HD formatkrigen. - Side 291

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 291 av 653 FørsteFørste ... 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 287 288 289 290 291 292 293 294 295 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 ... SisteSiste
Viser resultater 5,801 til 5,820 av 13053
    Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    men før i tiden var det ikke snakk om lossless format heller...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Han overdriver sikkert noe, men jeg har inntrykk av at fyren er rimelig troverdig, og at han i det minste ikke lyver (hadde aldri trodd jeg skulle skrive noe slikt om en Microsoft-sjef ).
    I den grad denne formatkrigen er en propagandakrig så er Amir både yppersteprest og propagandaminister. Det vet du.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Spydigheter kan du spare deg for, Sage, og fremstillingen blir å gi seg selv.

Når han først fremsetter en påtand om at Sony sponser BD, så er det implisitt at han mener at Toshiba IKKE driver sponsing. Ellers ville påstanden vært meningsløs. Og siden jeg ikke bestrider at BDA driver sponsing, så er det selsagt rimelig å be motparten å fremlegge bevis for at Toshiba ikke driver med slik sponsing...

De $150mill som Paramount fikk fra Toshiba er vel et soleklart bevis for "aktiv" sponsing er tilfelle på HD DVD-siden. Da bør en kanskje være forsiktig med ensidig å hevde at BDA driver sponsing for å gi lønnsomhet...
    Skjønner ikke logikken din SVS man. Sony sponser BD, ergo Toshiba kan ikke sponse HD DVD? Hva slags logikk er det du tillegger meg?

Jeg spekulerer litt her, men burde ikke være vanskelig å se logikken i følgede:

1) DVD produksjon kan lettere oppgraderes (rimeligere, mindre nytt produksjonsutstyr) til HD DVD produksjon, en BD som trenger splitter nye produksjonsmidler hele veien. Dette er vel ikke noe stridstema?

2) Feilraten på produksjon av BD disk er rapportert til å være høy, selv om ingen sikre kilder er å oppdrive. Dette er jo topphemmelige forretningshemmeligheter.

3) HD DVD disker og BD disker selges for omtrent samme pris ut til forbruker.

Går man god for disse punktene, så kan det vel ikke være tvil om den logiske slutningen? BDA må sponse filmselskapene mere, hvordan kan de ellers holde samme pris ut til forbruker på BD plater?

Dette betyr ikke nødvendigvis at Toshiba ikke gir filmselskaper økonomiske goder/gode avtaler for å gi ut på deres format. Ser ikke logikken i ressonementet ditt SVS! Hvor er sammenhengen?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray.com - Blu-ray Winning Europe 4-to-1

http://www.blu-raydisc.com/assets/do...9-07-13747.pdf

I tillegg til 2 nye BD-HDD opptakere fra Sharp, kommer nå 4 nye opptakere fra Sony.

Og tallene begynner kanskje å vise en viss PS3- og stand-alone-spiller effekt

Kjempenyheter for blu-ray, og med flere ventende juletilbud og filmtilbud, tror jeg dette tallet bare kommer til å øke fremover

Min neste BD-spiller blir helt klart en Blu-ray med HDD-opptaker og mulighet for å brenne BD-plater. Etter min mening ligger BD langt foran HD DVD med å gi forbrukeren det han vil ha. Forbrukerne vil ha muligheten til å ta opp på sine spillere (jfr DVD med HDD). Her er jo ikke HD DVD i nærheten...
    Ser at blu-ray.com, Sony og BDA driver verdensmesterskap i å lage sine egne nyheter....sukk.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    I den grad denne formatkrigen er en propagandakrig så er Amir både yppersteprest og propagandaminister.
    Forsåvidt enig, heldigvis er han på HD DVD sin side. Det er forfriskende å ha en toppleder som som faktisk kan snakke med folket, og som er ærlig og nyansert. Greit nok at han selvsagt prøver å fremhever sitt eget format, og da spesielt VC-1, men hans "propagandastil" står i sterk kontrast til BDA sin krigsretorikk og halvløgner.
    - "Krigen er over!" (Januar, 2007.)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder produksjonskostnader så er det mye spekulasjoner her, noen som faktisk vet noe sikkert i det hele tatt annet enn at BD skal være dyrere enn HD DVD?

Hvis vi tar et hypotetisk eksempel:
    Marginalkostnadene for produksjon av BD er dobbelt så dyrt som HD DVD. En HD DVD koster f.eks en -1- krone og BD to -2- kr. Påslaget frem til sluttkunde er på 150-200 kr så selve produksjonskostanden er i den forbindelse negljiserbar. Selger man 1 million plater tjener selvsagt HD DVD folket en million kroner mer, men allikevel. Det er 'småtteri' og ikke avgjørende for valg av teknologi (det er i alle fall min påstand).
    Så kommer spørsmålet; hvilke ledd har den største avansen? Hvor mye tjener filmindustrien på å selge en film? 1-5-10-50kroner? Jo lavere denne summen er, desto større andel av kaka spises opp av produksjonskostandene. Hvor mye ekstra, eller mindre, tjener et filmstudio på å velge et format med soneinndeling fremfor et åpent? osv osv

Det er så mange ukjente faktorer i dette regnestykket at alt vi foretar oss i denne tråden er synsing, ikke engang kvalifisert gjetning. Det er i alle fall ingen grunn til å krangle om det, siden ingen av oss vet en dritt når det kommer til stykket

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Hei...

Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Når det gjelder produksjonskostnader så er det mye spekulasjoner her, noen som faktisk vet noe sikkert i det hele tatt annet enn at BD skal være dyrere enn HD DVD?

Hvis vi tar et hypotetisk eksempel:
    Marginalkostnadene for produksjon av BD er dobbelt så dyrt som HD DVD. En HD DVD koster f.eks en -1- krone og BD to -2- kr. Påslaget frem til sluttkunde er på 150-200 kr så selve produksjonskostanden er i den forbindelse negljiserbar. Selger man 1 million plater tjener selvsagt HD DVD folket en million kroner mer, men allikevel. Det er 'småtteri' og ikke avgjørende for valg av teknologi (det er i alle fall min påstand).
    Så kommer spørsmålet; hvilke ledd har den største avansen? Hvor mye tjener filmindustrien på å selge en film? 1-5-10-50kroner? Jo lavere denne summen er, desto større andel av kaka spises opp av produksjonskostandene. Hvor mye ekstra, eller mindre, tjener et filmstudio på å velge et format med soneinndeling fremfor et åpent? osv osv

Det er så mange ukjente faktorer i dette regnestykket at alt vi foretar oss i denne tråden er synsing, ikke engang kvalifisert gjetning. Det er i alle fall ingen grunn til å krangle om det, siden ingen av oss vet en dritt når det kommer til stykket
    Du skal ikke undervurdere marginale kostnadsforskjeller. På et internasjonalt marked kan den krona bli til mange millioner og milliarder. Filmselskaper vil ha penger. De er grådige! Det har vi fått bevist. Bare se på deres urimelige jakt på pirater. Hvis BD koster 1 krone mer pr kopi så kan det fort bli hd-dvd som vinner markedet til slutt.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er vel omtrent bare Blu-Ray som gidder å annonsere hver gang noen kjøper et Blu-Ray trykke-senter.

En slik produksjonsline klarer å trykke opp 1 BD-ROM plate hvert 5. sekund etter det jeg kan forstå.. 720 stk. i timen. Lurer på om de kan gå døgnet rundt?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray.com - Blu-ray Winning Europe 4-to-1

http://www.blu-raydisc.com/assets/do...9-07-13747.pdf

I tillegg til 2 nye BD-HDD opptakere fra Sharp, kommer nå 4 nye opptakere fra Sony.

Og tallene begynner kanskje å vise en viss PS3- og stand-alone-spiller effekt

Kjempenyheter for blu-ray, og med flere ventende juletilbud og filmtilbud, tror jeg dette tallet bare kommer til å øke fremover

Min neste BD-spiller blir helt klart en Blu-ray med HDD-opptaker og mulighet for å brenne BD-plater. Etter min mening ligger BD langt foran HD DVD med å gi forbrukeren det han vil ha. Forbrukerne vil ha muligheten til å ta opp på sine spillere (jfr DVD med HDD). Her er jo ikke HD DVD i nærheten...
    BD opptakere i Norge er jo like ubrukelige som dagens DVD opptagere med innebygget analog dekoder. Alle leverandører av HDTV i Norge per i dag og nærmeste tre-fire år har jo egne proprietere systemer og vil nok ikke tillate opptak allikevel. Har opptakeren innebygget bakkenettsdekoder vil det jo ikke bli noe HDTV å ta opp uansett på mange år enda. Denne funker nok best i f.eks USA der man med Cable Card står helt fritt til å velge leverandør/tuner. Eneste reelle funksjon jeg ser disse har i Norge er som lagringsmedium for egne videoopptak fra digitalt HD videokamera .

Opptak av HD kommer nok i all hovedsak til å skje på HD PVR maskiner levert av det selskapet som leverer deg kabel TV og de tillater som regel ikke at du kopierer det materialet over på plate.

Men la debatten rase..

Cyberdog

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    I den grad denne formatkrigen er en propagandakrig så er Amir både yppersteprest og propagandaminister. Det vet du.
    Tenker du på det som en propagandakrig?

I den grad man kriger om å komme med saklige argumenter vil jeg si Amir gjør en svært god jobb ja. Det kan jo virke svært irriterende på blåøyde dette, og faktisk enkelte går til det skrittet å tillegge han at det bare er "spin" det han kommer med.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe, det er vel omtrent bare Blu-Ray som gidder å annonsere hver gang noen kjøper et Blu-Ray trykke-senter.

En slik produksjonsline klarer å trykke opp 1 BD-ROM plate hvert 5. sekund etter det jeg kan forstå.. 720 stk. i timen. Lurer på om de kan gå døgnet rundt?
    Sikkert.

17 280 / døgn
    120 960 / uke

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    BD opptakere i Norge er jo like ubrukelige som dagens DVD opptagere med innebygget analog dekoder. Alle leverandører av HDTV i Norge per i dag og nærmeste tre-fire år har jo egne proprietere systemer og vil nok ikke tillate opptak allikevel. Har opptakeren innebygget bakkenettsdekoder vil det jo ikke bli noe HDTV å ta opp uansett på mange år enda. Denne funker nok best i f.eks USA der man med Cable Card står helt fritt til å velge leverandør/tuner. Eneste reelle funksjon jeg ser disse har i Norge er som lagringsmedium for egne videoopptak fra digitalt HD videokamera .

Opptak av HD kommer nok i all hovedsak til å skje på HD PVR maskiner levert av det selskapet som leverer deg kabel TV og de tillater som regel ikke at du kopierer det materialet over på plate.
    Men dette er da ikke Blu-ray sin feil :???: Du får det til å høres ut som at siden Norge ikke prioriterer HDTV de neste 7-8 årene, så er det tull at det kommer Blu-ray recorderer med opp til 1TB harddisk??? Jeg har innlagt fibernett, og kan få HDTV i morgen og det samme kan vel alle de med digital parabol. Og uansett er det viktig, for at forbrukeren skal føle at han får et minst like bra produkt som det han fra før har på SDDVD. Han vil kunne ta opp vanlige sendinger på den nye BD-opptakeren, og hvem vet hva som kommer av muligheter i fremtiden.

Jeg synes det viser klart at BD som teknologi er kommet vesentlig lengre enn HD DVD. BD har et vanvittig potensiale. Og ser vi på SD DVD, så er det ikke tvil om hva slags DVD-spillere det selges mest av...DVD-spiller med HDD.

Til nå har Sharp, Sony og Panasonic annonsert slike spillere (først til Japan); tilsammen 10 forskjellige modeller! Så får i se hva slags løsninger som ankommer på disse når Europa og USA står for tur

Matsushita to launch advanced Blu-ray recorders | Technology | Reuters
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    One to One - Sony DADC shares BD-50 technology in new alliance

"Peter Tinner, vice president of Oerlikon Balzers Coating, said of the wet embossing technique: "I'm really convinced that this is a very good technology, and that there should be no difference between manufacturing costs in Blu-ray and other formats if we talk about dual-layer. This embossing technology enables us to provide cost-efficient Blu-ray 50 GB.""

Både Singulus, Sony DADC og Oerlikon vil vist bruke "wet embossing" for BD50 produskjon og presentere dette og mer under "BD 50GB summit on October 18th, 2007 in Balzers, Liechtenstein".

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dette er da ikke Blu-ray sin feil :???: Du får det til å høres ut som at siden Norge ikke prioriterer HDTV de neste 7-8 årene, så er det tull at det kommer Blu-ray recorderer med opp til 1TB harddisk??? Jeg har innlagt fibernett, og kan få HDTV i morgen og det samme kan vel alle de med digital parabol. Og uansett er det viktig, for at forbrukeren skal føle at han får et minst like bra produkt som det han fra før har på SDDVD. Han vil kunne ta opp vanlige sendinger på den nye BD-opptakeren, og hvem vet hva som kommer av muligheter i fremtiden.

Jeg synes det viser klart at BD som teknologi er kommet vesentlig lengre enn HD DVD. BD har et vanvittig potensiale. Og ser vi på SD DVD, så er det ikke tvil om hva slags DVD-spillere det selges mest av...DVD-spiller med HDD.

Til nå har Sharp, Sony og Panasonic annonsert slike spillere (først til Japan); tilsammen 10 forskjellige modeller! Så får i se hva slags løsninger som ankommer på disse når Europa og USA står for tur

Matsushita to launch advanced Blu-ray recorders | Technology | Reuters
    Joda, ser du på markedet i dag er det populært med HDD opptagere, men de kundene som har brukt noen tusen på en slik har i mine øyne kastet penger ut av vinduet da de ikke vil kunne benyttes på digital TV fra noen leverandør i Norge i dag. de må kjøpe seg en ny for bruk med bakkenettet, og med digital kabel/parabol vil de ikke fungere i det hele tatt uten masse styr med Cam moduler etc.

Selv om du har fiber med HDTV i dag ville du ikke kunnet ta opp det signalet allikevel. Det samme gjelder SD, hvis du ikke kobler til en kjip s-video kabel eller i beste fall scart og tar opp signalet fra dekoderen du har for TV, og det er ikke det en HDD opptager er laget for. Den er laget for å timeshifte, programmerte opptak osv og det vil ikke fungere med den nye TV hverdagen vår, det gjelder også alle DVD opptagere som er solgt i Norge til nå.

Det er ingen kritikk av Blu-Ray, og 1 TB HDD opptager med Blu-Ray er et heftig produkt uten tvil. Hadde jeg bodd i USA der en slik faktisk hadde virket som tenkt hadde jeg kanskje løpt og kjøpt. Selv om en HD Tivo hadde stått høyere opp på prioriteringslisten. Men for oss her i stakkar Norge er det dessverre ikke særlig nyttig. Og dette må vi jo debattere fra vårt ståsted

Cyberdog

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selges det virkelig mest av dvd-spillere med HDD? Gjerne kom med kilde som støtter opp under dette utsagnet, for jeg kjenner nemlig ingen med slik dvd spiller og heller har jeg aldri vurdert en selv...

Men selvsagt er det bra at det kommer HD spiller med opptaksmuligheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er noe svs har tatt ut av løse lufta. hdd spillere er ikke i nærheten av volumet til vanlige dvd-spillere.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Skjønner ikke logikken din SVS man. Sony sponser BD, ergo Toshiba kan ikke sponse HD DVD? Hva slags logikk er det du tillegger meg?

Jeg spekulerer litt her, men burde ikke være vanskelig å se logikken i følgede:

1) DVD produksjon kan lettere oppgraderes (rimeligere, mindre nytt produksjonsutstyr) til HD DVD produksjon, en BD som trenger splitter nye produksjonsmidler hele veien. Dette er vel ikke noe stridstema?

2) Feilraten på produksjon av BD disk er rapportert til å være høy, selv om ingen sikre kilder er å oppdrive. Dette er jo topphemmelige forretningshemmeligheter.

3) HD DVD disker og BD disker selges for omtrent samme pris ut til forbruker.

Går man god for disse punktene, så kan det vel ikke være tvil om den logiske slutningen? BDA må sponse filmselskapene mere, hvordan kan de ellers holde samme pris ut til forbruker på BD plater?

Dette betyr ikke nødvendigvis at Toshiba ikke gir filmselskaper økonomiske goder/gode avtaler for å gi ut på deres format. Ser ikke logikken i ressonementet ditt SVS! Hvor er sammenhengen?
    Flere av selskapene som eksklusivt gir ut BD, sa nei til at de fikk penger for å gjøre det. Men det betyr ikke at Sony ikke sponser produksjonen av plater. Noe de tydligvis må når det kommer til BD50 plater. Alle blir nok sponset en vei eller annen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony DADC Produces 10 Millionth 50 Gigabyte Blu-ray Disc

Production milestone reflects the increasing popularity of 50 Gigabyte
    Blu-ray Disc in the Home Entertainment market

TERRE HAUTE, Ind., Oct. 2 /PRNewswire/ -- Sony DADC today announced the
    production of its 10 millionth 50 Gigabyte Blu-ray Disc (BD50). Sony DADC
    manufactures BD50s in its three plants, located in Terre Haute, Indiana;
    Salzburg, Austria; and Shizuoka, Japan. The ten millionth BD50 was
    manufactured at Sony DADC's Terre Haute facility, and was "Spider-Man(TM)
    3" from Columbia Pictures.
    Since the launch of this High Definition format, Sony DADC has produced
    more than 50 million Blu-ray Discs in its three plants, In addition, these
    three plants have a combined Blu-ray manufacturing capacity of 21 million
    discs per month.
    "A year and a half ago, when the dual-layer 50 Gigabyte Blu-ray Disc
    was introduced it caused a stir amongst the content creation industry,"
    said Bob Hurley, EVP, Sales and Marketing. "The exceptionally high storage
    capacity enables movie studios to present their titles in the very best
    High Definition visual and audio quality. Furthermore, these huge capacity
    discs provide opportunities to load added value content, such as bonus
    material, interviews with the actors and production team, plus rich
    BD-Java-based interactivity designed to provide a complete entertainment
    experience."
    Since Blu-ray Disc manufacturing began in Terre Haute in May '06,
    capacity and yield rates have consistently climbed.
    "BD25 yield rates and machine output performance have exceeded our
    expectations.
    Single layer yields are consistently around 85% and daily machine
    output levels are approaching parity with our DVD assets," said Mike
    Mitchell, EVP Sony DADC. "With regard to BD50, yields have increased
    steadily, and are consistently between 75% and 79%. Cycle times for BD50
    have likewise been improved dramatically. As demand for both BD25 and BD50
    increases and the production lines are run more consistently, we fully
    anticipate further yield improvements."
    To promote market development of Blu-ray Disc manufacturing, Sony DADC
    has worked with leading system integrators of disc replication equipment
    such as Singulus and Oerlikon in the areas of dual layer Blu-ray production
    technologies. As a result, both Singulus and Oerlikon have recently
    announced the shipping of their first BD50 production liners to their
    customers within the next few weeks.
    About Sony DADC
    Sony DADC, a leading producer of optical disc media, has cutting-edge
    optical media manufacturing facility locations in Terre Haute, IN and
    Pitman, NJ. Although widely known for its quality disc production and
    distribution services, Sony DADC also develops and delivers dynamic
    technologies that not only protect disc content, but also transform discs
    into powerful marketing tools by adding secure links to bonus web-site
    content or prize incentives. Sony DADC operates within the Sony Corporation
    of America corporate group. Visit us at Sony DADC - Digital solutions and production of CD, DVD, UMD and DualDisc or call
    1.800.358.7316 for more information.
    Da kan kvasi-journalisten Vaughn pakke sammen FUD-boksen sin...

Side 291 av 653 FørsteFørste ... 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 287 288 289 290 291 292 293 294 295 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •