HD formatkrigen. - Side 294

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 294 av 653 FørsteFørste ... 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 290 291 292 293 294 295 296 297 298 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 ... SisteSiste
Viser resultater 5,861 til 5,880 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Holdbarheten på formatet? Formatet har jo standardisert BD-50 som maksimalt? Onde tunger vil ha det til at Sony sliter nok med å produsere 2 lag pr. plate, hvordan tror du det da vil gå med flere!?

Uansett, hvorfor mener du at det er viktig med mye plass pr. plate? Hvorfor skulle folk være intr. i å hive de gamle BD-spillerne sine for å kunne spille av de nye platene du mener det skal være et behov for?

BD som lagringsmedie har ikke akkurat tatt av, og kommer nok heller ikke til å gjøre det. Vi har allerede mange alternativer som både er billigere, raskere og bedre på PCene våre.
    Er vel egentlig for å bevise at BD er bedre enn HD DVD på alle områder. HD DVD gikk jo ut å sa at de har lagd en tre lags disk på 52GB, bare for å bevise at de kan.....vel tre lag på BD er jo mer. Men ja, det trengs jo ikke like mye lagringskapasitet på Diskene til PC'er som det trengs på filmer. Spill i fremtiden vil jo også kreve sitt. Og produksjonsmetodene forandres og blir billigere, så det at det er vanskelig og dyrt å lage en tre lags BD disk nå....betyr ikke at det er det om 2 år. Vi hadde jo ikke 800MB CD'er for 15 år siden. Og det at de trenger å bytte ut spillerne selvom det er flere lag er jo heller ikke sikkert. De har jo testet en 200GB BD disk.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD
    Men er jo ikke alltid bitraten som har noe å si, den store forskjellen mellom DD og DTS før var jo at de brukte mye mer tid på å stille inn lyden på hver kanal når de brukte DTS, akkurat som med THX sertifiserte filmer. Virker som det er så lett for selskaper å velge DD og bare kaste all lyden inn i de tre høytallerene forran og mikse noe små ting bak iblant .Å uansett så er vel ikke DD+ noe nytt hopp fra det meste DTS på 1500kbps klarer, så det viktigste her går uansett på fordelingen av kanalene.
    Ehh, skjønner ikke hvor du vil hen? Du mener altså at en ikke trenger bitrate for å få bra lyd.. Okey, da burde jo 1.5mbit DD+ holde i massevis da? Det er jo uansett bedre enn full-rate DTS, og det er i tillegg ofte bedre enn standard PCM spor som ligger på Blu-Ray (16bit/48khz). DD+ kan bruke høyere bitdybde og samplingfrekvens, og fortsatt høres likt ut som masteren..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel egentlig for å bevise at BD er bedre enn HD DVD på alle områder. HD DVD gikk jo ut å sa at de har lagd en tre lags disk på 52GB, bare for å bevise at de kan.....vel tre lag på BD er jo mer.
    ?? For det første, 51GB HD DVD er fortsatt ikke lansert. Vi vet ikke hvordan det vil fungere, om det i det hele tatt er aktuelt. Dersom Toshiba klarer å få 51GB HD DVD plater til å fungere i eksisterende spillere så er jo det topp, er vi nødt til å kjøpe nye spillere for å spille dem av, så er jeg mer skeptisk..

HD DVD har også mulighetene til mange lag, men det er forsåvidt ikke interessant hva som er teoretisk mulig. Det er hva formatene kan *nå* som er viktig. Enn så lenge leder BD på det området, så får vi se om Toshiba klarer å trylle en fungerende HD DVD 51GB disc fra hatten sin.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, skjønner ikke hvor du vil hen? Du mener altså at en ikke trenger bitrate for å få bra lyd.. Okey, da burde jo 1.5mbit DD+ holde i massevis da? Det er jo uansett bedre enn full-rate DTS, og det er i tillegg ofte bedre enn standard PCM spor som ligger på Blu-Ray (16bit/48khz). DD+ kan bruke høyere bitdybde og samplingfrekvens, og fortsatt høres likt ut som masteren..
    Det jeg mener er jo at det har mye med de som lager filmen å gjøre, de kan jo ha så høy bitrate de vil på filmen. Men hvis meste av lyden er i centeren og fronten, og Subberen kommer på feil tidspunkt og sånt så blir jo ikke lyden like bra uansett. Derfor så har man folk fra THX som stiller inn lyden og bildet riktig til alle formater, defor så mener jeg at når produsenten først vil ha DTS, så legger de mye mer i lyden enn når de velger DD. Men DD+ er jo bra det, men mye av feilen med lyden på filmer ligger i hvem som lager filmen og ikke nødvendighvis lydformatet. Så derfor er jeg veldig spent med Transformers i HD DVD, fordi lyden på den vanlige DVD'en var ikke noe spesielt bra, og det gjelder jo mange DD filmer det.
    Men forskjellene mellom DD+ og DTS HD og alt det der er mindre enn forskjellene mellom vanlig DD og DTS, for der var jo DTS overlegen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nine Free HD DVDs With Toshiba HD DVD Player at Best Buy | High-Def Digest

Heh.. 9 filmer med spilleren..! T.o.m. jeg synes det lukter litt desperasjon av slikt..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salg av konsoller i USA i år.. Halo-effekten fungerer, PS3 selger.. err.. ikke så bra..

29-Sep22-SepWii98,17392,504+6%DS 143,137120,520+19%PS329,61827,122+9%PSP88,58677,144+15%Xbox 360122,834103,530+19%

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med deg, HD DVD er tidvis dårlig på HD lyd, og spesielt Paramount. Men de var heller ikke bedre på Blu-ray. Warner er i dag like bra på begge formater, men var bedre på HD DVD i starten.
    Nå skal det gjøres oppmerksom på at "Blades of Glory" fra Paramount på Blu-ray (den som ble trukket tilbake) hadde PCM lossless soundtrack i motsetning til HD-DVD utgaven. Noen av BoG discene ble solgt i butikk før man rakk å trekke de fra markedet så dette er 100% bekreftet informasjon.

Tklev:
    Disse unde tungene og oppgulpet deres om BD-50 yield har vel blitt totalt avfeid som vås etter den siste nyheten om Sony's 10. million trykkede BD-50 plate. I den teksten (som jeg uthevet for et par sider siden) står nemlig de konkrete yield tallene opplistet. Og det er langt unna de "katastrofalt dårlige" yield tallene som David Vaughn og FUD-meister Amir har liret av seg/referert til.

Både HD-DVD og Blu-ray er unge formater som kan forbedres betraktelig i framtiden. Men det grunnleggende potensialet er uten tvil best på Blu-ray. Med 50GB lagringsplass for film og en maks bitrate på 48 Mbit/s i sier det seg selv at man kan få et bedre resultat kvalitetsmessig på en film (mindre komprimering) enn HD-DVD med tilsvarende specs på 30GB lagringsplass og maks bitrate på 30,24 Mbit/s.

I følge reviews av den kommende "Day after Tomorrow" BD+ utgivelsen skal den ha vanvittig god kvalitet på både lyd og bilde, men spesielt bilde som tidvis ligger på maks bitrate på 48 Mbit/s. Denne tittelen gleder jeg meg til å inspisere selv :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salg av konsoller i USA i år.. Halo-effekten fungerer, PS3 selger.. err.. ikke så bra..

29-Sep22-SepWii98,17392,504+6%DS 143,137120,520+19%PS329,61827,122+9%PSP88,58677,144+15%Xbox 360122,834103,530+19%
    Nå har det blitt bekreftet fra flere hold at Sony kjører ut en $399 PS3 versjon med 40GB harddisk og 2 USB porter (4 på 60GB utgaven) som inkluderer Spider-Man 3 i slutten av oktober.

Og nå når de nye PS3 spillene begynner å slippes ser jeg for meg en betraktelig økning av PS3 salget framover. Selvsagt vil det primært være som spillmaskin, men jeg vil også anta at mange vil bruke muligheten til å spille Blu-ray film også.

MIN antagelse er at den største begrensningen for HD film/spiller salg ligger i TV-salget. Elektrokjedene har kjørt ut alt for mye "HD ready" TV'er under 1080p/i oppløsning. Bare de bevisste har gått for Full HD skjermer eller prosjektorer.

Så inntil også Full HD TV nærmest har blitt standard i butikkene samt at prisene har kommet ned på et lavere nivå ser jeg ikke for meg at HD film-formatene vil selge stort (1mil+l eks pr film).

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hæh!? Ikke Dolby TrueHD:shock:

Er ikke dette filmen som virkelig skulle promotere HD DVD som format, da? Dette var da virkelig skuffende. Jeg er helt sikker på at dersom den hadde kommet på BD, hadde det vært PCM eller DTS-HDMA.

Ellers synes jeg det var en masse bortforklaringer, tklev, for det finnes jo ingen god unnskyldning på hvorfor Paramount og HD DVD IKKE går for lossless på en slik tittel. Og etter det jeg leser fra folk som har hørt forskjell på DD+ og Lossless; så er det forskjell og forskjellen er lett hørbar. Forskjellen mellom vanlig DD og DD+ er lite hørbar, sies det, men lossless er en god del bedre.

Ja-ja, da leier jeg den på DVD med 1080p oppskallering og et antakelig like godt lydspor som det er på HD DVD-utgaven. Skuffende, må jeg si. Men den er sikkert spekket til randen med bonusmateriell og interaktiv lek...

Vel, jeg er glad BD prioriterer lyd og bilde
    Du sier mao her at det ikke er noe forskjell på vanlig DD og DD+, men masse forskjell fra DD+ til TrueHD. Er ikke helt sikker på det altså

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog

Jeg laster alle mine BD og HD DVD ned fra nettet så jeg vet størrelsen på hver eneste en jeg har.

HD DVD: 54 BD: 34
    Cyberdog
    Vet ikke helt hvor lurt det er å skrive det der,
    Om du laster ned alt, hvor kommer de 54/34 fra da?

Bare nysgjerrig

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Er det slik at BD har et overtak på HD utgivelser med norsk tekst?
    Sjekker tre av de norske nettbutikkene og ser at BD har hos:
    A - 172 BD titler mot 117 for HD DVD.
    B - 127 BD titler mot 82 for HD DVD.
    C - 139 BD titler mot 75 for HD DVD.
    Ser at det på Realase.no oppgis at de utgis fra uke 4o og frem til jul, 65 BD titler mot 49 HD DVD titler.
    Selv om det norske markedet er ganske ubetydelig og dette ikke har mye å si for resultatet av krigen, så er dette et argument for de som ønsker norsk tekst å velge BD.
    Jeg tror at de fleste ønsker filmer med norsk tekst.
    Er helt enig i at et flertall ønsker seg norsk tekst (meg selv inkludert), men konklusjonen om at da må en velge det formatet med flest filmer blir feil. En må da selvfølgelig velge begge formater Da får en ALLE hd filmene med norsk tekst. Hvis en bare vil ha et format må en da velge det som har de filmene en vil se, ikke det formatet med flest filmer.

Mye argumentering i denne tråden som setter filminteressen i baksetet og tekniske eller tallmagi i forsetet!

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel...hvorfor blir ikke musikk cd'n byttet ut da?? Jaja...kanskje minnebrikker er veien å gå:"åå søren...nå har jeg mistet filmene mine på gulvet...fant bare halvparten av dem, resten gikk i støvsugeren".
    Tror egentlig Disk lignende greier kommer til å vare leeeeenge, alle kommer ikke til å sitte å laste ned filmer om 5 år. Folk vil fortsatt ha muligheten til å kjøpe noe man kan ta på. De kan jo ikke akkurat gjøre filmcoverene noe mindre heller da, folk skal jo kunne lese hva som står der og. Så tviler på at jeg sitter å leser coverene digitalt på tv'n etter å ha kjøpt film over nettet om 5 år.
    Helt enig! Blir på samme måte som med boka. For noen år siden var det mange som spådde bokas snarlige død, og at alle ville lese bøker på PC-skjermen.

Når man synser om fremtiden må man huske på at alt ikke bare går fremover i en ubrutt linje. Fremtiden er ikke åpenbar og gitt. Og ha en disk, eller en bok for den saks skyld, i bokhylla, som man kan ta ned i ny og ne, gir en mye større vellystsfølelse og eiendomsfølelse enn å bare ha alt på en trist harddisk.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er helt enig i at et flertall ønsker seg norsk tekst (meg selv inkludert), men konklusjonen om at da må en velge det formatet med flest filmer blir feil. En må da selvfølgelig velge begge formater Da får en ALLE hd filmene med norsk tekst. Hvis en bare vil ha et format må en da velge det som har de filmene en vil se, ikke det formatet med flest filmer.

Mye argumentering i denne tråden som setter filminteressen i baksetet og tekniske eller tallmagi i forsetet!
    Lurer på det der... Norsk tekst.
    Personlig synes jeg norsk tekst er irriterende... Er det norsk tekst på sitter jeg ofte og irriterer meg, hører hva de sier og merker at oversettelene er kortet ned, og ofte upresise og/eller feil.
    Er da mer happy med engelsk tekst...
    Føler vel og at man lærer mer engelsk av å ikke se med tekst.

Synes man blir litt dratt bort fra handlingen, ser ikke på skuespillerne hele tiden, men teksten.

Har vel litt å gjøre med hva man er vandt med og. Jeg har sett filmer uten tekst lenge, mye pga skrekkfilmer - importert fra USA etc. da de norske utgivelsene ofte var sensurert.
    Så mye på laserdisc og, der var det ikke mange med norsk tekst, og mange var og uten tekst (om man ikke kjøpte seg en CC dekoder).

Makan til OT hehhe

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Jeg laster alle mine BD og HD DVD ned fra nettet så jeg vet størrelsen på hver eneste en jeg har.

HD DVD: 54 BD: 34
    Cyberdog
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Vet ikke helt hvor lurt det er å skrive det der,
    Om du laster ned alt, hvor kommer de 54/34 fra da?

Bare nysgjerrig
    Enig.

Jeg får ta kontakt med "Øko-teamet" her i Østfold som får ta en IP-sjekk, samt litt utlevering av data fra Avforum. De har mye ressurser hva angår data-etterforskning...Piratkopiering er straffbart, og bidrar til å undergrave vår hobby og lidenskap...:evil:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nine Free HD DVDs With Toshiba HD DVD Player at Best Buy | High-Def Digest

Heh.. 9 filmer med spilleren..! T.o.m. jeg synes det lukter litt desperasjon av slikt..
    Dette gjelder jo heller ikke for oss her i Norge. :evil: Kjenner at jeg egentlig begynner å bli litt sur. Først får en ikke de fem blu-ray filmene som de egentlig gir med spillerne sine og nå blir jeg snytt for de ni HD dvd filmene de gir med sin rimelige spiller........

Det jeg må ta til takke med er altså to spill (til PS3) til blu-ray spilleren og fem lite interesante filmer (til E1) HD dvd spilleren.

Kjipt å være norsk i denne sammenhengen :cry:

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig Fox tilbake, og det med godt resultat og selvsagt med DTS-HDMA. Kanskje ikke like dyp som The Departed, men dette viser at Fox-titlene blir svært spennende hva angår kvalitet og innhold

Blu-ray Review: Fantastic Four: The Rise of the Silver Surfer | High-Def Digest

Da gleder jeg meg bare til The Day After Tomorrow:-D
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    MIN antagelse er at den største begrensningen for HD film/spiller salg ligger i TV-salget. Elektrokjedene har kjørt ut alt for mye "HD ready" TV'er under 1080p/i oppløsning. Bare de bevisste har gått for Full HD skjermer eller prosjektorer.

Så inntil også Full HD TV nærmest har blitt standard i butikkene samt at prisene har kommet ned på et lavere nivå ser jeg ikke for meg at HD film-formatene vil selge stort (1mil+l eks pr film).
    Har sett flere sette frem dette argumentet. Stiller meg litt tvilende til det av to grunner.
    1. Flatskjermene har solgt som hakka møkk selv om de stort sett var langt dårligere enn CRT'ene de erstattet. Dvs. at hvis massene får det for seg at en "må" ha HD kilde også vil dette også kunne selge like stort. Det er altså et markedføringsproblem HD film/spillere har.

2. Tror at kvalitetsforbedringen selv på "HD ready" skjermer vil være stor med HD kilder. Har ikke testet mye A-B med skjermer, men har sett mye projektorer. Og det er tydelig at HD kilde og HD ready projektor er mye større kvalitetsheving enn SD kilde og full HD projektor. Best er selvfølgelig HD kilde og full HD fremviser. Skjermstørrelse er selfølgelig av betydning men når en ser tydelig forskjell på scart og Hdmi på SD dvd på en 42 plasma tror jeg nok HD vil være stor forbedring fra SD

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Nå har det blitt bekreftet fra flere hold at Sony kjører ut en $399 PS3 versjon med 40GB harddisk og 2 USB porter (4 på 60GB utgaven) som inkluderer Spider-Man 3 i slutten av oktober.
    Personlig hadde jeg helst sett at Sony kunne gi forbrukerne et valg ved å kunne kjøpe PS3 UTEN BluRay spiller. Sett at den kostet da $199. De hadde da vunnet spillkonsollkrigen. Så kunne heller de som ønsket det oppgradere med en BR spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Personlig hadde jeg helst sett at Sony kunne gi forbrukerne et valg ved å kunne kjøpe PS3 UTEN BluRay spiller. Sett at den kostet da $199. De hadde da vunnet spillkonsollkrigen. Så kunne heller de som ønsket det oppgradere med en BR spiller.
    Grunnen til at Blu-ray spiller er en del av PS3 pakken er vel for at spillene skal kunne bruke BD plater. Så jeg tror resonementet bak at den faktisk kan brukes som film-avspiller er litt bakvendt hva du resonerer. Siden PS3 skulle bruke BD plater til "data" (spill) så var det en kort vei å gå til også å legge opp til film-bruk.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Alle PS3 spillene kommer på Blu-ray, så det er nok ikke mulig...

Side 294 av 653 FørsteFørste ... 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 290 291 292 293 294 295 296 297 298 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •