HD formatkrigen. - Side 293

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 293 av 653 FørsteFørste ... 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 289 290 291 292 293 294 295 296 297 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 ... SisteSiste
Viser resultater 5,841 til 5,860 av 13053
    Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    For det først er mange BD-titler med PCM. Dette sånn at man ikke er avhengig av noen dekoder eller at spiller sender ut ukodet bitstream. De nye spillerne til BD sender ut DTS-HDMA bitstream, og PS3 vil nok få dette ganske snart som firmware, men da muligheten til intern dekoding.

Men selvsagt synes du det er barnslig argumentasjon, for nå klarer dere HD DVD-fanboys snart ikke argumentere for hvorfor både 1080/24p blir bortprioritert (med unntak av ett par US-spillere) eller hvorfor også lossless lyd blir droppet til fordel for interaktive morro-saker...

Eller jo vent, motargumentasjonen er hele tide "man ser ikke forskjell likevel." Og nå: "man hører ikke forskjell likevel".
    Joda, men jeg har fulgt med lenge nok på dette forumet til å huske hvor fantastisk du syntes HD DVD var når du fikk din første HD Spiller.

Nå påstår du at hvis en film ikke har PCM eller DTS-HD MA så kan du like godt kjøpe den på DVD.

Du mener altså at forskjellen på DD+ og PCM er den eneste grunnen til å skaffe seg en HD spiller? Hvis alle filmer kom med DD+ spor så kunne man like gjerne holde seg til DVD?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert hørbart i symfoniorkester, noe som er relativt vanlig musikk i film, om man sitter og hører etter forskjeller, men jeg mistenker at folk oftest hører forskjell fordi miksen er litt forskjellig eller nivået er høyere. Men hva vet vel jeg?

Lossless er fint, det. Jeg skal ikke nekte for det. PCM er sløsing med plass og båndbredde da.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant akuratt verdens beste grunn til å være eksklusiv HD DVD

Celine Dion Live Extravaganza 'A New Day...' Comes to Blu-ray | High-Def Digest

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Fant akuratt verdens beste grunn til å være eksklusiv HD DVD

Celine Dion Live Extravaganza 'A New Day...' Comes to Blu-ray | High-Def Digest
    grunn god nok til at jeg venter med innkjøp av blålaser :P

HD-DVD kan jo skilte med Motorhead

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men AndersT2, det skulle ikke forundre meg om Celine Dion fikk lossless PCM eller DTS-HDMA

Men nå skjønner jeg snart ingenting med disse bortforklaringene deres...? Dersom det ikke er spesiell forskjell på lydkvalitet mellom lossless og lossy; så er det for det første noe dere HD DVD fanboys begynner å si nå som to store titler skal komme. For når er det at lossy lyd er like bra som lossless? Jo, nå når de to Paramount titlenes specs ble kjent...

Så er det morsomt å lese at hver gang dere skriver at dersom noen overhodet ser forskjell på ekte 1080/24p vs. 1366x768p eller at man ikke hører forskjell på lossy lyd mot PCM/ DTS-HDMA; så konkluderes det kjapt med at de som hører- og ser forskjell er innbilning:???: Dette er jo bare gedigne bortforklaringer, spør du meg.

Og ja, selvsagt var jeg godt fornøyd da jeg fikk min HD DVD-spiller i juli 2006. Men du har kanskje fått med deg at utviklingen har gått videre, og spesielt på Blu-ray siden?

Og skulle det ikke ha funnets noe annet enn DD+, så hadde det jo ikke vært noe å diskutere. Saken er jo den at dere HD DVD-fanboys hevder at deres format er like bra eller bedre enn BD. Det er rett og slett ikke tilfelle, når losless lyd og 24p (som faktisk ligger på plata) blir bortprioritert til fordel for HDi-spill og trailers
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men AndersT2, det skulle ikke forundre meg om Celine Dion fikk lossless PCM eller DTS-HDMA

Men nå skjønner jeg snart ingenting med disse bortforklaringene deres...? Dersom det ikke er spesiell forskjell på lydkvalitet mellom lossless og lossy; så er det for det første noe dere HD DVD fanboys begynner å si nå som to store titler skal komme. For når er det at lossy lyd er like bra som lossless? Jo, nå når de to Paramount titlenes specs ble kjent...

Så er det morsomt å lese at hver gang dere skriver at dersom noen overhodet ser forskjell på ekte 1080/24p vs. 1366x768p eller at man ikke hører forskjell på lossy lyd mot PCM/ DTS-HDMA; så konkluderes det kjapt med at de som hører- og ser forskjell er innbilning:???: Dette er jo bare gedigne bortforklaringer, spør du meg.

Og ja, selvsagt var jeg godt fornøyd da jeg fikk min HD DVD-spiller i juli 2006. Men du har kanskje fått med deg at utviklingen har gått videre, og spesielt på Blu-ray siden?

Og skulle det ikke ha funnets noe annet enn DD+, så hadde det jo ikke vært noe å diskutere. Saken er jo den at dere HD DVD-fanboys hevder at deres format er like bra eller bedre enn BD. Det er rett og slett ikke tilfelle, når losless lyd og 24p (som faktisk ligger på plata) blir bortprioritert til fordel for HDi-spill og trailers
    Er helt enig med deg, HD DVD er tidvis dårlig på HD lyd, og spesielt Paramount. Men de var heller ikke bedre på Blu-ray. Warner er i dag like bra på begge formater, men var bedre på HD DVD i starten.

Universal begynner å skjønne det, og gir ut mer og mer True HD, også fra eldre tittler.

Blu-Ray er bedre på denne delen, og har vært det for det meste. Eneste minus har vel vært de få utgivelsene til Fox, som ingen har fått utnyttet enda, men det er der i hvertfall.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå synes jeg du griper etter halmstrå for finne noe å kritisere SVS
    Det er jo helt klart at vi som er glad i specs og liker å skryte av anlegget vårt liker best mulig lyd og bilde. Og flest mulig logoer. Litt som at jeg bare kjøpte DTS utgaver av filmer når DVD først kom. Husker med glede full bitrate DTS utgaver uten ett fnugg av ekstramateriale.

Men, faktum er at man ikke hører forskjell på DD+ 1500 kbps og Lossless eller PCM. Har man anlegg til millioner og vanvittige ører så kanskje. Det hele blir mer en følelse av at man blir snytt for noe. Og jeg føler det samme og synes helt klart at True HD eller DTS HD Master skulle være standard på alle utgivelser. Men, det er ikke nok til å bashe det ene eller andre formatet synes jeg. Man kan bashe studioet som gjør valgene i stedet. Det er svært sjelden jeg ser en HD DVD der all plass er brukt opp og det er gså sjelden jeg ser en BD der mer enn ca rundt 30 GB av BD 50 discen er brukt.

Angående 1080p24 som er blitt din store kjepphest i det siste så er faktum at ja det er å foretrekke, men dagens display takler det ikke, bortsett fra noen få high end produkter. Og jeg er sikker på at de som betaler prisen for en skjerm med 1080p24 kan kjøpe toputgaven av HD DVD spillerne også. For oss andre blir det bare en ny logo å ha på fronten av spilleren. På samme måte som å ha logoene til True HD og DTS HD Master på fronten av receiveren er unødvendig men kjekt å ha. I alle fall for HD DVD delen av HDM markedet der high profile forhindrer at man sender bitstream til receiver allikevel. Hvordan ståa er der for Blu-Ray vet jeg ikke.

Jeg personlig synes begge formater er temmelig nøyaktig like bra, men Blu-Ray taper seg på noen punkt som gjør at jeg foretrekker HD DVD som formet selv om det er mindre plass på platene. Pris, Regionsfrihet og Ett ferdig utviklet format. I tillegg føler jeg at HD DVD leiren ikke er like religiøse fanatikere som Blu Ray leiren. Du hører aldri en HD DVD fan si at han aldri vil kjøpe BLU eller at han foretrekker SD DVD fremfor HDM. Derfor håper jeg vi enten får to formater side om side eller at HD DVD går av med seieren til slutt. Jeg engasjerer meg ikke så mye at jeg griner hvis HD DVD taper heller. Da kjøper jeg bare Blu-Ray og koser meg med det.

Bli litt mer realist og litt mindre fanatiker SVS Man så blir livet lettere og dagene på diverse forum kortere

Cyberdog

Edit: Fjernet tekst som ikke samsvarer med forumets holdninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd kvalitet er viktig

DTS filmer har alltid hatt best lyd, ikke bare når det gjelder høyere bit rate, men også fordelingen av lydkanalene. Så når selskapene først skal bruke DTS, så kalibrerer de også kanalene riktig. Jeg har merket at på mange filmer med Dolby Digital så er det altfor lite lyd bakfra og subberen kommer på feil tidspunkt og lite samhandling mellom kanalene o.s.v. Det fikser man ikke bare ved å øke bit raten, det må de som lager filmen gjøre noe med.

Jeg har derfor mer tillit til det nye DTS formatet enn DD+. Og siden Microsoft er med å støtter HD DVD som ikke har noe erfaring med hjemmekino så har jeg lite tillit til noe derfra. Jeg tror de fleste gir blaffen i fine menyer og spill på en film, støtter heller Sony når det gjelder filmer og hardware.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD
    DTS filmer har alltid hatt best lyd, ikke bare når det gjelder høyere bit rate, men også fordelingen av lydkanalene. Så når selskapene først skal bruke DTS, så kalibrerer de også kanalene riktig. Jeg har merket at på mange filmer med Dolby Digital så er det altfor lite lyd bakfra og subberen kommer på feil tidspunkt og lite samhandling mellom kanalene o.s.v. Det fikser man ikke bare ved å øke bit raten, det må de som lager filmen gjøre noe med.

Jeg har derfor mer tillit til det nye DTS formatet enn DD+. Og siden Microsoft er med å støtter HD DVD som ikke har noe erfaring med hjemmekino så har jeg lite tillit til noe derfra. Jeg tror de fleste gir blaffen i fine menyer og spill på en film, støtter heller Sony når det gjelder filmer og hardware.

DTS HD Master er da også tilgjengelig på HD DVD. Har flere disker med dette. Er kjedelig at ingen av spillerne på veren HD DVD eller Blu-Ray siden kan dekode det men... Power DVD Ultra dekoder i alle fall signalet og gir meg bitrate info og ganske så bra lyd, men det debatteres på diverse forumom det er full DTS HD Master som kommer ut. Jeg velger å tro at det stemmer da det er en markant HD lyd kvalitet av sporene jeg har hørt ved sammenligning til andre lydspor på plata.

Hvis det stemmer er HTPC veien å gå for DTS HD Master per i dag.

C

C

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    DTS HD Master er da også tilgjengelig på HD DVD. Har flere disker med dette. Er kjedelig at ingen av spillerne på veren HD DVD eller Blu-Ray siden kan dekode det men... Power DVD Ultra dekoder i alle fall signalet og gir meg bitrate info og ganske så bra lyd, men det debatteres på diverse forumom det er full DTS HD Master som kommer ut. Jeg velger å tro at det stemmer da det er en markant HD lyd kvalitet av sporene jeg har hørt ved sammenligning til andre lydspor på plata.

Hvis det stemmer er HTPC veien å gå for DTS HD Master per i dag.

C

C
    Du må skaffe deg Transformers på HD DVD etterhvert, er spent på hvordan lyden er der, jeg ble hvertfall skuffet over Dolby sporet på DVD'en, er jo grei lyd men ikke akkurat så bra som den filmen fortjener, den filmen i HD skulle nok hatt DTS HD eller hvertfall vært THX sertifisert .

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et knippe filmer som "bare" har DD+(1.5Mbts), men som allikavel får fantastisk score på lydkvaliteten;
    fastandthefurious
    flagsofourfathers
    hotfuzz
    doom
    2fast2furious
    blacksnakemoan
    kingkong
    Gleder meg til man går over til å alltid bruke lossless, (nye Troy Dir.Cut viser jo med all tydelighet det ikke burde våre noe problem, 3t 20min med trueHD og knallscore både på lyd og bilde), men å innbille seg at DD+(1.5Mbts) automatisk gir dårlig lyd er å lure seg selv trill rundt.
    Det er forskjellen mellom DD og DD+(1.5Mbts) som er ansett som åpenbar og tydelig, ikke forskjellen mellom DD+(1.5Mbts) og trueHD, den er ansett som knapt merkbar. Men jeg skulle nå gjerne hatt den allikavel:-D

Så har man jo i tillegg tilogmed noen utgivelser som bare har DD+(640kbts) og det er jo selvfølgelig noe stakkerslige greier...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkvaliteten er viktig! For meg er kanksje løftet med HD lyd (rikitg betegnelse?) det som er topper min personlige liste over HD's formatetenes teknologi. Har ikke hørt DD+, så jeg skal ikke uttale meg om det formatet. Pr d.d. har jeg ikke HD DVD, men blir muligens en endring på det. Har hørt PCM - synes det er knallbra. Men of Honner har DTS hdma så vidt jeg husker - nedmikses til DTS 1,5 mbit. Låter knall bra, selv med nedmiksingen. Om PCM var bedre enn DTS hdma nedmiksa skal ikke jeg bedømme. Var derimot skuffa over kun dd på The Pursuit Of Happyness...

For meg er lyden viktig med tanke på at jeg har begrenset skjerm i en 42" Panasonic Plasma. Jeg for jo en hvis glede av bilde også, men lyden er det store løftet.

Da kommer det store spørsmålet: hvem andre enn forum-neerds bryr seg om små detaljer? Blandt potensielle kjøpere tror jeg neppe noen tenket: den kjøper jeg ikke, bare DD+, for jeg vil DTS hdma! Neppe det de kjøper, de kjøper ei pakke. 1080P24? Hvem bryr seg om det av dem? Høyst sannsynlig ingen andre enn ekspeditøren på Lefdal eller El-kjøp som kan smøre på et ekstra lag før de setter inn støtet for å selges: den kan dekode dd+, dts hdma. Det som er der blir brukt som fordel i salg.

Hvorfor denne tanken: jo, skal hd bli noe mer enn et nisje produkt må det selges til bror, onkel, far, mor, svigermot (ja til og med henne ) osv osv. De bryr seg ikke om finnesen (de skal ha lyd og bilde), men faller litt for selgerens smørelag med alt denne spilleren her kan gjøre. Fatter'n kommer blid hjem hver gang og forteller om alt det ekstra.

Nå har jeg egentlig skrevet noe uten hverken rød-tråd eller nærmest mening. De specene vi dikuterer, er gull for deg og meg. Den vanlige kjøper bryr seg ikke, men dem blir nok garantert brukt som et ekstra lag med "salgs-flesk" av brunvareselgeren. Dette tror jeg kan være positivt. For man få HD formatene ut i butikken til salgbare priser før jul - ja subsidier i vei, bare folket starter å kjøpe. Salgbarepriser før hjul må ned til kr 2000. Da kan man starte å se bevegelsen her hjemme.

Man kan diskitere til avarteren til SVS-Man bli gul (da regner jeg vi må holde på en stund ) om lyd kodeker, komprimering, 1080P24 eller hva man ønsker av finesser, men det er neppe avgjørende for formatkrigen. Massene som skal storme inne til Lefdal, El-kjøp, Elprice, Wallmart eller hva det lokale brunevarbutikkene heter, og de er ute etter en spiller som spiller plata - ikke 1080P24 eller DTS HDMA.

PS: sikkelig rot i dette innlegget (tror jeg) Sliter med et virus om dagen og tok en sovetablett som virket veldig raskere enn jeg trodde... he he he. Håper dere for noe ut av det, orker bare ikke rydde opp.. Natta gutter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BluRay all way

Jeg syns da det viktigste er holdbarheten på formatet, og da vinner BluRay p.g.a lagringsplassen per lag på disken. Så hvis de må lage en disk med 100GB eller 200GB om noen år...så klarer de det med samme formatet. Dette gjelder vel mest til PC, men det kan like gjerne gjelde Filmer og. For hva vil skje om 5 år, da vil kanskje 1440p ha kommet...da er det jo greit at den gamle spilleren kan spille av den samme filmen, bare at den ikke klarer å gi ut mer enn 1080p. Ikke det at vi trenger noe mer egentlig....men er bare et eksempel på hvor mye mer fremtidsrettet BluRay er. Så hvis de vil ha heeele Ringenes Herre trilogien i HD på en eller 2 BD disker, så kan de det.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ikke Transformers, sammen med Shreck3, bevise for alle hvor godt HD DVD kunne være?

Skal man leke, eller skal man se film på HD DVD
    Hvem har sagt det, og hvorfor så misunnelig?

Roe deg ned litt nå, SVS! -Man, og nyt heller filmene når de kommer. Det er ikke personlig dette her. Husk at du vet ingenting om kvaliteten hverken på ekstramateriell eller lyd før du har sett den.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holdbarhet? Om 5 år håper jeg virkelig disse gammeldagse formatene og spinnende disker er borte, streaming og minnekort burde da være vanlig..Men hvem vet, ting tar lang tid.. De "nye" formatene er jo eksempel på det..

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Holdbarhet? Om 5 år håper jeg virkelig disse gammeldagse formatene og spinnende disker er borte, streaming og minnekort burde da være vanlig..Men hvem vet, ting tar lang tid.. De "nye" formatene er jo eksempel på det..
    Det tar nok litt mer enn 5 år, men både blu-ray og hd-dvd vil ikke vare særlig lenge... Det sier seg selv at spinnende discer ikke har lang levetid i en digital verden.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, ja, jeg leier heller Transformers for en 50-lapp, og får omtrent den samme opplevelsen man får på HD DVD for 300 kr
    Sukk, ser du ikke hvor patetisk det blir å argumentere slik? Du ønsker at Blu-Ray skal ha suksess, men presterer allikevel å si at Blu-Ray/HD DVD gir omtrent samme opplevelsen som SD DVD?

Er du klar over at DD+ er en ny algoritme, som er vesentlig mer effektiv pr. kbps enn både DTS og AC3? DD+ blir også dekodet i *alle* HD DVD spillere, og kan sendes ut som multiPCM til forsterkeren(dette klarer ikke alle Blu-Ray spillere). 1500kbps er uansett det dobbelte av det som er vanlig på DTS på DVD. Som det også har blitt sagt tidligere, t.o.m. lydmikserne som mikser filmene klarer ikke å høre forskjell på master-sporet eller DD+ sporet.

Jeg ga deg tidligere en utfordring, klarer du å høre forskjell på en 428kbps komprimert sang og originalen?

Slik gjør du: Ripp originalsangen fra en CD, komprimer med 428kbps->brenn ut platen med både original og ripp som to forskjellige spor, få en kompis til å bytte mellom sporene uten at du vet hvilket som er hvilket. Se om du klarer å gjette hvilket som er originalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det tar nok litt mer enn 5 år, men både blu-ray og hd-dvd vil ikke vare særlig lenge... Det sier seg selv at spinnende discer ikke har lang levetid i en digital verden.
    Javel...hvorfor blir ikke musikk cd'n byttet ut da?? Jaja...kanskje minnebrikker er veien å gå:"åå søren...nå har jeg mistet filmene mine på gulvet...fant bare halvparten av dem, resten gikk i støvsugeren".
    Tror egentlig Disk lignende greier kommer til å vare leeeeenge, alle kommer ikke til å sitte å laste ned filmer om 5 år. Folk vil fortsatt ha muligheten til å kjøpe noe man kan ta på. De kan jo ikke akkurat gjøre filmcoverene noe mindre heller da, folk skal jo kunne lese hva som står der og. Så tviler på at jeg sitter å leser coverene digitalt på tv'n etter å ha kjøpt film over nettet om 5 år.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD
    Jeg syns da det viktigste er holdbarheten på formatet, og da vinner BluRay p.g.a lagringsplassen per lag på disken. Så hvis de må lage en disk med 100GB eller 200GB om noen år...så klarer de det med samme formatet. Dette gjelder vel mest til PC, men det kan like gjerne gjelde Filmer og.
    Holdbarheten på formatet? Formatet har jo standardisert BD-50 som maksimalt? Onde tunger vil ha det til at Sony sliter nok med å produsere 2 lag pr. plate, hvordan tror du det da vil gå med flere!?

Uansett, hvorfor mener du at det er viktig med mye plass pr. plate? Hvorfor skulle folk være intr. i å hive de gamle BD-spillerne sine for å kunne spille av de nye platene du mener det skal være et behov for?

BD som lagringsmedie har ikke akkurat tatt av, og kommer nok heller ikke til å gjøre det. Vi har allerede mange alternativer som både er billigere, raskere og bedre på PCene våre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Sukk, ser du ikke hvor patetisk det blir å argumentere slik? Du ønsker at Blu-Ray skal ha suksess, men presterer allikevel å si at Blu-Ray/HD DVD gir omtrent samme opplevelsen som SD DVD?

Er du klar over at DD+ er en ny algoritme, som er vesentlig mer effektiv pr. kbps enn både DTS og AC3? DD+ blir også dekodet i *alle* HD DVD spillere, og kan sendes ut som multiPCM til forsterkeren(dette klarer ikke alle Blu-Ray spillere). 1500kbps er uansett det dobbelte av det som er vanlig på DTS på DVD. Som det også har blitt sagt tidligere, t.o.m. lydmikserne som mikser filmene klarer ikke å høre forskjell på master-sporet eller DD+ sporet.

Jeg ga deg tidligere en utfordring, klarer du å høre forskjell på en 428kbps komprimert sang og originalen?

Slik gjør du: Ripp originalsangen fra en CD, komprimer med 428kbps->brenn ut platen med både original og ripp som to forskjellige spor, få en kompis til å bytte mellom sporene uten at du vet hvilket som er hvilket. Se om du klarer å gjette hvilket som er originalt.
    Men er jo ikke alltid bitraten som har noe å si, den store forskjellen mellom DD og DTS før var jo at de brukte mye mer tid på å stille inn lyden på hver kanal når de brukte DTS, akkurat som med THX sertifiserte filmer. Virker som det er så lett for selskaper å velge DD og bare kaste all lyden inn i de tre høytallerene forran og mikse noe små ting bak iblant .Å uansett så er vel ikke DD+ noe nytt hopp fra det meste DTS på 1500kbps klarer, så det viktigste her går uansett på fordelingen av kanalene.

Side 293 av 653 FørsteFørste ... 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 289 290 291 292 293 294 295 296 297 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •