HD formatkrigen. - Side 292

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 292 av 653 FørsteFørste ... 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 288 289 290 291 292 293 294 295 296 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 ... SisteSiste
Viser resultater 5,821 til 5,840 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jepp, det er logisk å anta at HD DVD gir større fortjeneste per disk når produksjonskostnadene per disk faktisk er mindre. Dette gjelder spesielt nå i startfasen hvor større investeringer trengs for å sette i gang BD-produksjon, og salgsvolumene i tillegg ikke er så store på de fleste titler.

Når likevel HD DVD og BD koster stort sett det samme per disk for konsumeren er det vel ikke vanskelig å skjønne at marginene er mindre på BD-siden, per disk? De velger selvsagt likevel å ligge på samme prisnivå som HD DVD, alt annet hadde jo vært galskap
    Du syntes det er logisk å anta at HD DVD gir større fortjeneste per disk når produksjonskostnadene per disk faktisk er mindre. Mulig du har rett, men….
    Det er helt sikker flere faktorer som spiller inn, en bare produksjonskostnadene her, jeg vil anta at både reklameutgifter, distribusjonskostnader og helt klart salgs og produksjons volum i tilegg til produksjonskostnadene per plate er faktorer som påvirker fortjenesten til ethvert selskap som skal selge noe de produserer. Det kan ramses opp flere direkte og indirekte kostnader som er helt avgjørende for hva fortjenesten blir. Så det en veldig enkel argumentasjon du bruker.

Produksjonskostnadene er helt klart rimeligere på HD DVD.
    Hvor mye rimeligere er de Andy_Dandy?

Er nok heller BD som presser prisene sine ned på HD DVD nivå på beskostning av sin egen fortjeneste per disk.
    Dette er vell bare en gjetning fra din side og det syntes jeg du bør si. Ellers så må du kunne dokumentere det.

Jeg prøver ikke å si at det ikke er lønnsomt å gi ut på BD, tallene for det har jeg ikke kjennskap til, men utvilsomt er fortjeneste per solgt disk høyere for HD DVD. Tviler på at de store selskapene på BD siden gidder å tape noe særlig med penger på å gi ut på BD, men det spekuleres jo i store subsidier fra Sony, uten at noen har tall for den slags forretningshemmeligheter.....
    Unnskyld, men du har vell ingen kunnskap til å bedømme at det er utvilsomt at fortjenesten per solgte HD DVD disk er høyere en BD.
    Dette er bare antagelser fra din side, Dette vil jeg si at du antar på et meget spinkelt grunnlag.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe, det er vel omtrent bare Blu-Ray som gidder å annonsere hver gang noen kjøper et Blu-Ray trykke-senter.

En slik produksjonsline klarer å trykke opp 1 BD-ROM plate hvert 5. sekund etter det jeg kan forstå.. 720 stk. i timen. Lurer på om de kan gå døgnet rundt?
    Årsaken er kanskje at det ofte spekuleres i at utsettelser av BD filmer skyldes manglende kapasitet på trykking.:-|

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Joda, ser du på markedet i dag er det populært med HDD opptagere, men de kundene som har brukt noen tusen på en slik har i mine øyne kastet penger ut av vinduet da de ikke vil kunne benyttes på digital TV fra noen leverandør i Norge i dag. de må kjøpe seg en ny for bruk med bakkenettet, og med digital kabel/parabol vil de ikke fungere i det hele tatt uten masse styr med Cam moduler etc.

Selv om du har fiber med HDTV i dag ville du ikke kunnet ta opp det signalet allikevel. Det samme gjelder SD, hvis du ikke kobler til en kjip s-video kabel eller i beste fall scart og tar opp signalet fra dekoderen du har for TV, og det er ikke det en HDD opptager er laget for. Den er laget for å timeshifte, programmerte opptak osv og det vil ikke fungere med den nye TV hverdagen vår, det gjelder også alle DVD opptagere som er solgt i Norge til nå.

Det er ingen kritikk av Blu-Ray, og 1 TB HDD opptager med Blu-Ray er et heftig produkt uten tvil. Hadde jeg bodd i USA der en slik faktisk hadde virket som tenkt hadde jeg kanskje løpt og kjøpt. Selv om en HD Tivo hadde stått høyere opp på prioriteringslisten. Men for oss her i stakkar Norge er det dessverre ikke særlig nyttig. Og dette må vi jo debattere fra vårt ståsted

Cyberdog
    Da er vi enige, Cyberdog
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    det er noe svs har tatt ut av løse lufta. hdd spillere er ikke i nærheten av volumet til vanlige dvd-spillere.
    Edit:

I stedet for "mest av", skulle det stått "mye av". :-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony Produces 10 Millionth BD-50

Posted October 2, 2007 by Josh

Sony DADC has announced that they have produced their 10 millionth BD-50 disc. The disc, a copy of the upcoming 'Spider-man 3' Blu-ray release, was produced at Sony's Terre Haute facility in Indiana, one of three such facilities which produce the high capacity discs (the other two being in Austria and Japan). Together, the three plants have produced more than 50 million Blu-ray discs at a capacity of 21 million discs per month.
    The huge increase in Blu-ray production can be attributed to gains in production yields. The BD-25 now has a consistent yield rate of around 85%, while the more difficult to produce BD-50 are consistently between 75% and 79%. Cycle times for the BD-50 have also greatly improved, meaning more Blu-ray discs are being made than ever before with levels for BD-25s approaching parity with their DVD production. Sony has also extended assistance to Blu-ray disc replication equipment manufacturers Singulus and Oerlikon who are expected to release BD-50 upgrades for their popular manufacturing lines within the next few weeks.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transformers

Litt synd Transformers bare kommer til HD DVD, skulle hatt den i DTS HD og PCM 5.1 eller 7.1. Jeg har sett vanlig Transformers DVD'en og det er vanlig Dolby Digital, det var grei lyd til å være DD...men ikke noe mer. Størst er best, sånn er det bare. 3 lags HD DVD er 52 GB.....2 lags BluRay er samme.....er mer fremtidspotensiale i BluRay. De har jo lagd 200GB BD. Tror vi må bytte format om 5 år hvis de velger HD DVD.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD
    Litt synd Transformers bare kommer til HD DVD, skulle hatt den i DTS HD og PCM 5.1 eller 7.1. Jeg har sett vanlig Transformers DVD'en og det er vanlig Dolby Digital, det var grei lyd til å være DD...men ikke noe mer. Størst er best, sånn er det bare. 3 lags HD DVD er 52 GB.....2 lags BluRay er samme.....er mer fremtidspotensiale i BluRay. De har jo lagd 200GB BD. Tror vi må bytte format om 5 år hvis de velger HD DVD.
    Og hva slags godlyd er det som kommer på Transformers HD DVD?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    1,5MBit DD Plus.. Tipper kun de færreste ville ha klart å hørt forskjell på TrueHD og DD Plus. Med moderne komprimering, og en såpass høy bitrate så er det usansynlig at noen andre enn gullørene hører forskjell..

Når det er sagt, jeg skulle selvsagt ha ønsket at de brukte TrueHD allikevel.. Det er noe med den "større-er-bedre-logikken", selv om den ikke har noe med reelle forskjeller å gjøre..

Til sammenligning, 1,5mbit DD Plus tilsvarer som å høre på en 428kbps CD-ripp(med den beste komprimeringsrutinen, hva nå det er for tiden?), hvor mange klarer å høre forskjell på det? Hendene i været!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    1,5MBit DD Plus.. Tipper kun de færreste ville ha klart å hørt forskjell på TrueHD og DD Plus. Med moderne komprimering, og en såpass høy bitrate så er det usansynlig at noen andre enn gullørene hører forskjell..

Når det er sagt, jeg skulle selvsagt ha ønsket at de brukte TrueHD allikevel.. Det er noe med den "større-er-bedre-logikken", selv om den ikke har noe med reelle forskjeller å gjøre..

Til sammenligning, 1,5mbit DD Plus tilsvarer som å høre på en 428kbps CD-ripp(med den beste komprimeringsrutinen, hva nå det er for tiden?), hvor mange klarer å høre forskjell på det? Hendene i været!
    Hæh!? Ikke Dolby TrueHD:shock:

Er ikke dette filmen som virkelig skulle promotere HD DVD som format, da? Dette var da virkelig skuffende. Jeg er helt sikker på at dersom den hadde kommet på BD, hadde det vært PCM eller DTS-HDMA.

Ellers synes jeg det var en masse bortforklaringer, tklev, for det finnes jo ingen god unnskyldning på hvorfor Paramount og HD DVD IKKE går for lossless på en slik tittel. Og etter det jeg leser fra folk som har hørt forskjell på DD+ og Lossless; så er det forskjell og forskjellen er lett hørbar. Forskjellen mellom vanlig DD og DD+ er lite hørbar, sies det, men lossless er en god del bedre.

Ja-ja, da leier jeg den på DVD med 1080p oppskallering og et antakelig like godt lydspor som det er på HD DVD-utgaven. Skuffende, må jeg si. Men den er sikkert spekket til randen med bonusmateriell og interaktiv lek...

Vel, jeg er glad BD prioriterer lyd og bilde
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæh!? Ikke Dolby TrueHD:shock:

Er ikke dette filmen som virkelig skulle promotere HD DVD som format, da? Dette var da virkelig skuffende. Jeg er helt sikker på at dersom den hadde kommet på BD, hadde det vært PCM eller DTS-HDMA.
    Nå hadde Paramount vanlig DD på sine Blu-ray utgivelser så du kan vel ikke være så sikker på det ;-)

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikker på at alle vil få hakeslepp av Transformers på HD DVD, vent og se. "SVS! -man" får kose seg for seg selv med den sure SD DVD utgivelsen sin....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Nå hadde Paramount vanlig DD på sine Blu-ray utgivelser så du kan vel ikke være så sikker på det ;-)
    Jo, det stemmer det, men da var Paramount formatnøytrale. Men dersom BDA måtte punge ut noen millioner $ for at de skulle bli BD-eksklusive, er jeg sikker på at de kunne ha stilt noen krav hva angår sluttproduktet. Og spesielt viktig på en film som er full av lydeffekter...

Men hvem er det egentlig som kvalitetssikrer og bestemmer hvilket lydformat som skal legges på for HD DVD?

Sitat Opprinnelig postet av Andy Dandy
    Er sikker på at alle vil få hakeslepp av Transformers på HD DVD, vent og se. "SVS! -man" får kose seg for seg selv med den sure SD DVD utgivelsen sin....
    Ja, med glede, Andy Dandy. Jeg hadde faktisk ikke giddet å kjøpt Spiderman3, Die Hard4 eller eller 28 Weeks Later på BD heller, dersom de hadde lagt på noe annet enn PCM eller DTS-HDMA

Skulle ikke Transformers, sammen med Shreck3, bevise for alle hvor godt HD DVD kunne være? Dette skulle være tittelen som skulle kapre nye HD-kunder...

Se på Sony; de legger stort sett alltid på et PCM-spor. De vil at forbrukeren skal få det som regissøren ønsket. Ikke bare godt bilde, men også den lyden som ligger på Master.

Utgivelser fra Fox har også stort sett DTS-HDMA.

New Line Cinema flesker til med både DTS-HDMA og HD-bonusmateriell og PiP på sine annonserte BD-titler.

Og nå til slutt har også Warner begynt med PCM på BD-utgivelser.

Dersom Transformers nå er spekket med bonusmateriell og interakive spill; så må jo dere HD DVD-fanboys snart erkjenne at dette er elendig prioritering fra HD DVD; i motsetning til å bortforklare det og til og med forsvare det med at "man hører ikke forskjell alikevel".

Jeg tror rett og slett ikke at BDA hadde godtatt noe annet enn lossless dersom de hadde betalt store summer for at Paramount skulle være Blu-ray eksklusiv...

Så, ja, jeg leier heller Transformers for en 50-lapp, og får omtrent den samme opplevelsen man får på HD DVD for 300 kr

Jeg ser jo faktisk at Paramount gjør akkurat samme med Shreck3. Kun et DD+ lydspor, men selvsagt spekket med spill, interaktivitet og bonusmateriell. Skal man leke, eller skal man se film på HD DVD

HD DVD Disc Details: Shrek the Third | High-Def Digest
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. følte bare at jeg måtte korrigere litt på den originale formuleringen

likevel, morro at det kommer blålaser spillere med HDD, problemet er jo at mulighetene til hdd spillerne blir innskrenket av det digitale nettet etc.
    derfor betviler jeg at disse spillerne har noe særlig innvirkning på formatkrigen

feil quote, men svs skjønner det nok

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det stemmer det, men da var Paramount formatnøytrale. Men dersom BDA måtte punge ut noen millioner $ for at de skulle bli BD-eksklusive, er jeg sikker på at de kunne ha stilt noen krav hva angår sluttproduktet. Og spesielt viktig på en film som er full av lydeffekter...

Men hvem er det egentlig som kvalitetssikrer og bestemmer hvilket lydformat som skal legges på for HD DVD?

Ja, med glede, Andy Dandy. Jeg hadde faktisk ikke giddet å kjøpt Spiderman3, Die Hard4 eller eller 28 Weeks Later på BD heller, dersom de hadde lagt på noe annet enn PCM eller DTS-HDMA

Skulle ikke Transformers, sammen med Shreck3, bevise for alle hvor godt HD DVD kunne være? Dette skulle være tittelen som skulle kapre nye HD-kunder...

Se på Sony; de legger stort sett alltid på et PCM-spor. De vil at forbrukeren skal få det som regissøren ønsket. Ikke bare godt bilde, men også den lyden som ligger på Master.

Utgivelser fra Fox har også stort sett DTS-HDMA.

New Line Cinema flesker til med både DTS-HDMA og HD-bonusmateriell og PiP på sine annonserte BD-titler.

Og nå til slutt har også Warner begynt med PCM på BD-utgivelser.

Dersom Transformers nå er spekket med bonusmateriell og interakive spill; så må jo dere HD DVD-fanboys snart erkjenne at dette er elendig prioritering fra HD DVD; i motsetning til å bortforklare det og til og med forsvare det med at "man hører ikke forskjell alikevel".

Jeg tror rett og slett ikke at BDA hadde godtatt noe annet enn lossless dersom de hadde betalt store summer for at Paramount skulle være Blu-ray eksklusiv...

Så, ja, jeg leier heller Transformers for en 50-lapp, og får omtrent den samme opplevelsen man får på HD DVD for 300 kr
    Tviler på at noen av formatene kan diktere hva studioene skal prioritere. Paramount har fått bra kritikk for sine DD+ spor i de anmeldelsene jeg har sett. Hadde selvsagt også foretrukket TrueHD for å være sikker på at jeg ikke går glipp av noe, men tviler sterkt på at jeg hadde vært i stand til å høre noen forskjell.

Jeg har også en del HD DVD'er med DTS-HD MA, men foreløpig finnes det ingen avspiller som kan decode disse lydsporene etter hva jeg vet. Er det mange Blu-ray spillere som kan dette?

Forøvrig synes jeg du begynner å bli på grensen til litt barnslig i din argumentasjon nå, men det er kanskje bare meg ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    ok. følte bare at jeg måtte korrigere litt på den originale formuleringen

likevel, morro at det kommer blålaser spillere med HDD, problemet er jo at mulighetene til hdd spillerne blir innskrenket av det digitale nettet etc.
    derfor betviler jeg at disse spillerne har noe særlig innvirkning på formatkrigen

feil quote, men svs skjønner det nok
    Hepp-hepp...

Ikke uenig i det, Fenriz, men jeg synes BDA prioriterer bra for å få en størst mulig bredde med sine spillere. Både mtp pris, modeller og mulighet for BDR og HDD.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd film med norsk tekst.

Er det slik at BD har et overtak på HD utgivelser med norsk tekst?
    Sjekker tre av de norske nettbutikkene og ser at BD har hos:
    A - 172 BD titler mot 117 for HD DVD.
    B - 127 BD titler mot 82 for HD DVD.
    C - 139 BD titler mot 75 for HD DVD.
    Ser at det på Realase.no oppgis at de utgis fra uke 4o og frem til jul, 65 BD titler mot 49 HD DVD titler.
    Selv om det norske markedet er ganske ubetydelig og dette ikke har mye å si for resultatet av krigen, så er dette et argument for de som ønsker norsk tekst å velge BD.
    Jeg tror at de fleste ønsker filmer med norsk tekst.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Tviler på at noen av formatene kan diktere hva studioene skal prioritere. Paramount har fått bra kritikk for sine DD+ spor i de anmeldelsene jeg har sett. Hadde selvsagt også foretrukket TrueHD for å være sikker på at jeg ikke går glipp av noe, men tviler sterkt på at jeg hadde vært i stand til å høre noen forskjell.

Jeg har også en del HD DVD'er med DTS-HD MA, men foreløpig finnes det ingen avspiller som kan decode disse lydsporene etter hva jeg vet. Er det mange Blu-ray spillere som kan dette?

Forøvrig synes jeg du begynner å bli på grensen til litt barnslig i din argumentasjon nå, men det er kanskje bare meg ;-)
    For det først er mange BD-titler med PCM. Dette sånn at man ikke er avhengig av noen dekoder eller at spiller sender ut ukodet bitstream. De nye spillerne til BD sender ut DTS-HDMA bitstream, og PS3 vil nok få dette ganske snart som firmware, men da muligheten til intern dekoding.

Men selvsagt synes du det er barnslig argumentasjon, for nå klarer dere HD DVD-fanboys snart ikke argumentere for hvorfor både 1080/24p blir bortprioritert (med unntak av ett par US-spillere) eller hvorfor også lossless lyd blir droppet til fordel for interaktive morro-saker...

Eller jo vent, motargumentasjonen er hele tide "man ser ikke forskjell likevel." Og nå: "man hører ikke forskjell likevel".
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å gi opp, folkens. Blu-Ray vinner innen nyttårsaften: Sirdvd: Panasonic: Blu-ray will win the war by New Year's Day

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og etter det jeg leser fra folk som har hørt forskjell på DD+ og Lossless; så er det forskjell og forskjellen er lett hørbar.
    "Lett hørbar"? Sikker på det ikke er placeboeffekten som er ute og går, da?

Kan gå med på at jeg også er lettlurt nok til å ønske lossless på hver utgivelse, men når en som har mikset lyden på ca. 100 Hollywoodfilmer påstår at han i 9 av 10 tilfeller ikke klarer å høre forskjell på DD+ 1,5mbps og den originale masteren på sine egne mikser (der han altså kjenner hver eneste lille detalj i lydbildet, og vet nøyaktig hva han skal høre etter), så er jeg tilbøyelig til å tro på ham.

Jeg er selvfølgelig smertelig klar over at det ikke finnes en eneste Blu-ray-eier som anser dette som noe annet enn bortforklaring, men det tror jeg at jeg skal klare å leve med, mens jeg sitter i sofaen og koser med med Transformers en regnfull høstkveld.

Side 292 av 653 FørsteFørste ... 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 288 289 290 291 292 293 294 295 296 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •