HD formatkrigen. - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 653 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 528 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 13053
    Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kvaliteten på PS3 og Blu-ray discer står ikke tilbake for HDDVD etter det jeg har sett.
    De fleste BD filmene har glimrende kvalitet og dette gjelder som nevnt tidligere spesielt 50GB titlene uansett komprimering,her er det plass nok.
    Sony kommer spesielt til å satse mye på 50GB titler fremover.
    Alle formatene kan gi like godt bilde ,det er bare snakk om plass.

Og til Britax (igjen) :
    HDDVD spillere er ikke sonefrie,det er discene ikke sant.
    HDDVD er ikke nødvendigvis billigere enn BD,det varierer fra tittel til tittel og butikk.Combodiscene koster jo mer enn BD utgaven.
    Og det er ikke vanskelig å få til bra filmer med MPEG2,på BD er det plass.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Og til Britax (igjen) :
    Både HD DVD spillere og disc'er er sonefrie så langt.
    Besluttningsgruppa for HD DVD har ennå ikke avtalt noen specs/standard for hvordan (eller endog om i det hele tatt) regioner på HD DVD skal innføres (eventuelle regioner er klarlagt, standarden for hva slags beskyttelse/kontroll er ikke). Personer som har/har hatt møterett i HD DVD-delen av The DVD Forum (som Amir Majidimehr og Toshiba talspersoner) har sagt i klartekst at de tidlige spillerne som er solgt regionsfrie vil få lov til å forbli det som et incentiv til å kjøpe/belønning til early adopters, uansett om man beslutter å innføre regioner på et seinere tispunkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Jess. Går PS3 i dass, så gjør Sony det og... Og tviler jeg også meget sterkt på. PS3 trenger oppstarts tid. Om et år når GT5 og GTA4 har kommet, ja da er det gode tider for PS3.
    Sleng på Metal Gear Solid, så har du de tre beste grunnene for å eie en PS3 (som spillkonsoll hvertfall). Og er som du sier, hvis PS3 ikke slår an, går Sony kanskje åt skogen, og BD dør. Kanskje HD-DVD vinner allikevel?

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Njål
    Både HD DVD spillere og disc'er er sonefrie så langt.
    Spiller dem også dvd'er fra alle soner ?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba HD-XE1 er "sonefri" på HD-DVD fordi det ikke finnes soner for HD-DVD.
    Den er IKKE sonefri for SD-DVD (kun sone 2) før det eventuelt kommer en "region hack".

EDIT: oi, feil tråd. Men sant for det :-)

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er som HD DVD-spillere de er sonefrie.
    På standard DVD er de låst til den sonen spilleren hører hjemme i (akkurat som standard DVD-spillere som følger reglene, og Blu-ray-spillere), til det eventuelt kommer sonefri firmware/kode.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Hehe, jeg har vært så mange plasser. Men jeg blir desto mer oppgitt over HD DVD tilhengere (SVS du er faktisk ganske saklig så ikke rettet mot deg) som nekter å innse at BD faktisk leder krigen for tiden. Og argumenter som at Universal er HD DVD eksklusiv er desverre ett meget dårlig argument. Det er bare å se på hvilke filmer som er på topp 100 på Amazon som er BD eksklusive, ikke mange HD DVD eksklusive
    Fint å se at du tok spøken, og ikke ble aggressiv

Dersom det stemmer det du skriver, Esp1; at Universal snart gir ut på BD - ja, da er nok slaget tapt. Ikke med en gang, men i løpet av 10-12 mnd, tror jeg.

Når det gjelder kvalitetsforskjellen mellom PS3 og HD-A1, må jeg få lov til å spørre hvilke skjermer og filmer som det ble testet på. PS3, som har 1080p/60, skal vel gi bedre bilde enn 1080i/60.

Men dersom skjermen/ projektoren har oppløsning på 720p/ 768p/ 1080i/ 1080p, spiller jo det det en vesentlig rolle. Jeg er rimelig sikker på at MI:III vil se bedre ut på min VW50 med PS3 BD enn med HD DVD. Det er også den eneste BD-spilleren som sender ut et ekte 1080p/60-signal. De handre BD-spillerne "bobber" ned til 540p osv...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt # av Home Media Magazine finner du HER

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Går Universal nøytral, så er krigen over. Leste noe morsomt på avs "HD DVD is only one Universal meeting from obsolete".

Det er vel noe i det.
    Mvh
    Du skal ikke undervurdere HD-DVD, det kan i teorien overleve som format uavhengig av studio-støtten. Regionsfrihet og billige HD-DVD spillere til PC kan f.eks. være grunner gode nok i seg selv til at de vil få livets rett. Blu-Ray er mer enn mindre sikret å vinne denne krigen uansett, men HD-DVD kan fortsatt være aktuell som et nisje-format (tenk Apple vs. PC).

Det eneste som kan ødelegge for Blu-Ray er, som en del andre har påpekt, at Sony går konkurs.. Det kan selvsagt skje, men sansynligheten er relativt liten.. (Sansynligheten er isåfall stor for at det er PS3 som er årsaken til den evt. konkursen.)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten på PS3 og Blu-ray discer står ikke tilbake for HDDVD etter det jeg har sett.
    De fleste BD filmene har glimrende kvalitet og dette gjelder som nevnt tidligere spesielt 50GB titlene uansett komprimering,her er det plass nok.
    Sony kommer spesielt til å satse mye på 50GB titler fremover.
    Alle formatene kan gi like godt bilde ,det er bare snakk om plass.

Og til Britax (igjen) :
    HDDVD er ikke nødvendigvis billigere enn BD,det varierer fra tittel til tittel og butikk.Combodiscene koster jo mer enn BD utgaven.
    Og det er ikke vanskelig å få til bra filmer med MPEG2,på BD er det plass.
    Ja mange tittler har god kvalitet, og de beste er på høyde med de beste hos HD DVD, men desverre har BD noen tittler som er rett og slett middelmådige.

HD DVD disker OG spillere er sonefrie!
    Gjennomsnittsprisen på HD DVD disker er lavere enn for BD, og spillerene er (sålangt) 50-100% lavere enn BD spillerene, dette jevner seg litt ut med PS3, men den er fortsatt 50% dyrere enn E1.

Og hvis det ikke er vanskelig å få til gode filmer med MPEG2, hvorfor er det da gitt ut flere disker med dårlig resultat?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men nå er det vil ikke DVD vi diskuterer er det?
    Det er vel om BD er vinner og om HD DVD er død som noen hevder.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg gir pr dags dato blanke f*** i hvem format som vinner og klamrer meg til mine sd-dvd'er. Blir nok heller en Denon 2930 på meg (nå som jeg har vært så flink gutt og slutta og røyke). Ser ikke det helt store i å satse på 1 og 2 gen. spillere som knapt nok har blitt lunkene etter utviklingen og det ikke er noen enighet i formatene.
    Tja, nå koster Denon 2930 omtrent det samme som Toshiba HD-XE1. Toshiba spilleren er i følge tester like bra om ikke bedre en 2930 på oppskalering av standard DVD filmer. Da kan du like gjerne kjøpe HD-XE1 og få HD DVD som "bonus".
    Jeg kan garantere at HD DVD gir mye bedre bilder enn oppskalert SD DVD!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med en LG kombo-spiller til kun 16.700 kroner :shock:

Billig-billig...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Du tok ordene rett ut av munnen min, det er jo ingenting feilaktig i det han sier, med mindre du SVS! -man sitter på helt nye opplysninger. Det faktum at HD DVD leiren har så dårlig tro på formatet sitt at de fronter det lite i media, er jo ikke release.no sin feil.
    Syns release.no holder en objektiv linje, og har såvidt jeg kan se fremlagt fakta.
    Hei, kjære debattanter. Jeg har med interesse lest om de sterke meningene om begge formater, samt diverse innlegg om Release.no og undertegnede, John Berge, og vil invitere dere alle til å lese min kommentarartikkel som jeg nettopp la ut. Jeg vil også benytte anledningen til å takke for de som har støttet meg og Release.no, og som oppviser saklighet i sine innlegg. Hilsen fra JB – også redaktør for JAMESBOND.NO

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Og hvis det ikke er vanskelig å få til gode filmer med MPEG2, hvorfor er det da gitt ut flere disker med dårlig resultat?
    Dårlig master/original kilde?

Det er relativt håpløst for en som ikke har sett originalen å uttale seg om resultatet etter komprimering.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Dårlig master/original kilde?

Det er relativt håpløst for en som ikke har sett originalen å uttale seg om resultatet etter komprimering.
    Så Fox og Sony sitter på masse dårlig materiale av nyere filmer, akkurat det har jeg store problemer med å tro.. selvfølgeklig mulig, men svært usannsynlig.

Ang. Universal til BD har du noe til å støtte opp de utsagnene eller er det fri fantasi?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet John:-D

Trodde ikke du hadde tid til å drive med oppsøkende journalistikk i tillegg til alt det ande, tok visst feil det gitt.

Håper å se HD omtaler i bladene etter hvert, jeg har bare sett SD til nå?

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg sitter fremdeles og vingler.
    Jeg hadde en bestilling på HD-XE1, men forsinkelser gjorde at jeg avbestilte. Nå har jeg inne en bestilling på PS3 og det kan se ut som at PS3 og BR blir min første kontakt med HD i min egen hjemmekino.
    Dette betyr ikke at jeg ikke kommer til å kjøpe en HD-XE1, for som oba sier så oppskallerer den SD-DVD like bra som en dedikert DVD spiller som Denom 2930 og det til samme pris. Jeg har jo tross alt mange DVD'er jeg fremdeles ønsker å se og da i best mulig kvalitet. HD-DVD avspilling vil da i HD-XE1 være en bonus. Uansett er jeg fremdeles litt usikker, selv nå når HD-XE1 er tilgjengelig på lager. Årsaken er tilgangen på filmtitler på HD-DVD og mangelen på nye interessante titler.
    Og det vil være tilgangen på titler som avgjør "krigen" for min del, på godt og vondt.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Håper å se HD omtaler i bladene etter hvert, jeg har bare sett SD til nå?
    Siste nummer av Hjemmekino hadde to sider med omtaler av HD-DVD og BR..... ;-)

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge skal denne idiotiske diskusjonen om pappan min er sterkere enn pappan din fortsette. Jeg er en enusiast som liker både BluRay og HD DVD veldig godt! Det beste hadde vel vært om denne "krigen" hadde vært avgjort før de ble gitt ut. Men om det er BluRay eller HD DVD som vinner er for meg revnende likegyldig så lenge jeg får se filmer i glimrende bilde og lydkvalitet. Har selv PS3 som BluRayspiller og Thoshiba HD XE1 som SD og HD DVD spiller og er fornøyd med det. At HD DVD har hatt litt bedre kvalitet på bilde og lyd foreløpig tror jeg ikke kommer til å fortsette, men at det kommer til å jevne seg ut etterhvert, har vel egentlig gjort det allerede. Sannsynligvis "vinner" BluRay, men hvis HD DVD "vinner" er det akkurat det samme for meg.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 28 av 653 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 528 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •