HD formatkrigen. - Side 287

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 287 av 653 FørsteFørste ... 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 283 284 285 286 287 288 289 290 291 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 ... SisteSiste
Viser resultater 5,721 til 5,740 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Dere må gjerne komme med linker her..
    Hæh!? Mener du å påstå at HD DVD-siden ikke har argumentert med billigere HD DVD filmer og dyre Blu-ray produksjonskostnader for selskapene?!

Og når tklev setter opp pris-eksemplene på nyutgivelser på begge sider; ja, så skulle vel det holde, spør du meg...Da viser det faktisk det stikk motsatte. HD DVD er billigere å produsere, men de tar mer for hver disk.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Mange norske utgivelser der? DVDStrax er treige med å legge til nye HD DVDer. Jeg har begynt å handle fra Amazon også fordi DVDStrax ikke har alt som kommer i USA.
    Sjekket oversikten på DVD Pacific:

Blu-ray titler: 435

HD DVD titler: 380

Stemmer ganske godt med DVDStrax...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hæh!? Mener du å påstå at HD DVD-siden ikke har argumentert med billigere HD DVD filmer og dyre Blu-ray produksjonskostnader for selskapene?!

Og når tklev setter opp pris-eksemplene på nyutgivelser på begge sider; ja, så skulle vel det holde, spør du meg...Da viser det faktisk det stikk motsatte. HD DVD er billigere å produsere, men de tar mer for hver disk.
    Jeg påstår ingenting, men ville bare sett linker der HD DVD var dyrere enn BR på nyutgivelser. Det beste var jo å sammenlikne samme filmen. Jeg tror som sagt at det generelt er motsatt.

Når det er sagt, så mistror jeg på ingen måte tklev sine eksempler, da han har integritet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg påstår ingenting, men ville bare sett linker der HD DVD var dyrere enn BR på nyutgivelser. Det beste var jo å sammenlikne samme filmen. Jeg tror som sagt at det generelt er motsatt.

Når det er sagt, så mistror jeg på ingen måte tklev sine eksempler, da han har integritet.
    Og siden tklev har gitt en god fremstilling på prisoversikt, noe du betviler stemmer; kunne jo du finne linkene selv og postet de. Tklev benyttet seg sikkert ikke av noe annet enn internett som kilde
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligner vi samme filmen så er selvsagt prisene identisk på begge formater, men HD DVD koster mer på filmene som er utgitt på Combo. Det finnes ingen eksempler på at HD DVD er billigere. Iallefall ikke når vi snakker om utgivelser i USA.

Nå har jeg forsåvidt ikke tatt hensyn til forskjell i pris for oss i Europa, det er jo relativt få i Europa som har sone A spiller. Kunne vært interessant og utført samme sammenligningen av pris mellom HD DVD og Sone B Blu-Ray, på det området har jo HD DVD en klar fordel som ikke er bundet til soner, og kan importere ifra det markedet som er billigst. (Så lenge en ikke er ute etter norske undertekster.)

Dersom Warner kutter ut det ekstra pristillegget for combo, evt. kutter ut combo i det hele tatt så er det jo lov å håpe at dette gir et signal til Universal/Paramount. Da er det kun Disney igjen som har lagt seg på et snillere prisnivå på sine utgivelser.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes ikke man bør kutte ut combodisker, men man kunne feks utelukket selge disse utgivelsene til butikker som driver med videoutleie..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til at Disney er billigst i HD markedet. Er ikke Disney den eneste som ikke har nektet for å ha mottat noe for å velge format. Hvis jeg ikke husker feil så var deres svar på spørsmålet: "Ingen kommentar", noe alle vet betyr "ja det har vi".

Kan det være at Sony har gitt dem en meget gunstig avtale ved produksjon av disker for å velge BD sin side?

Som en annen nevnte her, så betaler man sjeldent veiledende pris. Har handlet hauger av filmer på begge formater den siste tiden, fra samme nettbutikk. Og de eneste BD tittlene som er billigere enn HD tittler der, er de som Warner gir ut på begge formater, eller noen eldre katalog tittler. Ellers så er BD noen kroner dyrere.

EDIT:

HD DVD tittelene ser ut for meg til å ha lavere innkjøpt pris. Når den nevnte Pirates 3 utgivelsen, koster 35 dollar, og en HD DVD utgivelse som koster 40 dollar. Så blir HD DVDen satt ned 13 dollar, til 27, mens BD en kun blir satt ned 8, til 27 dollar. Så det kan hende Disney bruker lavere veiledende pris, men har lik innkjøps pris. BD utgivelser som koster 40 dollar blir satt ned 10 dollar.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Er det godt nok med relativt likt da? Når alle vet at det er lavere produksjonskostnader på HD DVD en BD. Så burde vell det være synlig for forbrukerne også.
    Produksjonskostnadene er helt klart rimeligere på HD DVD. Er nok heller BD som presser prisene sine ned på HD DVD nivå på beskostning av sin egen fortjeneste per disk.

Mener HD DVD gjør det riktige. Sikrer at det er lønnsomt å gi ut på HD DVD, selv om HD salget fortsatt har lavt volum.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og jeg må nok ha Bourne Ultimatum og Transformers, men der stopper HD DVD ønskelisten min. Derimot er det en 20-25 titler jeg bare MÅ ha på Blu-ray denne høsten/ vinteren...
    Tør jeg spørre hvor mange av de 20-25 titlene som er Warner titler, og som du også kunne ha kjøpt på HD DVD?

Jeg har samme forholdet selv skjønner du. 20-25 på HD DVD jeg bare må ha, og maks et par som bare er på BD, og da er det ikke Spiderman eller PotC3 jeg har i tankene. Sier litt om hvor viktig Warners titler er for meg kanskje.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Produksjonskostnadene er helt klart rimeligere på HD DVD. Er nok heller BD som presser prisene sine ned på HD DVD nivå på beskostning av sin egen fortjeneste per disk.

Mener HD DVD gjør det riktige. Sikrer at det er lønnsomt å gi ut på HD DVD, selv om HD salget fortsatt har lavt volum.
    Antar du at BD presser prisene ned på HD DVD nivå på bekostning av sin egen fortjeneste eller har du kjennskap til marginene til alle selskap på BD siden?

Når jeg leser det neste avsnittet ditt hvor du skriver at du mener at HD DVD gjør det eneste riktige som sikrer lønnsomhet ved å gi ut på HD DVD, så leser jeg det slik at dette har du skjennskap til. Og med det sier at BD siden inkludert WB ikke sikrer at det er lønnsomt å gi ut film på BD.
    Er meget interessert i en forklaring på hvor du har denne kunnskapen fra og ser frem til denne forklaringen.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste opdaterte liste på BD USA exclusive titler på HDDVD i Europa.
    Sammenlikning med kvaliteten på BD (usa) kan bli interessant der hvor BD versjonen ikke er top kvalitet; f.eks. Hero & ....Golden Flower.
    Blir også interessant om det blir flere enn T2 som får HDi extra og Dynamic HD web extra.
    FF4?
    New Blu-ray exclusive movies announced on HD DVD

September 27:
    Resident Evil (Highlight) [Germany] Info
    Resident Evil: Apocaylpse (Highlight) [Germany] Info

October 3:
    Bridge to Terabithia (Le secret de Terabithia) (Warner Home Video) [France]

October 12:
    Hero (Highlight) [Germany]

October 24:
    Curse of the Golden Flower (La cité interdite) (M6 Vidéo) [France]

October 25:
    Tideland (Concorde) [Germany]

October 31:
    The Triplets of Belleville (Les Triplettes de Belleville) (Warner Bros.) [France]

November 13:
    Reservoir Dogs [Netherlands]
    Lord of War [Netherlands]
    Flyboys [Netherlands]
    Saw III [Netherlands]
    Underworld [Netherlands]

December 14:
    Fantastic Four 2 - Rise of the Silver Surfer (Highlight) [Germany]

December 19:
    Death at a Funeral (Sterben für Anfänger) (Concorde) [Germany]

Spring 2008:
    Saw Trilogy (Kinowelt) [Germany]

delayed:
    Hannibal (Universal) [France]

Q4/Q1 2007/2008:
    Terminator 2 - Tag der Abrechnung (Kinowelt) [Germany]
    Crank (Universum Film) [Germany]
    Neues vom Wixxer (Kinowelt) [Germany]
    Death Proof (Senator) [Germany]
    Planet Terror (Senator) [Germany]
    Bobby (Kinowelt) [Germany]
    CSI (Univserum Film) [Germany]
    Bleak House (2 entertain) [United Kingdom]
    Motel Babylon (2 entertain) [United Kingdom]
    Twenty Thousand Streety Under the Sky (2 entertain) [United Kingdom]
    Robin Hood (2 entertain) [United Kingdom]
    Les Bronzés 1-3 (Studio Canal) [France]
    Seven [Italy]
    La Vite è Bella [Italy]
    Marrakech Express [Italy]

PS:
    Not announced in the US.

September 20:
    Green Street Hooligans (Ascot Elite) [Germany] Info

October 24:
    The 400 Blows (Les 400 coups) (Warner Home Video) [France]

October 31:
    Kirikou and the Wild Beasts (Kirikou et les bêtes sauvages) (Warner Bros.) [France]

November 12:
    Pan’s Labyrinth (Optimum) [United Kingdom]

December 5:
    Asterix and the Vikings (Astérix et les Vikings) (Warner Home Video) [France]

unknown:
    Pan’s Labyrinth (Senator) [Germany, Italy and Spain]
    Last updated: 00:13 CET 09/28/07

Area-HD | New Blu-ray exclusive movies announced on HD DVD

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Tør jeg spørre hvor mange av de 20-25 titlene som er Warner titler, og som du også kunne ha kjøpt på HD DVD?

Jeg har samme forholdet selv skjønner du. 20-25 på HD DVD jeg bare må ha, og maks et par som bare er på BD, og da er det ikke Spiderman eller PotC3 jeg har i tankene. Sier litt om hvor viktig Warners titler er for meg kanskje.
    - 28 Days Later (Fox)
    - 28 Weeks Later (Fox)
    - Alexander Revisted (Warner)
    - Amityville Horror (MGM)
    - Badder Santa (Sony)
    - Beowulf (Anchor Bay)
    - Black Book (Sony)
    - Blade Runner (Warner)
    - Bram..Dracula (Sony)
    - Bridge To Terabithia Norsk (Disney)
    - Cars Norsk (Buena Vista)
    - Clouse Encounters (Sony)
    - Die Hard 1,2,3,4 (Fox)
    - The Fly (Fox)
    - From Hell (Fox)
    - Gods and Generals (Warner)¨
    - Halloween (Anchor Bay)
    - Home and the Brave (MGM)
    - Master and Commander (Fox)
    - Meet the Robinsons Norsk (Disney)
    - Memoirs of a Geisha (Sony)
    - Mr. Brooks (MGM)
    - POTC Worlds End (Buena Vista)
    - Ratatouille norsk (Disney)
    - Robo Cop (Fox)
    - Spiderman Trilogy (Sony)
    - The Day After Tomorrow (Fox)
    - The Shining (Warner)
    - I, Robot (Fox)
    - Prison Brake (Fox)
    - Pathfinder (Fox)
    - Independence Day (Fox)
    - Ronin (MGM)
    - Harry Potter filmene (Warner)

Av 34 titler er 5 fra Warner. Og siden jeg er BD-fan, så kjøpes Warner på BD

Og det er ikke tvil om at disse eksklusive titlene til Blu-ray er meget sterke, og det skal godt gjøres at HD DVD klarer å matche dette...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av listen på bildet over så ser det ut til at det kommer en ny spiller fra Panasonic snart kalt DMP-BD30K. Finner dog ingen detaljer om denne på nettet.

Det er også listet en ny billigutagve av PS3.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke greit å ta diskusjonen om filmer som kommer i trådene for det? Blir litt kjedelig å se lange lister med filmer hele tiden.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Desverre så gjelder ikke slike tilbud oss som bor i Norge.:neutral:

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Om jeg hadde sett en annonse med så mange gamle titler ville jeg tatt det for gitt at dette var et format som har fremtiden bak seg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Om jeg hadde sett en annonse med så mange gamle titler ville jeg tatt det for gitt at dette var et format som har fremtiden bak seg.
    Det verste er vel at man faktisk må jobbe for å få de ekstra filmene. Man må sende inn en kupong, og vente. På HD DVD siden så får man dem med når man kjøper maskinen.

Hvor lang tid pleier det ikke å ta når man sender inn slikt? Minst 1 månede eller mer. Spesielt når du må sende den inn med "snail-mail". Hadde mulighet for å bruke det tilbudet selv når jeg kjøpte Sone A spiller. Men det ville kostet med enn å kjøpe de 5 filmene direkte fra en nettbutikk.

Men vil nok tro at det kommer ett slikt tilbud mot jul her i Europa også.

Og går det ikke ann å bruke ett litt mindre bilde?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Er det ikke greit å ta diskusjonen om filmer som kommer i trådene for det? Blir litt kjedelig å se lange lister med filmer hele tiden.
    Nå har vi vel snart diskutert dette temaet rundt, så lidt avvik er vel ikke så farlig. Men tar poenget
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Antar du at BD presser prisene ned på HD DVD nivå på bekostning av sin egen fortjeneste eller har du kjennskap til marginene til alle selskap på BD siden?

Når jeg leser det neste avsnittet ditt hvor du skriver at du mener at HD DVD gjør det eneste riktige som sikrer lønnsomhet ved å gi ut på HD DVD, så leser jeg det slik at dette har du skjennskap til. Og med det sier at BD siden inkludert WB ikke sikrer at det er lønnsomt å gi ut film på BD.
    Er meget interessert i en forklaring på hvor du har denne kunnskapen fra og ser frem til denne forklaringen.
    Jepp, det er logisk å anta at HD DVD gir større fortjeneste per disk når produksjonskostnadene per disk faktisk er mindre. Dette gjelder spesielt nå i startfasen hvor større investeringer trengs for å sette i gang BD-produksjon, og salgsvolumene i tillegg ikke er så store på de fleste titler.

Når likevel HD DVD og BD koster stort sett det samme per disk for konsumeren er det vel ikke vanskelig å skjønne at marginene er mindre på BD-siden, per disk? De velger selvsagt likevel å ligge på samme prisnivå som HD DVD, alt annet hadde jo vært galskap.

Jeg prøver ikke å si at det ikke er lønnsomt å gi ut på BD, tallene for det har jeg ikke kjennskap til, men utvilsomt er fortjeneste per solgt disk høyere for HD DVD. Tviler på at de store selskapene på BD siden gidder å tape noe særlig med penger på å gi ut på BD, men det spekuleres jo i store subsidier fra Sony, uten at noen har tall for denslags forretningshemmeligheter.....

Side 287 av 653 FørsteFørste ... 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 283 284 285 286 287 288 289 290 291 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •