HD formatkrigen. - Side 298

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 298 av 653 FørsteFørste ... 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 294 295 296 297 298 299 300 301 302 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 ... SisteSiste
Viser resultater 5,941 til 5,960 av 13053
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Så vidt jeg kan se er det kun dere BD-fanboys som hele tiden maser om at "alle" HD-supportere mener 1080p24 ikke er noe vits.

Både HD DVD og BD støtter 1080p24 ut, så jeg skjønner ikke hvorfor dere hele tida maser om det. Det er helt absurd å måtte skumme forbi trollingen om de samme tingene om og om igjen. Jeg gidder ikke lese denne tråden mer. Snakkes!
    Enig.

1080p/24 finners på begge formater, selv om de ikke skikkelig er kommet til HD DVD enda, det kommer. Akuratt som at HD DVD i dag har bedre interaktive muligheter. Men det kommer på BD

Som han du linket fra, skrev at PCM og DTS MA var fordel for BD. Så er det også lydformater HD DVD kan bruke. Men de bruker for det meste True HD, men DTS MA brukes en del i Europa. PCM har de vel ikke brukt enda.

Eneste forskjellen mellom formatene er lagringsplass. Dette kan endre seg, men det må vi vente på.

Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Lydsporene til Batman Begins i følge HDDigest:

English Dolby TrueHD 5.1 Surround
    English Dolby Digital 5.1 Surround
    French-Quebec Dolby Digital 5.1 Surround

Ikke noe DD+ her altså.

Cyberdog
    Cover og meny på Batman sier Dolby Digital +, tipper skrivefeil fra HiDef.

Hvordan finner man ut bit raten på lydsporene?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsporene til Batman Begins i følge HDDigest:

English Dolby Digital 5.1 Surround

Ikke noe DD+ her altså.

Spanish Dolby Digital 5.1 Surround
    Batman Begins har:
    English Dolby Digital-Plus 5.1 Surround

Dette i følge coveret. Den har altså DD+, men det er ikke sikkert dette er full bitrate.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Edit fjernet tekst som ikke er i samsvar med forumets holdninger.

Tilbake til trådemnet.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Batman Begins har:
    English Dolby Digital-Plus 5.1 Surround

Dette i følge coveret. Den har altså DD+, men det er ikke sikkert dette er full bitrate.
    Hilken utgave har du? Amerikansk?

Sjekket min amerikanske utgave av filmen nå og det er faktisk DD+ men i 640kbps.

C

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket min amerikanske utgave av filmen nå og det er faktisk DD+ men i 640kbps.
    og akkurat der er grunnen til at AndersT2 hører så tydelig forskjell og det dermed ikke blir et riktig eksempel. Argumentene har hele tiden vært at det er forskjellen mellom 1.5MBits DD+ og trueHD som er forsvinnende liten.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men klart det er vanskelig å innrømme for fanboysen at HD DVD sliter, men jeg er helt sikker på at Toshiba føler presset nå.......
    og jeg er helt sikker på at du kommer til å si det samme om to år også

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    og jeg er helt sikker på at du kommer til å si det samme om to år også
    Jeg begynner å tvile på at denne formatkrigen kommer til å holde det gående så lenge. Det er sterke krefter i sving i kulissene og det skal ikke mange store avgjørelser til for at formatkrigen definitivt kan avblåses. Warner Brothers har som kjent signalisert at de vil se på salget i 4. kvartal i forhold til videre satsing på HD formatene. I det øyeblikket WB skulle bestemme seg for å gå eksklusiv BD så vil dette fullstendig torpedere HD-DVD. Skulle de vende seg andre veien, til HD-DVD så vil det også være et stort slag for BD gruppen, men ikke fullt så avgjørende på kort sikt. Nå har det vel også blitt signalisert fra WB at de ikke er interessert i å inngå noen pengeavtale slik P/DW gjorde, så jeg tror det er en langt større sjanse for at WB skulle gå eksklusiv BD enn HD-DVD. Men her er det salg av WB sine filmer og Q4 salg av standalone BD/HD-DVD spillere som blir avgjørende.

Det blir også veldig spennende å se hvordan billigutgaven av PS3 med medfølgende Spider-man 3 slår an i USA og hvordan Sony's fokus på PS3 som multimedia-senter (og da spesielt som BD filmspiller) blir i tiden framover.

Forøvrig når det gjelder 1080p/24 for HD-DVD så leste jeg noen kommentarer tidligere om at det var problemer med en ny Toshiba spiller i forhold til dette? Det var noe synk problemer? Noen som kjenner til dette og evt kan utdype hva det dreier seg om? Samsung sin kombospiller skal jo ha 1080p/24 også for HD-DVD så jeg ser ikke for meg at det er -formatet- som har et problem men at det kan være problemer med denne bestemte Toshiba spilleren?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernet
    Site Admin./ site mods:

Dette bli veldig off-topic, men jeg finner det nødvendig å kommentere:

Du skriver at "du ikke skader meg og heller ikke deler materialet med noen, og at dette blir din sak".

Vel, hadde samfunnet vært bygd slik, at så lenge det ikke skader akkurat meg, så gjelder ordtaket "mind your own buisiness". Noen skader du; det er derfor det er forbudt.

Dersom det bare var "din sak", burde du latt det forbli din sak; og ikke stolt proklamere på en åpen forumside at du laster ned HD-filmer. I tillegg har vel administrator og diverse site moderators gjentatte ganger påpekt at slikt diskuteres ikke her.

Nå er ikke jeg spesielt opptatt av temaet selv; botsett fra at jeg synes det er forkastelig, men flere har reagert på det du skrev.

Nei, kjøp filmen man vil eie og støtt opp om det formatet man ønsker skal vinne. Eller gjør som Counterpointer; drit i hele krigen og nyt fruktene fra begge leire...

Da vil jeg si at fruktene på HD DVD er litt surere enn...nei-da...vi går ikke der nå

Ellers kan vi ta resten på PM, dersom du ønsker det, Cyborg.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Site Admin./ site mods:

Dette bli veldig off-topic, men jeg finner det nødvendig å kommentere:
    Jeg tar kritikken. Har editert mine innlegg og fjernet uønsket tema, og håper dere andre som har sitert meg og andre om denne saken kan gjøre det samme.

Ha en fin kveld

Cyberdog

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i ferd med å moderere, men ser at Cyberdog tok selvkritikk og utførte jobben selv. Fornuftig
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Noen som så FBI på NRK1?

Formatkrigen = gjesp

men de hadde fått med seg Paramount/Dreamworks skiftet til eksklusivt HD DVD

Spådommen var at HD kanskje kunne bli for entusiaster men ingen konkurent til SD dvd!

Dette kan vel være representativt for "folk flest"
    Lenge side, Counterpointer...:-D

Nei, jeg så ikke akkurat dette programmet, men jeg så FBI uken før. Da handlet det om HDTV og HD-Ready skjermer.

Jeg tror mange undergraver det faktum at det ikke alltid er forbrukeren som bestemmer. Hadde forbrukeren bestemt den gang DVD ankom, så hadde vi nok levd med VHS i mange år til. Da hadde alle stort sett vanlige tv-apparater, en VHS-spiller som funka (med tracking control) og med mulighet for å kunne ta opp programmer.

Den første spilleren jeg hadde i hus (en DVD movie-box utleiemaskin) koblet jeg til med kompositt, mener jeg å huske. Det var klarere og bedre enn VHS, så for meg var ikke valget vanskelig. Forskjellen den gang, var at de ved lansering av diskmediet var enige om DVD som format.

Så begynte kampanjene fra de store. DVD-spillere til 6-7k kr dukket opp, kjøpefilmer til 250-300 kroner kom i butikkene og noen video-sjapper hadde 4-5 titler på utleie. Selvsagt dobbel leiepris av VHS. Høres litt ut som dagens situasjon mellom SD og HD.

Nei, hva skal en med dette, sa forbrukeren i gata, dyrt og ikke kan man ta opp tv-programmer på det heller. Og det finns jo nesten ikke en leiefilm, så skal man se film må man kjøpe den til flere hundre kroner...Høres litt ut som dagens situasjon det også

Men etter hvert som tiden gikk, og flere og flere DVD-spillere ankom, og til en hyggeligere pris, ble flere interessert. Flere store widescreen tver kom også. Og de var store. De største var jo oppe i hele 32" og noen med flat tvskjerm til og med.

Når det gikk noen få år, og VHS-spilleren røk, og det var på tide å kjøpe en ny VHS-spiller; sa betjeningen i butikken at man burde kjøpe en DVD-spiller i steden. Og det gjorde veldig mange, og de var stort sett fornøyde. Ikke visste de om DVD-spilleren var progressiv eller interlaced, om hvor stor oppløsning den hadde og hva dette DTS-greiene var for noe. Det folk var opptatt av var at "dette var det nye som kommer", og at "det var bedre enn VHS"...

Der er vi nå også, men vi må vente til ett HD format står igjen. Folk gir, som den gang, f...i 1080p, om DTS-HDMA, bitrate osv. Det folk er opptatt av er om de får valutta for pengene, og om det er bdre enn DVD. Og det er HD.

Og siden hundre tusner av nordmenn (og hele verden) har blitt "lurt" til å kjøpe en HD-Ready flatskjerm, "fordi betjeningen sa at jeg burde kjøpe det"...så ønsker folk i hvert fall valutta i ren oppløsning. Dette blir den store markedsføringen for el-kjedene fremover. Og ikke er det spesielt vanskelig å overbevise heller. Sett på antennesignal på den ene flatskjermen og koble til en HD DVD/ BD-spiller på skjermen ved siden av, og vips så er kunden overbevist...

Dette kom også fram av flere på FBI, angående hvorfor de hadde kjøpt en HD-Ready skjerm:

Alle svarte at: "jo, han i butikken sa at dette var det nye som kom etter hvert, og at jeg derfor burde kjøpe en HD-Ready skjerm". Vel, det neste betjeningen nå sier er: "nå har HD kommet. Vi har flere HD-kanaler på parabol/ fibernett, og dessuten har den nye HD-filmplata kommet. Se bare her hva du får på din HD-Ready skjerm..."

Forbrukeren kjøper det el-markedet bestemmer. De overbeviser oss med at "dette er det nye" og at "alle kjøper dette nå"......
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Var i ferd med å moderere, men ser at Cyberdog tok selvkritikk og utførte jobben selv. Fornuftig
    Og da erklærer jeg saken for død fra min side
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    De fleste med like blå øyne som dine røde vil helt sikkert hevde det motsatte.
    Tror du bommer litt her.

Hvis du ser i signaturen min i mitt innlegg som du siterer, så ser du at jeg har TO Blu-ray spillere (begge i bruk) - og en HD DVD spiller. Da jeg ikke bryr meg om å skrive hvor mange filmer jeg har signaturen, så kan heller nå fortelle deg at jeg har 60-70 BD filmer og et tyvetalls HD DVD filmer.

Hvilken farge har øynene mine?

Jeg kommenterte det har observert her (og på en del andre forum og) - uansett hvilket format jeg skulle benytte meg av mest eller synes er best. Det behøver jo ikke være noen sammenheng mellom hvilket format jeg støtter mest og hvordan jeg oppfatter andre folks opptreden og postinger på forumene rundt om. Forøvrig ser jeg fordelene i begge format - og problemene i begge.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD-100GB bakoverkompatibel???

PC Pro: News: Hitachi showcases 100GB Blu-Ray disc

"Hitachi, however, claims to have used a standard Blu-Ray drive optical head that's only slightly modified to allow it to read and write data across the four 25GB layers. It's believed this will only require a firmware update to make existing drives compatible."

La meg gjette hva HD DVD mafiaen kommer til å si; 51 GB er plenty!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    BD-100GB bakoverkompatibel???

PC Pro: News: Hitachi showcases 100GB Blu-Ray disc

"Hitachi, however, claims to have used a standard Blu-Ray drive optical head that's only slightly modified to allow it to read and write data across the four 25GB layers. It's believed this will only require a firmware update to make existing drives compatible."
    Om ikke til film, så må jo dette være positivt for PS3 (lagring av fremtidige spill) og til PC-bruk.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke til film, så må jo dette være positivt for PS3 (lagring av fremtidige spill) og til PC-bruk.

Tja, om det BD-100 er bakoverkompatibelt, så sier jeg ikke nei takk til 100gb tilgjengelig for film heller. Sinnsykt høye bitrater på film, og sinnsykt høye bitrater på lyd + plass til veldiggg laaaannnggeee filmer..... JA TAKK!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Tja, om det BD-100 er bakoverkompatibelt, så sier jeg ikke nei takk til 100gb tilgjengelig for film heller. Sinnsykt høye bitrater på film, og sinnsykt høye bitrater på lyd + plass til veldiggg laaaannnggeee filmer..... JA TAKK!
    Ja, hvem vet hva fremtiden bringer. Vi har losless lyd. hva med lossless bilde, vil det være mulig?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvem vet hva fremtiden bringer. Vi har losless lyd. hva med lossless bilde, vil det være mulig?
    Selv idag så er masterne lossy i området 4:1/5:1, og selv disse kan man finne komprimerings-artefakter i, men utviklingen vil gå fremover her også, så det er ikke noe dumt å ha ett format som kan nyttiggjøre seg av det.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Forøvrig når det gjelder 1080p/24 for HD-DVD så leste jeg noen kommentarer tidligere om at det var problemer med en ny Toshiba spiller i forhold til dette? Det var noe synk problemer? Noen som kjenner til dette og evt kan utdype hva det dreier seg om? Samsung sin kombospiller skal jo ha 1080p/24 også for HD-DVD så jeg ser ikke for meg at det er -formatet- som har et problem men at det kan være problemer med denne bestemte Toshiba spilleren?
    Det er 2. gen spillene HD-XA2 og HD-A20 som har fått 1080p/24 med en firmware oppdatering. Men det har blitt rapportert synkproblemer mellom lyd og bilde når 1080P/24 velges.

Side 298 av 653 FørsteFørste ... 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 294 295 296 297 298 299 300 301 302 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •