".

Men går Warner til BD like over jul, er krigen over innen Q2 08, tror jeg.
    La oss hoppe over resten av jabbingen.

Jeg er enig med deg i situasjonen med Warner. Tror de sitter på nøkkelen her. Fox, Disney, og selvfølgelig Sony, sitter trygt i BD. Og jeg tror nok Universal og Paramount (en tid i hvert fall) forblir med HD DVD. En annonsering fra Warner tror jeg vil løse dette - dog med raskest utfall hvis de går til BD, ja. Så vidt jeg husker så var Warner en av de store pådriverne da DVD formatet ble lansert. Jeg er usikker på hvor lenge de vil holde på slik de gjør nå.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ikke alt er rosenrødt med de nye Fox titlene:

FF4 fungerer ikke i PowerDVD Ultra (som er det eneste HTPC baserte Blu-Ray/HD DVD avspiller programmet).
    Rise of the Silver Surfer - PowerDVD Ultra - AVS Forum

FF4 fungerer heller ikke i Samsung 1200 spiller, eller i LG sin combo-spiller. Det samme gjelder Day after Tomorrow (som forøvrig er første tittel med BD+). Det er fortsatt uklart om det er utvidet Java funksjonalitet, eller nye nøkler som er årsaken.

Paidgeek sier det er Java-funksjonalitet som er problemet, så.. Vi får se.
    PS3 og Sony sine standalone spillere klarer å spille av begge titlene, og Panasonic klarer å spille dem av, men er utrolig treig..

Her er mer om problemene rundt de nye Fox titlene:
    BD+ On New Fox Discs?? - AVS Forum

Min teorie er at det er nye AACS nøkler som er årsaken til problemene, skal bli spennende å se om hackerne klarer å finne en vei utenom de nye beskyttelsene Blu-Ray har lagt inn. (Dersom det er AACS, så burde det samme komme på HD DVD etterhvert.)

Jeg er iallefall glad for at jeg valgte å bruke PS3 som BD avspiller..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Det er 2. gen spillene HD-XA2 og HD-A20 som har fått 1080p/24 med en firmware oppdatering. Men det har blitt rapportert synkproblemer mellom lyd og bilde når 1080P/24 velges.
    Takk for oppklaringen, var usikker på hvilken modell det dreide seg om.

Regner med dette er uproblematisk på de nye 3. generasjon spillerne som kommer fram mot jul da siden de vel skal ha 1080p/24 i utgangspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm, ikke alt er rosenrødt med de nye Fox titlene:

FF4 fungerer ikke i PowerDVD Ultra (som er det eneste HTPC baserte Blu-Ray/HD DVD avspiller programmet).
    Rise of the Silver Surfer - PowerDVD Ultra - AVS Forum

FF4 fungerer heller ikke i Samsung 1200 spiller, eller i LG sin combo-spiller. Det samme gjelder Day after Tomorrow (som forøvrig er første tittel med BD+). Det er fortsatt uklart om det er utvidet Java funksjonalitet, eller nye nøkler som er årsaken.

Paidgeek sier det er Java-funksjonalitet som er problemet, så.. Vi får se.
    PS3 og Sony sine standalone spillere klarer å spille av begge titlene, og Panasonic klarer å spille dem av, men er utrolig treig..

Her er mer om problemene rundt de nye Fox titlene:
    BD+ On New Fox Discs?? - AVS Forum

Min teorie er at det er nye AACS nøkler som er årsaken til problemene, skal bli spennende å se om hackerne klarer å finne en vei utenom de nye beskyttelsene Blu-Ray har lagt inn. (Dersom det er AACS, så burde det samme komme på HD DVD etterhvert.)

Jeg er iallefall glad for at jeg valgte å bruke PS3 som BD avspiller..
    Interessant. Er jo ikke akkurat helt bra at filmene ikke er kompatible med veletablerte spillere. Får håpe de får ordnet opp i dette med en firmware-upgrade.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo topp om de får det til! Men jeg er ganske overbevist om at hverken HD DVD 51GB eller BD100GB får noen fremtid. Til det går standardiseringsprosessen for sakte. Toshiba har en teorietisk sjanse til å få til 51GB, hovedsaklig fordi de nesten bare seg selv å forholde seg til enda, samt færre spillere på markedet som evt. må byttes ut. (Jo flere kokker jo mere søl.)
    Det første jeg tenkte var at en 100 gigabytes BD-disc nok garantert ville vært utmerket for dailes/rushes på filmsett. Mange regissører bruker nå DVD til generell preview av f.eks. skuespillerpresentasjoner, da det er enklere og mer ordentlig å bruke et format med menyer og indeksering av de forskjellige takes-ene enn å spole en filmrull frem og tilbake. Men DVD var selvsagt ubrukelig for preview av lys og fargekorrigering (altfor lav oppløsning), så der må en benytte seg av den gamle filmrull-teknikken, HDCAM-tapes eller tilsvarende. Blu-ray-teknologi ville gitt ryddighet, effektivitet og absolutt god nok kvalitet for alle slags previews.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -om- de skulle klare å lage en BD100 plate som er tilbakevirkende kompatibel med dagens spillere (med firmware upgrade) så er jo det helt rått!

Men vil anse dette som litt Sci-Fi news inntil videre :-D

Dette topper uansett HD-DVD sin TDL51 nyhet ganske hardt og brutalt.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennede å se hvilken versjon som blir best, utgaven på BD fikk gode karakterer både på lyd og bilde, men om HD skulle være et strå hvassere så det ville ikke være første gang en BD-ekslusiv film får en bedre utgivelse på HD DVD. Igrunn like artig hver gang dette:-D

amazon

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    -om- de skulle klare å lage en BD100 plate som er tilbakevirkende kompatibel med dagens spillere (med firmware upgrade) så er jo det helt rått!

Men vil anse dette som litt Sci-Fi news inntil videre :-D

Dette topper uansett HD-DVD sin TDL51 nyhet ganske hardt og brutalt.
    Ehh.. Må si at jeg reagerer litt på det du skriver over (i uthevet skrift). Mener du virkelig det? Du sier jo selv at det er sci-fi news, HD DVD TDL51 er nå i det minste allerede klar til testing i kommersiell produksjon. Det er ofte flere år imellom proto-typer og evt. kommersiell produksjon, derfor synes jeg det blir helt feil å sammenligne de to nyhetene. Potensialet er såpass langt frem i tid at det blir håpløst å vurdere om det i det hele tatt vil være aktuelt å inføre når den tid kommer..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Spennede å se hvilken versjon som blir best, utgaven på BD fikk gode karakterer både på lyd og bilde, men om HD skulle være et strå hvassere så det ville ikke være første gang en BD-ekslusiv film får en bedre utgivelse på HD DVD. Igrunn like artig hver gang dette:-D

amazon
    Hvilke filmer har det skjedd på; at HD DVD har bedre kvalitet hva angår lyd og bilde ift BD?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh.. Må si at jeg reagerer litt på det du skriver over (i uthevet skrift). Mener du virkelig det? Du sier jo selv at det er sci-fi news, HD DVD TDL51 er nå i det minste allerede klar til testing i kommersiell produksjon. Det er ofte flere år imellom proto-typer og evt. kommersiell produksjon, derfor synes jeg det blir helt feil å sammenligne de to nyhetene. Potensialet er såpass langt frem i tid at det blir håpløst å vurdere om det i det hele tatt vil være aktuelt å inføre når den tid kommer..
    Prototypes of TDK's new BD-R discs capable of recording at the 6x speed, reading of 100GB BD-Rs as well as new laser diodes for 8x BD-R recording were exhibited at CEATEC 2007.

TDK's 100 Quad-layer BD-R

TDK showcased a new BD-Rs at its booth, featuring four layers and capacities of 100GB.

Instead of phase-change or a dye layer, TDK has applied a Cu/Si bilayer as a recording medium for the new discs. Under the impact of the laser pulse while disc recording, the two layers will mix, thus creating a recorded mark having a reflectivity that differs markedly from its non-irradiated environment. TDK claims that the new disc features good overall optical characteristics and that the introduced jitter is low enough (<6.5%) to allow for safe recording at 6x. Note that the physical limit for the BD-R recording speed is the 12x, mainly defined by the maximum rotational speed of the disc (10800 rpm).

Recording at 6x means that 25GB of data will be stored on a BD-R disc in less than 16 minutes.

Although the Blu-Ray Disc Association has not yet included the 6x recording speed for Blu-Ray, TDK said that the new 6x BD-R media is at the final stage of their engineering development.

Multi-layer BD-R reproduction by Hitachi

At the same event, Hitachi showcased a prototype optical disc device capable of reading 4-layer Blu-Ray discs (100GB). Hitachi said, that developing this technology required a drive capable of detecting which layer to read. The company has not specified how the pickup lens actually detects the readout layer, but reportedly explored a wide variety of methods including a very basic way, in which the pickup lens finds a targeted layer by scanning each layer in order of shorter distance from the optical head.

Multi-layer discs are harder to read since the information is stored on stacked recording layers, limiting the amplitude of the reflective/penetrable signal required for reading/recording. As a result, the laser light that reaches the photo detector of a reader for example, is very weak to allow for accurate retrieving of the stored data.

For future devices that read multi-layered Blu-Ray discs, the Japanese company examines the possibility to use an optical system that is able to amplify the read-back signal of a optical disc, allowing the efficient reproduction. To solve this issue, Hitachi technology allows for recovering and amplifying the weak optical signal that includes the data information in the reading process of a multi-layer optical disc. Hitachi said that the technology amplifies the reading signal by 10 times. As a result, up to 4~8 layers can be read/recorded, which means that a disc with a capacity of 100~200 GB can become a reality when using a purple/blue wavelength.

Hitachi said that it will be able to commercialize the new optical technology in 2009.

Panasonic Laser Diode For 8x BD Recording

Panasonic showcased the basic components of a future 8x Blu-Ray burner, including a 405nm, 250 mW Blue laser diode capable of offering recordings on Blu-Ray media at 8x. The company said that an 8x Blu-Ray burner is under development followed by a 12x one in the future.

http://www.cdrinfo.com/Sections/News...x?NewsId=21537
    Jeg trekker tilbake utsagnet mitt om at dette var litt Sci-Fi...dette er faktisk fungerende teknologi som er vist fram. TLD51 discene til HD-DVD er vel bare vært omtalt i en pressemelding og ikke framvist på noe vis.

Dette blir nok uansett populært på PC markedet, men det gjenstår å få bekreftet om disse platene blir kompatible med dagens BD spillere.

Tklev:
    Hvor er infoen om at TLD51 er klar for utprøving til komersiell produksjon? Jeg har ikke sett -noe- info om noen prototype spiller som engang kan lese disse platene? Den pressemeldingen jeg leste om TLD51 framsto som at det var laboratorie-arbeid der de hadde klart å lage platene og fått standarden godkjent av HD-DVD forum.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi i det minste være enig om at HD DVD 51GB er viktigere for HD DVD som format, enn BD100GB er for BD som format? Da tenker jeg for bruk med filmdistribusjon, jeg har ingen tro på at noen av formatene blir noen dominerende aktør innenfor lagring. Harddisker er for billig til at det vil ha noen hensikt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi i det minste være enig om at HD DVD 51GB er viktigere for HD DVD som format, enn BD100GB er for BD som format? Da tenker jeg for bruk med filmdistribusjon, jeg har ingen tro på at noen av formatene blir noen dominerende aktør innenfor lagring. Harddisker er for billig til at det vil ha noen hensikt..
    Vel så vidt jeg husker var Amir veldig skeptisk til om 51GB platene noensinne kunne brukes til film spesielt pga manglende tilbakevirkende kompatibilitet. Så slik sett jeg vel heller si at 51GB platene var viktige for HD-DVD for PC-basert bruk. At dette var viktige nyheter for HD-DVD siden er det ingen tvil om.

Men sett i forhold til HD markedet så blir dette peanuts mot BD100 plater. Men det gjenstår som sagt å få avklart om disse platene kan bli kompatible med dagens spillere (hvis de ikke er det vil de ikke ha noen betydning for formatkrigen slik vi ser den, nemlig til filmbruk).

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    MIN antagelse er at den største begrensningen for HD film/spiller salg ligger i TV-salget. Elektrokjedene har kjørt ut alt for mye "HD ready" TV'er under 1080p/i oppløsning. Bare de bevisste har gått for Full HD skjermer eller prosjektorer.
    Så jeg var temmelig ubevisst å kjøpe en Pioneer 508XD altså... ? Har til gode å se en full-HD LCD skjerm som ser like bra ut som denne (pio sin fullhd ser ok ut men er ikke verdt pengene). 70% av alt materialet jeg spiller på den er forøvrig i 720p så da ville det jo egentlig være dumt for meg å ha en full-hd skjerm... Dette gjelder nok de fleste.

I min mening er Full HD racet en ødeleggende faktor. Oppløsning er ikke alt... Det er også ødeleggende at det er snakk om fysiske medium. Dette er gammeldags og de har tydeligvis ikke lært en DRITT...

Det er fult mulig å få god utbytte av HD på 720p. Det som kommer til å drepe HD-DVD og BR er at det tar 10 min å hente en kvalitet på nettet som 95% av konsumentene ikke ville kunne skille fra BR/HDDVD versjonen. Det er jo egentlig bare for noen smarte store firma å lage en set-top versjon av en h264 spiller for on-demand media (a.la. itunes) og vi er kvitt de fysiske mediene for godt (gleder meg!).

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Opprinnelig skrevet av Counterpointer
    Spådommen var at HD kanskje kunne bli for entusiaster men ingen konkurent til SD dvd!

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Har sagt dette lenge. Ser at stadig flere kommer til samme konklusjon.
    Da er det godt at det finnes en del entusiaster som er opptatt av bra bilde og lyd da... Viktig å støtte opp om man er glad i best mulig bilde

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du svarer jo ikke på spørsmålet.

Dessuten er BD100 viktig for Blu-ray, siden Blu-ray satser på flere områder. BD100 vil være et viktig lagrings medium på PC og ikke minst på PS3 og spill. Til film vil den også kunne være aktuell; f.eks til tv-serier i HD.

Jeg sier ikke at HD DVD ikke satser som PC-format, men her er det plass som teller mest, og nettopp der ligger BD langt foran. Jeg er enig i at harddiskene er billige, men fem BD100 vil kunne bli langt billigere enn en 500GB HDD.

Lagring av samtlige digitale bilder man måtte ha på sin PC til en BD100RW-plate, hadde jo vært genialt. Eller å rippe hele platesamlingen til MP3 på en BD100. Som lagring til BD-videokamera, å få kanskje 20-30t med 1080-video (vet ikke hva som er plass til av HD-film på 100GB). Eller rett og slett hele LOTR med ekstramateriell og lossless lyd på en disk. DET hadde jo vært noe.

Så jeg tror ikke det er vanskelig å finne bruksområder, dersom BD100 skulle reliseres. Det som er positivt, er dersom den kan innføres etter at spillere får en firmware oppdatering. Hvis det stemmer, da...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage

amazon
    Noen andre som så på FBI på NRK igår?
    Der hevdet de at Shrek3 skulle være HD DVD eksklusive og Fantastic Four Blu-ray eksklusive. Da stemmer det dårlig med rødt cover på denne

Andre ting som ble nevnt var at HD-formatene sansynligvis aldri kom til å bli noe annet enn et entusiastformat, noe som kan være en plausibel konklusjon. Jeg aner ikke hvor mange titalls eller hundretalls millioner DVD-spillere som er solgt de siste ti årene, men det skal skje MYE her i verden for at alle de skal byttes ut med HD-HW..

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke filmer har det skjedd på; at HD DVD har bedre kvalitet hva angår lyd og bilde ift BD?
    Flere det...

Flere Av de tidligere paramount titlene hvor Blu Ray hadde 640 lyd, og HD DVD hadde 1500.

Hapy Feet, der hadde jeg Blu-ray'en, og byttet etter å ha lest dette:

Happy Feet Blu-ray utgivelsen;
    Blu-ray Review: Happy Feet | High-Def Digest
    "As such, all that the Blu-ray of 'Happy Feet' gets is a Dolby Digital 5.1 Surround EX track in English, French and Spanish. Unfortunately for audiophiles, this just can't compare to the full-blown Dolby TrueHD mix on the HD DVD. "

Det var og noen av de tidlige titlene som hadde litt bedre bilde ref highdefdigest.

Det verdt å bemerke at på dagens utgivelser er det mer likt.

Side 299 av 653 FørsteFørste ... 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 295 296 297 298 299 300 301 302 303 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •