HD formatkrigen. - Side 295

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 295 av 653 FørsteFørste ... 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 291 292 293 294 295 296 297 298 299 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 ... SisteSiste
Viser resultater 5,881 til 5,900 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mye fin satsing og promotering av Blu-ray i Østfold. Her fra en av de aller største Expert butikkene (Fredrikstad). En 1080p-Sony skjerm koblet til en PS3 og en Sony S300; som for øvrig var griselekker. Den ser ikke så fin ut på bilder, som det den gjør i virkeligheten. På skjermen gikk en BD-demo av filmer og PS3-spill, og hele "stand" var plassert godt synlig midt i butikken. Godt jobba, Expert

Slike "stands" så jeg i flere el-butikker i Danmark i sommer også. Har fortsatt til gode å se noe sånt på HD DVD. Men det gjør ikke noe....:-D
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Nå skal det gjøres oppmerksom på at "Blades of Glory" fra Paramount på Blu-ray (den som ble trukket tilbake) hadde PCM lossless soundtrack i motsetning til HD-DVD utgaven. Noen av BoG discene ble solgt i butikk før man rakk å trekke de fra markedet så dette er 100% bekreftet informasjon.

Tklev:
    Disse unde tungene og oppgulpet deres om BD-50 yield har vel blitt totalt avfeid som vås etter den siste nyheten om Sony's 10. million trykkede BD-50 plate. I den teksten (som jeg uthevet for et par sider siden) står nemlig de konkrete yield tallene opplistet. Og det er langt unna de "katastrofalt dårlige" yield tallene som David Vaughn og FUD-meister Amir har liret av seg/referert til.

Både HD-DVD og Blu-ray er unge formater som kan forbedres betraktelig i framtiden. Men det grunnleggende potensialet er uten tvil best på Blu-ray. Med 50GB lagringsplass for film og en maks bitrate på 48 Mbit/s i sier det seg selv at man kan få et bedre resultat kvalitetsmessig på en film (mindre komprimering) enn HD-DVD med tilsvarende specs på 30GB lagringsplass og maks bitrate på 30,24 Mbit/s.

I følge reviews av den kommende "Day after Tomorrow" BD+ utgivelsen skal den ha vanvittig god kvalitet på både lyd og bilde, men spesielt bilde som tidvis ligger på maks bitrate på 48 Mbit/s. Denne tittelen gleder jeg meg til å inspisere selv :-D
    Angående Day After Tomorrow så har den et veldig godt bilde, lyden får jeg ikke hørt med full bitrate enda da den har DTS HD MA og det lydformatet "takler" ikke PS3 enda. Lyden funker bra som DTS 1,5 Mbps. Så den i går kveld, bra film!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Personlig hadde jeg helst sett at Sony kunne gi forbrukerne et valg ved å kunne kjøpe PS3 UTEN BluRay spiller. Sett at den kostet da $199. De hadde da vunnet spillkonsollkrigen. Så kunne heller de som ønsket det oppgradere med en BR spiller.
    Vel, den trenger et drev og ta i bruk et DVD-drev med 8,5 GB maks kapasitet hadde vært lite fremtidsrettet. Det er det som er kjernen i problemstillingen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at Blu-ray spiller er en del av PS3 pakken er vel for at spillene skal kunne bruke BD plater. Så jeg tror resonementet bak at den faktisk kan brukes som film-avspiller er litt bakvendt hva du resonerer. Siden PS3 skulle bruke BD plater til "data" (spill) så var det en kort vei å gå til også å legge opp til film-bruk.
    Han antyder vel at Sony skulle levert noen annet enn BD drev hvis jeg tolker han rett. Men med CD-ROM eller DVD-ROM som de to andre eneste alternativene så forstår man vel hvorfor Sony har brukt et "high defenition" drev. Det har gjort livet for spillutviklerne utrolig mye enklere nå som det er masse plass til grafikk/video og et utall språkversjoneringer på samme plate.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Mye fin satsing og promotering av Blu-ray i Østfold. Her fra en av de aller største Expert butikkene (Fredrikstad). En 1080p-Sony skjerm koblet til en PS3 og en Sony S300; som for øvrig var griselekker. Den ser ikke så fin ut på bilder, som det den gjør i virkeligheten. På skjermen gikk en BD-demo av filmer og PS3-spill, og hele "stand" var plassert godt synlig midt i butikken. Godt jobba, Expert

Slike "stands" så jeg i flere el-butikker i Danmark i sommer også. Har fortsatt til gode å se noe sånt på HD DVD. Men det gjør ikke noe....:-D
    Det er vel en del av "high defenition like no other" kampanjen de kjører nå.

Hva tar Expert seg betalt for S300-spilleren?

Hvordan var BD software utvalget i samme butikk?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nine Free HD DVDs With Toshiba HD DVD Player at Best Buy | High-Def Digest

Heh.. 9 filmer med spilleren..! T.o.m. jeg synes det lukter litt desperasjon av slikt..
    Hva blir det neste?

De burde alliere seg med en utleiekjede og tilby gratis HD DVD leiefilmer i et år.

Betal for hardwaren, få tilgang på softwaren gratis!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det er vel en del av "high defenition like no other" kampanjen de kjører nå.

Hva tar Expert seg betalt for S300-spilleren?

Hvordan var BD software utvalget i samme butikk?
    Akkurat, ja. Ja, det så bra ut.

Expert sa jeg kunne få S300 for 4490,-. De satser bra når det gjelder HD i denne butikken. Samtlige flatskjermer er synkront koblet opp mot CanalDigital HD (ca 15 skjermer), og resten var synkront koblet opp mot HD på HDD. Veldig bra, spør du meg, steden som mange gjør å kjøre analoge antennesignaler og vise gamle Cheers episoder:???:

Jeg tror denne Expert butikken akkurat har fått inn Blu-ray spillere, men jeg så ingen filmer enda. De kommer sikkert straks, men ett sted må man jo begynne. Det var bare så bra de begynte med Blu-ray
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han antyder vel at Sony skulle levert noen annet enn BD drev hvis jeg tolker han rett. Men med CD-ROM eller DVD-ROM som de to andre eneste alternativene så forstår man vel hvorfor Sony har brukt et "high defenition" drev. Det har gjort livet for spillutviklerne utrolig mye enklere nå som det er masse plass til grafikk/video og et utall språkversjoneringer på samme plate.
    Jepp var det jeg prøvde å si om enn litt tungvindt fra min side :-D

Jeg tror ikke Sony så på HD-DVD som et alternativ så lenge de måtte ha et plate-format i PS3 som var bedre enn DVD-ROM.

Håper Day After Tomorrow kommer ut på BD her i Norge snart :-)

Fikk gladmelding om at Playx har sendt "Immortal Beloved", "Con Air" og "The Rock" i posten i går. 17. oktober er dato på "Face/Off".

I går koste jeg meg med "First Blood" som dumpet ned i postkassa. Imponerende billedkvalitet selv om lyden var typisk 70-tallsaction.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blir det neste?

De burde alliere seg med en utleiekjede og tilby gratis HD DVD leiefilmer i et år.

Betal for hardwaren, få tilgang på softwaren gratis!
    Hva er best for forbrukeren:

1) At HD DVD gir kunden mest mulig tilbake for pengene

(eller)

2) At pengene går til glorete markedsføring, som på Expert i Fredrikstad?

Virker som BD folkene her inne ligger i nesegrus beundring over BD's markedsføring, men når HD DVD prøver å være forbrukervennlig på pris, eller gir ut masse gratisfilmer, nei det er fryktelige saker.....

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare spørre. Hva grunnlag har noen av oss for å si hvilket format som til syvende og sist gir forbrukeren mest for pengene i det lange løp?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy

(eller)

Virker som BD folkene her inne ligger i nesegrus beundring over BD's markedsføring, men når HD DVD prøver å være forbrukervennlig på pris, eller gir ut masse gratisfilmer, nei det er fryktelige saker.....
    Jeg er enig med deg i din kommentar.Det er ingen tvil om at den som selger flest spillere vinner den pågående krigen.Det er garantert derfor Tosh gjør dette.MEN- er det ikke bra at de setter Sony og de andre BD leverandørene i en prisknipe? De er nødt til å senke sine priser og det er for oss forbrukere helt perfekt.Hadde denne priskrigen ikke eksistert så hadde vi hatt mye høyere priser.Jeg kjøpte PS3 og Tosh HDDVD for tidlig så jeg har ikke fått noen gode tilbud på veien.Priskrig er ikke fryktelige greier ,men et gode for oss alle!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

(eller)

Nei huff, dette er svada...unskyld meg men dette blir bare dumt.

Synes du det er "glorete markedsføring" at kundene får se det fulle potensialet på et HD format? Det er jo slikt som faktisk vekker interesse hos folk om det være seg HD-DVD eller Blu-ray.

Så Toshiba gir forbrukerne "valuta for pengene" med å subsidiere en haug med gratis HD-DVD filmer mens Sony er en gjeng sniker fordi dere tror de subsidierer både spillere og plater i hytt og pine? Snedig måte å argumentere på.

Fine greier at Toshiba gir med masse filmer, Sony gjør jo også det men noen færre. Men å si at man snakker om skjit og painnkak blir bare dumt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy

(eller)

Så du påstår at Tosh og HD DVD ikke har brukt en eneste krone på mediaannonsering eller sjokkselgere i butikken? Ærlig talt.

Såvidt jeg husker så brukte de 150 mill USD bare på Para/DW dealen. De kunne heller gitt med enda en plate med hver spiller, ti stk er jo et rundt fint tall...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg er enig med deg i din kommentar.Det er ingen tvil om at den som selger flest spillere vinner den pågående krigen.Det er garantert derfor Tosh gjør dette.MEN- er det ikke bra at de setter Sony og de andre BD leverandørene i en prisknipe? De er nødt til å senke sine priser og det er for oss forbrukere helt perfekt.Hadde denne priskrigen ikke eksistert så hadde vi hatt mye høyere priser.Jeg kjøpte PS3 og Tosh HDDVD for tidlig så jeg har ikke fått noen gode tilbud på veien.Priskrig er ikke fryktelige greier ,men et gode for oss alle!
    Stølen
    Helt enig i at konkuranse er sunne greier og om dette gir oss billigere spillere og hauger med gratis filmer så er det for oss forbrukere bare glimrende!

Det er vel et konstatert faktum at Blu-ray siden leder overlegent i antall spillere både i markedet og i varslede spillere som leveres fram til årsskiftet (både i utvalg og i totalt salg). Så det er vel heller slik at det er Toshiba som er satt i en skvis der de MÅ få flere spillere ut i markedet til forbrukerne for å hente igjen forspranget til Blu-ray?

EDIT: moderert da jeg mistolket innlegget ditt først

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nå synes jeg at Sony og Tosh har kastet bort så mye penger at de like godt kan gi hver husstand 1 Sony S1 og 1 Tosh E1, så får vi framskyndet den endelige konklusjonen som uansett ville bli 2 formater.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Stølen
    Så du er enig i påstanden om at Tosh ikke har brukt en eneste markesføringskrone på mediaannonser eller sjokkselgere? Kun gratis filmer og word-of-mouth?

Er det flere som kjøper den?

Det er forøvrig feil å kalle dette for en priskrig. Dette har ingen ting med prisen på spilleren å gjøre, det som det er snakk om nå er en ren medgiftkrig der enkelte aktører er helt desperate etter å få omsetning på hardwaren sin og går til det skritt å hive med rundt ti filmer i kartongen for i det hele tatt å få produktet ut av butikken.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det lukter ikke annet enn desperasjon når de gir bort 9 filmer med en spiller. Det er jo nesten prisen på selve spilleren, bare i filmer. Så kan Andy tro at HD DVD er årets julenisse, som er så snill å gi bort alle de filmene til folket. Når de først ga bort 5 filmer, så var dette tydelig ikke nok for at amerikanerne kjøpte mange nok HD DVD-spillere. Derfor må de nå forsøke å vekke noe interesse ved å gi bort 9 stk.

Og å kommentere BDs markedsføring som glorete, fordi de har stilt opp 2 BD-spillere på en 1080-skjerm, og viser hva Blu-ray kan være blir litt patetisk. Det er i hvertfall en merkelig måte å se det på.

Men når pris på antall filmer er snart oppe i prisen på en spiller; så blir vel snart markedsføringen: "Kjøp 10 HD DVDer og ta med deg en HD DVD-spiller....please ta med deg en HD DVD-spiller, for vi får ikke solgt de på vanlig måte..."

Jeg synes det er greit med 5 HD DVD/ BD eller ett par spill og en film med PS3, men 9 stk blir litt laterlig og desperat...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Helt enig i at konkuranse er sunne greier og om dette gir oss billigere spillere og hauger med gratis filmer så er det for oss forbrukere bare glimrende!

Det er vel et konstatert faktum at Blu-ray siden leder overlegent i antall spillere både i markedet og i varslede spillere som leveres fram til årsskiftet (både i utvalg og i totalt salg). Så det er vel heller slik at det er Toshiba som er satt i en skvis der de MÅ få flere spillere ut i markedet til forbrukerne for å hente igjen forspranget til Blu-ray?

EDIT: moderert da jeg mistolket innlegget ditt først
    Nettopp! Dersom BD selger flest spillere som blir brukt til film så vinner de krigen.Det er sikkert derfor at Tosh "gir bort" spillere og film om dagen.MEN- det er lovlig det!
    Stølen

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nei, det lukter ikke annet enn desperasjon når de gir bort 9 filmer med en spiller. Det er jo nesten prisen på selve spilleren, bare i filmer. Så kan Andy tro at HD DVD er årets julenisse, som er så snill å gi bort alle de filmene til folket. Når de først ga bort 5 filmer, så var dette tydelig ikke nok for at amerikanerne kjøpte mange nok HD DVD-spillere. Derfor må de nå forsøke å vekke noe interesse ved å gi bort 9 stk.

Og å kommentere BDs markedsføring som glorete, fordi de har stilt opp 2 BD-spillere på en 1080-skjerm, og viser hva Blu-ray kan være blir litt patetisk. Det er i hvertfall en merkelig måte å se det på.

Men når pris på antall filmer er snart oppe i prisen på en spiller; så blir vel snart markedsføringen: "Kjøp 10 HD DVDer og ta med deg en HD DVD-spiller....please ta med deg en HD DVD-spiller, for vi får ikke solgt de på vanlig måte..."

Jeg synes det er greit med 5 HD DVD/ BD eller ett par spill og en film med PS3, men 9 stk blir litt laterlig og desperat...
    Tja, det følger med 2 filmer i hver spiller av det nye fra Toshiba. Så kommer det 5 titler som du kan sende etter. De 2 siste titlene gjelder kun for de som kjøper dem på Best Buy (det blir da 7 gratisfilmer med mindre du går på Best Buy, eller 5 mail-in tilbud, hvis du kjøper en 2. generasjonsspiller fra Toshiba).

Blu-ray har jo også 5 gratisfilmer som folk kan sende etter. I min Panasonic ble det vedlagt 5 Blu-ray filmer i esken, så kommer de 5 andre i tillegg. Det blir 10 titler det

"Kjøp 10 HD DVDer og ta med deg en HD DVD-spiller....please ta med deg en HD DVD-spiller, for vi får ikke solgt de på vanlig måte..."
    Da blir jo dette utsagnet gjeldende for Blu-ray også da, eller?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The HD DVD Julekalender: Kjøp en Tosh og få med 24 HD DVD filmer...

Side 295 av 653 FørsteFørste ... 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 291 292 293 294 295 296 297 298 299 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •