HD formatkrigen. - Side 282

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 282 av 653 FørsteFørste ... 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 278 279 280 281 282 283 284 285 286 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 ... SisteSiste
Viser resultater 5,621 til 5,640 av 13053
    Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Idiotisk, for begge parter. A new low.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barnslig hvis det stemmer ja..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T.o.m. moderatorene på Blu-Ray.com har insett at det er en hoax nå.. Virkelig synd at såkalte troll for såpass mye oppmerksomhet.. :-( Det er vel dagens mediesituasjon i et nøtteskall..

Blu-ray Forum - View Single Post - Warner Going Blu-ray Exclusive (Rumor)

WickyWoo Super Moderator
    And with 2000 posts, and the banning of our troll, it is time to bid adieu good thread

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, når noe er for godt til å være sant så er det gjerne det..
    Men man skal uansett aldri si aldri og noen drømmer må man få ha. Vi biter tenna sammen og håper på bedre tider.

Merkelig stille i denne tråden for en gangs skyld

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette handlet om forumkrigen og ikke formatkrigen. Men det var jo en insider after all. En AVS insider. ;-)

2000 postinger på BD forum. Yiikes.

Natta.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tror dette handlet om forumkrigen og ikke formatkrigen. Men det var jo en insider after all. En AVS insider. ;-)
    En AVS Insider?
    Hvilken AVS Insider?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en stor markedsundersøkelse foretatt av det amerikanske selskapet NPD er konklusjonen at amerikanere flest gir blaffen i de nye HD-formatene Blu-ray og HD DVD.

Ingen misjonering
    Tvert om er de storfornøyd med DVD, som de synes er mer enn bra nok. Det er ikke lenge siden VHS var standard i amerikanske hjem, og de fleste oppfatter fortsatt overgangen til et digitalt medium som DVD som den virkelige forbedringen. Og kan ikke helt skjønne at det kan bli bedre…

I tillegg kommer formatkrigen, som forvirrer både vanlige forbrukere og såkalte «early adopters» - folk som kjøper det nyeste først. Disse benytter i følge NPD heller ikke anledningen til å misjonere for de nye formatene - rett og slett fordi de er misfornøyd med utvalget av filmer.

Høye priser
    Det er heller ikke noe som tyder på at prisene er i ferd med å gå så langt ned at vanlige folk tar seg råd til å investere i spillere.

Om det ikke hadde vært en formatkrig, ville kineserne for lengst ha stått klare med spillere til hundrelapper, påstår byrået. I dag koster mellom 4500 og 12 000 kroner, mens DVD-spillere ikke sjelden er å se til under 500 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og jeg er temmelig sikker på at Warner er noe skuffet over at filmen "300", som tross alt var spekket med bonusmateriell i forhold til BD-utgaven, ikke solgte fler enn det den gjorde.
    Det tar jeg bare som et bevis på at de som er opptatt av HDfilm er opptatt av... eh, FILM (kvalitet) og ikke bonusmateriell

Jeg tror bonusmateriell først og fremst skaper "mer salg" hos hvermansen, og siden hvermansen ikke er på banen ennå spiller det mindre rolle. Mener nu jeg da...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD-utgaven av 300 er en kombo og koster mer.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gode nyheten oppi alt dette er at WB dropper comboformatet og satser på rene HD DVD utgivelser

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.

Så det nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Jaja, når noe er for godt til å være sant så er det gjerne det..
    Problemet, sånn jeg ser det, er at så lengde de ønsker at det er sant, så er folk villige til å tro på hva som helst (spesielt i forbindelse med denne formatkampen).

Og hvis noen skulle påstå i morgen at Toshiba jobber med å lage en Blu-ray-spiller, eller at Sony vurderer å gi ut de største filmene sine på HD DVD, så kommer det til å bli akkurat like mye oppstyr.

Men man skal uansett aldri si aldri
    Dette er selvfølgelig også et problem med denne typen rykter/påstander. De kan egentlig ikke motbevises. Som det ofte sies i tråder som diskuterer slike rykter: "ingenting er umulig". Det er selvfølgelig ikke helt sant; det er veldig mye som er umulig, men det gjelder ikke nødvendigvis businessavgjørelser. For alt vi vet kan Apple annonsere i morgen at de har inngått en avtale med Microsoft om at alle nye Macer skal leveres med Windows Vista. Særlig sannsynlig er det ikke, men som sagt: Ingenting er umulig.

Selv om Warner hadde kommet med en pressemelding som sier at de har tenkt til å være formatnøytrale i all overskuelig fremtid, så kan man alltids argumentere med at "selvfølgelig vil de si dette helt frem til de annonserer det motsatte". Det er først nå deadlinen ryktesprederen har valgt å angi passeres, at det blir klart at det har vært vås helt fra begynnelsen.

og noen drømmer må man få ha.
    Selvfølgelig er det lov å drømme, men jeg etterlyser egentlig litt større edruelighet i saker som dette.

Vi biter tenna sammen og håper på bedre tider.
    Også jeg som trodde tidene var ganske gode for Blu-ray nå. Sånn bortsett fra at Paramount-avgjørelsen var en passelig saftig ørefik, så har da ikke Blu-ray møtt så fryktelig mye motgang til nå.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Problemet, sånn jeg ser det, er at så lengde de ønsker at det er sant, så er folk villige til å tro på hva som helst (spesielt i forbindelse med denne formatkampen).
    He-he. Litt arrogant dersom du mener at "å tro på hva som helst" passer inn med at Warner går BD-eksklusive... Det er i hvertfall fortsatt ikke usannsynlig at det som ble sagt kommer til å stemme innen kort tid. Dessuten var den første posten godt argumentert om hvorfor Warner skulle velge BD nå, og noe av hva avtalen inneholdt.

BDA jobber nok ræ.... av seg for å få Warner på lag. De vet nok at får de det til, er Blu-ray formatet som vinner krigen.

Warner blir "blå" temmelig snart, men antagelig annonseres det ikke før julesalget er over...tror jeg...

Det som uansett er bra er at DETTE forumet ikke er slik de andre forumene er. Jeg leste gjennom store deler av den tråden på Blu-ray.com, og det er utrolig mye usakligheter. Det er det for øvrig også på Avsforum.com og Hidefdigest...:|
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he. Litt arrogant dersom du mener at "å tro på hva som helst" passer inn med at Warner går BD-eksklusive...
    Jo, jeg synes faktisk dette er litt som å tro på julenissen. Det kunne vært litt fristende å si at Warner vil være de siste som vil bryte formatnøytraliteten, men siden Warner faktisk er de eneste som er formatnøytrale for tiden, så motsier jeg strengt tatt ingen med et slikt argument

Det er i hvertfall fortsatt ikke usannsynlig at det som ble sagt kommer til å stemme innen kort tid.
    Beklager, men denne typen påstander/spekulasjoner blir det meningsløst å diskutere. Dette er rett og slett et trosspørsmål.

BDA jobber nok ræ.... av seg for å få Warner på lag. De vet nok at får de det til, er Blu-ray formatet som vinner krigen.
    Joa, men akkurat dette råder det vel ikke så stor tvil om? Hvis Warner slutter å produsere et av formatene, vil det få store konsekvenser for formatkrigen. Blir de HD DVD-eksklusive, vil de i realiteten tvinge butikker og forbrukere til å godta begge formatene. Vipper de til den blå siden, vil det bare være et spørsmål om tid før HD DVD blir nødt til å pakke sammen.

Jeg tror Warner er veldig klar over hvilken nøkkelposisjon de er i, og jeg tror faktisk ikke de er interessert i å gi noen av formatene et slikt boost helt uten videre.

Men igjen, dette blir et trosspørsmål, og jeg tror det vil være lettere å overtale Bush til å tro at Jesus var homofil enn det vil være å komme til noen som helst enighet på denne typen punkter. Heldigvis har jeg muligheten til å påstå at det er jeg som har rett hver dag Warner forholder seg nøytral

Warner blir "blå" temmelig snart, men antagelig annonseres det ikke før julesalget er over...tror jeg...
    Julesalget er definitivt viktig, og det er ingen tvil om at Warner følger godt med på salgstallene. Warner har vel uttalt at de vil evaluere situasjonen etter Q4. Det betyr ikke nødvendigvis at Warner vil dumpe det av formatene som selger minst i løpet av kvartalet. Når det gjelder HD DVD så tror jeg Warner først og fremst vil se an hvordan veksten er og om Toshiba klarer å selge fornuftige mengder spillere.

Det som uansett er bra er at DETTE forumet ikke er slik de andre forumene er. Jeg leste gjennom store deler av den tråden på Blu-ray.com, og det er utrolig mye usakligheter.
    Problemet til blu-ray.com er at det overhodet ikke er plass til dissent. Hvis du ikke synes Blu-ray er verdens aller besteste videosystem for alltid, så blir kontoen din stengt før du får summa deg. Skulle man komme i skade for å si at man får plass til ganske mye film på 30GB, eller at TrueHD ikke gir dårligere lyd enn PCM eller noe annet som kan tolkes som støtte til HD DVD, så blir kontoen sperra umiddelbart. De har vel faktisk også banna folk fordi de har kritisert Blu-ray på AVSforum.

Da sier det seg selv at det ikke akkurat er stedet for ærlige debatter.

Det er det for øvrig også på Avsforum.com og Hidefdigest...:|
    AVSforum har dessverre fått et litt HD DVD-fanboi-preg. Ikke nødvendigvis fordi det er så fryktelig mange HD DVD fanbois der, eller fordi HD DVD fanboisen er så veldig mye mer usaklig enn Blu-ray-fanboisa. Men, de Blu-ray-gutta som ville vært slags motvekt til usaklighetene fra enkelte HD DVD-fanatikere, har stikki til Blu-ray.com, hvor moderatorene ikke er like strenge (for å si det pent). Det at paidgeek ble drittlei av bitchinga på insiderforumet, var heller ikke bra (det sendes for så vidt like mye dritt i Amirs retning, men jeg skjønner godt at paid fikk nok). Men, jeg synes for så vidt at paidgeek burde holdt seg for god til å poste på blu-ray.com så lenge det forumet er som det er. Man kan lett få inntrykk av at paid egentlig bare foretrekker å snakke med nikkedukker som ikke ville funnet på å motsi ham.

Det er også veldig plagsomt at hver eneste tråd, uansett om den så handler om hvilket vaskepulver som er best, blir vridd til å handle om hvilket format som suger hardest i løpet av maks 10 meldinger. Moderatorene gjør for så vidt en ganske god jobb, men de har ikke sjans til å ta alt.

Personlig prøver jeg å følge med på insider-trådene (både master og tracking), samt at jeg gjør mitt beste i å gjette ukas forholdstall (har truffet blink på to av tre forsøk, så jeg er ikke helt bortreist )

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pytt pytt da får vi vente og se hva WB synes om salgstallene for Q4 2007. HD-DVD må uansett få solgt rimelig mye spillere for å nærme seg BD.

Om det var insidere fra AVS som sto for "spøken" så var det jo ganske tåpelig. Det ble jo en vanvittig interesse rundt "spøken" på BD forumet og hvem vet...kanskje WB setter sine analysefolk til å se på reaksjonene. Man skal være forsiktig med sånt for av og til slår de feil i forhold til hva man har tenkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Om det var insidere fra AVS som sto for "spøken" så var det jo ganske tåpelig. Det ble jo en vanvittig interesse rundt "spøken" på BD forumet og hvem vet...kanskje WB setter sine analysefolk til å se på reaksjonene. Man skal være forsiktig med sånt for av og til slår de feil i forhold til hva man har tenkt.
    "ingenting er umulig"

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kan man jo spørre seg, da trondmm, om det å være formatnøytral er det som er riktig på dette tidspunktet. Warner er tross alt de eneste nå som velger å være formatnøytral. Akkurat nå er det Warner, og ingen andre, sin "feil" at denne formatkrigen fortsetter. For som vi er enige i; går Warner til HD DVD så har vi to format, går de til BD har vi ett.

Og jeg tror at med to HD-formater vil dette aldri bli noe annet en en nisje. Det viser undersøkelser. Folk er formatforvirra og engasjerer seg lite i dette. Jeg tror Warner er klar over dette selv. Filmsalget har vel gått ned en stund med DVD, og selskapene trenger ett format til å få fart på salget igjen. Da må bransjen i det minste gjøre det lett forståelig for forbrukeren, og ikke si at du må ha BD-spiller for POTC og HD DVD for å se King Kong; og samtidig har du fått deg to nye DVD-spillere på kjøpet. Antagelig har man allerede en DVD-spiller fra før. Prøv å innbille en vanlig forbruker at det å ha en HD DVD-spiller, en BD-spiller og tre DVD-spillere er det man bør ha...Eller en kombi-spiller til nesten 10 lapper. Og folk vet knapt hva HD Ready er!?

Krigen må bare opphøre nå, og Warner sitter med løsningen. De bør gjøre noe kjapt etter julesalget...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dts-hdma

Dette synes jeg faktisk er noe av den mest spennede nyheten innen temaet på lenge.

Noe som overrasket var at de som har sammenlignet TrueHD og DTS-HDMA syntes de hørtes likt ut eller litt bedre. Hmm, kanskje det er litt forskjell mellom TrueHD, PCM og DTS-HDMA alikevel...?

Og sist men ikke minst; DTS jobber med Sony for å få en oppradering slik at PS3 kan dekode DTS-HDMA i spilleren. Dersom det siste skjer, og da ved en firmware; så sparer jeg tusenvis av kroner på en forsterkeroppgradering Da trenger jeg nemlig ikke en Onkyo 875 eller 805, men kan få rimelige HDMI 1.2-receivere ala Pioneer XA4, Yamaha 2700 eller en Denon 3806.

Får Sony og DTS til dette, er PS3 uten tvil den mest fantastiske boksen ever :lol:

New Samsung Blu-ray Player Unlocks DTS-HD Master Audio | High-Def Digest
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he. Litt arrogant dersom du mener at "å tro på hva som helst" passer inn med at Warner går BD-eksklusive... Det er i hvertfall fortsatt ikke usannsynlig at det som ble sagt kommer til å stemme innen kort tid. Dessuten var den første posten godt argumentert om hvorfor Warner skulle velge BD nå, og noe av hva avtalen inneholdt.

Det som uansett er bra er at DETTE forumet ikke er slik de andre forumene er. Jeg leste gjennom store deler av den tråden på Blu-ray.com, og det er utrolig mye usakligheter. Det er det for øvrig også på Avsforum.com og Hidefdigest...:|
    Dine innlegg viser jo litt av det som trondmm snakker om. Du vil så gjerne at Blu-ray skal vinne og velger derfor å tro på dette så mye så mulig, det at blu-ray vinner. Det viser også dine siste poster. Selv om du liker blu-ray veldig godt og håper på at de vinner så hjelper det svært lite å tro uansett så sterk troen måtte være.

ingen vet enden på denne krigen før det virkelig skjer noe stort... som feks at warner går eksklusiv til en av sidene...

Du sier også at om warner velger blått så har vi ett format, men om det velger rødt så har vi to? Hva får deg til å være så sikker i din tro?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette synes jeg faktisk er noe av den mest spennede nyheten innen temaet på lenge.

Noe som overrasket var at de som har sammenlignet TrueHD og DTS-HDMA syntes de hørtes likt ut eller litt bedre. Hmm, kanskje det er litt forskjell mellom TrueHD, PCM og DTS-HDMA alikevel...?
    OBS! OBS! Litt viktig å legge merke til at han ikke skriver at det er snakk om en sammenligning av identiske filmspor, det er tross alt nesten ingen filmer som har både DTS HD MA og et ukomprimert lydspor. Det han skriver er at DTS HD MA lydspor (generelt) høres like bra eller bedre ut som PCM/True HD lydsport (generelt).

Det er fult mulig at noen av DTS HD MA lydsporene benytter seg av høyere bit-dybde, eller en annen samplingfrekvens. Da vil det selvsagt høres bedre ut. Men inntil videre så velger jeg å tro at det ikke er mulig å høre forskjell på DTS HD MA, True HD eller ukomprimert PCM (med forbehold om at lydmasteren er identisk for alle 3). Den eneste praktiske forskjellen på de 3 er hvor stor plass de tar på discen, vet ikke om det har blitt gjort noen sammenliginger mellom DTS HD MA og True HD?

PS: Hadde vært veldig genialt om PS3 kom med dekoderstøtter for DTS HD MA ja.. Selv om jeg regner med å ha kjøpt meg en HDMI 1.3 receiver før de kommer så langt, det jeg *virkelig* ønsker at de får til er å sende ut signalet som bitstream/raw..

Side 282 av 653 FørsteFørste ... 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 278 279 280 281 282 283 284 285 286 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •