HD formatkrigen. - Side 297

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 297 av 653 FørsteFørste ... 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 293 294 295 296 297 298 299 300 301 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 ... SisteSiste
Viser resultater 5,921 til 5,940 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    nå sklir denne tråden helt bort i usaklig drittslenging.

hvorfor er det slik at når hd-dvd siden (toshiba) sponser filmer med spillerne sine er det desperasjon og idioti, men når sony og resten av blu-ray lobbyen gir bort gratis filmer og spill med ps3 og s300 så er det genial markedsføring og meget kundevennlig..?

fint om esp1 og svs kan bli litt konsekvente i tankegangen og argumentasjonen sin. akkurat nå er det bare slitsomt å lese innleggene deres.
    Akkurat nå? Hehe. Det var da svært så tidsbegrenset...

Alle uttalelser fra BDA gruppens medlemmer hauses opp og siteres, mens HD DVD gruppens uttalelser avfeies, bortforklares og blir sett på som uviktige. Siste er uviktigheten av at Paramount/Dream Works er HD DVD eksklusive.

Dog, det finnes skylapper i begge leire her. Men synes de er størst hos de som er "BD only".

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Nåja, TOSHIBA hevdet at DE ikke hadde betalt så mye som 150 mill, men det tallet har nok sin opprinnelse et sted. Så om totalsummen var på 150 mill og Toshiba betalte en betydelig del av det så blir jeg ikke overrasket. Og på den annen side var det vel meldt om at tallet var delt i to. Ett beløp til Paramount og ett beløp til Dreamworks.
    Tallene er iallefall oppdiktet. Den diskusjonen har vi hatt før.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    The HD DVD Julekalender: Kjøp en Tosh og få med 24 HD DVD filmer...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intern BD humor.. Så søtt..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Men, faktum er at man ikke hører forskjell på DD+ 1500 kbps og Lossless eller PCM. Har man anlegg til millioner og vanvittige ører så kanskje. Det hele blir mer en følelse av at man blir snytt for noe.

Cyberdog
    Man kan lett høre forskjell på DD+ og f.eks. True HD. Selv med "rimligere" anlegg som mitt. Ett meget godt eksempel som jeg liker å bruke er "Batman Begins" på HD DVD. Som har DD+ og True HD. På starten når logoen blir laget av flaggermus, så med DD+ så er det hundrevis av flaggermus, mens med True HD så er det tusenvis.

Sjekket anlegget ditt Cyberdog, og greier Xbox 360 å utnytte True HD på noen måte, eller henter den kun ut DD signalet?

Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD
    Men er jo ikke alltid bitraten som har noe å si, den store forskjellen mellom DD og DTS før var jo at de brukte mye mer tid på å stille inn lyden på hver kanal når de brukte DTS, akkurat som med THX sertifiserte filmer. Virker som det er så lett for selskaper å velge DD og bare kaste all lyden inn i de tre høytallerene forran og mikse noe små ting bak iblant .Å uansett så er vel ikke DD+ noe nytt hopp fra det meste DTS på 1500kbps klarer, så det viktigste her går uansett på fordelingen av kanalene.
    Nå er ikke vanlig DD så dårlig at de bare slenger det sammen. De bruke skikkelige mastere med gode bakkanaler og mikser det sammen. DD gir meget god lyd, selv fra DVD. Alt kommer ann på kilden. Forskjellen på DTS var at de hadde mulighet for 1.5 Mb, og det ga ett meget bra løft i lyden. Bare synd at de sjeldent bruker det. "Dances with Wolves" første utgave på DVD hadde dette, og ble splittet på to DVDer. Lyden er fenomenal, i forhold til DD som jeg har på en annen utgave, selv om den i seg selv er meget god.

Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD
    Det jeg mener er jo at det har mye med de som lager filmen å gjøre, de kan jo ha så høy bitrate de vil på filmen. Men hvis meste av lyden er i centeren og fronten, og Subberen kommer på feil tidspunkt og sånt så blir jo ikke lyden like bra uansett. Derfor så har man folk fra THX som stiller inn lyden og bildet riktig til alle formater, defor så mener jeg at når produsenten først vil ha DTS, så legger de mye mer i lyden enn når de velger DD. Men DD+ er jo bra det, men mye av feilen med lyden på filmer ligger i hvem som lager filmen og ikke nødvendighvis lydformatet. Så derfor er jeg veldig spent med Transformers i HD DVD, fordi lyden på den vanlige DVD'en var ikke noe spesielt bra, og det gjelder jo mange DD filmer det.
    Men forskjellene mellom DD+ og DTS HD og alt det der er mindre enn forskjellene mellom vanlig DD og DTS, for der var jo DTS overlegen.
    Nå er vel ikke folk fra THX og stiller på ting i alle formater. THX er kun en standard på lyd og bilde som må møtes for å få det THX godkjent. Det er ikke snakk om at det må være så og så mye liv i bak kanalene. Det er det filmens innhold som bestemmer.

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nine Free HD DVDs With Toshiba HD DVD Player at Best Buy | High-Def Digest

Heh.. 9 filmer med spilleren..! T.o.m. jeg synes det lukter litt desperasjon av slikt..
    Les teksten litt nøyere, det er ikke så imponerende som det høres ut som. Det er 2 HD DVDer i esken, 5 ved innsending av kupong. Og man får med 2 vanlige DVDer fra Best Buy når man kjøper. Dette var vel også ikke de beste DVDene så vidt jeg skjønte. 9-filmers tilbudet er også kun hos Best Buy. Vanlig så er det kun 7 HD DVDer

Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Lurer på det der... Norsk tekst.
    Personlig synes jeg norsk tekst er irriterende... Er det norsk tekst på sitter jeg ofte og irriterer meg, hører hva de sier og merker at oversettelene er kortet ned, og ofte upresise og/eller feil.
    Er da mer happy med engelsk tekst...
    Føler vel og at man lærer mer engelsk av å ikke se med tekst.

Synes man blir litt dratt bort fra handlingen, ser ikke på skuespillerne hele tiden, men teksten.

Enig. Noe som irriterer med Engelsk tekst når (som kompiser tvinger på når de er på besøk) er at de ikke har ren tekst også. Det er kun for døve, med skriftlig beskrivelse av lyder osv. Det irriterer også. Nyttig, men kunne godt vært 2 versjoner.

Norsk teksting blir verre og verre. De bruker mye maskiner til å oversette. For noen år siden så hadde de ikke Engelsk-til-norsk, så de måtte låne de svenske oversettelsene, og det hjalp ikke på ting.

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Enig.

Jeg får ta kontakt med "Øko-teamet" her i Østfold som får ta en IP-sjekk, samt litt utlevering av data fra Avforum. De har mye ressurser hva angår data-etterforskning...Piratkopiering er straffbart, og bidrar til å undergrave vår hobby og lidenskap...:evil:
    Håper du inderlig IKKE kødder her Skyt ham!!!

Jeg tror ikke Sony så på HD-DVD som et alternativ så lenge de måtte ha et plate-format i PS3 som var bedre enn DVD-ROM.
    Hvorfor hevder du at at HD DVD drev er bedre enn vanlig DVD?

Grunnen til at det er BD er jo fordi Sony vil tjene patent penger. (også Toshiba da selvfølgelig.) Det er jo grunnen til hele format krigen.

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Så du påstår at Tosh og HD DVD ikke har brukt en eneste krone på mediaannonsering eller sjokkselgere i butikken? Ærlig talt.

Såvidt jeg husker så brukte de 150 mill USD bare på Para/DW dealen. De kunne heller gitt med enda en plate med hver spiller, ti stk er jo et rundt fint tall...
    Toshiba har vel skjønt at lille Norge ikke er landet som vil føre ann i HD krigen. De annonserer vel litt mer i andre og større land tipper jeg.

Det kan jo hende de kommer med egen kampanje nærmere jul også, når de mest sannsynlig kommer med nye tilbud og filmer.

Nåja, TOSHIBA hevdet at DE ikke hadde betalt så mye som 150 mill, men det tallet har nok sin opprinnelse et sted. Så om totalsummen var på 150 mill og Toshiba betalte en betydelig del av det så blir jeg ikke overrasket. Og på den annen side var det vel meldt om at tallet var delt i to. Ett beløp til Paramount og ett beløp til Dreamworks.

Men at det var et formidabelt beløp som ble sendt til P/DW er det ingen som benekter. Når folk som Rupert Murdoch og andre store navn i industrien bruker dette konkrete beløpet så vil jeg tro de har dekning for det. P/DW (Viacom) har aldri benektet eller klargjort hvilke summer det dreier seg om.
    $150 millioner var ett tall en BD representant slengte ut med en gang, ett rundt, fint og stort tall som har blitt sittende igjen. Ingen har bekreftet størrelsen, bare at det ikke var så mye som 150 millioner dollar.

*kremt* kanskje de er agressive fordi HD-DVD fanbois hele tiden slenger dritt uten sakelige argumenter?
    Det er like mange usaklige argumenter på begge sider hele tiden. Det er like mye forskjell her som mellom formatene.

BD siden har lenge vært litt store i kjeften med dritt slenging, men HD siden tar igjen nå

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen

Alle uttalelser fra BDA gruppens medlemmer hauses opp og siteres, mens HD DVD gruppens uttalelser avfeies, bortforklares og blir sett på som uviktige. Siste er uviktigheten av at Paramount/Dream Works er HD DVD eksklusive.

Dog, det finnes skylapper i begge leire her. Men synes de er størst hos de som er "BD only".
    Oi, ingen som tvinger noen til å lese noe som helst her. Er det slitsomt, så kan du hoppe over innleggene eller droppe hele tråden. Its a free country, og heldigvis så er det lov til å ha meninger.

Jeg har alltid akseptert at HD DVD fanboys har helt andre meninger enn meg om ting, og jeg er sjelden enig i deres tanker om denne krigen. Det jeg sågar aldri har gjort, er å kritisere folk for at de ytrer sine meninger, eller for at de har meninger.

Her tar du positivt feil, potetgullmannen, i det du skriver. Det er faktisk hver gang BD-siden har postet linker og nyheter om BD at HD DVD-fanboysen konsekvent har avfeid dettet med "BD-propaganda", "FUD" eller bare onde Sony-løgner.

Dessuten er det ingen BD-tilhengere som har bagatellisert beydningen Paramount har hatt for HD DVD. Uten denne overgangen hadde vel HD DVD nærmest vært dødt nå. Det som er overraskende er faktisk hvor lite som endret maktbalansen, selv etter denne multi-million-dollar-dealen...Ting er akkurat som før Paramount gikk over hva angår disk-salg.

Det som har endret seg er at Føx er på banen med sinnsykt mange store titler fremover

Men klart det er vanskelig å innrømme for fanboysen at HD DVD sliter, men jeg er helt sikker på at Toshiba føler presset nå.......
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som så FBI på NRK1?

Formatkrigen = gjesp

men de hadde fått med seg Paramount/Dreamworks skiftet til eksklusivt HD DVD

Spådommen var at HD kanskje kunne bli for entusiaster men ingen konkurent til SD dvd!

Dette kan vel være representativt for "folk flest"

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er helt enig i at et flertall ønsker seg norsk tekst (meg selv inkludert), men konklusjonen om at da må en velge det formatet med flest filmer blir feil. En må da selvfølgelig velge begge formater Da får en ALLE hd filmene med norsk tekst. Hvis en bare vil ha et format må en da velge det som har de filmene en vil se, ikke det formatet med flest filmer.
    Sjansen for å finne de filmene en ønsker med norsk tekst i samlingen sin øker da med antall titler som utgis med norsk tekst.
    Større utvalg bør bety mye i forhold til sjansen for å finne sine filmer.
    For de av oss som ikke tar oss råd til å satse på begge formatene ennå, bør en selvfølgelig velge det formatet som utgir sine prefererte filmer med norsk tekst, dersom det er viktig. For mitt vedkommende så er det valget enkelt så langt og det ser bare ut til å bli klarere.
    Dette handler mye om studio støtte og her ligger BD forann:-D

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Man kan lett høre forskjell på DD+ og f.eks. True HD. Selv med "rimligere" anlegg som mitt. Ett meget godt eksempel som jeg liker å bruke er "Batman Begins" på HD DVD. Som har DD+ og True HD. På starten når logoen blir laget av flaggermus, så med DD+ så er det hundrevis av flaggermus, mens med True HD så er det tusenvis.
    Men hvilken bitrate har DD+ sporet på denne filmen, siden den allerede har trueHD?

Sjekket anlegget ditt Cyberdog, og greier Xbox 360 å utnytte True HD på noen måte, eller henter den kun ut DD signalet?
    den sampler vel signalet ned til DD 640kbts.

Når det gjelder tekst, så er det fordømt irriterende at de ikke klarer å legge til vanlig engelsk tekst...bare English SHD er plagsomt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se bruker han HTPC'en til HD DVD-avspilling, og ikke Xbox 360.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men klart det er vanskelig å innrømme for fanboysen at HD DVD sliter, men jeg er helt sikker på at Toshiba føler presset nå.......
    Tror at Toshiba er temmelig seiglivet, de er tross alt en av verdens største elektronikkprodusenter, og da ikke bare på ferdige produkter, men også elektrokomponenter (mange ganger større enn erkerival Sony). I tillegg har HD DVD med Intel på laget, som ikke akkurat er små på elektronikk de heller. Legg så til Microsoft med sin tilnærmet utømmelige pengesekk, så tror jeg vi har grunnlaget for en langvarig krig...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spådommen var at HD kanskje kunne bli for entusiaster men ingen konkurent til SD dvd!
    Har sagt dette lenge. Ser at stadig flere kommer til samme konklusjon.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen

De fleste med like blå øyne som dine røde vil helt sikkert hevde det motsatte.
    I alle fall i diskusjon vedrørende betydningen av 1080P/24 , PCM eller DTS-HDMA og for så vidt vedrørende kapasiteten til BD diskene, her er det utrolig mange som hele tiden prøver å avfeie og bortforklare betyningen av disse overlegne spesifikasjonen til BD.
    Jeg sier ikke at tilsvarende skjer fra enkelt på BD siden, vedrørende PIP og de andre tingene som HD DVD folket er opptatt av å fremheve. Jeg tror ikke at HD DVD siden har mindre skylapper en på BD only siden.den.

Jeg kan forstå at det for HD DVD fans er irriterende at "gode" nyheter popper opp nesten daglig fra BD gruppen ikke er hyggelig lesning for dere. Det er vell fordi det ikke skjer så mye positivt fra den andre kanten. Men dere hadde det da godt i dagene etter at Paramount og Dream Works gikk eksklusive husker jeg.

Forstår ikke hvor du har det fra at BD gruppen hevder uviktigheten av at Paramount/Dream Works gikk HD DVD eksklusive. Du kan kanskje legge in linker til disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man hører jo forskjell på litt dårligere filmer og filmer med stort budsjett da, selv om begge har DD, mange av dem så høres det faktisk ut som de har slengt lyden sammen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se er det kun dere BD-fanboys som hele tiden maser om at "alle" HD-supportere mener 1080p24 ikke er noe vits.

Både HD DVD og BD støtter 1080p24 ut, så jeg skjønner ikke hvorfor dere hele tida maser om det. Det er helt absurd å måtte skumme forbi trollingen om de samme tingene om og om igjen. Jeg gidder ikke lese denne tråden mer. Snakkes!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Har sagt dette lenge. Ser at stadig flere kommer til samme konklusjon.
    Uten tvil ser det ut som om sd-dvd er tilstrekkelig for "Folk flest." Ingen av HD formatene tilbyr noe ut over det dagens standard gjør, med unntak av noe som mest sannsynligvis ses på som marginal bedring i bilde kvalitet. Lydkvaliteten tror jeg kun entusiastene bryr seg (entusiastene bryr seg selvsagt også om bildekvalitet) og "folk flest" tenker ikke over den forbedringen det gir. En av de få grunnene jeg ser til at det skal bli en hd standard i fremtiden (slik jeg ser det nå), er at studioene slutter å gi ut sd-dvd, men hvem tørr det?

En ting jeg legger merke til i diskusjonen som foregår her på forumet: HD DVD siden virker til å se sd-dvd som en stor trusel, men BD siden ikke bryr seg om sd-dvd i det hele tatt. Virker ikke som BD ser at sd-dvd faktisk er den største konkurenten - dem ser kun fortreffeligheten ved BD og ulempene ved HD DVD som det store i denne "krigen."

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Men hvilken bitrate har DD+ sporet på denne filmen, siden den allerede har trueHD?

den sampler vel signalet ned til DD 640kbts.

Når det gjelder tekst, så er det fordømt irriterende at de ikke klarer å legge til vanlig engelsk tekst...bare English SHD er plagsomt

tahustvedt har helt rett, Jeg bruker HTPC med analog 5.1 ut til både Blu-Ray og HD DVD avspilling
    Xbox 360en benyttes kun til spilling.

Lydsporene til Batman Begins i følge HDDigest:

English Dolby TrueHD 5.1 Surround
    English Dolby Digital 5.1 Surround
    French-Quebec Dolby Digital 5.1 Surround

Ikke noe DD+ her altså.

Cyberdog
    Spanish Dolby Digital 5.1 Surround

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Tror at Toshiba er temmelig seiglivet, de er tross alt en av verdens største elektronikkprodusenter, og da ikke bare på ferdige produkter, men også elektrokomponenter (mange ganger større enn erkerival Sony). I tillegg har HD DVD med Intel på laget, som ikke akkurat er små på elektronikk de heller. Legg så til Microsoft med sin tilnærmet utømmelige pengesekk, så tror jeg vi har grunnlaget for en langvarig krig...
    Store eller små, ingen ønsker å tape mye penger over lang tid, dersom det ikke er en klar forventning eller tro på endring.
    Jeg tror ikke Tosh har store marginer på å selge spillere sine til "dumping" pris og slenge på en haug med filmer i tilegg.
    En eventuell endring i studio støtten vil kunne avgjøre hvor lang denne krigen blir. Da må hardware produsentene gi seg eller kjøpe seg studio støtte, dette har vi jo sett eksempel på.:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, den Paramount/DW avtalen kan virke stor, men faktum er vel at P/DW ikke har levert så veldig mange titler hittil og at de ikke har hatt all verden til suksess med filmene sine i det siste (Transformers et hederlig unntak).

Så jeg vil heller si at man kan marginalisere P/DW hendelsen og si at "skadeomfanget" for BD siden i tap av titler for den perioden avtalen gjelder (18 måneder etter det jeg har sett kommentert) er ganske liten når vi tar i betraktning Spielberg's standpunkt i det hele.

Når det gjelder pengesummen så ble den nevnt allerede i første rapport om avtalen, men da feilaktig hevdet at pengene stammet fra Microsoft. Noe som også Hunt (så vidt jeg husker) beklaget var feil. Men summen sto de så vidt jeg husker fast på var korrekt. Om det var 100 millioner eller 150 millioner er egentlig revnende likegyldig. Det var en solid sum penger som ble lagt på bordet og pengene var årsaken til at P/DW (eller rettere sagt Viacom) tok beslutningen de gjorde.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    I alle fall i diskusjon vedrørende betydningen av 1080P/24 , PCM eller DTS-HDMA og for så vidt vedrørende kapasiteten til BD diskene, her er det utrolig mange som hele tiden prøver å avfeie og bortforklare betyningen av disse overlegne spesifikasjonen til BD.
    HD DVD har da støtte for 1080p/24, DolbyTrueHD, DTS-HD MA!

Det eneste av det du nevner som BD (foreløpig?) er overlegne på er kapasiteten pr. plate.

At studioene ikke alltid utnytter mulighetene som ligger i formatene er vel ikke formatets feil?

Side 297 av 653 FørsteFørste ... 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 293 294 295 296 297 298 299 300 301 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •