HD formatkrigen. - Side 288

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 288 av 653 FørsteFørste ... 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 284 285 286 287 288 289 290 291 292 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 ... SisteSiste
Viser resultater 5,741 til 5,760 av 13053
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er generelt grunnen til at jeg ikke har flere BD filmer (har 13 filmer stående i hylla og 5 i bestilling), er at jeg nesten utelukkende kjøper utgivelser jeg ikke har på tradisjonell dvd. Ser ikke den store vitsen i å kjøpe katalogtitler når man har den stående i dvd - synes ikke forskjellen er verdt prisen. Er ganske sikker på dette gjelder mange som ikke hiver seg på HD-toget.
    Her er vel folk forskjellige.
    Jeg har byttet ut samme filmene mange ganger, både pga nye formater (VHS - Laserdisc - DVD, og nå HD).
    Sikkert ikke alle som er sånn, mne jeg har litt problemer med å se en film når jeg vet der er en annen utgave der ute med bedre bilde/lyd.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    En oversikt over noen av HDDVD's Interaktive og Web aktive muligheter.
    Mer i linken nederst:

Samples of HD DVD networked requirements
    Streamed audio from network.
    An alternative audio stream is streamed over the network and synchronized frame accurately to the primary video. The user has the ability to switch between the streamed audio and the other audio streams that reside on the disc.

New commentary alert.
    While the movie is playing an on-screen message appears alerting the user of a new director’s commentary that is available. The director’s commentary audio stream is streamed over the network and mixed with the main audio stream according to provided metadata (e.g. stereo director’s commentary is mapped to the left and right channels). The resultant composite audio stream is synchronized with the primary video.

Audio Jukebox.
    The user is presented with a menu interface that lists various songs that are available for playback. The user can either choose a predefined play list to listen to or can select the individual songs to listen to.

Alternate subtitle stream.
    An alternate subtitle stream which has been previously downloaded and cached on the user’s home network is listed on the subtitle menu along with all of the on-disc subtitle streams. When selected the alternate subtitle stream is synchronized to the feature film.

Graphical commentary.
    A director’s graphical commentary stream which has been previously downloaded and cached on the user’s home network is selected by the user from a menu interface for playback. When selected, the graphical commentary is synchronized with and overlaid onto the primary video.

Shared scene medleys.
    A user creates a personal “Scene Medley” of his/her favorite scenes in a movie. The scenes are scripted to play in the order as determined by the user. In addition, the user has the option to record and mix their own audio commentary with the various scenes. The resulting scene medley (script and audio commentary) can be posted to an internet server and shared with friends.

Seamless presentation and notification of updated content.
    Upon start of playing a disc, the disc automatically determines if additional content is available in the local cache (hard drive), on the home network or on the internet and then either (1) notifies the user such additional content is available (via button, or overlay graphic), or (2) seamlessly presents the additional content as if it was authored onto the DVD itself.

Updated actor biography.
    A user selects to view the actor biography for a specific movie. The player connects to a content-owner authorized location and determines that updated actor biography information is available for the currently played disc. The updated content is downloaded resulting in an updated actor biography menu that is presented to the user. Updated trailers. Based on the user profile and the disc in the player/drive, updated trailers for that studio are automatically downloaded and cached. The next time a disc from that studio is played, the trailers are automatically played before playing the movie. The trailers are presented to the consumer just as if they were on the disc. The disc’s navigation is automatically updated and gives the consumer the ability to “skip” the trailers, as is already possible if the trailers are on the disc.

Automatic update.
    New content is automatically downloaded and merged into the on-disc menu navigation as if the downloaded content were originally part of the disc. Likewise, when certain data is unavailable (e.g. has not finished downloading) the user interface handles this situation gracefully.

Disc-based user chat.
    While connected to the internet and with a specific disc loaded in the player the user chats with other users and/or cast and crew. While chatting the user can post a bookmark to a specific scene in the disc.

Disc-based synchronized event.
    While connected to the internet the user creates or joins an event that automatically synchronizes the playback of the movie in each user’s player. If the user joins the event prior to the event starting, a timer graphic appears that indicates the amount of time until the event starts (a similar timer graphic could be displayed during the event indicating time remaining).

e-Commerce.
    When a user selects an item to purchase the user enters billing/address/shipping information via a keyboard or a “virtual keyboard” that appears on the screen. The user submits the information (to the server) which completes the transaction. User’s billing information can be saved in their user profile for future use.

Messaging.
    While playing a disc the user joins a club associated with that disc. Once a member of the club and while playing back the disc the user receives messages from the server which give links to content on a network server or the disc. In addition, the user sends and/or receives messages to/from other members of the club (e.g. invitation to watch a different movie).

Multi-player games.
    Users play a game that allows up to two simultaneous players (via multiple remote controls or other input devices).

Score-based links.
    Upon achieving a high enough score, the user is presented with a link to download/stream content from an internet server or access additional content on the disc.

Photo scrapbook.
    The user captures a frame of video without audio/video interruption and saves it to local storage or on the home network. Using the various frames captured the user makes a scrapbook and can add text, draw on each image, or post the scrapbook to an internet site.

Networked HD player – bridging packaged and online worlds
    Takk for bra info Arty, ser spennede ut det der
    Kjøpte meg heroes på HD DVD, så ut som om det var noe der.
    Kult med slike muligheter!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jepp, det er logisk å anta at HD DVD gir større fortjeneste per disk når produksjonskostnadene per disk faktisk er mindre. Dette gjelder spesielt nå i startfasen hvor større investeringer trengs for å sette i gang BD-produksjon, og salgsvolumene i tillegg ikke er så store på de fleste titler.

Når likevel HD DVD og BD koster stort sett det samme per disk for konsumeren er det vel ikke vanskelig å skjønne at marginene er mindre på BD-siden, per disk? De velger selvsagt likevel å ligge på samme prisnivå som HD DVD, alt annet hadde jo vært galskap.
    Nå er det for lengst slått fast at replikeringskostnadene for studioene er omtrent de samme for både HD DVD og BD. For studioene er dermed produksjonskostnadene for de to HD formatene marginalt forskjellige.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver ikke å si at det ikke er lønnsomt å gi ut på BD, tallene for det har jeg ikke kjennskap til, men utvilsomt er fortjeneste per solgt disk høyere for HD DVD. Tviler på at de store selskapene på BD siden gidder å tape noe særlig med penger på å gi ut på BD, men det spekuleres jo i store subsidier fra Sony, uten at noen har tall for denslags forretningshemmeligheter.....
    Ja, her løper spekulasjonene løpsk. Og når man gjentar en usannhet eller noe man tror mange nok ganger, så forblir den lett en sannhet. Du sier bl. a, Andy Dandy, at:

"tallene for det har jeg ikke kjennskap til, men utvilsomt er fortjenesten per solgte disk høyere for HD DVD".

Og hvordan i alle dager kan du si det, dersom du ikke engang har sett noen tall på dette? Er det fordi du har hørt de så mange ganger at det er "utvilsomt" ?

Ikke vet jeg hva det koster å produsere en disk, men tydelig var det en her inne (for en liten stund siden) som visste det. Det var da snakk om noen få cent billigere å produsere HD DVD. Noen tall viste at enkelte disker var like rimelige, mener jeg å huske? Prisforskjellen var i hvertfall så liten at det ikke var noe å snakke om. Jeg leste også at feilproduserte disker ikke ble dekket av filmselskapene, men av BDA. Samt at feilmarginene blir mindre og mindre ettersom teknologien og "læringseffekt" blir bedre og bedre.

Så, når BD selger vesentlig flere eksemplarer pr film enn det HD DVD gjør, så skulle en tro at det er mest lønnsomt å gi ut filmen sin på BD. Eller?

Rett meg gjerne dersom jeg tar feil, men her kastes den ene spekulasjonen ut etter den andre, Andy Dandy; kun basert på dine gjetninger, og gjengitt som fakta. Her bør du komme med noen linker og tall fra selskapene, ellers blir dette bare oppspinn. Og tallene du legger frem bør være nye. For inntjeningen nå er nok helt anderledes enn for ett år siden.

Da vil jeg ha dokumentert svar på hva du legger i, og hvor du har lest at:

- "Det er utvilsomt større fortjeneste pr solgte HD DVD disk".
    - Sony (ikke BDA), men Sony, sponser tapet filmselskapet måtte lide.
    - Hva koster det nå å produsere en 15 GB HD DVD disk?
    - Hva koster det nå å produsere en 30GB HD DVD disk?
    - Hva koster det nå å produsere en HD DVD kombo-disk?
    - Hva koster det nå å produsere en 25GB BD?
    - Hva koster det nå å produsere en 50GB BD?

- Hva er gjennomsnitt fortenesten for HD DVD, og for BD pr disk?
    - Hva har den totale fortjenesten vært så langt (si for Warner med filmene "300" og "The Depated"), med tanke på at BD selger vesentlig flere eksemplarer? Tenker da i $; hva satt Warner igjen med på de to nevnte titler?

Dette er spørsmål du bør klare å svare ganske kjapt på Andy Dandy, siden du slenger ut de påstandene du gjør...Hvis ikke, blir jo det du argumenterer med kun gjetninger fordi du er en HD DVD fanboy, uten rot i virkeligheten...

Og jeg gjentar; jeg vet ikke svarene på spørsmålene, men dersom man skriver at HD DVD er mer lønnsomt enn BD bør man i dt minste backe det opp med faktaopplysninger og tall.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Desverre så gjelder ikke slike tilbud oss som bor i Norge.:neutral:
    Nah, jeg var mest interessert i et par nye spillermodeller i denne tabellen jeg da.

Ingen som vet noe om Panasonic sin "30" spiller?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Jeg har byttet ut samme filmene mange ganger, både pga nye formater (VHS - Laserdisc - DVD, og nå HD).
    Sikkert ikke alle som er sånn, mne jeg har litt problemer med å se en film når jeg vet der er en annen utgave der ute med bedre bilde/lyd.
    Og akkurat der er jeg også. Jeg har noen DVDer som jeg ikke har sett enda (katalogtitler), men som jeg nå vet har kommet på BD; det gjør at jeg rett og slett ikke gidder å se DVD-utgaven

T2 er jo et godt eksempel på å gå fra VHS til DVD til HD...og for meg, så var det verdt hver krone
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, her løper spekulasjonene løpsk. Og når man gjentar en usannhet eller noe man tror mange nok ganger, så forblir den lett en sannhet. Du sier bl. a, Andy Dandy, at:

"tallene for det har jeg ikke kjennskap til, men utvilsomt er fortjenesten per solgte disk høyere for HD DVD".

Og hvordan i alle dager kan du si det, dersom du ikke engang har sett noen tall på dette? Er det fordi du har hørt de så mange ganger at det er "utvilsomt" ?

Ikke vet jeg hva det koster å produsere en disk, men tydelig var det en her inne (for en liten stund siden) som visste det. Det var da snakk om noen få cent billigere å produsere HD DVD. Noen tall viste at enkelte disker var like rimelige, mener jeg å huske? Prisforskjellen var i hvertfall så liten at det ikke var noe å snakke om. Jeg leste også at feilproduserte disker ikke ble dekket av filmselskapene, men av BDA. Samt at feilmarginene blir mindre og mindre ettersom teknologien og "læringseffekt" blir bedre og bedre.

Så, når BD selger vesentlig flere eksemplarer pr film enn det HD DVD gjør, så skulle en tro at det er mest lønnsomt å gi ut filmen sin på BD. Eller?

Rett meg gjerne dersom jeg tar feil, men her kastes den ene spekulasjonen ut etter den andre, Andy Dandy; kun basert på dine gjetninger, og gjengitt som fakta. Her bør du komme med noen linker og tall fra selskapene, ellers blir dette bare oppspinn. Og tallene du legger frem bør være nye. For inntjeningen nå er nok helt anderledes enn for ett år siden.

Da vil jeg ha dokumentert svar på hva du legger i, og hvor du har lest at:

- "Det er utvilsomt større fortjeneste pr solgte HD DVD disk".
    - Sony (ikke BDA), men Sony, sponser tapet filmselskapet måtte lide.
    - Hva koster det nå å produsere en 15 GB HD DVD disk?
    - Hva koster det nå å produsere en 30GB HD DVD disk?
    - Hva koster det nå å produsere en HD DVD kombo-disk?
    - Hva koster det nå å produsere en 25GB BD?
    - Hva koster det nå å produsere en 50GB BD?

- Hva er gjennomsnitt fortenesten for HD DVD, og for BD pr disk?
    - Hva har den totale fortjenesten vært så langt (si for Warner med filmene "300" og "The Depated"), med tanke på at BD selger vesentlig flere eksemplarer? Tenker da i $; hva satt Warner igjen med på de to nevnte titler?

Dette er spørsmål du bør klare å svare ganske kjapt på Andy Dandy, siden du slenger ut de påstandene du gjør...Hvis ikke, blir jo det du argumenterer med kun gjetninger fordi du er en HD DVD fanboy, uten rot i virkeligheten...

Og jeg gjentar; jeg vet ikke svarene på spørsmålene, men dersom man skriver at HD DVD er mer lønnsomt enn BD bør man i dt minste backe det opp med faktaopplysninger og tall.
    Det er allment kjent, og det finnes dokumentasjon på at produksjonskostnadene er lavere for HD DVD. Jeg skal få funnet det frem, har blandt annet sett noen linker på AVS forum for noen måneder siden. Det er forsåvidt logisk også, når man vet hvor lett og billig det er å oppgradere DVD produksjon til HD DVD produksjon kontra Blu Ray.

Ellers er vi jo enige. Du sier at selskapene ikke taper på å gi ut på BD, bl. a. feilproduserte disker blir dekket av BDA. Jeg er ikke uenig i at BDA sponser filmselskapene så det griner etter for at de skal kunne tjene penger på BD.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er allment kjent, og det finnes dokumentasjon på at produksjonskostnadene er lavere for HD DVD. Jeg skal få funnet det frem, har blandt annet sett noen linker på AVS forum for noen måneder siden. Det er forsåvidt logisk også, når man vet hvor lett og billig det er å oppgradere DVD produksjon til HD DVD produksjon kontra Blu Ray.

Ellers er vi jo enige. Du sier at selskapene ikke taper på å gi ut på BD, bl. a. feilproduserte disker blir dekket av BDA. Jeg er ikke uenig i at BDA sponser filmselskapene så det griner etter for at de skal kunne tjene penger på BD.
    Ja, få noen ferske tall på bordet, samt bevis det at Toshiba og HD DVD gruppen ikke sponser Universal og Paramount så det "griner etter" for å tjene penger på HD DVD (omtrent $150mill skulle være et utgangspunkt). Eller deres sinnsyke sponsing av HD DVD-spillere, og hvorfor Onkyo sin identiske Toshiba-spiller er priset såpass mye høyere...?

Jeg benekter ikke at BDA sikkert sponser, men du blir bare så veldig unyansert, Andy Dandy, når du legger det frem som at HD DVD og Toshiba ikke sponser noen:-?

Og det er i såfall BDA som sponser, og ikke Sony. Faktisk er Panasonic en minst like stor, om ikke større, pådriver av BD som format som det Sony er. Philips er en annen svært stor pådriver av BD, og har Europa som ansvarsområde.

Dessuten har man Sharp som virkelig satser i Japan deriblant med to nye opptagbare BD-spillere med 1TB harddisk:shock: ; som i samarbeid med Pioneer har gått sammen om å effektivisere produksjonen. Sharp med sine blå laser-dioder og Pioneer med sin drev-produksjon.

Så BDA angriper fra mange kanter, og BDA er så veldig mye mer enn bare Sony. Sony har i all hovedsak konsentrert seg om filmproduksjon, filmpromoteringen i USA samt markedsføringen av PS3 som BD-spiller
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, få noen ferske tall på bordet, samt bevis det at Toshiba og HD DVD gruppen ikke sponser Universal og Paramount så det "griner etter" for å tjene penger på HD DVD (omtrent $150mill skulle være et utgangspunkt). Eller deres sinnsyke sponsing av HD DVD-spillere, og hvorfor Onkyo sin identiske Toshiba-spiller er priset såpass mye høyere...?

Jeg benekter ikke at BDA sikkert sponser, men du blir bare så veldig unyansert, Andy Dandy, når du legger det frem som at HD DVD og Toshiba ikke sponser noen:-?

Og det er i såfall BDA som sponser, og ikke Sony. Faktisk er Panasonic en minst like stor, om ikke større, pådriver av BD som format som det Sony er. Philips er en annen svært stor pådriver av BD, og har Europa som ansvarsområde.

Dessuten har man Sharp som virkelig satser i Japan deriblant med to nye opptagbare BD-spillere med 1TB harddisk:shock: ; som i samarbeid med Pioneer har gått sammen om å effektivisere produksjonen. Sharp med sine blå laser-dioder og Pioneer med sin drev-produksjon.

Så BDA angriper fra mange kanter, og BDA er så veldig mye mer enn bare Sony. Sony har i all hovedsak konsentrert seg om filmproduksjon, filmpromoteringen i USA samt markedsføringen av PS3 som BD-spiller
    Enig i det aller meste der, om ikke alt, kanskje bortsett fra at du prøver å ubetydeliggjøre Sony vel mye. Innlegget mitt var også i utgangspunktet ment som en balansering av en del ensidige Blu Ray supporter innlegg, så vi er vel ca. like gode der.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Sammenligner vi samme filmen så er selvsagt prisene identisk på begge formater, men HD DVD koster mer på filmene som er utgitt på Combo. Det finnes ingen eksempler på at HD DVD er billigere. Iallefall ikke når vi snakker om utgivelser i USA.

Nå har jeg forsåvidt ikke tatt hensyn til forskjell i pris for oss i Europa, det er jo relativt få i Europa som har sone A spiller. Kunne vært interessant og utført samme sammenligningen av pris mellom HD DVD og Sone B Blu-Ray, på det området har jo HD DVD en klar fordel som ikke er bundet til soner, og kan importere ifra det markedet som er billigst. (Så lenge en ikke er ute etter norske undertekster.)
    Ok, så vi snakker her helst om USA utgivelser. Hvor stor prosentandel av USA utgivelsene er sonefrie og kan avspilles i spillemaskinene kjøpt her i landet? Hva regner man her sånn ca, forventer jo ikke eksakte tall.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare for å ha det på det rene, Spilleren fra Onkyo er basert på Toshibas toppmodell, den er ikke identisk med Toshibas toppmodell. Blandt annet har spilleren fra Onkyo 1080p24 og mulighet for å overføre de nye lydformatene som en ren bitstream. Det kan også være andre forskjeller, uten at jeg vet noe spesifikt om disse. Den er uansett bestilt til test.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det verste er vel at man faktisk må jobbe for å få de ekstra filmene. Man må sende inn en kupong, og vente. På HD DVD siden så får man dem med når man kjøper maskinen.
    Det er ikke helt sant.

Joda, her i Norge gjør man det, men i USA, der dette Blu-ray-tilbudet gjelder, er situasjonen nøyaktig den samme når man kjøper HD DVD-spiller. Grunnen til det er egentlig ganske enkel: Man har mulighet til å velge hvilke fem filmer man vil ha, blant omtrent 20-30 forskjellige titler.

Siden det blir litt komplisert å putte alle mulige kombinasjoner av titler i eskene, må man nesten be kundene fylle ut et skjema med hvilke fem de vil ha.

Det å sende bunkevis med gratisfilmer til butikkene, tror jeg de er veldig skeptisk til, da det helt sikkert vil være noen som er frekke nok til å selge disse separat.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Bare for å ha det på det rene, Spilleren fra Onkyo er basert på Toshibas toppmodell, den er ikke identisk med Toshibas toppmodell. Blandt annet har spilleren fra Onkyo 1080p24 og mulighet for å overføre de nye lydformatene som en ren bitstream. Det kan også være andre forskjeller, uten at jeg vet noe spesifikt om disse. Den er uansett bestilt til test.
    Blir meget interessant å lese testen. Tror denne er en fin en.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er allment kjent, og det finnes dokumentasjon på at produksjonskostnadene er lavere for HD DVD.
    For det første så tror jeg du (bevist?) blander sammen produskjonskostnader og replikeringsprisen som studioene må betale. Spesielt når det gjelder BD50 som har vært inne i en lengre utprøvingsperiode med høy feilrate så vil dette komme skjevt ut selvfølgelig. Men kun hvis man kjøper Amirs spin så vil man tro at BD50 ikke kan replikerers kommersielt.

Ifølge noen tall fra en uavhengig BD replikator som ble postet på AVS så kostet det USD 1,45 for 100 000 HD DVD plater (30 GB) eller BD plater (25 GB). Denne aktøren lager ikke BD 50 så den prisen finnes ikke fra den aktøren.

Her er en noe gammel artikkel om replikeringsprisen:
    Blu-ray replication vs HD DVD replication costs revealed » Blu-ray, HD DVD, info at WesleyTech.com

Blu-ray vs HD DVD replication costs analyzed again » Blu-ray, HD DVD, info at WesleyTech.com

Pro Action Media (som fungerer som en slags replikeringsmegler) oppgir følgende priser:
    HD and Blu-ray DVD Replication - ProAction Media
    100.000 HD DVD 30GB = USD 1,55
    100.000 BD25 = USD 1,49

De har foreløpig ikke priser for BD50 (få uavhengige replikatorer kan lage disse så langt), men det sirkulerer rykter om 50% høyere pris en HD DVD 30GB, den skulle da havne på rundt 2.33 USD. Men selv om den skulle ligge på opptil USD 2,58 så er fremdeles ikke kostanden per GB høyere enn for HD DVD 30GB!

Prisene over er uten ymse oppstartskostnader, omslag/boks, etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, få noen ferske tall på bordet, samt bevis det at Toshiba og HD DVD gruppen ikke sponser
    Det er umulig å finne slike negative bevis. Bevisbyrden ligger på de som fremmer en påstand.

Hvordan mener du forresten at et slikt bevis for at Toshiba og HD DVD-gruppen ikke sponser noen skulle vært fremsatt? Vil du ha en oversikt over samtlige innbetalinger Universal og Paramount og alle deres datterselskaper har fått det siste året, med sporing tilbake til alle kilder og alle kildenes eiere? Så må vi kanskje se på alt Universal og Paramount (og samtlige datterselskaper, ja) har gjort av innkjøp, og kontrollere at de ikke har betalt mindre enn de burde. Til slutt må vi vel også gå gjennom videoopptak av alle bevegelsene til de ansatte og se etter at ingen av disse mottar noen mistenkelige kofferter av noe slag.

Hvis vi ikke finner noe her, så kan det være fordi vi ikke har lett godt nok. Da bør tilsvarende gjøres med Toshiba og alle HD DVD-selskaper.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Ok, så vi snakker her helst om USA utgivelser. Hvor stor prosentandel av USA utgivelsene er sonefrie og kan avspilles i spillemaskinene kjøpt her i landet? Hva regner man her sånn ca, forventer jo ikke eksakte tall.
    Har ikke sett noen prosentangivelser, men hovedreglene er vel:

Sonefrie
    Alle Warner
    Alle Paramount
    Sony katalogtitler

Sonekodet
    Fox
    Disney
    Sony nye titler

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er umulig å finne slike negative bevis. Bevisbyrden ligger på de som fremmer en påstand.

Hvordan mener du forresten at et slikt bevis for at Toshiba og HD DVD-gruppen ikke sponser noen skulle vært fremsatt? Vil du ha en oversikt over samtlige innbetalinger Universal og Paramount og alle deres datterselskaper har fått det siste året, med sporing tilbake til alle kilder og alle kildenes eiere? Så må vi kanskje se på alt Universal og Paramount (og samtlige datterselskaper, ja) har gjort av innkjøp, og kontrollere at de ikke har betalt mindre enn de burde. Til slutt må vi vel også gå gjennom videoopptak av alle bevegelsene til de ansatte og se etter at ingen av disse mottar noen mistenkelige kofferter av noe slag.

Hvis vi ikke finner noe her, så kan det være fordi vi ikke har lett godt nok. Da bør tilsvarende gjøres med Toshiba og alle HD DVD-selskaper.
    Leser du ikke tråder lengre opp eller, trondmm? Det var da Andy Dandy som igjen påpekte hvor mye Sony sponser alle og enhver som har noe med BD å gjøre, uten å nevne at HD DVD Gruppen selv gjør dette. Dessuten påsto han at ingen tjente penger på BD dersom ikke Sony sponset. Jeg påpekte simpelthen bare at HD DVD driver med likseså mye sponsing, hvis ikke mer (for å overleve), enn det BDA gjør.

Dessuten forsøkte jeg (igjen) å nyansere at BDA er så mye mer enn bare Sony. Og det er ikke synsing, men dette kommer fra BDA-medlemmene selv. Sony er ikke alene i denne gruppen, og Sharp, Pioneer, Philips og Panasonic er store pådrivere av formatet, ved siden av Sony.

På HD DVD-siden derimot er det stort sett Toshiba som er pådriver alene, med litt hjelp fra MS.

I tillegg viser nå Esp1 lengre opp at kostnadspåstandene til Andy Dandy (med fler) ikke stemmer på langt nær. Det er faktisk stikk motsatt, da pr GB ikke er dyrere enn for HD DVD.

All in all, it is interesting to see that replicating on the Blu-ray SL format is not more expensive than HD DVD DL on small production runs. Using these example calculations we can see that if a content manufacturer was looking for the least expensive HD disc replication option, they would probably go for BD-ROM SL (25GB) unless only 15GB of capacity was needed.

Looking at the pricing and calculated data we can conclude that replicating content on the Blu-ray format is not significantly more costly than HD DVD. In fact, replicating on Blu-ray SL (25GB) can actually be less expensive than replicating on HD DVD DL (30GB). Hopefully this article will help to dispell the myth that Blu-ray disc replication is significantly more expensive than HD DVD replication.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er ikke helt sant.

Joda, her i Norge gjør man det, men i USA, der dette Blu-ray-tilbudet gjelder, er situasjonen nøyaktig den samme når man kjøper HD DVD-spiller. Grunnen til det er egentlig ganske enkel: Man har mulighet til å velge hvilke fem filmer man vil ha, blant omtrent 20-30 forskjellige titler.

Siden det blir litt komplisert å putte alle mulige kombinasjoner av titler i eskene, må man nesten be kundene fylle ut et skjema med hvilke fem de vil ha.

Det å sende bunkevis med gratisfilmer til butikkene, tror jeg de er veldig skeptisk til, da det helt sikkert vil være noen som er frekke nok til å selge disse separat.
    Interessant nok gjelder ikke dette tilbudet i Qubec i Canada, der man visstnok har strenge regler for denne typen "medgift".

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Negativ bevisbyrde hører ingensteds hjemme i redelig debatt, svs-man, det sier seg selv.

Når Paramount og Warner nå dropper combo, så setter det forhåpentligvis press på Universal til å gjøre det samme og resultatet blir jevnt over mye mer konnkurransedyktig pris på HD nyutgivelser...
    Forøvrig er det vel ingen som betaler veiledende pris for filmene.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini

NERD

Du lider av den sykdommen du også

Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Har ikke sett noen prosentangivelser, men hovedreglene er vel:

Sonefrie
    Alle Warner
    Alle Paramount
    Sony katalogtitler

Sonekodet
    Fox
    Disney
    Sony nye titler

Er vel ikke helt riktig. Alle Warner, Universal og Paramount er Sonefri.

Nyere tittler på BD er sonekodet, men også en del eldre, både fra Sony og andre.

Disney har også en del sonefri, f.eks Pirates of the Caribbean.

Men Fox sonekoder alle ser det ut til.

New Line sonekoder sine BD utgivelser som de ikke eier retthetene til i hele verden. De, samt katalogtittlene blir sonefri når de begynner å gi ut.

Starz Media Entertainment eller hva de heter, tidligere Anhor Bay gir ut sonefri BD utgivelser.

Hovedregelen er vel, HD DVD= sonefri uansett

BD, aldri stol på andre enn Warner. Det er også mye feilmerking ute å gå. Liongate sonekoder en del, merket som Sone 1.

Side 288 av 653 FørsteFørste ... 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 284 285 286 287 288 289 290 291 292 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •