HD formatkrigen. - Side 286

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 286 av 653 FørsteFørste ... 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 282 283 284 285 286 287 288 289 290 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 ... SisteSiste
Viser resultater 5,701 til 5,720 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Svarte, jeg var jo klar til å bestille BDP-2400. Har jo ni filmer liggende også. Spørs om det ikke blir BDP-1400 istedet da. Koster jo bare 415$ på Amazon nå.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Helt riktig. Transformers får nok aldri kultstatus, samme hvor bra den var. Det finnes mange bra filmer og klassikere som ikke har kultstatus. Det skal litt til.

At BD selger mest, betyr ikke at de faktisk tjener så mye mer på det formatet. BD utgivelser er faktisk en del dyrere å produsere. Og når de må bruke mer enn 25 Gb diskene, så sies det at feilprosenten utrolig høy. Så hvis Warner selger 1000 BD disker, og kun 500 HD disker. Så kan det i verste fall faktsik være slik at de tjener likt, eller mer på HD diskene.

Og hvis du sjekker ut tidlige utgivelser opp mot hverandre, så hadde Warner en klar forkjærlighet til HD formatet.

Kultstatus er rimelig individuelt.
    Jeg synes Transformers var kul og tenkte at dette blir en glimrende demofilm, men etter utallige sammenstøt begynte jeg å se på klokka.
    Jeg har aldri hatt sansen for Bladerunner og Gudfaren heller.

T2, SW og Matrix er mere min stil.

Det er ikke filmselskapene som betaler for feilproduksjonene.
    De betaler kun for det antallet de mottar.
    Produsentene krever dette fra Sony / BDA inntil feilprosenten er på ett "akseptabelt nivå "

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden enkelte her inne synes det er morsomt med BD-titler som havner på HD DVD, så føler jeg det litt påkrevd å balansere det litt

Universal Studios Home Entertainment
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antall HD-filmer på DVDStrax (kommende/ ankommet):

HD DVD: 380

Blu-ray: 545
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, jeg håper, men er redd dette kan dra litt ut. HW-prisene faller, men hvorfor senkes ikke prisene mer på filmtitlene...?
    Hmm, mest sansynlig så er det fordi filmstudioene mener at HD=High End, og at de mener at kundene synes det er verdt å betale litt ekstra for å få bedre bilde og lyd..?

Ingen av HD formatene har uansett noen sjans til å konkurrere med DVD med dagens filmpriser.. HD-formatene er jo hovedsaklig utviklet for å gi kundene noe som er *bedre* enn DVD, og som med alt annet i verden, noe som er bedre skal koste mer..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder prising på filmtitler så er det også en annen trend folk burde være klar over, studioene har kjørt en ganske klar linje over hva som skal være prisene for nye block-busters. Har prøvd å inndele dem etter hva slags priser de vanligvis skal ha for nye titler:
    (Dette er kun eksempler fra hvert studio, men de har stort sett holdt seg til disse prisene på alle nye blockbuster-titler.)
    The Good:
    Warner (Nøytral):
    300 (Blu-Ray): 34,99 (OBS! Combo versjonen på HD DVD koster 5$ mer!)
    Harry Potter 4: Ikke fått pris enda, men regner med at den blir 34,99$

Disney (Blu-Ray eksklusiv)
    Pirates of the Caribbean - At World's End 34,99$

The BAD:
    FOX (Blu-Ray eksklusiv):
    Live Free Or Die Hard (39,98$)

Paramount (HD DVD eksklusiv):
    Transformers (39,99$)
    Shrek 3 (39,99$)

Universal (HD DVD eksklusiv):
    Knocked up: 39,99$ (Combo versjon)

The Most Expensive:
    Sony(Blu-Ray eksklusiv):
    Spider-Man 3 (Two Discs) 43,95 (Tidligere 50$!)

PS: Spider-Man 3 er forhåpentligvis et enkeltstående unntakt fra Sony, de har stort sett holdt seg innenfor prisene til resten av "gjengen", dvs. 40$ for nye titler. Det skal også sies at Spiderman 3 kan kjøpes billigere fra Australia allerede nå.
    Konklusjon: Blu-Ray campen har både det dyreste(Sony) og det billigste(Disney) studioet når det gjelder nye titler. HD DVD har kun Warner som gir ut billige titler, og selv Warner benytter seg vanligvis av Combo titler på HD DVD versjonen sin, noe som gjør at nesten alle nye HD DVD titler havner på 39,98$ MSRP..

I snitt så koster altså HD DVD sine titler noe mer enn Blu-Ray, så for de prisbeviste så er det desverre slik at Blu-Ray faktisk er billigst (!). Dette er selvsagt med forbehold om at folk ikke synes at combo-versjonen gir en merverdi de synes det er verdt å betale ekstra for.

Litt ironisk at det formatet som det liksom skal være billigste å produsere plater til, faktisk tar mer pr. film...

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Når det gjelder prising på filmtitler så er det også en annen trend folk burde være klar over, studioene har kjørt en ganske klar linje over hva som skal være prisene for nye block-busters. Har prøvd å inndele dem etter hva slags priser de vanligvis skal ha for nye titler:
    (Dette er kun eksempler fra hvert studio, men de har stort sett holdt seg til disse prisene på alle nye blockbuster-titler.)
    The Good:
    Warner (Nøytral):

The BAD:
    FOX (Blu-Ray eksklusiv):

Transformers (39,99$)
    Shrek 3 (39,99$)

The Most Expensive:
    Sony(Blu-Ray eksklusiv):

PS: Spider-Man 3 er forhåpentligvis et enkeltstående unntakt fra Sony, de har stort sett holdt seg innenfor prisene til resten av "gjengen", dvs. 40$ for nye titler. Det skal også sies at Spiderman 3 kan kjøpes billigere fra Australia allerede nå.
    Konklusjon: Blu-Ray campen har både det dyreste(Sony) og det billigste(Disney) studioet når det gjelder nye titler. HD DVD har kun Warner som gir ut billige titler, og selv Warner benytter seg vanligvis av Combo titler på HD DVD versjonen sin, noe som gjør at nesten alle nye HD DVD titler havner på 39,98$ MSRP..

I snitt så koster altså HD DVD sine titler noe mer enn Blu-Ray, så for de prisbeviste så er det desverre slik at Blu-Ray faktisk er billigst (!). Dette er selvsagt med forbehold om at folk ikke synes at combo-versjonen gir en merverdi de synes det er verdt å betale ekstra for.

Litt ironisk at det formatet som det liksom skal være billigste å produsere plater til, faktisk tar mer pr. film...

Med det volsomme filmutvalget du regner pris ut i fra så sier ikke det der så veldig mye. Det kan godt hende at BD er billigere enn HD DVD, men syns det blir for dumt å konkludere med det når du ser på 6 filmer.

Dessuten vil jo dette endre seg fra person til person, som du sier så er dette eksempler på en film fra hvert studio og har på den måten lite med BD vs HD DVD å gjøre. Her kommer altså prisen du betaler ann på hvilket studio du kjøper filmene fra, ergo hvilken type film du liker.

Men uansett så er jeg veldig enig i at prisnivået er alt for høyt! man får heller styre seg litt å vente en uke eller to på prisreduksjoner

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå går jo Warner bort fra Combodisken, noe som gjør at prisene derfra vil bli normale også på nyutgivelser. Innrømmer at combodisken ikke er en særlig god ide før den kan selges til minst samme pris som en ren HD DVD plate.

Selv har jeg over 30 HD DVD titler nå, men har kun kjøpt en på combo. Det var "The Fountain" som nå blir nyutgitt uten combo. De fleste filmene jeg kjøper kommer på rundt 120,- per stk eller lavere nå, med import fra USA. I tillegg kommer ca. 35,- i frakt. Ikke gærnt det. (Stort sett katalogtitler)

(Men så skal det sies at det er svært få av de nye filmene i år, som også er dyrerere ut, både på HD DVD og Blu Ray, som interesserer meg noe særlig. Virker som det blir mye mer spennende for min del til neste år)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Med det volsomme filmutvalget du regner pris ut i fra så sier ikke det der så veldig mye. Det kan godt hende at BD er billigere enn HD DVD, men syns det blir for dumt å konkludere med det når du ser på 6 filmer.
    Okey, dersom du leste det jeg skrev, så vil du se at jeg brukte de filmene som eksempel. Jeg har fulgt med på prissettingene til selskapene over lang tid, og føler meg ganske trygg på at tendensen jeg har skissert er riktig. Tar selvsagt imot kritikk dersom du finner noe som avviker.

Oppsummering:
    Disney: 35$
    Warner: 35$ + 5$ dersom det er en HD DVD combo
    Fox: 40$
    Paramount: 40$
    Universal: 40$
    Sony: 40$ (43,50$ dersom Spiderman 3)

De aller fleste studioene har altså 40$ for sine utgivelser, men Blu-Ray har altså Disney som trekker ned snittet. I tillegg tar Warner 5$ ekstra for sine HD DVD combo utgivelser, og desverre er ganske mange av de store blockbuster titlene lagt ut på combo. Muligens for å tjene mer på dem..

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Men når Warner nå slutter med combo, så blir dette relativt likt.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Good:
    Warner (Nøytral):

The BAD:
    FOX (Blu-Ray eksklusiv):

Transformers (39,99$)
    Shrek 3 (39,99$)

The Most Expensive:
    Sony(Blu-Ray eksklusiv):

Heldigvis så er det vell ingen som betaler disse liste prisene du oppgir.
    Spider-Man 3 for eksempel selges til godt under liste pris både i USA, England og Norge.

Ikke bare ironisk syntes jeg, et av fortrinnene til HD DVD formatet og et av argumentene i formatkrigen har vært lavere produksjonskostnad for HD DVD kontra BD. Allikevel så begynner det å bli synlig at dette ikke kommer forbrukeren til gode. Så da er vell ikke dette ikke lenger et argument som bør brukes som fordel HD DVD i forhold til valg av format.
    Jeg mener tvert i mot at det er lite forbruker vennlig at ikke denne effekten blir synlig for den jevne forbrukeren og for noen et godt argument for å velge BD.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Er det godt nok med relativt likt da? Når alle vet at det er lavere produksjonskostnader på HD DVD en BD. Så burde vell det være synlig for forbrukerne også.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri sammenliknet filmprisene mellom formatene på nett, men har gjort det i butikker her i Norge og i statene. Jeg har til gode å se en butikk som selger BR billigere enn HD DVD. Enten har det vært likt, eller så har BR vært dyrere. Nå kommer sikkert noen til å si det er flere unntak, men det er mitt generelle inntrykk.

Dessuten, med den lave dollarkursen det er nå så synes jeg slett ikke prisene er gale. Men for den vanlige obs-kjøper så er det for dyrt, det er så.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antall HD-filmer på DVDStrax (kommende/ ankommet):

HD DVD: 380

Blu-ray: 545
    Mange norske utgivelser der? DVDStrax er treige med å legge til nye HD DVDer. Jeg har begynt å handle fra Amazon også fordi DVDStrax ikke har alt som kommer i USA.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner påstår at de ikke har noen planer om å gi opp combo-disken, så jeg tror nok vi vil ha den en stund til.

The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

"We understand you were looking for clarification following recent reports that WHV would be discontinuing the HD DVD combo discs. We would like to clarify that this is not the case and that WHV will continue to release combo HD DVD/DVD discs for the foreseeable future."
    Men, jeg trodde de skulle ha lik pris på nye comboer og BDer? Ser ut til at thedigitalbits.com og highdefdigest.com er uenige på dette punktet. Tdb påstår at begge HD-utgavene skal ha MSRP på $35.99, mens highdefdigest holder seg til den gamle $34.99/$39.99 prisforskjellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warners BD utivelser benytter seg av hva formatet har å by på.
    Nå er det vel konkludert fra AVSForum med at Warner benytter samme encodes for HD-DVD og BD på den nye Troy D.C... og at filmen lider av manglende plass/båndbredde... ergo benytter vel ikke warner seg av alt BD har å by på?

Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Salget av Ps3 er skuffende lave og AAA titler har kommet og gått uten at det har hjulpet nevneverdig.
    Det er egentlig stort sett Xbox-fanboys jeg har hørt klage på salg av PS3. Jeg mener bestemt å ha lest at PS3 solgte flere enheter de første ni månedene enn PS2, Xbox og Xbox360 greide. At man derimot solgte langt mindre enn Nintendo greier betyr ikke nødvendigvis at det er et dårlig salg... Kunne SONY tenkt seg å selge flere bokser? Selvsagt... men de stresser nok ikke, PS2 kom heller ikke dit den er idag på 1 år. (med rundt 108 millioner bokser solgt må vel det være tidenes mestselgende spillkonsoll...)

8) Fant en liste over nye godfilmer vi trolig kan glede oss til som HD DVD eksklusive til neste år. Har kun tatt med de to største studioene Universal og Paramount. Mon tro hva BD har å kontre dette med. Lukter kvalitet lang vei:
    Lukter gjør det nok, men lukter det kvalitet? ... når det er en så lang liste med så få filmer jeg faktisk vil se er noe galt... Og hvorfor tar du med eks. Indiana Jones når du sikkert er klar over at Spielbergs filmer er utelukket avtalen Paramount/DW har med HD-DVD campen?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Mange norske utgivelser der? DVDStrax er treige med å legge til nye HD DVDer. Jeg har begynt å handle fra Amazon også fordi DVDStrax ikke har alt som kommer i USA.
    Jo, men det ser jeg på som en fordel at det kommer norske titler på BD. Det betyr at formatet er langt mere klart for et eventuelt utleie marked. Filmene er med norsk tekst på coveret, samt norske menyer og subtitles. Det virker som om BD er et mer globalt format når de gir ut titler til hvert land, og ikke bare en UK/ US versjon med standard engelsk/ fransk/ spansk tekst.

Norske Blu-ray titler: 139 stk
    UK/ US Blu-ray titler: 407 stk
    Totalt: 546

Norske HD DVD titler: 75 stk
    UK/ US HD DVD titler: 305 stk
    Totalt: 380

Og jeg må si at oversikten til BD byr på en god del flere spennende titler enn hva HD DVD har. HD DVD har ett par titler som Transformers og Bourne Ultimatum (Shreck er ikke noe for meg) som er sterke; alle de andre gode titlene er fra Warner.

De store titlene fra Fox/ MGM/ Sony/ Disney er av en helt annen betydning. Shreck og Transformers holder liv i HD DVD, men hva mer? Det er ikke så veldig mye spennende som ankommer av titler etter hva jeg har hørt.

Dessuten syntes jeg det var interessant lesning fra tklev om prissetting på filmer. At BD nå er billigere, setter argumentasjonen til en del i et helt annet lys. Ikke bare som det såkalte billigste formatet, men også hva angår de "grådige " BD-selskapene. Når det sies at det er billigere å produsere HD DVD, men at de samtidig tar mer for filmen enn hva BD tar; så sier det litt om hvordan fortjenesten er for HD DVD, og det såkalte billige "folke-formatet"
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Enig i det. Men Shrek må jeg ha.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At BD nå er billigere, setter argumentasjonen til en del i et helt annet lys.
    Dere må gjerne komme med linker her..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Ja. Enig i det. Men Shrek må jeg ha.
    Og jeg må nok ha Bourne Ultimatum og Transformers, men der stopper HD DVD ønskelisten min. Derimot er det en 20-25 titler jeg bare MÅ ha på Blu-ray denne høsten/ vinteren...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 286 av 653 FørsteFørste ... 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 282 283 284 285 286 287 288 289 290 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •