HD formatkrigen. - Side 280

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 280 av 653 FørsteFørste ... 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 276 277 278 279 280 281 282 283 284 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 ... SisteSiste
Viser resultater 5,581 til 5,600 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Konklusjonen er vel at de ikke har tatt oss kvalitetsbeviste BD kjøpere seriøst. Istedenfor har de valgt å gjøre det billigst mulig med å tilby det samme som de tilbyr på HD DVD.
    Vel, ikke det samme, men lyden på HD DVD'ene var ofte (som jeg skrev) *bedre* en Blu-Ray utgivelsene

Modedit: justert i forhold til modereringen til Esp1 sitt innlegg.
    Det er videoinnkoding som er krevende, som regel med manuel overvåking og tweaking av vanskelige scener.

Audio innkoding er one-pass automatisk prosess.

Hvorfor Paramount har valgt det som du oppfatter som mindre bra audio codecs på BD får du spørre dem om.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Tja, jeg har mine tvil ang. Warner.
    Ja, det har vel alle. Sannsynligvis for godt til å være sant. Det er ihvertfall er kortlivd rykte som "expires" i kveld. Men du verden å morro det hadde vært.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, spennende er det, men det ville vært veldig rart etter uttalelser fra Warner tidligere, skjønt Paramount's valg sjokkerte jo også de fleste. Men akkurat derfor, ville det vært snodig for Warner å droppe HD DVD.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker selv at dette kan være for godt til å være sant. Samtidig var det ingen som så at Paramount plutselig gikk til HD DVD heller. Paramount sa også, bare noen dager før de gikk til HD DVD, at Star Trek vil komme på BD "some time in 2008". De syntes også at de hadde mest å tjene på å være nøytrale...Og plutselig slo bomben ned...

Jeg synes i hvertfall at forklaringen til New Line Cinema er noe merkelig hva angår HD DVD utgivelse og regionskoding. New Line eies jo av Time Warner, som ikke bryr seg om dette. Og på de to titlene som New Line annonserte (Hairspray og Rush Hour 3), så sier New Line "some time early in 2008" så vil HD DVD-versjonen forligge. New Line har vel såpass kontroll på dette at de kunne ha sagt en dato. Og om ikke en nøyaktig dato, så i hvertfall måned. Og om ikke måned, så i hvertfall hvilken årstid.

Jeg synes det også er påfallende at de har utsatt TotalHD på ubestemt tid. Warner har også begynt å trykke PCM lossless på sine plater. warner differensierer faktisk på like titler. Både Troy og "300" fikk PCM på BD, og TrueHD på HD DVD. Det hadde vært enklere og sikkert billigere å kjøre lik codec på begge utgivelser. Paramount gjorde vel noe av det samme, men til HD DVDs favør. Og vi så hvor de endte

Og jeg er temmelig sikker på at Warner er noe skuffet over at filmen "300", som tross alt var spekket med bonusmateriell i forhold til BD-utgaven, ikke solgte fler enn det den gjorde. Jeg syntes også det var underlig at Warner ikke dukket opp på HD DVD pressekonferansen på IFA, og at de KUN var hos Blu-ray.

Og til de av dere som mener at Warner vil tape penger på en slik avgjørelse, så tror jeg ikke det. Dersom de velger å gi ut HD DVD-titlene som er annonsert i 2007, for så å gå til BDA Q1 08; så vil krigen så og si være over. De som sitter på gjerdet vil kjøpe seg en BD-spiller, for da er de sikre på at BD er formatet som er kommet for å bli.

Og så er det det samme argumentet om at "hvermannsen som avgjør ditt og datt". Jeg er ikke så sikker på det. For de som så FBI-Forbruker Inspektørene på NRK i går, så så vi litt av hva hvermannsen mente. De har ikke peiling. De kjøper fordi de får beskjed i butikken at det er dette som gjelder. Hvermannsen har ikke peiling på HD og HD Ready. Fremtidens format er bestemt lenge før hvermannsen har hørt om Blu-ray eller HD DVD.

Dersom Warner blir BD-eksklusive, så har de i motsetning til Paramount aldri løyet. De har hele tiden sagt at de vil se an salget i Q4, og at de muligens gir ut samtlige filmer de har annnsert på HD DVD. Paramount løy jo til siste dag om titlene de skulle slippe på BD.

Jeg tror Warner vet, at dersom det skal bli et nytt format i HD som skal overta for SD, så må det kun finnes ETT format. Når filmstudioer og elektronikk-kjeder verden over kan si til forbrukeren at "dette" er formatet som "vant" krigen, og dette er formatet som kommer; så vil det selge i et mye større omfang enn det vi har sett til nå.

Alle de jeg kjenner, sier at de venter til krigen er over med å kjøpe en ny spiller. Uavhengig om den "bare" koster 2500 kr...

Tenk om dette var sant Da går det kort tid, tror jeg, til at videosjappene tar inn BD i bøtter og spann, slik at vi kan leie hidef for 50-60 kroner i steden for å måtte kjøpe alt til 2-300 kroner
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det er videoinnkoding som er krevende, som regel med manuel overvåking og tweaking av vanskelige scener.

Audio innkoding er one-pass automatisk prosess.

Hvorfor Paramount har valgt det som du oppfatter som mindre bra audio codecs på BD får du spørre dem om.
    Jeg oppfatter? Tror ikke det er bare meg

Flere av Paramounts utgivelser har Dolby Digital-Plus 5.1 surround (1.5mbps) på HD DVD og 640 DD på Blu-Ray utgivelsen.

BTW så var det noe av det samme med Happy Feet, bedre lyd på HD DVD'en en Blu-Ray utgaven. Samme har jo skjedd andre veien og.
    Flott ting med å ha begge formater, man kan ta det som er best (kommer fortest, billigere, bedre bilde etc.)

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Jeg synes i hvertfall at forklaringen til New Line Cinema er noe merkelig hva angår HD DVD utgivelse og regionskoding. New Line eies jo av Time Warner, som ikke bryr seg om dette. Og på de to titlene som New Line annonserte (Hairspray og Rush Hour 3), så sier New Line "some time early in 2008" så vil HD DVD-versjonen forligge.
    Hairspray på HD DVD, 20 november 2007 (samme dato som Blu-Ray)

DVD Pacific - Buy New DVD Movies, HD DVD and Blu-Ray discs

De snudde tydeligvis på flisa...

Ellers, bra post SVS

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Alle de jeg kjenner, sier at de venter til krigen er over med å kjøpe en ny spiller. Uavhengig om den "bare" koster 2500 kr...
    Tror ikke det er nødvendigvis spillerprisene som gjør at folk sitter på gjerdet, tror det er vel så mye frykten for å sitte med masse filmer som det ikke kommer fremtidige spillere til.

Kjøper man en del film så tar det ikke lang tid før man har brukt mer penger på filmer enn på avspiller, og da er det greit å vite at samlingen kan spilles av i fremtiden også.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Joda, spennende er det, men det ville vært veldig rart etter uttalelser fra Warner tidligere, skjønt Paramount's valg sjokkerte jo også de fleste. Men akkurat derfor, ville det vært snodig for Warner å droppe HD DVD.
    Nja, også Warner har nok i likhet med Paramound/DW blitt fristet med pengesekken. Men sett i lys av hva de har gjort så langt sa hadde det vært mer naturlig for dem at de droppet BD kanskje. ;-)

Nei, nå legger jeg dette dødt til i kveld. Da får vi se om det bare er FUD.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppfatter? Tror ikke det er bare meg

Flere av Paramounts utgivelser har Dolby Digital-Plus 5.1 surround (1.5mbps) på HD DVD og 640 DD på Blu-Ray utgivelsen.
    Kan vi høre forskjell?

For min regning virker DD+ 1,5 Mb/s som "waste of time". Vil heller har DD 640 kb/s og TrueHD/PCM som to faste alternativer på BD. Det første for bakoverkompatibilitet med alle DD produkter og det andre som de som etterhvert oppgraderer utstyret.

Ellers så er jo FOX sin DTS strategi på BD mer fornuftig enn DD+ på HD DVD. Der får praktisk talt alle dekodet 1,5 Mb/s kjernen og høre "vanlig" DTS, mens de med nye dekodere får glede av de ymse extensions i bitstrømmen for et mer forfinet resultat.

Men som sagt; dette med lyd på HD plater er og blir et kaos. Og advanced authoring modi uten tilgang på bistrømmen på HD DVD bedrer ikke saken.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ellers, bra post SVS
    Takk, men det som står på DVD Pasific må vel være feil? På Hidefdigest, som er rimelig oppdaterte på releas-planer på begge format, har satt Hairspray HD DVD på "Pending". Altså avventer release-dato.

Tror kanskje DVD Pasific bare har tatt det for gitt at HD DVD versjonen også kommer den datoen, siden Blu-ray utgaven kommer likt med DVD-utgaven....

Nei huff dette blir et spennende døgn. Jeg regner med at BDA (som ikke kun består av Sony) har vært rimelig irritert over det som skjedde med Paramount. Jeg tror de har måttet være villige til mye for å få Warner på lag. BDA vet jo at dersom Warner forsvinner til HD DVD, så er krigen over. Selv om det skjedde overraskende lite i kjølvannet av at Paramount gikk til HD DVD...!?

Men så er det spørs hvor mye mer penger HD DVD Gruppen kan bruke nå. De sponser spillere, filmer og har betalt store beløp til Paramout. Samtidig ligger de etter i filmsalget.

Jeg tror nok det for tiden er lettere for BDA og overbevise tvilerne enn det HD DVD har.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mitt intrykk at de fleste review'ere på generell basis hører lettere forskjellen mellom 640 DD+ og 1500 DD+, enn mellom 1500 DD+ og trueHD/pcm...

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    New Line's grunner forstår jeg godt. Warner har som oftest distribusjon på filmene sine verden over. New Line derimot har avtaler med mindre distributører i diverse land, og disse avtalene krever nok sonekoding, slik at distributørene ikke skal bli irriterte.

Jeg finner heller ikke Hairspray HD DVD på Amazon, så jeg tenker nok at det er DVDPacific som ikke er helt oppdaterte.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Det er mitt intrykk at de fleste review'ere på generell basis hører lettere forskjellen mellom 640 DD+ og 1500 DD+, enn mellom 1500 DD+ og trueHD/pcm...
    Ingen tvil om at det er god lyd i DD+ men på diskbasert film er det unødvendig all den tid det er såpass liten forskjell opp til DD THD.

Det samme gjelder med DTS HD også her er forskjellon for liten opp til DTS HD MA.

På broadcastet materiale derimot så telle hver eneste bit og da har DD+ og DTS HD noe for seg.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt rykter om at det er BD Warner nå skal droppe, og at dette ryktet er satt ut av en HD DVD fan insider, bare for at skuffelsen skal bli dobbelt så stor for BD-leiren når nyheten slippes.....

NB! Ta dette med en stor klype salt.....

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mandatory specs på lydformater mellom BD og HDDVD er ofte det som avgjør hvilken film som får hva slags lydformat.

Hvis en BD film får PCM er dette fordi det er eneste måten alle BD spillere kan avspille Lossless siden TrueHD ikke er Mandatory i BD spillere.

Når BD filmer har både PCM og TrueHD så er dette "smør på flesk" siden TrueHD= PCM inn>TrueHD>PCM ut; bit identisk.

Hvis en BD film ikke har PCM men DD+, må den også ha et DD/640 lydspor siden DD+ ikke er Mandatory for BD, ellers ville noen BD spillere ikke gi lyd i det hele tatt.

HDDVD har DD, DD+ og TrueHD som mandatory i formatspesifikasjonene.
    De kan også velge om de vil bruke Lossless eller et mer komprimert DD+, (opptil 3.0M på HDDVD mot BD's begrensning på 1.7M).

Dermed kan de fritt velge mellom hvilket av disse lydsporene som brukes på filmen og trenger ikke å bruke doble lydformater på filmen for at alle HDDVD spillere kan produsere lyd.

Sånn sett har HDDVD en mer gjennomtenkt formatplattform med flere Mandatory lydformater i alle HDDVD spillere som produseres.

Samme plansje som jeg har postet før:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Warner (WB) går Blu-ray-eksklusiv, vil jeg bli temmelig sjokkert, det er helt sikkert! :shock:

Jeg tror ikke det vil skje, ikke nå. Nå har HD DVD-gruppen kjørt steinhardt på pris og solgt (latterlig) billige spillere noen måneder, og WB vil nok studere markedet nøye og se om dette fører til økt salg av HD DVD'ene deres i tiden som kommer.

I tillegg kommer spørsmålet om hvorvidt det er gunstig for WB å legge alle eggene sine i én av konkurrentene sitt reir. Ikke glem at økonomi står i høysete om dagen innen filmbransjen. Vi har hørt folk som George Lucas si at han ikke lenger er interessert i å lage filmer som koster skjorta. Sony eier Sony Pictures, Columbia Pictures etc. Spørs om WB vil sponse deler av konkurrentenes filmer gjennom royalties de betaler inn for å gi ut sine egne filmer på Blu-ray. Så får vi se om Sony er villig til å sløyfe WB royalties for å avgjøre krigen...

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Folk er fornøyd med Dvd!

Bra artikkel som samstemmer med mine egne inntrykk.

ITavisen | Fornøyd med DVD

Syns ikke HD formatene gir særlige utslag før en bruker projektor!

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt så mye å gjøre på jobben og hjemme at jeg ikke har fått lest denne tråden jevnlig på et par dager, bare for å oppleve 6-7 nye sider..

Skummet fort gjennom og måtte nilese bakover for å se hva BD/Warner ryktet var for noe. Og det kan jaggu bli stort. Jeg har selv endel BD-filmer, men har avventet innkjøp av avspiller (selvom PS3 er godkjent av samboer). Har egentlig kommet til et punkt hvor vinneren er uinteressant så lenge dette evinnelige maset slutter og jeg kan sette meg ened og se film uten timelange diskusjoner av mer eller mindre saklig karakter. Selv HD DVD folket vil på sikt ha glede av at BD vinner og vice versa. Noen tusen kunder bli grinete, men de kommer seg igjen og kjøper noe nytt. Verden går videre.
    Hvis Warner går BD-eksklusive så skjer konsolideringen vesentlig raskere enn jeg hadde trodd. Så egentlig for meg enda et år uten nevneverdig avklaring. Men har egentlig BD/HD DVD råd til en langvarig stillingskrig? Tror dagens situasjon koster mer enn det smaker og man må bare kline til å hoppe ut i det. Spesifikasjoner, standarder og lagringskapasitet er vel bare interessant å diskutere inntil vi har et bestemt sett å forholde oss til, alt det nye er jo bedre en hva vi hadde.
    Det har vel snart gått et døgn og er ryktet sant så skal Warner ha honnør for å ta et skikkelig rykk ved rota for å få fortgang i tullet. Og det om de så velger å være HD DVD-eksklusive eller BD-eksklusive.

Jeg er lei, dere er leie og de som ikke er leie skjønne ikke en dritt av dette HD-tullet uansett og har gitt opp for lenge siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler jeg på. Dette er nok bare DVD Pacific som har gjort sine egne antagelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som gjør det hele med WB ryktet litt spesielt er at det -hvis det stemmer- klaffer veldig perfekt i forhold til at Universals kontraktperiode med HD-DVD grupperingen går ut ganske snart. Hvis WB struper HD-DVD formatet vil det bli langt mindre attraktivt for Universal og fortsette med HD-DVD ekslusivitet.

En annen ting som jeg kom til å tenke på når jeg leste ryktet var en tidligere rapport om at Universal folk var observert på et BD "trykkeri" for en liten stund siden. Så om Panasonic har gitt WB en fet avtale på platetrykking så er det vel nærliggende å tro at også Universal vil bli lokket med noe tilsvarende.

Alt er jo spekulasjon enda, men -jeg- synes nå det er noen logiske tråder i dette som kan tyde på at det er sant.

Men for all del. Det kan bare være tøys også.

Og at WB skulle gå HD-DVD eksklusiv er jo bare tøys og tull. Hvorfor i himmelens navn skulle de droppe det absolutt mestselgende HD formatet sitt? Da skulle det være rimelig store dollar-bunker på bordet vil jeg tro.

Side 280 av 653 FørsteFørste ... 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 276 277 278 279 280 281 282 283 284 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •